Fotboll

Grupper · 16779 inlägg · 42 ämnen

Champions League

« · 780244 · » Till forumet

Sv: Champions League

Sitter och småtittar på Arsenalmatchen, de missar alla möjliga lägen, den ena chansen är bättre än den andra, men inga mål gör dom.
Nu åker dom säkert på ett i baken istället.

Kommentera

Projta: Chelsea vann helt rättvist.Spelade väldigt bra fotboll.Och målet av Drogba hölll högsta klass.
Kommentera

Bissett19: Aaa synd nog så tippade man inte på det i riktiga fall =)
händer kanske bara 1gång i livet
Kommentera

Bissett19:

Snyggt mål också Barca ovanligt bleka, Pool vann med 1 - 0 efter mål av Crouch
Kommentera

Projta: "tror chelsea vinner med 1-0  Droggba målskytt"

Så rätt du fick;)

Kommentera

Snart dags för en härlig match mellan Chelsea-Barcá
Tror det blir riktigt gämt, men en Gudhjonsen på topp för barca,
det vetta katten om det räke till.
tror chelsea vinner med 1-0 Droggba målskytt
Kommentera

MorganaLefaey: Aboslut håller med dig där.. Tror att han skulle gå tebax till Ajax. för just där uppskattas man inte nått allts, och får hård kretik..
Just i Italien så betyder namn mer än kunnat.
Se som bara Totti och Insaghi iof är dom ok, men har alltid nästan en plats
Men men, Ibra lär då skärpa sig, annars så kan han stå över Landslaget.
Kommentera

Projta: Något som man enligt mig ser mer och mer är att Zlatan nästan aldrig springer eller rör sig för att skapa plats för andra spelare. Han lunkar på tills han får bollen eller så börjar han springa när någon ger han en löpboll. Han skulle kunna bli så otroligt mycket bättre.
Kommentera

Frella: Ja Ibra är då inte mycket att ha i landslaget iallafall,
Nu bankar svennis på dörren till Inters trännare..
Ska bli intressant att följa inters fortsatta dåliga spel =)
Kommentera

Hälge: Tråkig match, petig domare. Om matchen är så usel som kvällens så låt det iaf smälla lite domarjävel.
Kommentera

Hälge: Så mycket fotboll blev det inte men lite dramatik iaf,Zlatan o Grosso röda kort plus att assisterande tränaren Sinisa Mihajlovic blev förpassad upp på läktarn.
Men en riktigt boring match var/är det!
Kommentera

Sitter och tittar på matchen mellan Inter - Bayern München och håller på att somna. Jag tittar på den mest för att kolla på Zlatan och hans eventuella uppgång gällande formen. Tyvärr så tycker jag att han ser seg ut.

Får hoppas på att den andra halvleken kommer att bjuda på lite fotboll.
Kommentera

Huge: Haha. Kul att se de egna lagkamraterna stå och skratta åt eländet efteråt. Dagens bästa.
Kommentera

Bissett19: Inte lätt att vara målvakt alla gånger. Det kan gå snabbt mellan himmel och helvete....
Kommentera

Gravesen verkar ha druckit mycket Carlsberg i sommar,totalt örörlig,putmage o upphov till Man Utds 3-2 mål.

Tror nog fan Celtic har köpt grisen i säcken.
Kommentera

Frisco:

Fy fan för Van Persie och hans skådespel, Fröjdfeldt gick på det och blåste straff och utvisning på målvakten! 1 - 0 till Arsenal på straff! Nu hoppas man tyskarna vinner detta, Tycker den där Van Persie är en jävla pajas! Gjorde lika i lördags mot Mbroug också utan resultat dock!
Kommentera

Frisco:

För mig är svaret självklart. Lyon - Real Madrid!
Kommentera

mattias - 74: Kvällens TV-matcher

Viasat Sport 1 kl. 20.00 (avspark 20.45): Lyon-Real Madrid
TV6 kl. 20.30 (avspark 20.45): FC Köpenhamn-Benfica
Viasat Sport 2 kl. 20.40: Manchester United-Celtic
Viasat Sport 3 kl. 20.40: Hamburg-Arsenal
Viasat X-tra 1 20.40 Dynamo Kiev-Steaua Bucarest
Viasat X-tra 2 20.40 Porto-CSKA Moskva
Viasat X-tra 3 20.40 Anderlecht-Lille
Viasat X-tra 4 20.40 Milan-AEK Aten
Kommentera

Projta:

dags och väcka denna tråd till liv.

Intressanta matcher ikväll!

