Café

Grupper · 49763 inlägg · 1045 ämnen

Musik.

Sv: Musik.
Tubest:

Köpte nya Skivan med Soilwork igår. Riktigt bra Skiva, kan starkt rekommendera den. Dock inte den bästa men riktigt bra som sagt.

Blir min 3:e skiva med bandet.

Stabbing The drama ( den bästa ) och natural Born Chaos är 2 tidigare plattor som jag har i min ägo.

lägger in låten Exhile från nya skivan

Mycket Nöje

mattias - 74:
För en gångs skull så rekomenderar du nåt bra, helt ok detta ju;-)

Tubest:

Trodde inte du gillade min musik?

mattias - 74:

Inte allt, men nu lyckades du:-)

And now, something completely different!

Beirut förstärka med bl a medlemmar från Arcade Fire framför Gulag Orkestar.
www.youtube.com/watch?v=e0NgmUXf5TI

Wayne Gresky: Ljudet är nog bättre här förresten.

www.youtube.com/watch?v=OpALE1IQXqs

Helt ok låt...

...men jag vet inte om det är det är den främsta behållningen i den här videon.

Grrr! :)

www.youtube.com/watch?v=V-2Lww--1tw

Wayne Gresky: Vilken låt?

Salle: Eftersom min förra "finn den gemensamma nämnaren" var i svåraste laget så tar vi och sänker ribban lite så att även hyndorna kan vara med och gissa. Jag söker en nidvisa. :)

www.youtube.com/watch?v=yuqjYeXBLJE

www.youtube.com/watch?v=87hllT_d4hQ

www.youtube.com/watch?v=zFyBH-z6c1w

www.youtube.com/watch?v=D0tW6g1dIQ8

Såg chuck avsnitt 6 idag och i början av avsnittet så körde de en riktig hångellåt som jag tyckte mig känna igen men som man inte riktigt kan sätta fingret på. Någon som ser serien som kan säga vad det är för låt. Hatar när man får en låt på skallen som man känner igen men inte kan plocka fram namnet på.

MorganaLefaey: Enligt TV.com var följande musik med i det avsnittet.

"Dice" by Finley Quaye
"It Takes Two" by Rob Base And DJ EZ Rock
"All Right Now" by Bad Company
"The Weights of the World" by The Editors

MorganaLefaey: Hmm, kanske bäst att börja kolla på den där serien då. Laddade ner avsnitt 1, tillsammans med första avsnittet av Pushing Daisies, Damages och Sarah Connor för ett par månader sedan. Tänkte att det kunde vara bra att ha på resorna hem. Men de har förblivit osedda.

MorganaLefaey: Enligt tv.com så spelades dessa låtar i episod 6.

"Dice" by Finley Quaye
"It Takes Two" by Rob Base And DJ EZ Rock
"All Right Now" by Bad Company
"The Weights of the World" by The Editors

Salle: Haha. Sooooo slow.

MorganaLefaey: Var det månne den här... säger han som absolut inte sett de tidigare inläggen...

Poffa: Haha, jag som är inne på den sidan 3ggr i veckan men kunde inte komma på att gå in där. Skam. Var Editors - The weight of the world. Tyvärr så hjälpte det inte speciellt mycket då jag fortfarande inte kan komma på vars jag hört den förut. Men är i alla fall en fin låt, ja så länge det inte är live-versionen då som inte alls är speciellt skön.
Tackar tackar.

Paddan: Vill man ha väldigt lättsmält så är inte chuck så dålig serie. Men inte direkt så att den kommer speciellt högt på listan över rekommenderade serier.

Alla tjafs tikar emellan fick mig att tänka på den här:
www.youtube.com/watch?v=6BP73o5UX_s

Det här är en rätt skön låt med tillhörande video

Jag var ett tidigt fan av bandet Quiet Riot, men intresset kom med tiden av sig. Därför känner jag mig inget vidare uppdaterad på ämnet, men jag reagerade förstås negativt när jag läste detta i morse. Saxat från DN:

"Sångaren Kevin DuBrow, från heavy metal-bandet Quiet Riot, hittades död i sitt hem i Las Vegas på söndagen. Dödsorsakerna är ännu inte kända."

Mer att läsa om DuBrow [url=en.wikipedia.org/wiki/Kevin_DuBrow]här[/url].

Dream Team:

Såg en dokumentär på MTV häromkvällen där de visade ett inslag om hur Heavy metal musiken kom till. Där var en liten intervju med honom och jag tyckte han såg lite sliten ut. Får jag gissa så är det de där förbannade drogerna igen. Observera att det är min gissning.

Quit Riot hade ju låtar som Slick Black Caddilac och Metal Health som var riktigt bra.

