1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

JJ i OS truppen

« · 642104 · » Till forumet

JJ i OS truppen
Världens bäste BP spelare blev uttagen till OS-laget, som en av tre ES spelare. Diskussionerna kommer säkert gå heta efter B-Å G´s uttagning framför allt att Holmström inte blev uttagen. Jag är skeptisk till att så många NHL spelare skall vara med. De har inte precis rosat tillvaron för oss svenske i de turneringar de har varit med i.
Jag utfärdar Vitryssslands varning igen.
Kommentera

Sv: JJ i OS truppen
Svanru:

Måste kännas kul för Jörgen att återigen komma med glidandes på en räkmacka....

Men BÅG är ju som sagt Färjestadare så det var väl ingen skräll...

Skall understrykas att jag talar för fler när jag skriver detta så det är inte bara jag som anser att JJ skall stanna hemma i tv soffan!!
Kommentera

mattias - 74: Visst borde Jönsson sitta hemma med en folköl i näven under OS, det tycker du och jag och en stor del av folket. Det luktar kvotering lång väg.
Kommentera

Vi lägger in en länk som funkar...

Kommentera

Lumber Jack: Det är ingen större överraskning att Jörgen blev uttagen till OS, jag och många andra hade snarare räknat kallt med att så skulle bli fallet!
Fattar inte vad alla har emot JJ? Han är som sagt en av de bästa i OS-truppen i BP, och Jörgen kan även placeras som en bra spelfördelande center i 2a eller 3e femman!

Tror än en gång att det är Jantelagen, att folk inte kan unna honom den glädjen som ett OS innebär, det är tamejfan tragiskt.
Kommentera

Lumber Jack: "Visst borde Jönsson sitta hemma med en folköl i näven under OS, det tycker du och jag och en stor del av folket. Det luktar kvotering lång väg."

Könskvotering?
Kommentera

Dawidovski: För oss hockeyintresserade var det en överraskning, men han går in på Färjestadskvoten. Den som verkar ha ersatt Djurgårdskvoten.
Kommentera

Lumber Jack: Ja jäklar drygt 1000 klick har det kommit på Jönsson, hur många olika som röstat vet ingen. De övriga drygt 8 miljonerna räknas inte då eller? *skratt*

Jag tycker också att Holmström skulle varit med istället för Hannula. och hur mycket har Näslund och Lidström presterat de sista 10 åren i Tre Kronor?!
Kommentera

Lumber Jack: Hmmm? konstigt att inte Matte Johansson är med i OS isåfall?
Och Höglund?

Känns väl inte direkt som nån kvotering när bara en spelare i hela OS-truppen är från Färjestads BK... eller har jag fel?
Kommentera

eltifoso:

Håller med om Holmström, att han kommer saknas råder det inga tvivel om. Då man dömmer som i NHL skulle han kunna stått nästintill ostört framför kassen...

Det känns som sista chansen för Lidström och Näslund i Tre Kronor nu. Kul dock att Hannula tar plats, även om jag hellre sett nån annan...

Jörgen Jönsson presterar bra spel i Tre Kronor till skillnad från många, därför är han given enligt mig...
Kommentera

Dawidovski:

Hur kommer det sig att Jörgen år efter år är med i Vm os m.m när han enligt mig och Lumberjack och majoriteten på Hs inte anser att han skall med.

Han är överskattad och kommer så att vara tills den dagen han visar att han SKALL med till en stor turnering....

Nyttig i FBK nästen ovärderlig, men inte i Landslaget....

Hade hellre sett Nalle PUH!!!
Kommentera

mattias - 74: "Nyttig i FBK nästen ovärderlig, men inte i Landslaget...."

Ovärderlig i landslaget också, Jörgen kommer med i landslagsturneringar år efter år, för att landslagsledningen vet till 100% vad man kommer att få ut av honom, han har en oerhört hög lägstanivå, han är aldrig dålig!

Det är ju en jäkla tur att vi inte får se några leksingar i OS, för där kan vi verkligen prata om överskattade spelare... innan säsongen började, så pratade alla om minst semifinal, och att hänga kvar i ES var en självklarhet...