Lyon - R Madrid x

Dynamo Kiev - Ste Bucure 1

FC Köpenham - Benfica 1

Man United - Celtic 1

Hamburg - Arsenal x

Porto - CSKA x

Milan - AEK Aten 1

Anderlecht - Lille 1

ta rygg =)
Kommentera

Bissett19:
Tror nog att Åtvid kan göra om "bravaden" och gå vidare till gruppspelet, hade vart riktigt skoj ju. Grasshoppers är väl inget lag man får hicka av direkt.
Kommentera

Det enda laget som är kvar i nån cup är ju som bekant Åtvidaberg,man får nu nu möta Schweiziska Grasshoppers i nästa omgång i UEFA-cupen!!

Länk till lottningen!!
Kommentera

Frisco:

Ser intressant ut!

Här kommer alla grupper!!

Grupperna:

Grupp A: Barcelona, Chelsea, Werder Bremen, Levskij Sofia.

Grupp B: Inter, Bayern München, Sporting Lissabon, Spartak Moskva.

Grupp C: Liverpool, PSV Eindhoven, Bordeaux, Galasataray.

Grupp D: Valencia, Roma, Olympiakos, Shaktar Donesk.

Grupp E: Real Madrid, Lyon, Steaua Bukarest, Dynamo Kiev.

Grupp F: Manchester United, Celtic, Benfica, FC Köpenhamn.

Grupp G: Arsenal, Porto, CSKA Moskva, Hamburg.

Grupp H: Milan, Lille, AEK Aten, Anderslecht.

Gruppspelet inleds 12-13 september
Kommentera

CL-lottning just nu.
Kul med Man U och Celtic i samma grupp.
Kommentera

MorganaLefaey: Det var i mötet med Barca hemma om jag inte missminner mig?
Kommentera

mattias - 74: När man tänker tillbaka på AIK så kommer något fram i mitt minne om att det var oavgjort och AIK bytte när det andra laget hade hörna och direkt när spelaren gått 2 steg in på plan slog de hörnan när alla AIKare var fokuserad på bytet och gör mål. Är detta minne helt fel eller hör det hemma i något annat tillfälle?

Vill i alla fall minnas att något sådant skett i CL med ett svenskt lag.

Kommentera

Dream Team: Bosman är en del av förklaringen. Svenska spelare som aldrig i helvete hade hamnat utomlands tidigare gör det numera i en strid ström, varför det blir svårare att få kontinuitet i lagen.

Men en ännu större förklaring är det totalt snedfördelade rankingsystemet som gynnar de stora nationerna och för varje år skapar större klyftor mellan bra och mindre bra. Om DIF hade slagit ut Rozemburok hade det gett exakt lika många poäng till Sveriges ranking som om de hade slagit ut Real Madrid. Du får alltså inte fler poäng om du slår ett bättre lag än om du slår ett sämre, och eftersom svenska lag tack vare rankingen (som ligger till grund för hur lottningen styrs) nästan hela tiden möter bättre lag så får vi aldrig tillräckligt med poäng för att få lättare motstånd. Får vi aldrig lättare motstånd går få lag vidare ens en omgång, varför vi nästa år får ännu svårare motstånd etc etc. Därmed kommer det inte in lika mycket pengar varför det blir svårare att bygga bra lag, varför det blir svårare att gå vidare. Det blir en nedåtgående spiral. Paradoxalt nog skulle faktiskt denna spiral kanske kunna vända ifall rankingpoängen blir så dålig att svenska lag måste gå in redan i första kvalrundan till CL, eftersom chansen där är stor att möta lag som man klarar av och fler matcher ger både mer pengar (vilket på sikt förstås ger bättre lag) och inte minst lite mental resning - för jag tycker att svenska lag påfallande ofta verkar vika ner sig och inte tro på sig själva. Inte ens spelarna själva verkar tro på avancemang många gånger. Där tror jag att det finns mycket att göra, och kanske skulle det betyda en del att få avancera en omgång även om det egentligen bara tar oss till samma punkt som vi står vid i dag. Kanske kunde det ge lite fart åt det hela igen? Jag vet inte, men positiva mentala spiraler kan betyda mer än man tror.
Kommentera

Dragan 2k:

Lagen klarar inte av att hålla planerna i skick säsongen runt, vilket försvårar för spelande lag och samtidigt bäddar för en sparkaspringfotboll som aldrig kommer leda någonstans. Detta skyller jag på inkompetenta planansvariga samt att klubbarna inte förstår vikten i en perfekt gräsmatta, hela säsongen.