Lägger in en länk

mattias - 74:
Quiet Riot var väl bandet som spelade Slade..?

Dream Team: Var det inte dem som hade nån sorts fejd med Mötley Crüe under det glada 80-talet ?

Hittade en låt med Dire Straits som jag aldrig hört förut , när jag kollade runt på You Tube .

Låten heter Millionaire Blues och ska visst vara B-sidan på Calling Elvis 7"an , finns det någon av er här på HS som har den singeln och vill sälja den ??

Jag lyssnar inte på Dire Straits och har därför missat att dom gjort en kanonlåt ,tyckte att Heavy Fuel var deras bästa låt innan jag fick höra  Millionaire Blues .

Lägger in en länk till låten

Alisandali:

Hihi, Heavy Fuel...ja sådär har man väl mått ibland :-)

Hoppar in i den här tråden då jag har förträngt en låt så totalt men då jag idag hörde lite punk på radion så kom jag att tänka på en låt som jag tyckte var bland de bästa inom punken. Problemet är bara att jag inte minns namnet och inte heller något av texten mer än att det troligast inte var Strebers/Dia (dock inte säker där heller) och att texten innehöll meningen "solen skiner" eller "solen lyser över".
Jag  vet att det inte är lätt att få fram något från detta och då jag säkert inte hört låten på 10 år så kanske inte ens det stämmer.
Hoppas på underverk då många här inne är ganska inne i musik vilken stil det än är.

MorganaLefaey: Är det här låten du frågar efter?
www.youtube.com/watch?v=ZYS1b1OoNpA

Paddan: Det var den där låten jag hörde i dag och det är alltså den som är anledningen till att jag kom att tänka på den låt som jag inte kan få fram speciellt mycket om. Blir så otroligt galen då jag tycker mig ha en hel mening på tungan lite nu och då. Men det bara försvinner hela tiden.

MorganaLefaey: Jäklar, bäst som jag sitter och kikar på diverse saker på You Tube så hittade jag det engelska språkprogram som jag tidigare frågade efter, med signaturmelodi och allt.

Metal Guru:

Grattis Hultsfred, eller så INTE.

Konserten kanske ställs in kommande år också som när han skulle till Borlänge

Metal Guru:

Jag tror jag skippar Plant o Co och tar detta istället.

Metal Guru:

Här har du en låt som är bättre än orginalet

mattias - 74: No offense till detta bandet men det var väl inte alltför svårt.

Salle:

kanske inte mén den är bättre vilket faktikst inte är ovanligt

Salle: Äntligen hittade jag rätt version av Topo & Robys "Under the Ice" på Youtube. Dock så är videon extremt enformig...

www.youtube.com/watch?v=li-Mmp2gYjI

Så här låter det när Wayne Gresky goes italo disco!

Wayne Gresky: Äh du har bara en svart syn på det hela tycker jag.
Låten var ju nästan lika enformig.

Salle: Ja det är de små variationerna som gör det. Försöker du antyda att videon passar till låten?

Sitter och youtubar lite och hittade denna gamla slagdänga.
Rätt cool låt.

Fight fire with fire.

Sitter och lyssnar igenom Danko Jones nya album "Never too loud", som släpps på onsdag. På den vanliga skivan är det 11 spår och på digipacken får man två bonusspår.

Tyvärr har jag bara fått tag på den vanliga varianten. Skivan är i alla fall fylld med 11 högkvalitativa låtar som får mig att njuta. Detta kan mycket väl bli årets album.

Poffa: Danko har jag alltid gillat. Ser vi frame mot.

Men hur fick du tag i skivan?

Kontakter med skivbolag?
Kontakter med radiokanaler?
Driver du Pirate Bay?
Är du med i en warez grupp?

Konceptet:

Den ligger ju ute på TPB bland annat...
Om det nu var det du undrade ;-)

Konceptet: Skivan kom som ett brev på posten, kan man säga.

Den här har väl kanske varit uppe tidigare, men välgjord och underhållande är den.

A muppet death metal special
www.youtube.com/watch?v=HKGiOY72ru4&feature=related

Animal är ju fantastisk!

En legend har lämnat jordelivet och gått vidare.
V I F Bo Diddley.

Robban: Då får vi väl köra en liten kavalkad om 3 Var har jag fått den siffran ifrån?)

www.youtube.com/watch?v=6F1Mk6U5zVY

www.youtube.com/watch?v=sgzn7VyoqEw&feature=related

www.youtube.com/watch?v=zcNjnDEMtjA&feature=related

65selander: Läser på Aftonbladets sida att Esbjörn Svensson dog igår i en dykolycka. Tråkigt. Jag är ingen större jazzfantast, men EST gillade jag.

http://www.youtube.com/watch?v=c3ddHfr6SzY

« · 935740 · »