Café

49363 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 911474 · » Till forumet

Vetgirig.nu
Hej.

Tänkte dra igång en liten serie i sportfrårgor. Ett mästerskap för Hockeysnackare.

Adressen till Hockeysnackligan är:
www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4415&lpin=5431

Gå dit. Logga in er och var med. Det blir två omgångar i veckan. Varje omgång tar max 2 minuter. Lätt som en pannkaka och roligt som bara den.

Ligan kör igång när det börjar bli dags;-) Dvs när ett rejält gäng anmält sig.

Varje omgång möter man en annan i ligan i match. Det är enkelserie.

Välkomna att joina.

/ / Frisco
Kommentera

Sv: Vetgirig.nu
Frisco:

Kul!!
Det där är jag med i redan, i en annan liga.
Skojigt som tusan, och inte alls tidskrävande som en del andra saker, typ managerspel osv...

:)
Kommentera

Gidde: 14 anmälda redan nu. Kul kul. Nog borde vi kunna bli ca 30.
Kommentera

20 anmälda nu. Helst ska vi bli 30 pers. 24 vore ok och passande.

Är det fler som vill joina?

www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4415&lpin=5431
Kommentera

Frisco: Handlar det om rena sportfrågor eller är det blandat?
Kommentera

Huge: Sport.
Kommentera

Frisco: Ok. Jag signar mig....
Kommentera

Huge: Kul.
Kommentera

Frisco: Jag hänger på också .
Kommentera

Alisandali: Kul kul. Vi är 23 stycken nu. Trodde aldrig att så många ville vara med.
Kommentera

Frisco:

"Nya matcher på måndag, torsdag morgon."

Morgon? Det är väl inte alltid man är tillgänglig då...
Kommentera

Et tu Brute: Det är lugnt. Man har 3 dar på sig att svara på frågorna. Sen blir det WO.
Kommentera

Frisco:

Jag känner att jag också vill vara med och visa mina kunskaper eller icke kunskaper :)

I`m in
Kommentera

mattias - 74: Jag hänger gärna på jag med, loggar in o registerar mig nu :)
Kommentera

difzi: Då är jag med oxå:-)
Kommentera

Frisco: Ja, men då drar vi igång, va? 30 personer har anmält sig. Go, go, go! :-)
Kommentera

Nä, aldrig i livet att jag vill vara med i något sånt där. Sport, usch!
Kommentera

30 anmälda. Ligan startad.

:-)
Kommentera

Frisco: Kan man få en kortfattad men tydlig sammanfattning om hur det funkar rent praktiskt?
Ta allt från scratch, sas...
Kommentera

Huge: Man får mail om att dte är dags för match. Klickar man på länken i mailet komer man rätt direkt.

Där finns en knapp som startar matchen. Då dyker fråga 1 upp. När man svarat får man reda på om det är rätt eller fel. Sen trycker mna på nästa fråga osv. Det är 4 frågor att svara på.

Ibland är det frågor där man har flera alternativ och ibland ska man skriva in svar.

Man möter en motståndare per omgång som får samma frågor. Därför är det inte så bra att skriva vilka frågor man fått och diskutera svaren:-)

Man har max 2 minuter på sig. Om du och jag möts så får den som vinner matchen 2 poäng. Hur man vinner? Jo om man har fler rätt än motståndaren. Eller om man vid oavgjort resultat har kortare tid än motståndaren att besvara frågorna. Dock har vi en 10-sekunders.... ja vad ska man kalla det? Om du och jag har lika månag rätt men du har 1.00 och jag 1.09 så blir det oavgjort. Hade jag haft 1.11 så hade du vunnit.

Undrar om det är nåt mer?
Hur som helst är det hur enkelt som helst. Ja, allt utom frågorna:-)
Kommentera

Frisco: Ok, det låter bra och lättfattat.
Kommer mailen varje måndag och torsdag?
Misstänker att det är max 2 min betänketid för alla 4 frågorna och inte per fråga.
Ett djävla googlande annars kan man utgå ifrån.... :-)
Kommentera

Frisco: Mailen kommer nån gång på natten till måndag och torsdag skulle jag tro. Sa jag att man har 3!!! dagar på sig att svara på frågorna innan det bli wo.
Man behöver inte klicka på länken i mailet om man inte vill. Det är bara att logga in och klicka på Hockeysnackligan i vänstermenyn. Det funkar det med.
Kommentera

Huge: 2 minuter sammanlagt är det. Google är nog ingen idé att försöka sig på.
Kommentera

Frisco:

Hockeysnackligan i vänstermenyn?!?