Vi spelar, av naturliga orsaker, när alla andra serier är inne i sin försäsong. När alla andra serier är mitt inne i sitt mest hektiska matchande...då har allsvenskan semester. Detta faktum belyser dock bara det faktum att vi med fullt matchtränade lag inte kan slå matchotränade lilleputtlag från resten av Europa, men tänk er då svårigheten att ta oss långt i ett senare skede av Europaspelet?

Sedan har vi för små och dåliga arenor för att ha något att göra ute i Europa, jämför med England där lag i fjärdedivisionen ibland har arenor som mäter sig med topparenorna i vårt avlånga land. Här har allsvenskan mycket att lära av elitserien och den byggboom vi är inne i nu.

Sist men inte minst så beror vår brist på framgång i Europa på att vi helt enkelt ät ett litet skitland jämfört många andra länder, och att det därför är helt orimligt att inbilla sig att vi ska vara uppe och tampas bland de stora drakarna.

Försök inte hitta en röd tråd i det jag krafsade ihop ovan, det var bara det jag kom på nu när jag samtidigt ser på hjärndöda Nico på sexan...
Kommentera

mattias - 74: Jag vil absolut inte jämföra allsvenskan med Premier League. Där pratar vi drömfotboll - så som den ska spelas stående up och inte liggandes på marken grinandes efter frisparkar och gula kort som sker i vissa länder söderut.

Men visst borde allsvenskan kunna mäta sig med den irländska och den slovakiska.

Blåvitt gjorde återigen en slätstruken insats och förtjänar vad de fick i media och att inte spela i Europa.

Vad är det som sker i den andra mindre bra ligorna som gör att de kan slå ut varje svenskt lag som försöker spela sig ut i Europa?
Kommentera

Dragan 2k:

Blåvitt är ett bra exempel tycker jag! Man åker ut mot ett medelmåttigt irländskt lag som man normalt skall vinna med typ 4 - 0 i båda möterna enligt mig. Vad är det ?? Jag minns Aik som nån snackade om! Där hade man iaf ett lag som spelade bra fotboll stundtals men som tyvätrr inte räcktre till mot Barca Fiorentina och Arsenal!

Inter åkte ut omt Helsingborg !!! Sedan fick HIF Bayern Munchen PSG och nåt mer lag minns inte vilka och man torskade stort i många av matcherna! Tyder ppå att svenak fotboll suger rejält. Allsvenskan är ju inte direkt en bra liga,man kanske jämföra den med serien under Premier League där många lag skulle " Leka med tex blåvitt och andra lag. Tyvärr.

Dessutom är väl inte allsvenskan nån rolig liga att se på om inte bajen spelar vill säga =)
Kommentera

Dragan 2k: Är inte Bosmandomen en del av förklaringen då? Ja, hur många talanger är det som idag stannar kvar åtminstone ett par säsonger och bidrar lite till den svenska klubben innan de drar iväg?
Kommentera

mattias - 74: Nja inte direkt. Däremot undrar jag hur det har hänt.

Vad är det som gör att vi når dessa resultat eller icke resultat.
Är det brist på pengar, är serien dålig - för många lag?
Något måste det vara.

Alltså själva utvecklingen måste vara gigantisk på europaplan och totalt obefintlig på hemmaplan. Blåvitt gjorde bra ifrån sig 1993 tror jag det var. Då kunde man rubba lag som Barcelona och Man U och även Bayern M. Nu blir vi utslagna av lag som man aldrig hört talats om.

Nu skulle lag som Blåvitt och resten av vår serie blivit utskrattad från arenan innan machen över huvud taget börjat.
Kommentera

Dragan 2k:

Är du förvånad ??
Kommentera

Dream Team: Ett svenskt fotbollslag utslaget i ett cupkval mot ett lag av inte allt för stor svårighetsgrad. Sicken överraskning.

När hände det senast.

Det här är pinsamt. Är vår nationella liga så pass dålig att vi numera förlorar mot slovakiska och irländska lag.

När tar det slut frågar man sig. Hur pass lågt kan vi komma?
Kommentera

mattias - 74: 3-1 till Ruzomberok i slutminuterna och DIF är utslagna.
Kommentera

2-1 just nu, Jones Kusi- Arase. Djurgården är just nu vidare till 3:e omgången av Champions League.
Kommentera

Poffa: Det värsta är att det nästan känns som du har rätt angående hemmamatcherna. Men minnesbilden är så blek och kanske skulle jag tyckas känna igen allt som någon säger. Men hur som hellst så har man varit ganska svältfödd på framgångar ute i europa.

