Café

49375 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 960398 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Dream Team:

Löjligt
Kommentera

El Maco: Så händer det igen. Märkligt, jag kan inget annat säga. Vad är det för skillnad på CD ON (fel svar) och CDON (det korrekta(re) alternativet)?
Kommentera

Metal Guru: Efter 5 raka segrar (tom längre än MoDos segersvit!) känns det både oerhört kul och jätteroligt att meddela att jag själv är klar för HS-ligans högsta division. Jag gratulerar mig själv och säger rättvist!
Kommentera

Salle: Förlåt att jag väckte dig. Det var svåra frågor. Jag hade tur som en tokig med några chansningar så femman kändes rätt tursam. Dröm om Barbara.
Kommentera

El Maco: Grattis och starkt jobbat med 5 rätt. Tyckte det var ovanligt svåra frågor eller så är det bara reaktionen efter att vaknat på soffan. Sommnade i ren reklam during "Meet the Fockers".

Nu sängen. ZZZ
Kommentera

Salle: Pang! Där gick startskottet och El Maco drar iväg.
Kommentera

Metal Guru: Jag var så säker på att fyre skulle räcka så jag basunerade ut min seger alldeles för tidigt. Bluffen gick inte hem kan man säga. :(
Kommentera

Wayne Gresky:
Se där. Moras båda hopp åkte båda ut på fyra rätta svar, bäst av alla försvarare. Förlorar vi för att vi coachas av Djoos just nu?
Kommentera

Paddan: Kvartsfinalklart i cupen och 3 modoiter, 3 tikare, en brynäsare och en luleit kvar. 2 x TIK-MoDo känns väldigt prestigeladdat, speciellt nu inför derbyt (i hockey då). Själv hoppas jag att Portello inte får revansch för förlusten i förra cupen. Med mästaren ute ur bilden så känns det oerhört öppet vem som ska få lyfta bucklan den här gången.
Kommentera

El Maco: Otroligt, trodde aldrig jag skulle klara mig vidare i cupen. Men tydligen hade jag klockan på min sida. Måste bero på det utbytta klockarmbandet i mellandagarna.
Kommentera

El Maco:
Jag har viktigare saker för mig; har fullt upp med att uppdatera undersidan för vetgirig.nu, med alla nya uppdateringar av Vetligans multipla divisioner.
Så jag säger lite smått lutheranskt; Nytta går före nöje.
Kommentera

Metal Guru: jag räknar Gusten som kvartsmoring så ni får tyvärr inte full pott eftersom han åkte ut i grupp ett. Har du cuppat klart föresten? Är det inte nu det roliga börjar som flickan sa?
Kommentera

Stigsson: Det är nog samma som vanligt. 2 dar.
Kommentera

Wayne Gresky: Hur många dagars betänketid har man i slutspelet i HS-cupen?
Kommentera

Wayne Gresky:

Du slog ju ut mig i HS cupen var det va. Grattis men vi fick svåra frågor
Kommentera

mattias - 74: Då var man slutspelsklar i stora geograficupen. Vilken framgång! Nu börjar allvaret....
Kommentera

Metal Guru:

Nej jag är chockad, man besitter tydligen kunskaper som jag inte trodde fanns trots allt.
Kommentera

Wayne Gresky:
Ja, han blir nog grym då jag klivit av.
Kommentera

Metal Guru: Verkar som om Huge förstärker inför slutspelet.
Kommentera

Metal Guru:
En helt annan iaktagelse på vetgirig.
Geografihataren Mattias har tagit sitt förnuft till fånga, och börjat vinna divisioner i olika geografitävlingar. Grattis!
Din högstadielärarinna i ämnet kanske inte hade så fel då..?
Kommentera

El Maco:
Tog Mora IK Kvantitetspriset då?
Två deltagare, och alltså 200% i slutspel.

Ja, du förstår - de 200 procenten; jag och Stigsson är egentligen samma människa, men i olika personlighetsfaser.
Kommentera

Grattis Frisco!!

Idag var ingen bra dag, för någon av oss egentligen ;-)

Urk!
Kommentera

Salle: Anar jag lite darr på tangentbordet där?

Ska man dela ut några utmärkelser efter grundspelet skulle jag vilja ge en till Difzi som vann sin första match i grupp två och sedan lämnade wo i de andra tre efter att ha visat var skåpet skulle stå. Lite som Järnkaminerna som sjunger som fan men bara på var fjärde hemmamatch ;-)

En annan särskild prestation utfördes av Stigson som vann grupp tre med åtta rätt på fyra matcher. Åtta rätt alltså, inte åtta poäng. Kirurgisk precision, snacka om att hushålla med krafterna.