Men masken har gjort ett fruktansvärt dåligt jobb med leksand, och borde fått sparken för länge sen.
Kommentera

mattias - 74: "Hur kommer det sig att Jörgen år efter år är med i Vm os m.m när han enligt mig och Lumberjack och majoriteten på Hs inte anser att han skall med."

Nu är det ju så här mattias, att det inte är du och skogshuggaren mfl, som tar ut truppen... och det är ju en jäkla tur måste jag säga, för isåfall hade vi ju bara fått sett överskattade leksingar och modoiter i OS-truppen, USHH VILKEN KVOTERING DET HADE BLIVIT!!!
Kommentera

mattias - 74: "Hade hellre sett Nalle PUH!!!"

Jag måste säga att du verkar vara ett inbitet hockeyfan som diggar nalle puh så starkt, han vann väl skytteligan förra säsongen i Bratislava va?
Kommentera

Dawidovski:

Lägg av. Ibland tror jag du spelar dum. Det handlar om att Jönsson värderas högre än centrar som Sundström och att han får vara med i truppen då man ställer spelare som Holmström och Hedström utanför. Jönsson må vara lysande i FBK och i VM, men att han skulle vara så bra att han rankas högre än nämnda spelare är det många som motsätter sig.

Och det där snacket om kvotering är just bara snack. Min OS-trupp hade en endaste ES-spelare. Stefan Liv.

Kommentera

Dawidovski:
Jörgen torde endast vara med för sin styrka i Box Play.
Kan inte se att han skulle ta en plats i någon av de två första femmorna, utan han är nog "endast" med för att döda utvisningar.
Frågan (stjäl den ifrån Anrell...) är dock hur Jörgen skall klara att hänga med när man inte får hakas ?

Holmström var och är i min ögon en given spelare för OS, men nu är ju inte jag förbundskapten så jag hoppas att BÅG har sett något hos spelare som Markus Näslund och Mika Hannula som inte jag har sett.

Hade dessutom hellre plockat ut Niklas Sundström och Jonathan Hedström än "fröknarna" Sedin.
Bara att hoppas på att BÅG i det här fallet har bättre fingertopps känsla än vad de flesta s.k experterna har.
Kommentera

Frasse: Alla pratar om Näslund, Lidströms etc storheter, vad jag minns var Näslund usel förra året och Lidström var patetiskt dålig i det senaste OS:et.
Fröknarna är knappt värda att nämna.
Jag saknar hungriga ES spelare i truppen som Kahnberg, A Karlsson m fl. Erfarenheterna från tidigare turneringar med trötta NHL:are avskräcker.
JJ har en självklar plats i laget bättre BP spelare finns inte.

PS Mattias dock finns det inte en enda LIF:are som är aktuella för laget men om de nu tröttnar att spela i ett bottenlag så kanske Bofors behöver lite utfyllnadsspelare, om de nu platsar.
Kommentera

Frasse: "Frågan (stjäl den ifrån Anrell...) är dock hur Jörgen skall klara att hänga med när man inte får hakas ?"

Hmmm? vad menar du och "Herr Anrell" med att Jönsson skulle haka sig fram? Jörgen är inte känd som nån större hakare.
Kommentera

Dawidovski: Haha! Först, mitt favoritämne:

Vem i Leksand överskattar du? Vem i Leksand överskattar B-G Gustafsson?

Sen: Aldrig tidigare har väl Anrell så klockrent byggt en mening med mening.

"Kommer Jörgen Jönsson överhuvudtaget att kunna spela hockey när han inte får haka?"

Året som gått har ju ställt vissa svar angående det. Jörgen är ju tyvärr den ends spelaren som faktiskt inte behövt ens förtjäna sin plats i laget i år.

- Mycket märkligt.
Kommentera

NuMo: Det handlar inte om vem jag överskattar i Leksand, det handlar om att Leksand har ett helt gäng överskattade spelare som först på slutet börjat göra skäl för lönen.

Sen finns det säkert en massa folk i Leksand som överskattar Bengt åke...
Likaså finns det många människor som överskattar George Bush.

Konstigt att aldrig Jörgen åker ut för sina hakningar hela tiden då? för du har väl specialbevakat Jörgen under många matcher låter det som! Fast det är klart, hela domarkåren är väl köpt av Jönsson och hela FBK va? Jag lovar dig, han hakar fan inte mer än nån annan ES-spelare.

