1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19017 inlägg · 1109 ämnen

Lysande planering...

« · 311938 · » Till forumet

Lysande planering...
Först Malmö på bortaplan den 27/10 för att sedan möta Djurgården den 28/10, även den på bortaplan.
Kommentera

Sv: Lysande planering...
Bengt: Det orkar väl ni. Ni skall väl ta tillbaka bucklan. Då får man allt kämpa för den också. Inga lätta grejer det här. ;)
Kommentera

GuldIndianen: precis. Detta klarar vi galant. Vi ska ju inte tappa vår ledning som vi kommer ta i Malmö ;)
Kommentera

Sibbe: Jaja ni kommer också få era fiskar varma därnere kan jag tro. Helt lätta är dom inte att spela mot. Inte nu heller när ni börja tro att ni är oövervinnerliga. Det var nära att ni tappade mot Leksand idag. Alla lag är dödliga. till och med FBK. ;)
Kommentera

GuldIndianen: jo tack. Det är jag fullt medveten om. Jag är orolig inför de flesta matcher. Det var väl bara under nån period under succésäsongen då vi tagit 10 raka då jag var riktigt lugn =)
Att Mif är svåra nere i deras näste råder inga tvivel om, men ni har haft stora problem mot MIF den senaste tiden, inte minst i Skåne.
Kommentera

Sibbe: Ja tyvärr har vi ju det och det verkar som om man inte riktigt får grepp om hur vi skall ta dom på bortaplan. Själva laget är ju inget superlag i den meningen. men dom kan ställa till med stora besvär för alla som kommer dit ner.

Jag har en enkel lösning. Ingen får spela där mer eller också får dom spela alla matcher på bortaplan. Då vinner vi säkert. :))
Kommentera

GuldIndianen: hehe. Ja, det är ju en lösning det med. Försök du övertala Percy, jag sitter gärna och ser på ;)

Herr Lusth har ju lovat att det ska göra ont, och det ska vara tråkigt att komma till Malmö, hann lyckas emmellanåt =)
Kommentera

Först och främst kringlorna enkelt på pappret men man vet ju aldrig.
Däremot mot våra "älskningsmotståndare" DIF o MIF så behövs ingen tändvätska vi kommer att explodera i ljuvlig lila och gul musik.
Kommentera

Bengt: Det blir två matcher på två dagar i November också. FBK spelar mot VF i Scandi på en onsdag och på tisdagen innan tror jag att man möter Mif.
Men man kan i alla fall trösta sig med att även VF har en match den tisdagen så att förutsättningarna är de samma fö båda lagen.
Kommentera

Looben: Nån som vet varför denna matchen ligger på onsdagen?
Kommentera

MoK:

Kanske hästarna intar Scandinavium den tidigare tänkta matchdagen... Brukar ju vara så titt som tätt när det gäller Scandinavium och GLooben. :-)
Kommentera

Bengt: Ja det är verkligen piss med dessa hästar eftersom dom ligger mitt i slutspelet. Eller så är la det Disney on Ice eller något annat högintressant :)
Kommentera

MoK: Det är katter den här gången som intar isladan i GBG, kolla länk
Kommentera

Svanru: jaha e det den skiten som intar IsTemplet.
Kommentera

MoK: Men kära Mok. Det är ju kultur du pratar om:-)
Kommentera

Dragan 2k: Frölunda Hockey e kultur ja :)
Kommentera

MoK: Ni kanske skulle spola upp Ullevi som på 60 talet :)
Kommentera

Förexten skrattar jag åt ett eget skämt
Islada måste vara ett passande namn på Scandinavium.
Kommentera

MoK och Dragan 2k:

Har VF-spelarna någon extra försäkring inskriven i kontrakten vid händelse av halkande på diverse exkrementer från den animala familjen? ;-)
Kommentera

Bengt: Nej men de får kanske en jamare i paus.
Kommentera

Svanru: Tss. Det där var värre än Hegerfors absolut sämsta:-)
Kommentera

Dragan 2k: Inte nog med det skall tränas jakt i ladan den 3-8/11
Kommentera

Svanru: Det har ju vart tal om just att spola Ullevi för att kunna få in mer folk på vissa matcher. Dock krävs det ju lite modifikatiuoner på Ullevi. Tak bland annar. Men det snackas om detta bland annat för friidrott etc med. Vore sköj
Kommentera

MoK: Det vore underbart att se. Tänk dig Frölunda-Färjestad inför en 30000 åskådare och givetvis utklassning från Frölundas sida. Mmm. Njuter redan nu:-)
Kommentera

Dragan 2k: Det är gratis att drömma. T o m fotbollen skall ju flytta in i ladan (strax efter jakten) sedan fyller de på med nya djur.
Kommentera

