1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

Det tionde guldet

« · 2341133 · » Till forumet

Sv: Det tionde guldet
DansbandsWolf: Luleå börjar fantastiskt bra. Detta blir jäkligt tufft.
Låst ämne

eltifoso:Stål är hårdare än dansband och kaffe och Luleå ligger alltid före Karlstad i solligorna, det är fakta.

Väl mött och låt för dagen bästa lag vinna.
Skitkul med finalspel.
Låst ämne

eltifoso: Apropå mycket publik, när detta slutspel är färdigspelat, kommer Färjestad ha haft mer publik på slutspelsmatcherna här i Löfbergs Arena, än vad Oskarshamn hade i sin hall under hela grundserien.
Låst ämne

eltifoso:
Ja förstår känslan, kul när ens lag är igång länge sen avslutas allt med ett härligt hockey-vm.
Låst ämne

Tarasov: Vaknar upp till en solig dag som sig bör här i Karlstad, det är som vanligt alltså
Vad som inte är som vanligt (numer bör tilläggas) är att jag vaknar upp till finalspel i ishockey.
Det har inte spelats final här i stan på över åtta år, och jag själv som missade finalerna -14, har inte sett en final på plats sedan 2011.

Men ikväll är det dags igen, blir bra med folk, de 16500 biljetterna såldes slut i en blink, och samtliga sportbarer och pubar lär ha att göra ikväll en måndag

Släpp pucken nu är det final
Låst ämne

Svanru:
Albert Johansson sticker verkligen ut på ett bra sätt, även under finalen. Även Linus J tycker jag gör bra ifrån sig.
Låst ämne

Bam Bam Bautin: Har inte sagt att ni filmar utan ramlar väldigt lätt eller förstärker vilket gör det jäkligt svårt för domarna. Ett så skickligt lag som Luleå är behöver inte hålla på med den skiten.
Låst ämne

Svanru: Ni surrar om filmningar och förstärkningar, för fan öppna ögonen och lev i verkligheten och se vad som händer. Ni kan ju också dra igång Fuleå, Tråkluleå när ni ändå är på G, uttjatad ja, men funkar säkert bra i Värmland några år till. Vad säger ni annars om er De La Rooses tackling i ryggen på Själin när matchen redan var avgjord och klar? Själin hoppade väl in i sargen förstår jag. Nä fy fan, så onödigt och fegt av er Ros. Han kommer ju självfallet inte att bli avstängd och lika bra är ju det så att någon i vårt filmargäng hinner bjuda tillbaka innan serien är över och vi tagit vårt högst välförtjänta SM-Guld😀.
Låst ämne

Tråkigt att ett så skickligt lag skall hålla på med att ramla lätt det borde vara lite mer stake men lönar det sig lär de hålla på.
Låst ämne

eltifoso: ligger mycket i det då lule gärna söker utvisningar med förstärkningar, dom har spelar typerna för det 😅😅
Låst ämne

eltifoso: två raka utvisningar på oss och det slutar 1-1. Den första ytterst tvivelaktig lulenissen faller väldigt enkelt
Låst ämne

eltifoso: Grattis Östersund och grattis även till Dif som får finbesök på hovet i höst
Låst ämne

Svanru: Äsch då, mitell är smartare än att säga att motståndare filmar.
Han beskrev bara att Luleås forwards söker situationer där de kan få powerplay med sig eftersom de är vassa i den spelformen

Andra vinklingar på det är isåntfall medias för att få klick, eller motstådarfans för att få ngt att reta sig på 😊
Låst ämne

Tydligen har Mitell (enligt lulefans) uttalat sig om filmningar i Luleå för att få PP. Jag har dålig koll men vi får väl se imorgon om de förstärker situationer men jag tycker inte det är ok att gnälla innan eventuellt faktum i morgondagens match. Men Lueå är jäkligt duktiga i PP så vi får hålla ögonen öppna. Erfarenheten från våra tidigare matcher i slutspelet föll spelarna ofta dramatiskt.
Låst ämne

Sedan kan man diskutera om fôlket i Sverige vill se glad anfallshockey eller äckligt disciplinerad försvarshockey med sylvassa kontringar. Smaken är som baken men jag föredrar gladhockey.
Låst ämne

eltifoso: Tyvärr har jag inte premium och du får gärna återge en del av texten men jag förstår att Luleå är storfavoriter vilket inte är oväntat vi slutade 6:a och de 2:a vi förlorade en match hemma med 0-8 (bedrövligt skämmes) och de har hemmaplansfördel. Som jag sagt innan krävs att vi tar en rejäl ledning för att förstöra deras försvarsinriktade spel och därmed tvinga dom att spela annorlunda men de har en mycket bra målvakt och vi måste vara mer effektiva om det lyckas kan vi ses på Tôrget i Karlsta och då skall vi bjuda in Sven och gänget och ta några öl.
Låst ämne