"Året som gått har ju ställt vissa svar angående det. Jörgen är ju tyvärr den ends spelaren som faktiskt inte behövt ens förtjäna sin plats i laget i år."

Detta visar bara hur lite du vet om Jörgen som spelare och vad han uträttat på isen i vinter! Jörgen har tillsammans med Hento och Matte varit FBKs klart bästa spelare, du vet, man kan vara bra även fast man inte gjort 40 mål och passat fram till 50 st på en halv säsong, det finns annat man kan vara bra på i hockey! även om Jörgens målskörd inte är dålig på något vis.
Kommentera

Dawidovski: Så vad har Leksand med OS att göra då? Är de överskattade så borde de vä vara uttagna dit hela bunten?
Kommentera

NuMo: Jag anser att Leksand är överskattade, men jag tycker inte dom ska vara med i OS... möjligen som åskådare!

Sen såg jag att du undvek att svara på resten av frågorna.
Kommentera

NuMo: Håller med dig om en sak. Så fort en spelare är framför Jönsson så kommer klubban farande i armvecket och på liknande hakningsvänliga ställen. Så har det varit i flera år och detta har tillåtits. Hur det är i år vet jag ej då jag knappt sett någon match med kameleonterna FBK.
Kommentera

Dawidovski: Klart att jag inte svarade på resten. Du svarade ju inte på mina frågor. Varför överskattar du Leksand?
Kommentera

Jörgen är inte mitt val heller, tycker inte han är den ultimate boxspelaren. En till inte så lyckad uttagning är Sedin X 2, det fanns väll bättre gubbar att suga musten ur motståndarna med? Tur att vi har Henke i mål, hoppas bara backarna fixar hans typ av spel.
Kommentera

Bonuz: Bättre än Sedinarna som inte finns i truppen? Knappast. De har alltsedan de fick chansen i ES. gäckat motståndarna. Nu gör de samma sak i NHL.
Kommentera

NuMo: Ta bara Kahnberg, A Karlsson Holmström och Hedström, smäller högre tycker jag!
Kommentera

Bonuz: På vilket sätt då?
Kommentera

NuMo: *småler* Ärligt talat, sen när har Anrell blivit en person man hänvisar till när det gäller ishockey?! Han var hyfsad i småstjärnorna och skriver smålustiga krönikor, men han har liksom noll ishockeykunskap. Nästan genant om man hänvisar till honom och tror det ska styrka en tes.

Finns det någon här på HS som tycker att han är kunnig?
Kommentera

eltifoso: Noll hockeyinsikt har han ju inte, om inte du och jag ligger på minus förstås. Däremot så skriver han ju glädjefulla idrottskrönikor och håller på med andra flättiga saker.

Så jag säger igen, om du inte förstod, trots att du antyder att du är läskunnig:

"Aldrig tidigare har väl Anrell så klockrent byggt en mening med mening."
Kommentera

NuMo: flättiga=glättiga
Kommentera

NuMo: Jag tror knappast Anrell har mer insikt i hockey än varken du eller jag.

Men visst noll var väl att ta i, han skulle nog kunna räkna upp åtminstonde några regler och kanske 4-5 spelare per lag i ES
Kommentera

eltifoso: Självklart har han mer insikt än mig i alla fall. Han jobbar ju mer eller mindre med det. I övrigt så tror jag att dina spekulationer om Anrells kunnighet inom ishockey är sämre än Anrells spekulerande inom hockey. Fast det är ju bara ett troende, du kan ju vara expert.
Kommentera

eltifoso: Sportjournalisten och Färjestadskillen Anrell har som många andra vissa brister men visst kan han hockey bra. JA!
Men han är dukrig på attskriva också.
Kommentera

NuMo: Expert är ett väldigt diffust uttryck, men att Anrell, nöjesjournalisten skulle vara det tvivlar jag på av allt det han skrivit. Men han skriver väldigt lustiga krönikor och är duktig på att skapa rubriker och intresse för ishockeyn, så han gör sitt jobb.

