Café

49363 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 917021 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Frisco: Nu var väl frågorna i de 2 första omgångarna i den klass att jag knappast hade vunnit ändå vilket kanske bidrog till frustrationen.  Har minne som en blöt sockerbit när det gäller vem slog vem och årtal så tror nog inte man hade imponerat på någon. Men det är ändå ganska roligt med frågesport. Så som sagt kanske tigger om att få vara med när det kommit lite fler divisioner eller när mitt skadade ego lugnat ner sig.
Kommentera

MorganaLefaey: Det kan vara väldigt varierande frågor. Själv fick jag 4 väldigt bra och enkla frågor senast och hade lika många rätt:-)

Du är välkommen tillbaka.
Kommentera

Tycker duellen på vetgirig.nu är skitkul.Dock är det lätt att fastna där en längre tid.Utmana mig gärna.Mitt nick där är JimmyJoe.
Kommentera

Frisco:

Nu krånglar min inloggning igen. Skulle ha mött alisandali idag och har inte fått nåt brev ang matchen.

Min förra match fungerade hur bra som helst och när jag klickade på bifogad länk så kom jag direkt till tävlingen mot RusTik som jag dock förlorade.

Nu krånglar det som sagt. det såtr inloggningen misslyckades.

det hela startade ju med att min aktiveringslänk försvan i skräpposten och att det sedan dess inte varit nåt annat än krångel!
Kommentera

mattias - 74: Jag har skickat en aktiveringslänk till matchen. Hoppas den kommit fram.
Kommentera

Frisco: Anmäl er flera så det blir lite roligare i div. 3.

Adressen till Hockeysnackligan är:
www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4415&lpin=5431
Kommentera

Stigsson: Systemet borde tillverka en Div3 tills serien var fylld...
Kommentera

Metal Guru:
Håller med om det.
Plus att det är lite tråkigt när några hoppade av efter bara en omgång, nu blir det ju (väl?) en massa WO-matcher i några serier.

Det tar ju så lite tid, så jag fattar inte varför man inte kan fullfölja serien innan man hoppar av faktiskt...
Kommentera

Gidde: Det kanske är fler som har samma IT-paket som mig?

Jag har varje omgång haft ganska hyggliga resultat, men har hittills 0 poäng. Och varför då? Jag får motvilligt erkänna att det antagligen beror på en viss brist på begåvning. Sen tror jag kanske min vedeldade dator inverkar lite grann: F-nskapet vill inte skicka in resultaten lika snabbt som min reptilsnabba hjärna vill, därför tar det beroende på burkens dagsform ca 10-20 sekunder att svara. Idag testade jag en ny variant:
1) Startade om datorn och öppnade endast webbläsaren.
2) Jag svarade oerhört sanslöst blixtsnabbt på varje fråga
3) Sen hamrade jag besinningslöst på tangenterna som en knaskamilla
4) ...och simsalabim, nytt rekord: 1:46 - (bara 1:03 efter dagens motståndare, AGF)

Jag har nu tappert krigat mig igenom tre omgångar, men börjar så smått inse att jag kanske inte behöver köpa in någon guldhjälm framåt vårkanten...
Kommentera

westerlind: Bara att ligga i hårdträning då. På torsdag är det du och jag. Mano a mano. Eller ja.. mano a Linnea... du fattar.. ; )
Kommentera

Linnea: Det känns aningens lättande som sen in i tävlingen och placerad i en lite lägre division att det är en kort serie. Alltså endast enkel- och inte dubbelmöten. Jag har klarat av serien 4-0, hittills, är väl kanske bäst att säga. Men det är en kul tävling. Eller tävling och tävling. Ett kul nöje.
Kommentera

westerlind:

Jaja, du mötte ju en duktig motståndare, så det var nog det som det berodde på! :)

Har hört andra som upplever samma problem, men för mig har det funkat bra, oavsett om jag kört på jobbets långsammare lina, eller på min här hemma.

Min laptop hemma är absolut ingen snabb sak, utan den tuggar på rätt så långsamt, men det går ändå hyfsat snabbt att svara på frågorna. Ligger oftast mellan 25-45 sekunder på fyra frågor.
Kommentera

Gidde: Tycker det är imponerande ändå av westerlind. Det är inte alla som hinner tolka semaforsignaler så snabbt som han måste göra för att kunna deltaga i tävlingen. Men nu har jag hört att han införskaffat en riktig värsting, en hålkortsmaskin, så nu ska det nog gå lite fortare.
Kommentera

Paddan: "Semafors"?
Haha, nu har du nog virrat till det Morgan: "Hissmofors", heter det. (Herregud, hur hittar du hem egentligen?)

