Café

49347 inlägg · 1044 ämnen

Musik.

« · 1346948 · » Till forumet

Sv: Musik.
Dream Team: En av världens bästa gitarrister. Blood of Emeralds är en favorit. RIP.
Kommentera

Dream Team:

Gary was great, but no Moore.
Kommentera

Johnny Rådepp: Ja, det här var ett tungt besked, shit alltså. En snubbe jag diggade hårt främst som tonåring. Själv upptäckte jag Moore som soloartist när "Victims of the future"-plattan kom -84. Såg honom på parken i Sundsvall på "Still got the blues"-turnen -90.

Han dog i sömnen sägs det. Men kan det vara så enkelt?

Kommentera

mattias - 74: Tungt, mycket tungt. Idag blir det en riktig rådeppardag. Hoppas att dom nu får förenas däruppe. Gary Moore & Philip Lynott - Parisienne walkways. R.I.P.

www.youtube.com/watch?v=HO2WutYeWdc&feature=related
Kommentera

Sv: Musik. Kommentera

Poffa: Vilken tragik. Ett musikaliskt geni har lämnat oss.
Kommentera

Lumber Jack: Verkar bekräftat. En av de bästa är borta.
Kommentera

Rykten på olika nätsidor och Facebook och gör gällande att Gary Moore har avlidit i sömnen på ett hotell i Spanien. Det vore tråkigt värre.

http://www.youtube.com/watch?v=iyJEytBlp1I

Kommentera

Alisandali: Jag har bara sett dom live 1gång men jag fastnade direkt. =)
Kommentera

73Sjöbba:Backdraft är ett underbart Svenskt "Sydstatsband", har deras två första på promo , och tror inte dom släppt mer än två fullängdare .

Och har sett dom live tre gånger  , gillar dom skarpt :0)

Kommentera

Metal Guru: Ny skiva med Backdraft nästa månad.

www.youtube.com/watch?v=Q9NYacCb9_Q&feature=related
Kommentera

Olle:

Haha, det var den jag försökte bräcka :-D
Kommentera

bisterfinnen: ooouuf! Heavy stuff. Fick mig att tänka på en nyligen utlagd fan-låt i en annan gästbok :)
Kommentera

En rolig 30-årspresent för 5 år sedan.

www.youtube.com/watch?v=uMZoq7ZxrHI
Kommentera

RIP tidernas främste filmmusikkompositör John Barry.

www.youtube.com/watch?v=ykLCAfVa410
Kommentera

Den här låten gillade jag som fan när jag var en sisådär 10 - 13 bast. För drygt 20 år sedan och 50 månader.

Men fasen vilken video fail. Den börjar lovande och så börjar det gå utför. REJÄLT!

http://www.youtube.com/watch?v=fR0j7sModCI
Kommentera

Salle: En favorit från sportens värld.

Kommentera

mattias - 74:
Unibrow

Kommentera

Metal Guru:

bara ett?
Kommentera

mattias - 74:
Nu höjde jag ett ögonbryn också...

Kommentera

Alisandali:

Grattis.
Kommentera

mattias - 74:

Och jag var redan klar för avfärd söderut innan Hawkwind pressenterades, har fått ihop full bil redan .

Kommentera

Alisandali:

Hawkwind är klara för Sweden Rock Festival.

Redigerad kommentar

Kommentera

Öhhhhh! Ähhhhhh.........en cowboy-hatt!!! Country goes amphetamine?

http://www.youtube.com/watch?v=7y-Ipi1dnng

Redigerad kommentar

Kommentera

Någon har varit väldigt, väldigt, stygg.

http://www.youtube.com/watch?v=Tqxa47oONQA&feature=related

Kommentera

Johnny Hazard:

Incidenten i Jönköping är väl lite överdriven, men väl en klassiker. Det här var när han spelade i Karlskrona. Sverker åkte på en tvåa men hade lite svårt att bestämma sig för om han skulle åka och sätta sig eller inte. Han hade en del kommentarer om domarens bristfälliga syn, som han närmast liknade vid blindhet.

Det här var ungefär samtidigt som U137 hade rännt upp på land nere i Karlskrona, varvid någon i publiken (ovanför utvisningsbåset) påpekade - att ni därnere i Karlskrona knappast är kapabla att avgöra om någon ser dåligt eller inte, då man precis missat att se en ubåt på 130 ton som kryssat i deras skärgård och dessutom stått på torra land en 10 timmar utan att röna någon uppmärksamhet alls.

