1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19005 inlägg · 1109 ämnen

Final 2

« · 257420 · » Till forumet

Sv: Final 2
Micke80: 5 biljetter! Hur stor är du eller?

Jag hade nöjt mig med en ;-)
Kommentera

Klinth: haha, det är bra att ha om råkar stöta på några FBK fans utan biljetter i Göteborg
Kommentera

Micke80: Oddset är ju större att du finner dom i Karlstad, men försöka duger ju.... Kul för oss som håller på VF, att vi får sitta hemma och knö ;-(

Ha det så kul med dina 5 biljetter hörru ;-)
Kommentera

Klinth: vi är faktiskt 5 grabbar från Linköping som åker ner för att heja fram vårat kära FBK
Kommentera

Micke80: Ha det så sköj, och njut av föreställningen, nu får ni ju chansen att se lite riktig hockey, när FBK möter mästarna ;-)
Kommentera

Klinth: haha , jo måste säga att Frölunda spelar bra inget annat vore sant,hoppas gör jag gör jag dock att mitt kära FBK vinner men det blir tufft
Kommentera

Micke80: Det är då hocket är som roligast, när det är tufft. Och tuff lär hela denna finalserie bli...
Kommentera

Darrar ni i galoscherna ännu pöjker??

Ikväll serverar Jensa kokt varg till nattamat!

HEJA FRÖLUNDA!!!
Kommentera

Fan vad det var lungt här inne då. Är ni i Göteborg allihop eller?
Kommentera

Vf chefen: SUCK !!!!!!!!!!!!!!!!

Detta är tungt , mår dåligt , blir nog att sjukskriva sig imorgon
Kommentera

Micke80: Skit. det här var jobbigt. så nära.. =(
Kommentera

tbse: ja, utvisningarna i 2:a dödade matchen, tyvärr =(
Kommentera

tbse: det kan man säga att det var.

Måste rätta mig själv från ett misstag i ett tidigare inlägg , när det gäller Richard Wallin var det INTE foten han bröt utan handen , det var något men jag var lite fel ute på kroppen
Kommentera

Sebbe: ja det var tunga utvisningar i 2:a perioden , några halv petiga men korrekta måste man nog säga , tycker Rönnmark har gjort 2 klart godkända matcher
Kommentera

Micke80: 1:a matchen var godkänd men 2:a underkänd (i 2:a perioden) tycker jag. De 2 crosscheckingutvisningarna på Totto respektive Lundell e helt obegripliga, i varje fall Tottos. Han nudda ju knappt Frölundaiten...
Kommentera

Sebbe: Lundell tryckte till riktigt bra i ryggen på frölunda spelaren och Rhodin tryckte till oxå , dessutom finns det ingen amledning att använda klubborna på det sättet , bara att inse att FBK inte hängt med i 2 matcher och att då hamnar man i utvisningsbåset.

Vi fick ju annars ett gyllene läge på slutet när Rönnmark verkligen GAV oss ett power play , det var nämligen ingen utvisning.

Men så är det i hockey
Kommentera

Micke80: Lundell må hända att han tryckte lite men utvisningen e långt ifrån solklar. Tottos utvisning håller jag dock inte med dej alls om. Han stod långt ifrån o tryckte ut klubban, men han nudda knappt. Den skicklige Frölundaiten märkte dock en liten knuff o passa då på att överdramatisera det hela...så såg det ut genom mina ögon iaf...
Matchen totalt sett var kanske godkänd från Rönnmarks håll men sannerligen inte den 2:a perioden...
Kommentera

Sebbe: Jag tycker att utvisningen på Lundell var solklar, såg du på reprisen??? Jag säger inte bara det för att jag håller på frölunda.
Kommentera

BORÅSINDIAN: ja, jag såg reprisen o ja tycker inte den var solklar. Utvisning skulle det KANSKE vara men solklar e den verkligen inte enligt mitt sätt att tycka.
O det säger inte jag bara för att jag håller på Färjestad =)
Kommentera

Rhodin tycker jag var riktigt svag idag...
Kommentera

Sebbe: Dom utvisningarna var inte match avgörande, det var Vallys tabbe som avgjorde matchen till våran fördel.
Kommentera

Sebbe: det var utvisning det räcker , om den var sol klar eller inte spelar ingen roll , och detta säger jag trots att jag håller på Färjestad, visst föll Frölundaiten lätt när Rhodin tryckte till men han hade inte där med klubban att göra + att FBK sparat ihop till en utvising i det läget
Kommentera

Skidrow: Rhodin har varit urkass i 2 matcher , han har nog alla tankar i Fribourg verkar det som
Kommentera

BORÅSINDIAN: jo målet var kanske spiken i kistan så att säga men utvisningarna gjorde det omöjligt för oss att komma in i matchen igen under den perioden, därför tycker ja det till stor del var matchavgörande...
Kommentera

Micke80: ja det verkar tyvärr som det.. situationen när Kahnberg kom fri och Rhodin hängde i honom hade aldrig behövt uppstå om han hade varit vaken..Syntes lång väg att passet skulle gå till kahnberg men rhodin reagerade inte
Kommentera

Sebbe: det var ju det att Frölunda spelade riktigt bra och alla FBK spelarna är inte på topp eller om Frölunda är så mycket bättre och då hänger dom inte med och då kommer utvisningarna , så är det
Kommentera

Skidrow: exakt håller med dig , dessutom försökte han träffa pucken med klubban i luften i anfallszon precis innan istället för att antingen slå den med handen (ev. handpass) eller backa hemåt. Men istället blir från åkt av Kahnberg
Kommentera

Micke80: till viss del stämmer det du säger. Men FBK-spelarna blev ju givetvis frustrerade eftersom de fick billiga utvisningar gång på gång...
Jag står fortfarande fast vid att Tottos utvisning var ett skämt!
Kommentera

Micke80: men det är inte bara rhodin som är blek...Söderström,Hyvönen och Jenni tycker jag var svaga också..Jenni hade flera lägen att trampa på men han tvekade...

