Sibbe: Jaja ni kommer också få era fiskar varma därnere kan jag tro. Helt lätta är dom inte att spela mot. Inte nu heller när ni börja tro att ni är oövervinnerliga. Det var nära att ni tappade mot Leksand idag. Alla lag är dödliga. till och med FBK. ;)
GuldIndianen: jo tack. Det är jag fullt medveten om. Jag är orolig inför de flesta matcher. Det var väl bara under nån period under succésäsongen då vi tagit 10 raka då jag var riktigt lugn =) Att Mif är svåra nere i deras näste råder inga tvivel om, men ni har haft stora problem mot MIF den senaste tiden, inte minst i Skåne.
Sibbe: Ja tyvärr har vi ju det och det verkar som om man inte riktigt får grepp om hur vi skall ta dom på bortaplan. Själva laget är ju inget superlag i den meningen. men dom kan ställa till med stora besvär för alla som kommer dit ner.
Jag har en enkel lösning. Ingen får spela där mer eller också får dom spela alla matcher på bortaplan. Då vinner vi säkert. :))
Först och främst kringlorna enkelt på pappret men man vet ju aldrig. Däremot mot våra "älskningsmotståndare" DIF o MIF så behövs ingen tändvätska vi kommer att explodera i ljuvlig lila och gul musik.
Bengt: Det blir två matcher på två dagar i November också. FBK spelar mot VF i Scandi på en onsdag och på tisdagen innan tror jag att man möter Mif. Men man kan i alla fall trösta sig med att även VF har en match den tisdagen så att förutsättningarna är de samma fö båda lagen.
Bengt: Ja det är verkligen piss med dessa hästar eftersom dom ligger mitt i slutspelet. Eller så är la det Disney on Ice eller något annat högintressant :)
Svanru: Det har ju vart tal om just att spola Ullevi för att kunna få in mer folk på vissa matcher. Dock krävs det ju lite modifikatiuoner på Ullevi. Tak bland annar. Men det snackas om detta bland annat för friidrott etc med. Vore sköj
MoK: Det vore underbart att se. Tänk dig Frölunda-Färjestad inför en 30000 åskådare och givetvis utklassning från Frölundas sida. Mmm. Njuter redan nu:-)
MoK: Måste kännas bra att Vf arna blandas med katter hundar hästar jägare hårdrockare fotbollspelare samt inte minst Helmut Lotti ( Urk). Jag måste medge att ni har en arena som står i särklass även jämfört med Skansen. PS Med alla dessa djur är det väl en tidsfråga innan ni byter namn till Djurgården :)
65Selander: Tack för det :) Har ännu inte vart i Leksand eller Luleå men känner utan att vara lokal patriotisk att Scandinavium måste tillhöra dom bättre.
Frasse: Jasså... fattar inte vilken yta det skulle vara om det nu inte var som dom planerade i slutspelet att ta bort sittplatser o skapa ståplats eller kanske sätta stolar precis vid sargen...
MoK: Sist jag kollade så fanns det ingen ståplats på någon av Arenablogets inomhushallar och jag tvivlar starkt på att ni skulle färlägga en slutspelsmatch till Söder Stadion ;)
MoK: Men det är på tiden att ni bygger en egen arena så ni slipper hästar, katter, jaktlag och små grodorna (något slags julspektakel) Och därmed förväxlingen med "Stockholms storhet" ;.)
MoK: Jag menade att scandinavium är en evenemangsarena som saknar ståplats, och har alldeles för flaka läktare. Dessutom är det ju konstigt att den största kunden (VF hockey) måste flytta sig för hästar. Jag har varit i LLA och Kinnarps och tycker att båda är jättefina arenor. I Lule var jag innan ombyggnaden och det var väl inte så bra.
Looben: Inne i GBG finns ju inte en chans att bygga ny arena, siåfall får man köpa loss Scandinavium helt enkelt. Ståplats är inget direkt jag saknar även om det kanske kunde behövts för att öka klacken. Detta med hästarna är inbokat sedan många år och GBG Stad är väl rädd att bli av med tävlingen då den inte går att flytta datum mässigt. Man är van numera :)
MoK: Det där är nackdelen när staden har ägandet till en arena. Samma problematik finns i Stockholm (även om fansen skiter i hockeyn.....) att de inte gärn upplåter mark till bygget av en ny arena då de skulle stå utan sin bästa hyresgäst och dessutom riskera att arenan stor tom långa tider.