Zappaholic: Absolut säkert 5 matcher vilket sker mot bara vissa lag. Crosschecking mot halsen eller farfars slowfoxtrot renderad intet så är det. Nu fick Rögle en straff halleluja .
Alla verkar sjukt sömndruckna. Har alla fått barn i natt? Nej Rögle har verkligen sovit och jobbar febrilt och det ger utdelning. Vi får nog ladda om till match 6 om det inte sker ett mirakel.
Vår chans till final är nu på tisdag. Den gråtande Abbot får förhoppningsvis inte domarnas fördelar och att deras avancerade filmningar inte får resultera i utvisningar. Men jag är tveksam då vi tydligt har hockeysociteten emot oss men hoppas att vi kör över Rögle. Vi skall inte bjuda på att Skrikegård och Christian (SR) blir blöta i byxorna när de som representerar FBK hatet får framgång.
Svanru: När du skriver som nu ökar inte sympatierna för ditt lag. Jag såg matchen i fredags och såg inte att Rögle hade domarna med sej direkt. Blir så trött på alla på HS som alltid alltid gnäller på domare när man inte vinner.
Så vi hoppas bästa laget vinner då, får man tippa så vinner ett grönvitt gäng denna serien
Svanru: Det är väl bra att man kan ändra sej, speciellt om man haft fel. Borde många på HS lära sej av. Nu gäller detta inte dej, utan generellt. Blir trist när det alltid är domarnas fel att ett lag förlorar. Ibland kan ju förlorande lag t.o.m vara lite sämre och värda en förlust.
Har som sagt bara sett match 4 och då var Färjestad oerhört speediga och giftiga, oavsett domarinsatsen.
Icing-Ove: Det var en härlig säsong med massor av stjärnor kvarten mellan FBK och MoDo var riktigt grisig och fruktansvärt tuff tyvärr avslutades säsongen i Scandalium med en inkastad puck i mål. Jag hade hellre haft en bild ovan när 118 kg leker kast med liten Jurgårdare än MoDoiten som lyckades provocera fram ett matchstraff men beundrar modet att ge sig på en dubbelt så stor spelare
Svanru: MoDo och Färjestad är rätt lika. Ni är tokmycket bättre på hockey idag, men det finns en grinighet som alla i våra landskap gillar. Från Loob till Foppa.
Svanru: Jag stod en meter från fighten(som tur var med plexi emellan) Chara provocerade Hinote så in i helvete. Till slut lessnade Hinote o gav tillbaka, sant det.
puffe: Ja den där kvarten minns man ju. Särskilt tv-sändningen från Modo när det stod klart att de skulle få möta Färjestad och alla hånlog/ skrattade och ansåg sig redan klara för semi. Hela säsongen skulle ju bara vara en transportsträcka för modos guld
Kan säga att skrattet fastnade i halsen och i skägget på skäggis i båset.
Nu laddar vi upp med öl och rödtjut. Vid vinst final vid förlust förmodligen utslagna då vi kommer att bli förfördelade men om vi vinner måste jag glädja Sven och Lulefansen med detta klipp
Om mot all förmodan vi vinner i kväll då hockeysverige med alla vill ha Rögle i final så är dessa nostalgiminnen från första guldet. Mina klasskompis Ingman gjorde mål.
puffe: Ja det var mer sånt förr, som i gamla härliga Kempis Lite för mkt ombonat, popcorn och kaffe bulle nuförtiden i arenorna kan jag tycka Hovet -83 och globen -98 var andra obekväma arenor under finalerna
janersa: Det är så kul att se glädjen för Lagace att han håller nollan från utespelarna fantastiskt. Han gjorde nog en av årets bästa räddningar i första. Nu håller tummarna att vi börjar få ordning på försvarsspelet även om det såg svajigt i första.