Fotboll

Grupper · 16769 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 1172301 · » Till forumet

Sv: Champions League
Random: jo såg det där tidigare på länken kanske borde ha länkat på förra inlägget. Men hur som helst bli det en spännade lottning imrron den är väl kl18 om jag inte minns fel.
Kommentera

Random: synd hade varit roligt och bra för nordisk fotboll om FCK hade gått vidare.
Kommentera

FCK är utslagna nu.
Kommentera

ante08: Det tror jag också. Synd att inte Spurs får vara med i CL för dom är oslagbara just nu.
Kommentera

Random: jo det var det ju ju tror att Arsenal kan gå långt i CL om dom fortsätter att spela på samma sätt som dom gjort så här långt av säsongen.
Kommentera

ante08: Redan innan matchen så var det nästan klart att Arsenal skulle gå vidare. Att få med sig 0-2 från Celtic Park är mycket bra.
Kommentera

Random: Arsenal verkar då gå vidare. Men straffen dom gjorde mål på skulle då inte varit straff på grund att han filmade till sej den.
Kommentera

Synd att Köpenhamn ligger under med 3-1. Ett reduceringsmål räcker för att ta sig till CL. Det är roligt om ett Nordiskt lag kommer med.
Kommentera

T T:

I Gruppspelet och åttondelen är det väl som du säger tror jag när jag nu tänkte efter lite :)
Kommentera

T T:

Nej naturligtvis gör dom inte det. Det kan bli fiorentina då från den 2:a gruppen som är svårast då som jag ser det om Liverpool slipper Athleico.
Kommentera

mattias - 74: Jag tror inte att man lottar ihop två från samma liga.
Kommentera

LL:

Kopierat från ett LFC forum

Angående lottningen till CL så är inte seedningen helt spikad förrän vi på onsdag kväll vet exakt vilka 32 lag som kvalificerar sig för gruppspelet. Men om vi räknar med att Arsenal gör sitt jobb mot Celtic så är iaf de förstaseedade lagen klara: Barca, Liverpool, Chelsea, Man U, Milan, Arsenal, Sevilla och Bayern M.

De andraseedade lagen bör bli: Lyon, Inter, Real Madrid, CSKA Moskva, Porto, Sporting (har en svår match mot Fiorentina), AZ Alkmaar och Juventus.

Bland de tredjeseedade lagen finner vi: Panathinaikos/Atletico, Rangers, Marseille, Kiev, Stuttgart, Olympiakos, Fiorentina (om de slår Sporting) och Bordeaux.

Här kan det bli lite omflyttningar. Om Fiorentina slår ut Sporting så blir Pana andraseedade förutsatt att de går vidare mot Atletico, annars är det Rangers som blir andraseedade.

Fjärdeseedade lag är: Besiktas, Wolfsburg, Liége, Rubin Kazan och Unirea Urziceni (samtliga klara) och exempelvis lag som FC Köpenhamn, Debreceni, Maccabi Haifa och Zürich (inte klara, men har fördel inför returen).

Allt detta förutsatt att UEFA seedar lagen baserat på deras ranking, vilket jag har för mig att de gör.

Kan alltså bli Liverpool, Real Madrid, Athletico Madrid och Wolfsburg. Smaka på den ni :)
Kommentera

LL:

Han bestämde sig att ta bort artikeln eftersom det blev för mycket " respons "
Kommentera

LL:

Usch vilken pinsam artikel av skotten, snacka om att han är en liten aningens avis :)
Kommentera

...och i dag har vi i vår serie "Näää, intä ä' väl ja' bittär intä, nääädå" har vi nu kommit till denna Celtic-supporter:

www.svenskafans.com/europa/artikel.asp?id=310134
Kommentera

mattias - 74: jo, det är en match som Arsenal ska vinna. Men det blir ingen enkel historia, framför allt bortamatchen kan bli riktigt tuff.
Kommentera

LL:

Sista kvalomgången till Champions Legue är lottad.

Hela lottningen:

Celtic-Arsenal
Lyon–Anderlecht
Timisoara–Stuttgart
Sporting Lissabon-Fiorentina
Panathinaikos-Atletico Madrid
Sheriff-Olympiakos
Salzburg-Maccabi Haifa
Ventspils-Zürich
FC Köpenhamn-APOEL
Levski-Debrecen

Arsenal borde greja det här eller vad tror du ?