Om du inte kan läsa gatskyltarna så be någon vuxen om hjälp.
Kommentera

westerlind: Jag svarar på annonser på lediga lägenheter, så hittar jag hem.. ibland.
Kommentera

Bara undrar lite stillsamt om jag nu har ett konto på vetgirig.nu, eller om jag trots deltagande i den eminenta HS-ligan behöver skapa ett eget för excesser utöver The HS Legue?
Kommentera

Metal Guru: Jag var tvungen att göra det.Och pga det så har jag ett nick i HS-ligan, ett annat i övriga tävlingar på vetgirig.
Kommentera

Portello: Jag kunde då skapa ett eget konto i nicket "Alisandali" utan problem .
Kommentera

Hello. Snart dags för en ny omgång i Vetligan.

För er som redan är med i ligan händer inte så mkt mer än att ni automatiskt blir med nästa omgång. De som är med men inte spelat sina matcher plockar jag dock bort.

De som vill joina ligan är självklart mer än välkomna.

Vi gör så här denna gången:

Gå in på www.vetgirig.nu och regga en användare.

Sen mailar ni mig här på hockeysnack med det namn och den emailadress som ni raggat en användare med så fixar jag så att ni kommer med i ligan.

Det är Sportfrågor som gäller. 4 frågor vid 2 tillfällen/vecka.
Kommentera

Frisco:

Går det inte att ändra ligorna till att vara Div 1, Div2, Div3 osv istället?

Nu blir det ju 2 Div 2, och ännu fler Div 3 vilket gör att det blir så få i de lägre divisionera, vilket ju gör dessa lite tråkiga.

I en annan liga som jag är med i så funkar det som jag beskriver först, det tycker jag är en bra lösning..

Eller går det kanske inte att ändra i efterhand?
Kommentera

Gidde: Ojojoj.... Jag tror jag låter diciplinnämnden avgöra;)

Det jag tycker är att fler borde anmäla sig.
Kommentera

Gidde: För att alla ska veta hur man gör så kopierar jag in detta:

Hello. Snart dags för en ny omgång i Vetligan.

För er som redan är med i ligan händer inte så mkt mer än att ni automatiskt blir med nästa omgång. De som är med men inte spelat sina matcher plockar jag dock bort.

De som vill joina ligan är självklart mer än välkomna.

Vi gör så här denna gången:

Gå in på www.vetgirig.nu och regga en användare.

Sen mailar ni mig här på hockeysnack med det namn och den emailadress som ni raggat en användare med så fixar jag så att ni kommer med i ligan.

Det är Sportfrågor som gäller. 4 frågor vid 2 tillfällen/vecka.
Kommentera

Gidde: Det verkar inte fungera att göra om seriesystemet. Det man skulle kunna göra är att starta en helt ny liga där jag för in de som vill vara med efter ett rankingsystem som man lätt kan se om man tittar på tabellerna.
Har mailat vetligan och frågat.
Kommentera

Frisco: Ja det vore skoj om fler anmälde sig. Är ganska trött nu på att vinna wo matcher mot Herminator. När blir det tal om upp/nerflyttning?
Kommentera

Stigsson:

Det är en match kvar i Div 1, så jag antar att det är ny säsong efter att den är "spelad"...
Kommentera

Gidde: En ny säsong startar först när jag trycker på startknappen.
Kommentera

Frisco:

Ja. Men den startar väl knappast innan en säsong är slutspelad, och då menar jag inte i de divisioner som innehåller 2-3 spelare...
Kommentera

Frisco: En fråga: är det Ok att regga min särbo som användare då hon har egen mailadress fast på min dator?
Och att jag således tävlar i hennes namn sas?
Man är ju en ärlig person....
Kommentera

Huge:

Varför täclar du inte i ditt namn med din mail-adress då?
Bara en nyfiken fråga?

Eller är du rädd att alla BIF-are ska ta chansen att tvåla till dig rejält?
:)
Kommentera

Gidde:

Tävlar heter det ju!!!!
Sorry!
Kommentera

Gidde: Jo, men det är ju det jag gör också.
Undrade bara om det är Ok att regga ngn som har en egen mailadress på min dator och som inte är medlem på HS?
Kommentera

Huge:

Det jag inte förstod var varför du skulle tävla i hennes namn?
Kan hon inte tävla själv? :)
Kommentera

Gidde: Nä, hon är inte intresserad öht.
Ville bara ha lite fler frågor att svara på, men dom du säger: det finns ju andra ligor att tävla i.
Watch out.... :-)
Kommentera

Huge: Då blir det ju samma frågor en gång till, ska vi gissa att du då skulle få alla rätt och dessutom på bra tid den andra gången du svarar?
Kommentera

Stigsson:

Frågorna slumpas nog hej vilt, förutom att det naturligtvis är samma frågor till båda motståndarna i samma match.

