ribba9: Jomenvisst från GBG vet jag inte men vi brukar vara ca 1000 iofs utspridda men vi är av naturliga skäl inte medlemmar i VF så det har varit lite svårt att få biljetter. Från Wermland kommer det säkert några bussar.
svanru: Tack, men nej tack! Jag hoppar Jössehärskan och jag hoppar storbildsTV i Karlstad.... Vad skall man dit och göra i dag?
Danoj din päls, du bara myglar till dig guldbiljetter hela tiden... Tänk inte på oss övriga.. Nejdå... Danoj skall ha dubbla biljetter så att han sitter dubbelt så bra, vi andra kan sitta hemma, skit i oss bara.... Hrmpf!!!
Måste rätta mig själv från ett misstag i ett tidigare inlägg , när det gäller Richard Wallin var det INTE foten han bröt utan handen , det var något men jag var lite fel ute på kroppen
Sebbe: ja det var tunga utvisningar i 2:a perioden , några halv petiga men korrekta måste man nog säga , tycker Rönnmark har gjort 2 klart godkända matcher
Micke80: 1:a matchen var godkänd men 2:a underkänd (i 2:a perioden) tycker jag. De 2 crosscheckingutvisningarna på Totto respektive Lundell e helt obegripliga, i varje fall Tottos. Han nudda ju knappt Frölundaiten...
Sebbe: Lundell tryckte till riktigt bra i ryggen på frölunda spelaren och Rhodin tryckte till oxå , dessutom finns det ingen amledning att använda klubborna på det sättet , bara att inse att FBK inte hängt med i 2 matcher och att då hamnar man i utvisningsbåset.
Vi fick ju annars ett gyllene läge på slutet när Rönnmark verkligen GAV oss ett power play , det var nämligen ingen utvisning.
Micke80: Lundell må hända att han tryckte lite men utvisningen e långt ifrån solklar. Tottos utvisning håller jag dock inte med dej alls om. Han stod långt ifrån o tryckte ut klubban, men han nudda knappt. Den skicklige Frölundaiten märkte dock en liten knuff o passa då på att överdramatisera det hela...så såg det ut genom mina ögon iaf... Matchen totalt sett var kanske godkänd från Rönnmarks håll men sannerligen inte den 2:a perioden...
BORÅSINDIAN: ja, jag såg reprisen o ja tycker inte den var solklar. Utvisning skulle det KANSKE vara men solklar e den verkligen inte enligt mitt sätt att tycka. O det säger inte jag bara för att jag håller på Färjestad =)
Sebbe: det var utvisning det räcker , om den var sol klar eller inte spelar ingen roll , och detta säger jag trots att jag håller på Färjestad, visst föll Frölundaiten lätt när Rhodin tryckte till men han hade inte där med klubban att göra + att FBK sparat ihop till en utvising i det läget
BORÅSINDIAN: jo målet var kanske spiken i kistan så att säga men utvisningarna gjorde det omöjligt för oss att komma in i matchen igen under den perioden, därför tycker ja det till stor del var matchavgörande...
Micke80: ja det verkar tyvärr som det.. situationen när Kahnberg kom fri och Rhodin hängde i honom hade aldrig behövt uppstå om han hade varit vaken..Syntes lång väg att passet skulle gå till kahnberg men rhodin reagerade inte
Sebbe: det var ju det att Frölunda spelade riktigt bra och alla FBK spelarna är inte på topp eller om Frölunda är så mycket bättre och då hänger dom inte med och då kommer utvisningarna , så är det
Skidrow: exakt håller med dig , dessutom försökte han träffa pucken med klubban i luften i anfallszon precis innan istället för att antingen slå den med handen (ev. handpass) eller backa hemåt. Men istället blir från åkt av Kahnberg
Micke80: till viss del stämmer det du säger. Men FBK-spelarna blev ju givetvis frustrerade eftersom de fick billiga utvisningar gång på gång... Jag står fortfarande fast vid att Tottos utvisning var ett skämt!
Micke80: men det är inte bara rhodin som är blek...Söderström,Hyvönen och Jenni tycker jag var svaga också..Jenni hade flera lägen att trampa på men han tvekade...
Sebbe: det är ju så att spelarna ska koncentrera sig på spelet och göra sitt och domaren gör sitt , sen att man inte hänger med och åker på utvisningar det innebär ju att man inte hänger med eller är tillräckligt bra , vi kunde åkt på betydligt fler utvisingar om Rönnmark velat dömma efter regelboken
Skidrow: ja jag vet inte vad som tagit åt spelarna , handlings förlamade hela högen , Nordström och Kalt till viss del Hållberg och Frögren får godkänt , resten kan man förvänta sig mycket mer av .
Jörgen Jönsson har ju en formsvacka som är djupare än vad Mount Everest är högt
Micke80: aja, nu e du allt ute o cyklar..fler utvisningar?! Sannerligen inte, i varje fall inte i 2:a. Måste va om du menar VF-utvisningar för att hitta ytterligare en FBK-utvisning i den perioden blir svårt... Rönnmark e underkänd i 2:a perioden...
Micke80: ja och ändå så valde väl tv4 jönsson som en av kandidaterna till matchens kanon? Visar vilken koll dom har...
Sen sa ju Pärlskog att Uffe Söderström var skyttekung men att han i år mer serverat lagkamraterna...Uffe har väl alltid haft passningsgenialiteten som starkaste sidan? Pärlskog är en riktig sopa!
Skidrow: Vad gäller Uffe så är han ju ett passnings geni men inte ens det har han ju lyckats med i år , visst skadad och så men det finns ju inte ens tendens till dom passningar han slog ifjol