Kommentera

ante08: Nej, kanske inte överraskande, men då det var fördel av bortamål som Kalmar föll på så var man väl ändå ganska nära. Nu är ju Kalmar oerhört mycket svagare den här säsongen än den förra, så man hade haft väldigt lite i ett gruppspel att göra nu ändå. Ja, det hade man förmodligen haft med fjolårets trupp också.
Kommentera

ante08: Sverige borta från cl i år igen. Inte ett dugg överasskande precis.
Kommentera

ja vi kan nog glömma cl i år också efter Kalmars 2-0 förlst borta mot Debreceni.
Kommentera

och ikväll håller vi tummarna för Kalmar ff när dom går in i cl kvalet borta mot
Debreceni. En match som för övrigt går att se på Eurosport2 med start kl20.
Kommentera

ante08:

Här är schemat och lottningen hämtat från Liverpools  svenska fans forum.

Speldatumen för Champions League, FA Cupen och Carling Cup är även de nu klara. Liverpool behöver inte kvala in till Champions League i år utan börjar i gruppspelet.

Gruppspelet lottas i Monaco torsdagen den 27:e augusti. Mer information om vilka lag Liverpool kan få möta kommer senare. Värt att notera från tidigare år är att finalen för första gången spelas på en lördag. Finalen äger rum på Santiago Bernabeu Stadion i Madrid.

UEFA Champions League 2009/10
Tisdag 15 september/onsdag 16 september: Gruppspel (match 1)
Tisdag 29 september/onsdag 30 september: Gruppspel (match 2)
Tisdag 20 oktober/onsdag 21 oktober: Gruppspel (match 3)
Tisdag 3 november/onsdag 4 november: Gruppspel (match 4)
Tisdag 24 november/onsdag 25 november: Gruppspel (match 5)
Tisdag 8 december/onsdag 9 december: Gruppspel (match 6)
Tisdag 16 februari/onsdag 17 februari och tisdag 23 februari/onsdag 24 februari: 1/8-finaler, (match 1)
Tisdag 9 mars/onsdag 10 mars och tisdag 16 mars/onsdag 17 mars: 1/8-finaler, (match 2)
Tisdag 30 mars/onsdag 31 mars: Kvartsfinal (match 1)
Tisdag 6 april/onsdag 7 april: Kvartsfinal (match 2)
Tisdag 20 april/onsdag 21 april: Semifinal (match 1)
Tisdag 27 april/onsdag 28 april: Semifinal (match 2)
Lördag 22 maj - Final i Madrid, Spanien.

Lottningsdatum:
Gruppspelet: Torsdag 27 augusti 2009 klockan 18.00 i Monaco.

Kommentera

Bissett19: Tavk Jag njöt o tog några fina whiskeys för att fira. Jag är så otroligt nöjd.
Sjukt att man kan brinna så för ett fotbollslag.
Kommentera

mattias - 74: Nej, verkligen sämst när det gäller, frånsett inledningen då man mycket väl kunnat gjort första målet. Utdelning där och matchen hade förstås fått ett annat utseende. När Barcelona fick utdelning så tidigt verkade det som om Uniteds spel låste sig fullständigt. Spelarna blev passiva och väldigt tafatta.

Barcelonas första halvlek förstås en ren njutning att skåda. Lionel Messi, på det sätt han kontrollerade Barcas offensiva spel i första halvlek. På en mästares vis fick han till slut utdelning och nicken som leder till 2-0 är förstås ett mästerverk. Som matchen gestaltade sig var det närmast en förnedring som Man U bjöds på. Det gjorde inte mig nåt att man förmodligen gjorde sin sämsta match då det gällde som allra mest!
Kommentera

mattias - 74: Å så nära att åka ut i semi. Men i alla fall känns det skönt att Barca vann.
Kommentera

Bissett19:

Barca då ! Ligan Cupen och Champions Legue titel och Guardiaola har inte suttit 1 år ä. Snacka om Succe!