Det måste vara något du har som är "lagledare", för jag ser då inget sådant hos mig... :'(
Kommentera

Gidde: Oki. Kan så vara. Den andra ligan jag är med i finns i alla fall under vnstermenyn och under Aktuellt.
Men Hockeysnackligan kanske dyker upp där när ligan startar?
Kommentera

Frisco:

Kan vara så, för hos mig finns det inte under Aktuellt, men det beror nog på att inte första frågan kommit än...
Kommentera

Frisco: Jaha. Då var omgång ett startad. Lycka till alla.
Kommentera

Frisco: Började med totaldominans om frågor som enbart den sjuke kan kunna. Lyckades i alla fall gissa rätt 0 gånger och får skämmas ögonen av mig.
Kommentera

MorganaLefaey:

Ha. Ganska nöjd jag är, lyckades till och med svara rätt på en fråga om tråksporten fotboll.
Kommentera

MorganaLefaey: Hehe. Men du får ju inte avslöja i förväg. Nu kan ju din motståndare ta det hur lugnt som helst. Eller skulle jag inte ha sagt det heller?:):) Du får skylla dig själv:)
Kommentera

Anmäl er flera nu så att jag får något motstånd i div 3!
Kommentera

Frisco: Spelar inte så ruskigt stor roll tror jag. Då man inte får googla och frågorna handlade om sport från 1880 - 1910 typ. Kan man dem så är jag en imponerad förlorare.
Kommentera

Frisco: Hur får man fram tabellen och resultaten för den division man spelar i?
Kommentera

Huge: Du klickar på 2:1 under div 1 tabellen.
Kommentera

Frisco: Hoppsan. Man kunde visst scrolla på min dator också.. :-/
Tack. *skäms*
Kommentera

Huge: Lugnt.

Och till alla andra. Gå in och svara på frågor nu.

www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4415
Kommentera

Frisco:

Jag verkar ha hamnat i en division med slöfockar.
Kommentera

knaskamilla: Ja. 4 av 10 har tävlat i din division. Fast supertrött är ju med. kanske smittat av sig?
Kommentera

Frisco:

Det borde vara förbjudet. Nu har jag påpekat för min motståndare att han ska få tummen ur. Han darrar redan.
Kommentera

Dags för en ny omgång idag måndag! Bara att logga in och svara på frågor.
Kommentera

Förresten.

Vill ni vara med?

Anmäl er. Skapa först en användare på www.vetgirig.nu med lösenord och allt.

Sen går ni in på www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4415 och anmäler er.
Kommentera

Frisco:
Visst är jag slö men får jag bara möjlighet att svara på frågorna så lovar jag att göra det.

Problemet är att jag inte får något mail och klarar ej heller av att hitta frågorna på hemsidan.

Vad gör jag för fel tro ?
Kommentera

supertrött: Det är flera som har problem. Jag kan tyvärr inte lösa det hela.

Det enda rådet jag har är att gå in på Info / Kontakt i högermenyn och maila dem och säga till dem att fixa det hela.
Kommentera

Frisco:
Kåpplings på tv4+ nu! se och njut
Kommentera

Frisco:

Nu funkar det för mig. Fick Wo på första pga krånglet jag berättade om. Torskade 2:a men nästa då jävlar =)
Kommentera

supertrött:

Du kanske använder en mailadress vars mailserver automatiskt plockar bort mail som den anser vara spam (trots att det i detta fall inte är det) ?

För mig har det funkat klockrent allt sedan jag började vara med där i alla fall...
Kommentera

Gidde:

Så var det för mig mailet sorterades automatiskt till skräppostfiltret efterosm jag endast tar emot mail från vissa adresser men nu är det ordnat.
Kommentera

Gidde: Jag har ingen lösning på nånting som det verkar. Man har ganska få möjligheter att administrera i ligan.
Kommentera

Frisco: Redan gett upp tävlingen då jag blev så förbannad då den inte gav rätt på Los Angeles King´s då det skulle stå Kings. Man får ta skammen men tyvärr så blev man småtokig och klickade sig bara vidare och hoppade ur.
Bra initiativ och man kanske dyker upp igen senare.

Kommentera

MorganaLefaey: Du skulle felanmält frågan. Bitit ihop och kämpat vidare. Om jag fått bestämma:-)
Kommentera

« · 911474 · »