eltifoso: Då var alla experter på expressen sagt sitt och ingen trodde på Färjestad , precis som inför kvart och semi. Skönt
Låst ämne

eltifoso: Ännu en MoDo-produkt till SHL ;)
Låst ämne

Svanru: Ryktena säger att äntligen kommer Karlstad pôjken Björklund hem till Färjestad igen
Där snackar vi målskytt , dessutom hemmason, hoppas det går i lås
Låst ämne

puffe: Tack men ser nervöst fram emot finalen då Luleås enormt disciplinerade försvarstaktik och vår ibland oförmåga att göra mål i går sköt vi 84 skott varav 55 träffade mål och bara 5 gick in. Det kommer att bli tufft men det oerhört viktigt att ta ledningen för att förstöra Luleås förmåga att försvara sin ev ledning.
Låst ämne

Svanru: Grattis till finalplatsen. Sudden kan vara riktigt kul när man inte håller direkt på nåt av lagen.
Låst ämne

eltifoso: Grattis! Ni ser ut som det gamla tunga starka hockeymonstret igen. :-)
Låst ämne

Hatten av och stort grattis! Bäst när det gäller 👍
Låst ämne

Grattis till finalplatsen.
Låst ämne

Sv: Det tionde guldet Låst ämne

eltifoso: Grattis till finalen,
Låst ämne

eltifoso: Jag hade sjukt med ångest orkade knappt se SD skall heller inte klaga på domarna då vi fick alla fördelar. Nu får GuldRagges son uppleva en final efter 25 år sedan hans pappa blev en ikon i FBK. Nu väntar Luleå och dom är superfavoriter i allas ögon förutom vi Wermlänningar.
Låst ämne

TheEngulf: Så sliten nu, börjar bli för gammal för så här långa matcher
Var länge sedan båda dessa lag var i final, kan troligen vara något slags rekord att inget av lagen i finalen spelat final på åtta år!?

Bra med lång match om vi tänker ekonomi, satan så det såldes i de extra pauserna, och nu minst två hemmamatcher till, vilket betyder 16500 betalande åskådare, mer pengar till kistan

Detta blir min 18’e finalserie jag kommer uppleva på plats med Färjestad som en av deltagarna, den känslan tröttnar man aldrig på.

Håhåjaja håhåjaja
Låst ämne

eltifoso: oavsett lag som nu vinner finalen så kommer det vara välförtjänat
Låst ämne

Sven.Savage: 2:an mot 6:an ska väl bara sluta på ett vis, dessutom med all vila ni fått nu som är så viktigt
Låst ämne

puffe: En fördel med att vara i arenan
Låst ämne

eltifoso: och Svanru: Välkommen till Delfinen! :-)
Låst ämne

Gratttis till final! 👏🏼 Det blir förhoppningsvis en grym finalserie 👍🏼👍🏼
Låst ämne

Karpo: RÄTTVISA!
Låst ämne

YES!!!
Låst ämne

eltifoso: En fördel med spel i allsvenskan, man slipper Tornbergs kloka analyser
Låst ämne

TheEngulf: Starkt att ta en match till sudden där man ger bort 4 mål ändå får jag tycka
Vi kan bättre
Låst ämne

mattias - 74: man inser nu hur less man är på jämna matcher som avgörs på egna MISSTAG. snälla låt denna match avgöras på något annat, inte för att jag bryr mig men som Modoit detta slutspel (och mot Leksand 2016) är man ju skadad..
Låst ämne

HAHA sjuk match
Låst ämne

jå1: YES!
Låst ämne

TheEngulf: Haha vad är det som händer??😂
Låst ämne

Det står 3-4 och samtliga rbk-mål har givits bort gratis och helt oförtjänt . Fan ta detta bullshit
Låst ämne

Svanru: slarvigt, ala Modo.
Låst ämne

Karpo: Nejj
Låst ämne

JAAAA!!!
Låst ämne

Oj förvånad
Låst ämne

Dom kommer att döma mål fast alla ligger på målvakten tyvärr FBK hatet segrar
Låst ämne

Svanru: Du skrev ju din kommentar strax efter situationen framför Rögles mål där en fbk-spelare fick sin klubba låst och föll sen i isen. Trodde du menade den.

I övrigt kan Rögle vara nöjda med resultatet. Hade kunnat stå 4-0...
Låst ämne

Zappaholic: vet inte vilken av alla situationer du menar
Låst ämne

1-0 efter första borde varit mer får se om domarna orkar hålla emot typ fem till sex solklara utvisningar men förmodar att vi får nästa.
Låst ämne

« · 2341133 · »