Dags för matchtråd nu, ännu en match i Kinnarps och jag tror alla är medvetna om att det lär bli tuffare nu än senast. En seger är en skräll, men skräll är precis vad jag tror på, 4-2 till lilagult. Samma lag som senast mönstras och en bra start precis som senast är ett måste om det ska gå vägen...
Vid en frilägessituation, när en spelare som har pucken under kontroll är utanför sin försvarszon, inte har någon motståndare annan än målvakten att passera, och han hakas bakifrån och därmed går miste om en klar målchans, skall domaren utdöma ett: - Straffslag
Ja det stämde men oftast så brukar ju straff tilldömas när spelaren ramlar eller tappar farten för han hakas så svårt men det gjorde inte jönsson. Han kom TOM till ett avslut..
absolut, har aldrig påstått något annat, vi har fortfarande möjlighet att vinna matchen - större under har hänt om man säger så. Men det gäller att vara realist och då känns det hopplöst just nu
Lova mig en sak. Att om vi nu åker ut på Tisdag mot LHC. Så lova att Ledin och Kåberg ger Blomdahl och Andersson en rejäl omgång i finalen. Jag är stensäker på att ni slår ut HV. Även om ni får stryk idag.
Sibbe: Jo Liv är inte lika bra som han varit. Dessutom så tycker jag ni har dom bästa forwardsen. Ni kanske inte var så bra i serien men det verkar som ni värvat ihop ett gäng slutspelsrävar. God tur på tisdag.
Sibbe: Hemma efter en veckolång arbetsturné. Borta bra men hemma bäst.
Det är tur att det är bäst av sju numera i slutspelet, bäst av fem och vips så hade FBK varit utslagna av seriesegrarna HV, nu har de fortfarande en liten chans att överaskande slå ut dom. Men då krävs först och främst seger i LLA på tisdag.
Det som är bra är att de gjort så många mål i semifinalmatcherna hittills, har ju inte kunnat se alltför mycket men alltid glädjande med många mål , och visst har de väl varit med rätt bra i matcherna också?
3-2 till HV efter fem matcher fär tre har varit nere i Kinnarp är väl ett helt ok resultat, nu gäller det att ta tisdagens match och sen är det upp till HV att slå in matchbollen i sin egen lilla lya.