Kommentera

Bissett19: Total kontroll genom matchen förutom i starten av 1:a.
Nu är det nog livat i Katalonien

Kommentera

mattias - 74:

Premier Leauge,KlubblagsVM och Ligacupvinst,det blev en medioker säsong för United ur deras sätt och se saken;)
Kommentera

Bissett19:

United gör sin sämsta match för säsongen. Kände ärligt talat inte igen dom alls.

Kommentera

sylf:

Man Utd en ruskig besvikelse ikväll,Barca kontrollerar matchen totalt efter att dem gör 1-0.
Satan vilken spänst Messi visar upp vid 2-0...

Grattis alla Barcasupportrar.
Kommentera

sylf:

Vart tog uniteds offensiv vägen ?

Kommentera

Dream Team: Nära 3-0 nyss. men nicken var lite väl mitt på...
Kommentera

En fantastisk nick av Messi. Men United är bleka, har de inget alls att komma med i kväll?
Kommentera

mattias - 74: Totalfotbollen av Barcelona i första kom av sig lite i början av den andra. Men vad gjorde det? 2-0, Lionel Messi!!!
Kommentera

Bissett19:

Håller med. Tror jag lägger in ett sent spel på att det blir över 3,5 mål i matchen , det lär bli offensiv fotboll nu från united vilket ger Barcelona kontringslägen.

Kommentera

65selander:

En riktigt bra första halvlek.Tror det kan bli ännu bättre i andra då Man Utd måste kliva framåt ännu mera.
Kommentera

sylf: Så länge Spanjorerna är effektiva så :-)
Kommentera

sylf: *ASG*

6 to go!!!
Kommentera

Dream Team: ManUre-Barca 0-7

Fast rödnäsans boys har börjat bra.
Kommentera

Så var vi igång. Härligt! Ett tips får det väl bli. Man U - Barca 1-2!

Kommentera

mattias - 74: Fan jag får glädjefnatt. Jag var helt säker på att matchen INTE sändes på 6:an ikväll (sen ändring?). Var inställd på algeriskt streamad pixel-extravaganza ikväll. TJOHO!
Kommentera

Dragan 2k:

Jag har nog mina vardagskläder på mig.

Kommentera

mattias - 74:Vilken matchtröja tar du på dig ikväll vid högtidsstunden? Väljer du en tröja med Strachan, Olsen eller Whiteside? Eller tar du en senare upplaga med exempelvis Keane, Robson eller Cantona? Kanske väljer du Beckham eller drar du till med Ronaldos?
Kommentera

mattias - 74: Nja det finns värre suportrar än Roma´s fans, men helt klart är det inte så snälla direkt .

men vad vet man, jag tänker inte uttala mig att det är Roma fans, de kan lika gärna vara Lazio fans eller nån från Neapel "Napoli. som inte gillar engelska sup.
Kommentera

Projta:

Romas Fans är väl ökända i Italien så att deras Ultrasgrupperingar ligger bakom är väl det mest sannolika! Knappast Barcelona fans  tror jag !

Kommentera

mattias - 74: Tragiskt är de verkligen att sånt hände när det är uppdukat för en super fest i Rom.

Sedan får vi se hur det slutar det kanske inte räker med ett mord.. Ibland hör jag av mina polers som är från itlalien när de varit på en CL match när just Engelska lag kommer så är det mycket övervåld från polisen. så hoppas på att det inte blir någon sådan fight på läktaren ikvällens match !
Kommentera

Projta:

Tragisk inledning på dagen i ROM. Man behöver väl inte vara raketforskare för att fatta att detta är Italienska supportrar som ligger bakom detta !

http://www.svenskafans.com/england/manu/artikel.asp?id=299290

Kommentera

mattias - 74: Jag tror nog det är mycket snack om att han är skadad för att trissa upp allt,

Jag gissar att du håller på Barcá men det måste ju svida lite att inte hålla på Man U ;)

synd att inte SV Spel hade odds på detta !

VEM filmar mäst i matchen RONALDO VS MESSI =)
Kommentera

Projta:

1 - 1  Barcelona saknar sina 2 ytterbackar så där är det klar fördel United, men tydligen är Ronaldos medverkan osäker.. Tror ändå på en bra och välspelad match! Gissa vilka jag håller på ?? :)

Måste säga att det är faktikst de 2 bästa lagen som möts även om jag naturligtvis hade sett Liverpool i final !

Kommentera

« · 1172301 · »