Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 191072 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Challe
Ska challe bli den nya sportchefen i stället för Waltin??
Det låter kul, men de är synd att Walitn ska sluta han va en bra sportchef, men de kan gå bra för challe, om de é nu han som ska bli.
Kommentera

Sv: ?????
danoj:
Ja ni har ju verkligen dominerat svensk hockey !
Kom igen när ni har tagit guld i modern tid.
Kommentera

Djurgården till Hovet
Jaha, nu ska DIF helt plötsligt flytta till Hovet.
De beror ju på att publiken é så liten, men derass sång da?
Globens gladiatorer, ska den byta namn till Hovets gladiatorer??
Eller såbehåller de titeln, för de é ju i höst de ska fyllta, de kan ju fortfarnde komma mer publik nu till slutspel.

// Trogen Djurgårdare
Kommentera

Frasse99: Sveriges bästa lag har redan sveriges störtsta och bästa publik :)
Kommentera

Sv: Psykologisk Krigsföring!!!
Okej, men om inte annat så ser jag i min kaffesump (Löfbergs givetvis) att du har ett stort tryck på dina axlar att du någon gång ska bevittna en bandymatch live... :-D
Kommentera

Frölunda85:
Planer finns åtminstone för att se till att Sveriges bästa lag börjar locka publik igen.
Kommentera

Efter Waltin ....
Enligt expressen.se kan det bli Ingvar "putte" Carlsson och Charles "challe" Berglund som tar över efter Mats Waltin.
Kommentera

BJ:
Nu har du nog tittat alldeles för djupt i flaskan :)
Aldrig har jag satt min fot på en bandyarena och några sådana planer finns inte heller för framtiden.
Kommentera

Storsatsningen på Söndag
Tänkte slänga in infon om Söndagen här på forumet eftersom jag inte sett någon här tidigare :)
Kommentera

Frasse99:

Karlstad? Vem har sagt att det skulle vara Karlstad? :-D
Kommentera

BJ:
Vad är det för illa sinnat rykte du har hört att jag skulle vara på bandy i Karlstad ?
Jag vågar mig inte utanför 08-området och än mindre gå på bandy :)
Kommentera

leksand4: Du skriver STÅ UPP OCH SPELA HOCKEY. Är det inte det Henrik Nordfeldt borde göra?=)
Kommentera

bajenmattias: helt rätt!!!!!

haha.stackars er ni ifrågasatte gage matchstraff...vad är matchstraff om inte 25 meters ansats och slå ner bakifrån.de e pinsamt att man ens som tränare ska klaga över det.och båda lagen spelade fult men det var BÅDAS sida inte som wikegård går ut o säger.tycker de är fel.ni filmade lika mycke som leksand o spelade lika fult...löjligt att klaga över det.så stå upp o spela hockey.o som sagt hur kan han få nämna enstaka nman..de är dåligt.//leksing
Kommentera

Frasse99:

Men jag har hört att du är och tittar ibland och att du är ett stort fan. ;-)
Kommentera

BJ:
Kan så vara men det är inte ansett som en fysisk sport :)
Kommentera

Frasse99:

Såså, Frasse, bandy är riktigt fysiskt. Det har jag både skådat och känt av... :-D
Kommentera

KanSke:
Nordin är utlånad till NH90 i två veckor för att få match träning.
Precis som Rickmo var i höstas.
Kommentera

bajenmattias:
Är det inte svårare än så att få ett lag ur balans ja då har ju Wikegård funnit vinnar formeln.
Tittar man sedan på hur vissa spelare i Leksand uppträdar så kan man till fullo förstå Wikegårds utspel.
Hockey är et fysiskt spel och klarar man inte av det ja då kan man ju kanske börja spela bandy eller golf.....