Nordström och Kalt var bäst idag tycker jag.
Kommentera

Sebbe: det är ju så att spelarna ska koncentrera sig på spelet och göra sitt och domaren gör sitt , sen att man inte hänger med och åker på utvisningar det innebär ju att man inte hänger med eller är tillräckligt bra , vi kunde åkt på betydligt fler utvisingar om Rönnmark velat dömma efter regelboken
Kommentera

Skidrow: ja jag vet inte vad som tagit åt spelarna , handlings förlamade hela högen , Nordström och Kalt till viss del Hållberg och Frögren får godkänt , resten kan man förvänta sig mycket mer av .

Jörgen Jönsson har ju en formsvacka som är djupare än vad Mount Everest är högt
Kommentera

Micke80: aja, nu e du allt ute o cyklar..fler utvisningar?! Sannerligen inte, i varje fall inte i 2:a. Måste va om du menar VF-utvisningar för att hitta ytterligare en FBK-utvisning i den perioden blir svårt...
Rönnmark e underkänd i 2:a perioden...
Kommentera

Micke80: poängformsvacka måste du mena isf...
Han spelar fantastiskt i spelet utan puck o han e guld värt för oss...
Kommentera

Micke80: ja och ändå så valde väl tv4 jönsson som en av kandidaterna till matchens kanon? Visar vilken koll dom har...

Sen sa ju Pärlskog att Uffe Söderström var skyttekung men att han i år mer serverat lagkamraterna...Uffe har väl alltid haft passningsgenialiteten som starkaste sidan?
Pärlskog är en riktig sopa!
Kommentera

Sebbe: han är faan inte bra utan puck heller . Han ska dominera i Elitserien sån pass kapacitet har han , nu är det många i FBK som är bättre.

I 2:a perioden var FBK som ryggsäckar på frölunda hela tiden , kunde gott blivit 2-3 FBK utvisningar till
Kommentera

Skidrow: Perlskog är värdelös , förstör svensk hockey , FBK behöver en riktigt jävla kick annars kan detta sluta med 4-0 i matcher till Frölunda
Kommentera

Skidrow: Vad gäller Uffe så är han ju ett passnings geni men inte ens det har han ju lyckats med i år , visst skadad och så men det finns ju inte ens tendens till dom passningar han slog ifjol
Kommentera

Micke80: ja och det vill jag inte eftersom jag ska dit på måndag...
Kommentera

Micke80: nej men att säga att Uffe är målkung är väl fel?
Kommentera

Micke80:
4-0 i matcher? jo, de blir de säkert! :)
Kommentera

Skidrow: jag ska oxå dit på måndag , nä Uffe har aldrig varit målkung
Kommentera

iwm: jag tror och hoppas inte det blir 4-0 men som FBK spelat nu i 2 matcher så ser det faan inte bättre ut
Kommentera

Micke80:
:)
Kommentera

Micke80: Visst kan Jönsson bättre poängmässigt men säger du att han inte e bra utan puck ens en gång så har du fel, väldigt fel. För 2:a mathen i rad var han en av kandidaterna i TV 4:a omröstning (säger inte så mkt, jag vet), dessutom har han fått beröm i mängder av tränarna för dessa 2 finalmatcherna...
Kommentera

Sebbe: vad tv4 tar ut för kanoner är bara skit (ungefär som 5:an igår , deras 3:e kanon var när Kim Källström blev inbytt) wow , ett jävla fjanteri för att tjäna pengar är det. Visst han är jävligt duktig i nummerärt underläge i övrigt skulle dom kunna bänka honom
Kommentera

Den här gästboken verkar ha fått fnatt. Sådan febril aktivitet har jag nog aldrig bevittnat här:-)
Kommentera

Dragan 2k: Allt detta för några utvisningar och en mållös Jönsson
Kommentera

Micke80: Jönsson e utan tvekan en av FBK:s främsta spelare. Man kan inte bara bedömma antal poäng när man ser på en spelares skicklighet...Och om du skulle göra det kan jag ju tillägga att Jönsson stod för en tredjedel av vår totala poängskörd för aftonen ;)
Kommentera

Dragan 2k:
Och allt beror på vårt kära VF, är det inte underbart?;)

Fortsätt gnäll på grabbar, vi njuter desto mer då..
Kommentera

Sebbe: han gör inte tillräckligt mycket så enkelt är det , ska FBK ha en chans måste Jönsson vara på topp det är han inte , därför kommer Frölunda tyvärr vinna SM-Guld , hoppas jag har fel, men troligtvis inte
Kommentera

« · 257420 · »