Fotboll

16710 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1501795 · » Till forumet

Sv: EM

mattias - 74: EM 96 där Gascoigne skulle avgjort i golden-goalförlängningen mot Tyskarna om han låtit bli att klippa tånaglarna före match ;-)

Tror att England kommer att starta med Sturridge och Carroll på topp faktiskt. C kom ju starkt på slutet så jag tror han blir uttagen.

Kommentera

Hahl Bundy:

Sjukt bra lag frankrike har på papperet..

Kommentera

mattias - 74: Holland och Tyskland, dom gillar jag utöver Sverige. england kan floppa hur mycket dom vill =)

Den enda utländska fotboll jag ser är dock premier league, men jag gillar inte england i mästerskap.
typ som att jag ser enbart på NHL i ishockey utanför sverige men inte fan hejar jag på USA för de, inte kanada heller.
Där gillar jag Ryssland utöver sverige men det har nog och göra med mitt USA hat.

Finns inget bättre än när Ryssarna slår USA =)
Kommentera

mattias - 74: Jag är oxå uppvuxen med Tipsextra men det gjorde mig inte till England fan.....tvärtom.

Däremot gillar jag Premier League....men det beror väl på importerna. :)

Sverige ska vidare....det är bara så...gärna på Englands bekostnad.
Kommentera

Hahl Bundy:

Jag och många med mig som är uppväxta med Tipsextra och allt det där har ju England som andralag. vet inte varför det slumpat sig så men så är det. Har alltid hejat på England när inte Sverige spelar mot dom.  Minns Em 1996 när dom förmodligen hade det bästa laget nånsin som de förfogat över men där Tyskarna vann på straffar och Em drömmen försvann.

Årets upplaga då! Nja en kvartsfinal på sin höjd, ser lite för tunt ut på topp nu när Rooney missar 2 matcher men man har ersättare som absolut kan göra mål i Bent, Defoe Crouch m.fl.

Jag tror faktiskt Sverige missar att ta sig vidare från gruppen, jag har såklart fel men det känns som om Frankrike och England är för bra. Eller?

Kommentera

mattias - 74: Själv har inget till övers för England i fotboll.
Krossa....är mitt måtto...jämt. :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Ja Sverige skall vara glada att dom slipper honom. Han är ju deras vassaste vapen. Tror dock Sverige kan få svårt ändå jag men visst har vi chans att slå England med eller Utan Rooney men det blir inte lätt.

Kommentera

mattias - 74: Helt rätt han fick straffet kortat till...2 matcher. :)

Han missar Frankrike o Sverige..moahahahaha

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:

Han fick väl straffet sänkt till 2 matcher har jag för mig. Så då innebär det att det kommer spela nån annan där helt rätt. Skall man gissa på Bent och Welbeck eller Bent / Carroll?

hade helt glömt det där med rooney faktiskt..

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Rooney är väl avstängd 2,3 matcher?
Kommentera

Frella:

Med tanke på att han och Rooney är dom anfallare som varit bäst i slutet på säsongen så är valet självklart. Rooney har varit grym hela säsongen för övrigt medans Andy varit bra de 5 - 6 sista matcherna. Skulle tro att dom 2 spelar på topp i premiären. I det här fallet vill jag ha med Carrol för att han varit bra och inte för att han spelar i Liverpool. Han har förtjänat sin plats i EM truppen efter sina insatser de 5 - 6 senaste matcherna då han varit Liverpools i särklass bästa spelare. Downing däremot tror jag inte blir uttagen och han skall inte med heller.

Kommentera

Frella: Hodgsons 4-4-2 med långbollar kräver en targetman för att fungera...
Kommentera

mattias - 74: Vad ska Carroll dit och göra?
Kommentera

Frella:

Ta ut ditt Engelska landslag. Hodgson har lite och fundera på när det gäller Forwardssidan. Carroll och Rooney borde vara självskrivna... Vad tycker ni? Vilka av målvakterna skall med förutom Har, jag säger Green och Carson.

Kommentera

Gurra88:

Gerndt?

Kommentera

Gurra88:

Då är vi vid samma fråga igen, har vi nån Joker och sätta in?

Kommentera

mattias - 74: Har han inte redan fått sin chans?? Dessutom är han med för att sitta och nöta bänk. Oerhört tråkig laguttagning. Dessutom ingen joker så att man iallafall kan få ha lite hopp om stordåd.
Kommentera

Gurra88:

Vi får ge honom en chans innan vi sågar honom men jag är också skeptisk.

