MartinGerber:
Bara så att du vet det var det Chara som startade slagsmålet. Ganska korkat, kan tyckas, då han faktiskt verkar betyda ganska mycket för Färjestad. Vi tackar för klantigheten, det kan vi ha nytta av i nästa match!
Kul ändå att se att laget kan spela ovåldshockey när de blir av med Berglund och Chara, för övrigt.
knaskamilla:
Glöm inte Nordström. I dag såg man tydligt hur hämmat FBK blir då de inte spelar sitt brutala spel. Nu försökte man verkligen spela ishockey och genast så kom de ingenstans.
Chara visade verkligen prov på kyla och känsla då han gick in och startade en fight med Hinote. Hinote tar så klart fighten och gör det med bravur. Han vet att han kommer få massor med stryk, men det svider inte så mycket då han samtidigt vet att han lyckas med att få Chara av banan.
Chara vinner fighten, men MODO vinner slaget. Ett klockrent prov på transatlantiskt hockeykunnande från Hinote.
Talisman:
Berglund rår inte för att Svartvadet väder arslet ut mot banan då han har Berglund hack i häl, det är alldeles sant. Däremot har han fullt ansvar för att han bestämmer sig för att hoppa in tacklingen i ryggen, med sidan först. Han har ju knappast påbörjat tacklingen då Svarten vänder upp utan Berglund tar läget och begår en dumhet. En match är nästan lite lite.
Talisman:
Hinote rörde knappt Gerber, Chara hoppade på honom och drog i honom. Klart Hinote slår/försöker slå tillbaka. Otroligt klantigt av Chara, som sagt.
Talisman:
Ordvrängning. Läs mitt inlägg utan ordet "tillbaka" i, då.
Talisman:
Drog bort Hinote från Gerber? Han sliter Hinote i hjälmen, istället för att trycka undan honom mot kroppen. Han håller i visiret och rycker och sliter som om han försökte styrsla en hund. I amerikansk fotboll hade det blivit 15 yards penalty för "Facemask".
Talisman:
Fast om Chara inte hade slitit så omotiverat i Hinote så hade ju inte Hinote försökt slå Chara.
Talisman:
Nä, han sliter honom i hjälmen istället. Jag kan repetera ett par gånger till om det är svårt att förstå.
Talisman:
Skillnaden är väl att Hinote knappt rörde målvakten, och att Chara var aggressiv. Det är skillnad på att putta undan folk från målgården och att slita undan dem. Som sagt - han får skylla sig själv.
Talisman:
Och du tror inte ens i din vildaste fantasi att det var hjälmryckningen som startade slagsmålet? Om jag kallar dig för idiot och jävla pucko och du sedan slår till mig. Vem började då?
Talisman:
Men varför var Chara så våldsam då, undrar man? Och hur kan det vara Hinotes fel, när Chara framkallade slagsmålet?
Talisman:
Jag hävdar med bestämdhet att du INTE svarat så om det verkligen kom till kritan.
Talisman:
När han slet i honom. Men det förstås, det såg väl värre ut bara för att det är Chara.