Det har av hävd alltid varit jämnt mellan Leksand och Djurgården och lär nog så förbli även i framtiden.
Matcherna brukar spelas i högt tempo och vara hyfsat "snälla".
Kommentera

En DIF spelare fins i Nyköpings Trupp Nordin eller nåttt sånt..
sen gamla NH spelararen som nu spelar i DIF Jörgen Rickmo..
Kommentera

bajenmattias:

Den "psykologiska krigsföringen" verkar ju fungera på dig....
Kommentera

Psykologisk Krigsföring!!!
Trött på att Niklas wikegård kallar Leksingar för kärringar och filmar
Han säger enbart detta för att han skall starta nån slags psykologisk krigsföring... Kan hålla med han till viss del att vissa spelare förstärker vissa situationer i matcher men att säga att de är ett gäng kärringar som bara filmar tycker jag inte stämmer....

Vet att vi diskuterat dett tidigare men jag kan inte låta bli att hålla ämnet vid liv!

Att DIF har plusstatistik på Leksand hör inte till vanligheterna men nu har ni det hiitills för annars genom åren har Leksand haft lättare för er...

Tror även att nästa match blir oerhört jämn mellan dessa båda lag!

Wikegård skall akta sig så han inte får äta opp sitt uttalande han sa i Lördags!!!

Leksand kankse inte spelade bra i Lördags men nästa match skall vi visa rallyföraren Wikegård att vi kan spela riktigt bra ishockey..

Det skall ag bli man för !!!
Kommentera

Sv: Wikegård!!!!
Samen: Köra bil är svårt. Snacka skit är lätt. Vad är det för konstigt med det?
Kommentera

Samen: Slå ner domare och filma är ni i leksand tydligen bra på, men att spela ren och fin ishockey, det är tydligen svårare.
Kommentera

Tellan
När vart Mikael Tellqvist (Tellan) uppkallad "Telly"????
Kommentera

Snacka skit det är han bra på herr Wikegård! Men att köra bil är tydligen bra mycket svårare.
Kommentera

kapten:
Skulle tro att han hade mer än EN anledning att visa sitt vackra finger.
Men det där är ju passé sedan länge så jag ser ingen anledning att ta upp frågan igen.
Kommentera

Jag säger bara en sak... visa fingret Wikegård... hur f*n kan man peka finger åt en hejarklack? Har han någon form av skada eller?
Han kommer att få äta upp sitt finger en vacker dag!!! (detta är inget hot)
Kommentera

Gone:
Går det att utföra på is med skridskor på ?
Kommentera

carina: Skämtar ni? Alla vet väl hur man dansar daladans? Knätofs, nyckelharpa, (för) stor snus och träskor. Sen rör man sig bara.
Kommentera

Mälarmasen: Tack så mycket! :-)

Stämmer in i Frasses fråga. Hur dansar man daladans egentligen?
Kommentera

Mälarmasen:
Hur dansar man daladans ?
Skulle nog tro att det är på sin plats att Leksand tränar upp flåset så att de orkar med att spela i 60 minuter och inte bara i 40 ;)
Kommentera

Äne en gång får man gå in i denna gästbok med svansen mellan bena och gratulera er. Ni visa upp en fin moral på slutet av matchen. Men det var sista gången i år ni tog poäng av oss. Nästa match i Globen kommer det återigen dansas daladans.

GO Leksand Stars!!!
Kommentera

bajenmattias: Ja alla borde ju veta att det är livsfarligt att kasta vantarna när man möter LIF. Iofs så slår de ju av tummarna ändå...
Kommentera

carina: Ja annars bildas det lätt svamp på fingrarna under januari när det är så många matcher....
Kommentera

Sv: DIF-SSK
Rebecka:
Järnkaminerna är det som tidigare hette Blue Saints även om styrelsen förstås har ändrats sedan BS åren.
Att man mer har inriktat sig på fotbollen har nog med all säkerhet att göra dels med det faktum att fotbollen är den klart populäraste sporten i Sverige men även med det faktum att de supportrar som var med i början på 90-talet fortfarnde känner av att de blev "utslängda" från Globen.
Dessa sår kommer ta ytterliggare tid att läka som det ser ut...
Kommentera