Kommentera

Fruktansvärt tråkigt. Rosenberg är knappast den joker vi lär behöva för att överraska i våran grupp. Vi kunde för fan likaväl behållt Lagerbäck
Kommentera

mattias - 74: Förmodligen inte, men själva grejen. Kunde tagit ut Marcus Olsson istället t ex.
Kommentera

Frella:

Har vi så bra unga spelare då som kan vara med i EM? Vi har ju inte unga talanger som ex England och Frankrike.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: På sitt sätt sjukt att man ersätter Guidetti med Rosenberg, en spelare som bojkottat landslaget i två år för att han inte orkar vara fjärdeforward. Hade gärna fått tagit ut något yngre istället.
Kommentera

mattias - 74: Ja TV 4 har tyvär lyckats att sno åt och förstöra fler och fler mästerskap, såg att Henke Larsson ska vara expert med.
Kommentera

Bojan Djordic skall vara expert i TV 4 i sommar under EM... Säger bara en sak..   GÄSP

Kommentera

spud:

HAHA rolig du =)

Kommentera

Wayne Gresky: uteslut inte leksand bara för att han är bäst på fotboll.
Kommentera

Bissett_19: Bajen nästa?
Kommentera

mattias - 74:

Mest tråkigt för hans egen skull,är väl frågan om kanske karriären rök där.
34 bast,korsbandsskadad och utgående kontrakt..
Kommentera

NuMo: sen är ju Rooney avstängd också, Zlatan tänder som vanligt till i mästerskap och sänker England
Kommentera

NuMo:

Och Paul Scholes kapar Håkan Mild i matchminut 1.
Kommentera

NuMo: Vi kryssar mot Ukraina och Frankrike avslutar med em 2-1 förlust mot England!
Kommentera

arnio: Det som talar emot England är att de redan nu är psykiskt oförberedda för att motståndet kan vara värre än de trodde.
Kommentera

bj21: 1-1 till Sverige ja.
Kommentera

Att det skulle bli England har jag och min jobbarkompis (som är engelsman) "vetat" sedan Sverige kvalificerade sig för EM. Vi ”vet” också att matchen kommer att sluta 1-1! ;-)

Kommentera

mattias - 74: Tuff för Portugal och danmark i alla fall, det lär bli Holland Tyskland relativt enkelt till kvarten
Kommentera

arnio:

Holland

Portugal

Danmark

Tyskland

Vilken JÄVLA grupp ;)

Kommentera

Ukraina

England

Sverige

Frankrike

Oj vilken härlig grupp, jag ska då åka till Kiev och kolla på Sverige - Ukraina och Sverige-England, kosta vad det kosta vill

Kommentera

T T:

Jävla trådpolis ;)

Kommentera

Nu är det EM, då släpper vi kvaltråden.   ;)
Kommentera

Skönt att spanien vann
Kommentera

renen: Hmmm..tji fick man. Trodde ju att Tyskarna skulle vinna. Dock var Spanien det bättre laget tycker jag.

Grattis Spanien !
Kommentera

mattias - 74: Sen har han rätt klubbadress oxå...
Kommentera

Dream Team:

Ja torres Em fram tills igår var lite si så där men igår var han bäst på plan, löper kopiöst och är ett ständigt hot. Synd att han gjorde mål på Sverige också.
Kommentera

mattias - 74: Bara att hålla med. Skönt att rätt lag fick vinna turneringen. Och vilken löpning av Torres vid målet! Grattis Spanien!
Kommentera

arne19695:

Vi såg uppenbarligen inte samma match. Undrar om Aragones hyllas nu när de vunnit eller om de fortfarande anser om de skulle tagit med Raul ?

Bästa laget vann och en seger för den offensiva fotbollen. Lagerbäck har lite och lära.
Kommentera

Rätt lag vann. Spanien var bäst offensivt, bäst defensivt och... tja, de var bäst helt enkelt.
Kommentera

renen:

Japp Poffa lär bli besviken :)
Kommentera

mattias - 74: Viva Espana.
Kommentera

arnio:

2 - 1 till Spanien Torres avgör med 12 minuter kvar .
Kommentera

« · 1501795 · »