Kommentera

MorganaLefaey:

Om jag inte missminner mig så spelade AIK faktiskt riktigt bra på de tre hemmamatcherna. Man mötte tre av Europas bästa lag och man gav dem i alla fall en match. Jag kommer ihåg att jag imponerades av det AIK som kämpade tappert mot mycket bättre lag.

Kommentera

Poffa: Verkar ju stämma. 2 uddamålsförluster och en oavgjord på hemmaplan och sedan utskåpning på bortaplan. Inte direkt något som lär ha fått folk att tycka att svensk fotboll var underhållande och bra.

Group B
09/14/1999 20.45 CESTAIK-Barcelona1-2
09/14/1999 20.45 CESTFiorentina-Arsenal0-0
09/22/1999 20.45 CESTArsenal-AIK3-1
09/22/1999 20.45 CESTBarcelona-Fiorentina4-2
09/29/1999 20.45 CESTAIK-Fiorentina0-0
09/29/1999 20.45 CESTBarcelona-Arsenal1-1
10/19/1999 20.45 CESTArsenal-Barcelona2-4
10/19/1999 20.45 CESTFiorentina-AIK3-0
10/27/1999 20.45 CESTBarcelona-AIK5-0
10/27/1999 20.45 CESTArsenal-Fiorentina0-1
11/02/1999 20.45 CETAIK-Arsenal2-3
11/02/1999 20.45 CETFiorentina-Barcelona3-3

Kommentera

Dream Team:

AIK spelade väl i CL 1999. Så spelade man i samma grupp som Barcelona, Arsenal och Fiorentina om jag inte missminner mig. Har för mig att man lyckades ta en poäng på sex matcher efter oavgjort mot Fiorentina i en match. Andreas Andersson och Nebojsa Novakovic var väl tongivande i AIK då.

Kommentera

MorganaLefaey: Eller var det AIK, kanske? Eler Helsingborg? Blåvitt gick till CL 1994 iaf, eller var det 1993? Många frågor och väldigt lite svar här nu... ;-)
Kommentera

Dream Team: Ja när skedde något intressant på den fronten senast? Var det Göteborgarna så ordnade lite glädje senast eller har jag selektivt minne nu?

Kommentera

MorganaLefaey: Nej, enligt Radiosporten hade det väl mer eller mindre varit spelmot ett mål, men irriterade Djurgårdare som påföljd. Återigen får vi se prov på hur oduglig den svenska fotbollen är på det internationella planet.
Kommentera

Dream Team: Det är väl inte direkt så man tror att något sådant kommer ske.
Kommentera

2-0 till Ruzomberok i CL-kvalet. Nu krävs det mål av DIF för att man ska gå vidare.

Kommentera

Projta:

Benitez vägrar åka till Israel

Se länk!!
Kommentera

Måste f.ö. kommentera otroliga Boro...man förlorade borta mot Steaua Bukarest och behövde alltså vinna hemmamötet för att avancera till final i Uefa-cupen. Steaua gör dock både 0-1 och 0-2 rätt tidigt vilket innebär att Boro måste göra f y r a mål för att kunna nå finalen...man gör första reduceringsmålet i första halvlek...men när det återstår 25 minuter av matchen så är ställningen fortfarande 1-2 och Steaua står med 1.99 fötter i final...

...Vad matchen slutade? 4-2 till Boro och totalt 4-3.

Fotboll är underbart.
Kommentera

LL: Det måste ha blåsts tidigare än då bollen gick in. Barcas målvakt låter ju bollen gå in i målet och är redan då på väg att hämta bollen i målet. Det ser ut som han hör avblåsningen tidigt eftersom han struntar i att försöka rädda bolle, vilket han annars med största sannolikhet gjort.
Kommentera

LL:

Underligt att inte TV hade en endast kamera som fångade situationen ordentligt. Kamerabevakningen i en championsleague-semi var ju tamejsjutton sämre än vad den är i en ordinär elitseriematch i C+.
Kommentera

Frella: fast frågan är om bollen hade gått in om det inte hade varit avblåst. Jag har iofs bara sett situationen en gång, men nog såg det från den kameravinkeln ut som om Valdez hade nått bollen om han hade försökt. Hur som helst så ska det enligt dagens Aftonbladet finnas blider från en tysk kanal där man ser hur Puyol blir neddragen, så domslutet var väl i så fall korrekt trots allt.
Kommentera

Frella: Tyckte ingen imponerade spec. du måste ju ha Zlatan med hahaha =) .. Nerå blir en roligt CL final mellan Arsenal - Barcá ...
Kommentera

« · 780244 · »