Fotboll

16657 inlägg · 42 ämnen

Allsvenskan

« · 1172878 · » Till forumet


Sv: Allsvenskan
ante08: Först ut blev Tony från Bajen. Han fick foten i morse. Hasse Borg får inte sparken eftersom han drar in mycket pengar på de övergångar som MFF gör.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
renen: ja det kanske vore på tiden dom har väl floppat i Allsvenskan i 3-4 år. Men kan man inte heller köpa massa stjärnspelare för pengarna som Malmö har gjort i ett antal år nu.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: Rolle Nilsson får nog leta en ny klubb efter säsongen.
Det borde Hasse Borg med.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Random: och Djugården lär nog spela i superettan nästa år dom missa väl till och med en straff idag. Och Malmö verkar gå mot en fiasko säsong till dom förlorade idag mot Ögryte som ligger jumbo.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Oj oj oj.. Årets Allsvenskan vinns av Elfsborg
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Det är inte ofta man ser ett skott som går ribba ut, ribba ut och så bort med en bica innan den går ribba in.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Random: men Djugården verkar ha börjat bäst iallfall om man ska tro komentatoren på Radiosporten.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Enligt Sportbladet Zoom så ledde Djurgården med 1-0 en stund. Jag blev blöt i byxorna ett tag där!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: Göteborg saknar ju Robin Söder alldeles för mycket också tycker jag.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Random: känns som att Göteborg är i liten svacka just nu. Och har varit det sen Wernblom lämnade så nog tror jag att dom kan snuva Göteborg på poäng ikväll med rätt inställning.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: Jag tror nog att vi alla är ärliga när vi säger det ;)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Random: känns som att Djugården måste vinna ikväll. Annars tror jag att superettan ligger väldigt nära för dom om jag ska vara ärlig.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Snart dags för Djurgården - IFK Göteborg. Hoppa Tauer!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Random: Ska man bli utvisad när man spelar på gränsen? Jag som trodde man skulle spela på fel sida gränsen för att få ett till gult och då även rött.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Random: ja Djugården bli piskat att ta poäng imrron då. Så att man hakar på Gais i bottenstriden om nu inte Helsingborg skulle kvittera förstås.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Helsingborg ligger under med 1-0 och Skúlason har fått rött kort. Skúlason som för övrigt borde blivit utvisad redan i förra matchen mot IFK Göteborg där han efter första gula kortet var mycket på gränsen hela tiden.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
...Helsinborg har vänt 0-2 till 2-2, mycket att se tur att det är dåligt väder :)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
NuMo: ja borde vara en given kandidat till årets mål iallfall.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Vilka jäk... mål Götebog gör. Fantastiskt snygga.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
sylf: och läste i nån Blaska att det hade sålts mer biljetter till BP-AIK än vad det hade gjort till Djugården-Bajen men skitsamma. 15774 är ju väldigt dålig publiksiffra för att vara ett derby iallfall. Snudd på pinsamt men det är väl tabellplaceringen som gör det skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08:

DIF-HIF att:15774
AIK-BP att:13516
Kommentera

Sv: Allsvenskan
LL: nä och sen tror jag att Djugården skulle må bra av att spela i Superettan ett år. Och rensa lite bland egna leden också som sagt det har varit väldigt omtumlande år för Djugården i år. Så nog tror jag att det skulle va bra för dom att spela i superetan ett år och börja om från 0 igen. Synd bara då att Stockholm mister ett derby. Men det var visst mer Publik på BP-AIK igår än det var på Djugården-Bajen idag kan det ha att göra med tabellplacereing i tabellen tro.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: nja, DIF:s problem är nog, tror jag, att de helt enkelt har för dåliga spelare. De har ett väldigt trubbigt anfall och ett slapp försvar, Bajens darriga målvakter är ju ingenting mot hur båda DIF:s målvakter har släppt in bollar till höger och vänster.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
LL: och sen tror jag att DIF problem stavas Jeglertz få dom bort honom tror jag Djugården skulle börja spela lite bättre. Jag fattar engligen inte varför dom anställde han som trännare. Det är ju som sagt väldigt svårt för en trännare att lyckas i två klubbar på raken så det var väl nästan upplagt att Jeglertz skulle mislyckas.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
LL: skulle då inte bli förvånad Elfsborg kvitterar ändå. Och sen tror jag att HIF är på väg mot en formsvacka nu efter hårt matchande och sen har dom ju Henke skadad också. Nä det ska bli intressant att följa guldstriden i år känns som att Elfsborg har en bra chans trots att man ligger under idag. Tror att Gnaget kan också vara med att utmana om Guldet. Blåvitt vet jag inte vars jag har just nu dom vann ju som sagt Ögryte idag men jag tycker dom har varit väldigt ojämna på slutet måste jag säg.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Bra dag för Blåvitt idag. Gefle, Halmstad och Örebro ser ut att vinna!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
ante08: det är iofs långt kvar ännu, men DIF ser onekligen allt mer ut som en nedflyttningskandidat. De har släppt in överlägset flest mål i serien och gjort minst framåt tillsammans med ÖIS. Bajen är inte på långa vägar på säker mark, men dagens seger var förstås enormt viktig.