Men att han skulle kunna mer om ett lag som jag följer och har följt nästintill dagligen under dryga 20år tvivlar jag på. Sen att inte kunna reglerna är inte så mycket att skämmas för, så sent som tidigare i höstas så ertappades ju Masken i Leksand med byxorna nere, när han tog ut målvakten under sudden. Så det kanske man inte kan kräva av alla, även om man tycker att regelboken borde kännas till.

Tittar man på Anrells djupare spelanalyser av en match, så tror jag inte jag sett någon än. Han gnuggar lite på ytan när han skriver ner sina krönikor, och det är väl så det ärm han utger sig inte för att vara expert, det är oftare så att andra sätter det epitetet på honom när de vill använda någon av hans lustiga citat eller formuleringar i eget syfte.

Förövrigt så önskar jag alla en godjul
Kommentera

eltifoso: Kunnig eller inte, vi får i fallet med hans analys av Jönsson klämma i med: "Även blind höna finner korn". Ibland lyckas han se något genom kommunistbrillorna som är relevant.
Kommentera

Lumber Jack: Visst kan man tycka så, men det backas ju inte upp av någon mig veterligen fakta, och då blir det ju bara gissningar och personligt tyckande. Men det är ju precis vad en krönikör sysslar med till skillnade från experter.
Kommentera

eltifoso: Vad har Anrell för meritlista? Hur länge har han varit anställd på sporten på Aftonbladet?

Till och med jag har ju delat bord över pausfikat i pressrummet i Färjestads gamla islada.

Jaja. God Jul.
Kommentera

NuMo: För att Leksand var ganska uppskrivna innan säsongen startade, media sa bla. Leksand kommer garanterat klara sig kvar denna säsong, och att det skulle kanske tom. bli semifinal... men alla som har ögon å öron har väl märkt att det absolut inte kommer bli nån semifinal för leksingarna, möjligtvis att dom lyckas klara sig kvar i ES, men då ska dom ju nästan ha bragdguldet.
Kommentera

NuMo: Så, nu kan du ju svara på mina frågor.
Kommentera

NuMo: Sedin=Fastna i sarghörnen.
Kommentera

Dawidovski: Nej, för du svarar ju inte på min fråga.

Hur skulle leksingar kunna vara med i OS? Har pressen någonsin överskattat dem så mycket, som du påstår? Visa mig i sådna fall vart det står att någon leksning skall vara med.
Kommentera

Frisco: "Men han är dukrig på attskriva också."

Nya modet i meningsuppbyggnad och stavning?
Kommentera

Dawidovski: Sedin=skapa ytor på ett unikt sätt.
Kommentera

NuMo: Det var inte det som var fallet... tål inte du att jag jämförde med leksand, när jag diskuterade med mattias? för jag tycker att dom är överskattade!

Leksand har definitivt varit så överskattat som jag påstår, synd bara att du inte har hängt med i media när det pågick!

Som sagt, jag jämförde med leksand för mattias, för att visa att hans lag är överskattat, Jag tror att alla med lite hockeyvett i skallen vet att ingen i leksand är aktuell för OS.

Nu kan du svara på mina frågor, annars är det "The end of the line here"
Kommentera

NuMo: Sedin=Skapa film på ett unikt sätt, med lätta ben.
Kommentera

Dawidovski: Frågorna.

1. "hela domarkåren är väl köpt av Jönsson och hela FBK va?"

Svar: Nej det tror jag inte.

Media har ju poå sista tiden underskattat Leksand och redan dömt dem till kvalserien. Det är ju inte lika säkert längre.
Kommentera

Dawidovski: Sedin=Skapa film på ett unikt sätt, med lätta ben.

?
Kommentera

NuMo: "Media har ju poå sista tiden underskattat Leksand och redan dömt dem till kvalserien. Det är ju inte lika säkert längre."

Det kan jag verkligen hålla med om!

God jul på dig Numo.
Kommentera

NuMo: Det jag menar är att Sedinarna har en tendens att falla lätt i många situationer och ramla på de mest märkliga sätt, fast det kanske är som en känd modo-supporter (Larsmark) sa till mig, att de helt enkelt inte har den rätta balansen i många situationer, samt att skridskoåkningen inte är hundraprocentig, eller vad är din åsikt?
Kommentera

« · 642104 · »