Svanru: Det är poppis att vara i Scandinavium vet du. Bara vinnare där :=)
Kommentera

MoK: Måste kännas bra att Vf arna blandas med katter hundar hästar jägare hårdrockare fotbollspelare samt inte minst Helmut Lotti ( Urk). Jag måste medge att ni har en arena som står i särklass även jämfört med Skansen.
PS Med alla dessa djur är det väl en tidsfråga innan ni byter namn till Djurgården :)
Kommentera

Svanru:
Vet du inte att det är en hädelse att nämna Stockholms Stolhet i samma mening som hästar och andra fä ;)
Kommentera

MoK: Skulle vara bra om ni hade en riktig ishockeyarena.
Kommentera

Svanru: Huga Djurgården :) Där går la gränsen då får man börha hålla på Bäcken HC så man kan vara i Frölundaborg :)
Kommentera

Looben: Varför är inte Scandinavium en riktigt ishockeyarena??
Kommentera

MoK: För att lägga mig i så har jag varit i alla ES arenor fast inte i Timrås under match men väl under bygget.

Scandinavium tycker då jag iaf är den bästa med tanke på sikt från läktare mm. LLA förlorar på att etaget är så tvärt byggt
Kommentera

65Selander: Tack för det :) Har ännu inte vart i Leksand eller Luleå men känner utan att vara lokal patriotisk att Scandinavium måste tillhöra dom bättre.
Kommentera

MoK:

Tycker att Scandalium är ganska bra, men avståndet mellan första raden och sargen är inte roligt. :-)
Kommentera

Bengt: Första raden säljs faktiskt inte ens just därför.
Kommentera

MoK:

Du ser! VF missar till och med inkomster på det. ;-)
Kommentera

Bengt: Ja men det räcker med dom 12 044 SCandinavium tar in :)
Kommentera

MoK:
Jag har hört att Arenabolaget har yta över om det nu skulle vara så att ni känner att ni behöver extra platser ;)
Kommentera

Frasse: Jasså... fattar inte vilken yta det skulle vara om det nu inte var som dom planerade i slutspelet att ta bort sittplatser o skapa ståplats eller kanske sätta stolar precis vid sargen...
Kommentera

MoK:
Sist jag kollade så fanns det ingen ståplats på någon av Arenablogets inomhushallar och jag tvivlar starkt på att ni skulle färlägga en slutspelsmatch till Söder Stadion ;)
Kommentera

Frasse: Nej men stolsraderna i Scandinavium går att ta loss så man kan få ståplats :)
Kommentera

MoK: Men det är på tiden att ni bygger en egen arena så ni slipper hästar, katter, jaktlag och små grodorna (något slags julspektakel)
Och därmed förväxlingen med "Stockholms storhet" ;.)
Kommentera

Svanru: Heh jo egen arena vore ju inte fel om man säger så nu när finanserna är under kontroll. Frågan är bara vart 17 den skall ligga i Götgeborg.
Kommentera

MoK: Varför inte i Frölunda. Där finns det jätteytor samtidigt kanske ni får lite lokal anknytning ;-)
Kommentera

Svanru: Skulle väll vara det isåfall men Scandinavium ligger ju så bra där det ligger :)
Kommentera

MoK: Jag menade att scandinavium är en evenemangsarena som saknar ståplats, och har alldeles för flaka läktare. Dessutom är det ju konstigt att den största kunden (VF hockey) måste flytta sig för hästar.
Jag har varit i LLA och Kinnarps och tycker att båda är jättefina arenor. I Lule var jag innan ombyggnaden och det var väl inte så bra.
Kommentera

MoK: Men inte i Frölunda utan i Gårdas ytterkanter.
Kommentera

Svanru: Jag tycker att Scandi ligger bra där det ligger men det blir nog svårt för Frölunda att bygga en ny arena där.
Kommentera

Looben: Inne i GBG finns ju inte en chans att bygga ny arena, siåfall får man köpa loss Scandinavium helt enkelt. Ståplats är inget direkt jag saknar även om det kanske kunde behövts för att öka klacken. Detta med hästarna är inbokat sedan många år och GBG Stad är väl rädd att bli av med tävlingen då den inte går att flytta datum mässigt. Man är van numera :)
Kommentera

MoK:
Det där är nackdelen när staden har ägandet till en arena.
Samma problematik finns i Stockholm (även om fansen skiter i hockeyn.....) att de inte gärn upplåter mark till bygget av en ny arena då de skulle stå utan sin bästa hyresgäst och dessutom riskera att arenan stor tom långa tider.
Kommentera

« · 311938 · »