Men vad f-n är det som händer i Borås? Gefle helt utspelade i första halvlek, men har i andra halvek kontrakt Elfsborg sönder och samman och leder nu med 3-1. Där gick veckans Topptips åt fanders. Fast iofs verkar det bli fel resultat även i Helsingborg-ÖSK och HBK-KFF också... och precis när jag skriver detta blir det 2-3 med tre minuter kvar, ska Elfsborg kunna kvittera?
Kommentera

Sv: Allsvenskan
källan: måste säg att jag tyckte att Djugården var det bättre laget iallfall i första Halevlek. Men Djugården får nog inrikta sej på kval eller nedflyttning.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
1-0 till Bajen på Råsunda, och tv-kommentatorer kan fortfarande inte handsregeln. Det var en jävla massa tjat om en boll som träffade Igor Armas på armen, men det var oavsiktligt, armen hålls i en naturlig position och skottet kommer från ca en halvmeter. Inte straff i dag, inte i går och inte i morgon.

Dessutom, trots att det var i alla fall två säsonger sedan man ändrade regeln, tror fortfarande nästan alla kommentatorer att man är avstängd efter fem gula kort. Det är tre, sex, nio osv som gäller, inget annat.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Clubsport: Här är en annan variant:
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Hur tänker Gefle när dom inte begärde att Jawo ska stå över matchen mot Gefle när dom sålde honom. Så görs ju alltid inom hockeyn iaf.
Rätt idiotiskt att han får spela mot Gefle speciellt när övergången är så nära inpå.

Clubsport @ Rv 56 söderut
Idag kl. 11:14
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74:
Hemligheten är att aldrig visa upp mobilräkningen!
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Clubsport:

Kalaset kanske märks på räkningen ? Kärringen kanske slänger ut dig :)

Kommentera

Sv: Allsvenskan
Sitter och kollar Gefle-Djurgården live på mobilen, imponerande bra bildkvalitet.
Vad kalaset kostar vill man kanske inte veta...
2-0 hursomhelst!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Bissett19: Dom gjorde precis vad ja skrev att ja ville :)
Kommentera

Sv: Allsvenskan
källan:

2-2 nu på Ullevi...
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Nu har dom fått ett rött kort uppstoppat i häcken. Gör 2 eller 3 mål nu Blåvitt!!!!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Bissett19:

Och Kalmar som leder mot Elfsborg just nu.
Rasmus Elm gjorde återigen ett snyggt mål precis....
Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74:

Bara för att dem har hela två pinnar upp till Elfsborg eller?
Kommentera

Sv: Allsvenskan

Bissett19:

Där försvann med största sannolikhet guldet för blåvitt

Kommentera

Sv: Allsvenskan
mattias - 74:

Och där fick IFK Göteborg ytterligare ett mål i Häcken.

0-2.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
IFK - Häcken 0 - 1
Kommentera

Sv: Allsvenskan
sylf: Ni kan få Figge från MFF om du vill. Rikaste klubben i AS men likt förbannat så harvas det i nedre regionen. Seger igår iaf och ca 16 mille till på banken. Vore kul om de kunde avancera lite. Fast som Brynäsare är man van att leva mellan hopp och förtvivlan.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
LL: Visst, men med ambitioner så kanske det hade sett annorlunda ut med dessa herrar kvar. Målet bör ju rimligtvis vara att bli bättre för varje år, inte bara att få plånboken att växa.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
sylf: men ur dessa tredjesorteringar har de å andra sidan tidigare värvat Makondele, Oremo och Jawo...
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Clubsport: Ja, man undrar vad Gefle vill med sin verksamhet. Försäljn av Makondele, Oremo och Jawo borde ha inbringat 20-25 miljoner. När ska man börja använda pengarna? De spelare man värvat är ju bara 3:e sortering!!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Gefle fortsätter att sälja av allt med nån form av talang. Amadou Jawo till Elfsborg!
Fn vilken ledning klubben har. Sälja av spelare och sen sitta på pengarna och inte värva nått nytt. Oremo ersattes av allsvenskans största flopp A Gerndt. Floppar tom mer än vad Oremo gör i DIF...
36-årige Hasse Berggren är den enda forwarden nu som gör mål och han är mer skadebenägen än Micke Lind!
Kommentera

Sv: Allsvenskan
T T: ja fan, det har du rätt i. Han får alltså totalt bara två matcher. Totalt vansinnigt.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
LL: Det blev väl t.o.m. bara en extra utöver den obligatoriska. Och nej, jag hittar heller ingen logik.
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Charlie Davies fick fem matcher för en lätt träff i ansiktet på motståndaren. Kenny Pavey, som delade ut en av de värsta tacklingar jag har sett i allsvenskan på flera år, en tackling som om göteborgaren hade haft foten i marken hade kunnat avsluta hans karriär, fick tre. Var är logiken i det?

www.expressen.se/sport/1.1649281/sa-lang-blir-aik-arens-avstangning
Kommentera

« · 1172878 · »