bajenmattias: Jag förstår att Wikegård blir arg över Gages matchstraff...det som gjorde Gage förbannad borde självklart ha varit utvisning. Nordfeldt (eller vem det nu var) puttade ju in Ottosson i målet, han kunde skadat sig illa...
Kommentera

bajenmattias: Conny evensson hade samma åsikt om leksandspelarna (att dom filmade) senast vi var där uppe, men men, vad vet jag :)
Kommentera

bajenmattias: Förövrigt en riktigt löjlig regel att man får matchstraff om man kastar vantarna! Det är bevisat att det är större risk att skada om man lappar till någon på ett par skridskor med vantarna på...(rispor, vassa kanter m.m) istället för en putt (som det blir på skridskor).

Sedan slog han ju inte ens, schysst gjort att åka över halva planen för att skuffa lite iaf. Bevisar att han vill ge publiken valuta för pengarna & bjussa på underhållning :-)
Kommentera

bajenmattias: Wikegård menar nog precis det han säger. Är väl inte så svårt att missförstå?

Äh! Gage slog ju ingen efter han hade slängt handskarna. Han ville ju bara lufta händerna fattar du väl? ;-)
Kommentera

Wikegård!!!!
Vad exakt menar Niklas Woikegård när han säger att Leksand filmar mest i elitserien!!! Tycker inte att Leksand filmar speciellt mer än andra lag....

sedan att gage fick matchstraff är väl inte så konstigt, slänger man handskarna är det matchstraff!!!

Wikegård säger i tv att han inte kan fatta att han kan få matchstraff för en knuff!! Det spelar väl för fan inge roll!! Slänger du handskarna är det matchstraff!!!

Fattar om wikegård försöker dra igång en disskussion om detta...

Det är ju mycket tjuv och rackarspel nu när det snart är slutspel :-)
Kommentera

Frölunda85:

det skall väl till att Dif skall möta Leksand igen!!!

Globen brukar ju inte vara full mer än när Leksand kommer>!!
Kommentera

När jag skrev vi om handbollen så är det naturligtvis Kroppskultur jag menar.
Kommentera

Gone: Sen är det väl så att i huvudstaden så finns det mycket olika "saker" att välja mellan och det gör nog att folk inte orkar att bry sig om elitseriehockey....skulle jag tro.

Helt annan sak...skall bli kul att se Djurgården spela handboll, de har höjt sig ett snäpp sen förra säsongen (då som Söder men ändå).
Vi är obesegrade i norrettan (visserligen en match kvar) så se upp.
Kommentera

Frölunda85: Publikproblemet är ju inte vårt fel. Det är de andra lagens fel. De drabbas av någon kollektiv agorafobi i vår rymliga arena och då blir det dödgrävarhockey som bjuds. Det kan väl vem som helst förstå att det blir svårt att locka 13850 pers då.
Kommentera

Frölunda85: mot slutspel, tror jag.
men om våra mästare klarar sig långt så kommer de att bli mer å mer folk som kommer å tittar.

// Trogen Djurgårdare.
Kommentera

?????
När kommer det att vara fullsatt i Globen???
Kommentera

Sv: DIF SSK
Jo, de va skönt att vi vann *ler*

Nästa match blir svår, men vi vinner över leksand för fjärde gången på rad, de gör vi.

// Trogen difare
Kommentera

Sv: Nordin Harfoui
CFricke: Kul att du skriver det för precis idag blev det klart att Nordin lånas ut till Nyköping under 2v för att få mer matchträning. Läs mer på Difhockey...
Kommentera

Grattis Djurgårdare. Ni var bättre än oss ännu en gång. Vi har erkänt svårt mot er. Det räcker inte att vi sätter fart i tredje perioden där vi hämtar upp 3-0 till 3-2 och är väldigt nära en kvittering. Ni vann rättvist och jag (och säkert fler SSK'are med mej) ser framåt och hoppas på en 6:e raka hemmaseger. Nu mot FBK på lördag.....Svår match, men med mer anfallspel än idag så......
Kommentera

joje: näe johan..
Kommentera

« · 191072 · »