Sverker uppskattade inte den kommentaren utan började hutta med klubban upp mot publiken. Då var det någon annan som fick luft - "Titta! Nu hissar han periskopet"

K&K fullföljde sedan det hela genom att skandera "Ubåts-pojkar" resten av matchen. Värre än så var det aldrig :-)

Kommentera

Ähh, länken funkar ju inte. Kopiera och klistra in funkar dock alldeles utmärkt :)

http://blt.se/sporten...l-riksbuse(466780).gm

blt.se/sporten/slagsmalet-med-moroney-gjorde-sverker-till-riksbuse(466780).gm

Redigerad kommentar

Kommentera

Et tu Brute: Forskar just nu lite om just denna Des Moroney. Kolla in denna hårding som vågade stå upp :)

"De som minns episoder av Torstenssons bravader minns speciellt en match uppe i Jönköping mot HV 71. Torstensson fick nog av publiktrakasserierna. Han lämnade utvisningsbåset och stegade upp på läktaren och började veva med klubban."

http://blt.se/sporten...l-riksbuse(466780).gm

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Hazard:

Nu är det ju så att Rubinerna nämner Honken vid två tillfällen. Så din slutsats behöver ju inte betyda att jag skulle vara svag för puckmotarn utan hjälm och ansiktsmask :-)

Kommentera

Et tu Brute: Hahaha, så fick man sig ett gott nattagarv. Suveränt och man märker inte alls att det är du som satt ihop kollaget. Honken-älskare där.

Spelande tränare, inte så vanligt nuförtin.
Kommentera

Här kommer den äntligen som video! Världspremiär på HS för Svenne Rubins - Finns Det Nån Som Har Des Moroney I Dubblett?

http://www.youtube.com/watch?v=5YkSKnYLoXQ

Kommentera

mattias - 74: Kanske 2010 bästa låt. New Orleans finest levererar gudomlig sludge!
Kommentera

LumberJack:

Otroligt jävla bra deras nya video är :)

www.youtube.com/watch?v=J5d5d9gX0tA&feature=player_embedded
Kommentera

Ok, lika bra att köra en video med Pigeon Detectives och förbandet jag missade större delen av, Frazer King men som jag faktiskt tycker hade förtjänat en större publik.

Kommentera

Så kom man då efter femtielva faanshelvetesskitväder och jävla flygbolagshelvete, ett halvt dygn försenad och 5000 i extrautgifter på flyg och hotell fram till Manchester för en oförglömlig konsert med James i lördagskväll. Det var en 2,5 timme lång extas... kändes det som.

Att sedan förbandet Pidgeon Detectives sångare hade snott hela sitt rörelsemönster från Mick Jagger och sångaren i The Hives behöver man väl inte nämna. ;)

"Fred Astaire" spelades som en hyllning till Larry Gotts pappa som fyllde 88 samma kväll och fanns i en VIP-loge i arenan.

Lite konsertvideos, om det händelsevis är någon mer än jag som är intresserad. Fotot på bildskärmarna verkade dock lite väl avancerat för "bara" en konsert, så nu surrar ryktena om en liveinspelning av konserten.

Den ska jag givetvis inte köpa...

Kommentera

Här snackar vi talang :-)
Kommentera

Wayne Gresky: Japp. Kul initiativ. Nu har man den i en såväl digitaliserad som vinyliserad version.
Kommentera

Lumber Jack: Oväntad etta i Sverige. Iaf om man inte noterat kampanjen.
Kommentera

Jack Sparrow's farsa han e ju cooooooooooool han och han skapar moooooooovs....

www.youtube.com/watch?v=CJGSDYUOQOw&feature=related

Johnny och Keith lär ju ha haft det skoj under inspelningen av "Pirates.....IV", det blir kul att se vad det blir av det för Keef var ju så cool sist...

Rock on...
Kommentera

Nu var det länge sedan man körde en Willy DeVille. Här kommer genombrottet, en liveinspelning från anrika CBGB 1976. Massvis med interiörbilder från det numera nedlagda ikonhaket.

http://www.youtube.com/watch?v=DFe4gbVnfBw

Kommentera

Friman SR:

Kommentera

..som denne metal och kokainhärjade hjälte om man finner om man googlar på Hank Williams III???

www.youtube.com/watch?v=QEJf9RphjuM

Rock on...?
Kommentera

Hmmm, Hank Williams III, den rebellen är en för mig suspekt hjälte...

Är denne Hank III...

www.youtube.com/watch?v=6eOGZXWaTFo

....samma????
Kommentera

Del 3 då...Mr Ian Hunter, sicken hjälte...

www.youtube.com/watch?v=OSmYx0kg7bc&feature=related

Rock on...
Kommentera

Hmmm, detta blir ju "tre lookalikes" grym rock. Del 2 då...Här en sångare med attityd som inte är helt olik Magic Dick...

www.youtube.com/watch?v=E3XyJ0VjAw4

Iggy Pop diggar och Metallica och Henry Rollins samtycker nog...:-D
Kommentera

Blizzard: Så drabbades jag då av nostalgi... Sicket jävla bra band detta var, bara munspelaren Magic Dick blåste Stones av Ullevi som förband...

www.youtube.com/watch?v=iRezwP_znTc&feature=related

Förresten, Rockpalats, sicka nattliga TV-sändningar det var och vilka hjältar man fann därifrån...;-)

Rock on....
Kommentera

Friman SR: metaltown =)
Kommentera

« · 1346948 · »