Däremot kan det ju bli roligt när han möter sig själv, om man så säger ;-)
Kommentera

Gidde: Aha, jag hade fått för mig att samma frågor gällde för alla i samma omgång.
Kommentera

Frisco: Vad bra det gick den här gången då. Mitt under mitt spel kommer det upp "sidan ej tillgänglig längre" och när jag klickar igång tävlingen igen så har den hoppat från andra frågan till sista frågan. Nä, bäst att lägga sig under täcket och kurera sig.
Kommentera

Stigsson:

Nope, det är inte samma frågor till alla "paren" i samma omgång.
Kommentera

Paddan:

Missflyt, men så är det väl med internetuppkopplingar när man bor i obygden?

Krya på dig!
Kommentera

Paddan:
Nåt liknande hände mig också, servern verkade ultraseg - och jag slutade på noll poäng och 2:00 tid. Men jag vann matchen ändå, eftersom min kombatant var ofin nog att walka-over.

'Tur som en tokig' är min summering av min egen insats so far.
Kommentera

Metal Guru: 1 poäng får man för en sån seger.
Kommentera

Frisco:

Jag tycker den tabellen är skönast av alla!!

Pl. Medlemsnamn Omg V O F Ant. rätt Tid Poäng

1 MGuru 7 7 0 0 18 10:23 13
2 Davve17 8 4 1 3 19 7:29 9

3 mattias 8 4 1 3 17 7:08 --
4 bafucin 7 3 2 2 19 7:00 8
5 Lumber 7 3 1 3 18 6:28 7
6 rusTIK 7 3 1 3 15 9:53 7

7 Huge 8 3 0 5 20 12:44 6
8 Paddan 8 3 0 5 16 7:30 6
9 Alisandali 7 2 0 5 13 6:57 4
10 AM 7 2 0 5 13 9:56 4

Dvs, mattias ligger 3:a med -- i poäng!
Så blir det när man drar sig ur och hoppar in igen, eller??
Kommentera

Gidde: Det verkar så.
Kommentera

Gidde:

Det var för att min första aktiveringslänk hamnad ei skräppostfiltret och sedan hittade jag inte på det.

Jag vinner iaf =)
Kommentera

Gidde: Jag har bestämt att vi ändrar från 1+2+4 osv. i seriesystemet till 1+1+1+1 osv. till nästa omgång.

Detta innebär att jag kollar upp tabellerna, delar in i divisioner efter det och startar en ny liga.

Detta innebär också att alla som vill vara med skickar sitt användarnamn och lösenord..... ;)

SITT ANVÄNDARNAMN och EMAILADRESS till mig här på hockeysnack i ett brev (ej bubbla)!

Och ni som ej har en användare. Gör en först.

Allt för att det ska bli så rätt som möjligt.

Är det förstått?
Kommentera

Frisco: Får bubblor med kommentaren SITT!
Jaja. Man ska skriva sitt användarnamn i brevet till mig.

Men alla fattar nog det. Nästan.
Kommentera

Frisco: Härligt att anmälningarna bara strömmar in.
Kommentera

Nu är alla omgångar färdigspelade i Hockeysnackligan.
Kommer att börja föra in användarnamnen i den nya ligan i slutet av helgen.

Vill fler vara med?

Maila till mig här på HS! Och kom ihåg. Ni måste registrera er på www.vetgirig.nu
Kommentera

Frisco:

Ja!
Kom igen nu, det är kul, snabbt och dessutom får man tävla!

Grattis Salle till vinsten i Division 1, imponerande!
Bara en förlust, snyggt jobbat!

Hmm, just när jag skriver detta inser jag faktiskt att Salle kanske inte vinner? Om han nollar sista omgången så blir det väl 1 poäng, trots att hans motståndare redan dragit sig ur?

Så rent teoretiskt så kan han faktiskt fortfarande torska, men eftersom han hittills snittat nästan 3 rätt av 4 per omgång, så låter det föga troligt att han skulle nolla i sista omgången, såvida han inte drabbas av nervfrossa :)
Kommentera

Gidde: En stycken Salle avslöjade igår att han ej hade nollat.
Kommentera

« · 917021 · »