Stora kvantitetspriset går till Modoiterna som kollektivt mönstrade 12 deltagare och alltså bidrog med dryft en tredjedel av de tävlande. Bra uppslutning och bra arrangemang! Kvalitetspriset delas däremot mellan Luleå och Frölunda som hade 100 % av sina deltagare i slutspel. En person vardera.
Kommentera

Salle: Stort grattis till avancemanget! Jag tackar för lektionen och väntar med spänning på nästa upplaga! Nu skall jag spela en 500kr Texas istället på Svenska Spel som jag kvalat in till tidigare ikväll..
Kommentera

Wayne Gresky: Alltid skönt att slå ut en TIKare.
Vem står näst på tur...
Kommentera

Metal Guru: Svårt att argumentera emot! :)
Kommentera

Wayne Gresky:
Vad är ett lokalderby med Pennsylvania mot New York mot att fördjupa sig i Trucial Oman?
Kommentera

Metal Guru: Ska du inte kolla på Buffalo-Pittsburgh istället?
Kommentera

Tror om jag också ska ge mig på de Arabiska Emiraten på Piratkusten..?
Kommentera

Wayne Gresky:
Tror ni det finns en marknad för "Afrikas Kolonial- och Geografihistoria"?
Kommentera

Bah, Dream Team:
Det där var 'close to the edge'...
Kommentera

Metal Guru: Nej, jag tar genast tillbaka det där. Jag citerar mig själv istället:

"På temat Olympiska spel och frågan vilket land St. Moritz ligger i svarade jag, förstås, schweiz. Det var tydligen fel. Schweiz hette tydligen landet. Avd. petnoga irritationsmoment..."

Det gällde alltså inte huvudstaden utan OS-staden.
Kommentera

Dream Team: Schweiz eller schweiz är nog lika fel på den frågan.
Kommentera

Dream Team:
St. Moritz har aldrig varit huvudstad vare sig i Schweiz eller annorstädes. Lämna genast tillbaka åttondelsmatchen till Pappa nu.
Kommentera

Metal Guru: Vadå, 10 sätt att svara fel på Oua... Oga... Ouagg.. Äh!
Kommentera

Wayne Gresky: Kanske i stil med den fråga jag nämnde här häromdan som gällde i vilket land St. Moritz var huvudstad. Att då komma med schweiz som förslag istället för Schweiz orsakade samma typ av uppgivenhet.
Kommentera

Metal Guru: Alltid kul att kunna vara en stor inspiration. :)
Kommentera

Wayne Gresky:
Förrexten, du ger mig en idé till ett eget ämne på siten...
Kommentera

Wayne Gresky:
Kan man inte stava rätt på Ouagadougou så är man blek ;0)
Kommentera

Metal Guru: Du kanske råkade ut för den jag fick i Duellen härom dagen? "Vad heter huvudstaden i Burkina Faso?:................" Vet ni vad den heter och om jag dessutom avslöjar att man var tvungen att stava helt rätt så förstår ni min uppgivenhet över frågan...
Kommentera

Portello: Grattis till tidsvinsten. Du får tacka Acer/Dell för den;-)
Kommentera

Usch vilka svåra frågor vi fick i HS-cupen Frisco. Trodde ärligt att du skulle slå ut mig.
Kommentera

Grattis förrexten, Dream Team:
Men mästartiteln behåller jag till efter finalmatchen.
Kommentera

Dream Team:
Jag tyckte jag hade missflyt i cupmatchen, och är faktiskt överraskad att jag nöp 4 rätt på bättre tid än dig. Med bäva väntar jag på att motståndaren i GeografiLeauge ska genomföra sin match. Där plumpade jag fullständigt, och har (förmodligen) 1 pinne efter att timat ur.

Undrar vad för fråga jag fastnade på där? - det är bara ett svart hål...
Har aldrig buggat ur i en geografitävling på det där sättet. Vet inte heller om vår cupmatch gick före eller efter den, men de var de båda matcher jag körde sist, och tydligen hade rankat högst.

Fördelen med att börja ett nytt år såhär, är att nu kan det bara gå bättre. Och oss emellan - nu är inte längre Djoosen min huvudcoach...
(sch!)
Kommentera

Dream Team:
Då bläcket i ditt prästbetyg knappt torkat måste du klassifieras som en 'ungdom', till skillnad från oss som har sitt betyg i bokrulleform på papyrus.
Kommentera

Metal Guru: Ungdom? Mycket ska man höra innan Brynäs går till slutspel ;-)
Kommentera

Dream Team:
Skulle det inte ha blivit tjatigt med en mGuru i topp hela tiden?
"Låt ungdomarna träda fram" är min paroll för 2008.
Kommentera

Stigsson: En TIKare kvar och en Moring borta. Den regerande mästaren är härmed detroniserad. Lyckan stod mig bi den här gången. Hoppas på fortsatt medgång framöver.
Kommentera

Metal Guru: Svarat och klart. I alla fall en TIKare kommer få respass.
Kommentera

Nyår och JVM utan gruppspelsförlust i all ära, men nu sker viktigare saker. Vi går in i slutspelsfasen på HS-Cupen, säsong II:

Salle00 (MoDo) - Mangoofruit/Uno Gordon (TIK)
SuperElMaco (TIK) - bjoeern/Actionleif (TIK)
Stigsson2 (MIK) - Herminatorn (TIK)
Fruitdrop/Linnea (FHC) - Paddan (MoDo)

JimmyJoe/Portello (LHF) - Frisco (MoDo)
Wayne_Gresky (MoDo) - mattias-74 (LIF)
MGuru (MIK) - Dream_Team (TIK)
PontusWe (MoDo) - PAW (BIF)

En rackarns övervikt på Timrå och MoDo (5 platser var) i åttondelarna, men hur många kommer gå vidare till kvarten?
Nu börjar allvaret. Och remember - det är inte bara dig själv du representerar; du kan även dra din klubbfärg i åttondelssmutsen...
Kommentera

« · 960398 · »