Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Superettan

« · 1420673 · » Till forumet



Sv: Superettan
spud: Jag menade naturligtvis Syrianska, inget annat. Jag tänker inte ge mig på nån liknelse eller nåt i den stilen. Då blir jag väl placerad i samma fack som en viss hockeyspelare...
Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team: Assyriska? Spelet i Superettan? Om du menar Syrianska så har väl de spelat i allsvenskan denna säsong?
Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team: Syrianska...
Kommentera

Sv: Superettan
Wayne Gresky: Det gör inte jag. Sett till kvaliteer känns Assyriska flera nivåer bättre. Det har spelet i Superettan visat tycker jag. Man var alldeles säkert tagna av stundens allvar både i första matchen och nu ikväll, därför kunde det bli såpass jämnt som det nu blev. Varför skåningarna ändå spelade till sig en kvalplats får dels förklaras med en osannolik formtopp i mitten av serien som klingade av rejält mot slutet. 0-6 på Norrporten Arena i en inte helt avgörande men superviktig match beskriver det ganska bra tycker jag. De poäng man nu hade till godo kunde ändå räcka till en tredjeplats. Men bättre än så var man nu inte. Sen är kvalspel tufft ska man förstå. Jag tror inte det varit nån dans på rosor för vare sig Åtvidaberg eller Giffarna att slå ut Assyriska.
Kommentera

Sv: Superettan
sylf: Indeed! Däremot var det en solklar utvisning på Ijeh i första som domaren missade. Jag lider med Ängelholm.
Kommentera

Sv: Superettan
Dream Team: Utvisningen var ett skämt!
Kommentera

Sv: Superettan
Metal Guru: Och Syrianska avgör genom att göra 3-1 i 93:e minuten. Men visst kändes utvisningen som Ängelholm åkte på tuff?
Kommentera

Sv: Superettan
Just nu är det draw mellan Syrianska och Ängelholm - om vilket lag som ska spela Superettan 2012.
Kommentera

Sv: Superettan
Frella: Ja det är bra att fönstret öppnades i superettan med.
Kommentera

Sv: Superettan
GIF fick idag en klockren samarbetspartner inför nästa år då Umeå tog steget upp i Superettan.
Kommentera

Sv: Superettan
Johnny Bravo: Bra fråga som det inte finns något svar på. GIF har en tendens att tappa då han går ut också då den som kommer in aldrig tar samma löpningar och stressar motståndarens backlinje lika bra. Bytet Foppa-Sliper kändes också onödigt då Sliper har sin styrka i defensiven jämfört med Foppa som har sin i offensiven. Men det funkade ju ändå. Precis som då man gick upp 2000 så förlorade man sig upp i Allsvenskan :)
Kommentera

Sv: Superettan
Frella: Varför envisas han med att ta ut Engblom i 60:e varenda match?
Kommentera

Sv: Superettan
Johnny Bravo: Åkeby höll återigen på att ställa till det med oförklarliga byten med skör 1-0 ledning. Men det gick vägen!
Kommentera

Sv: Superettan
Johnny Bravo:

Jaha håller du på blåvitt? Visste väl att det va nåt fel på dig ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Wayne Gresky: Fotboll kan var roligt ibland.
Vilken upplösning i sista minuten!

Grattis GIF!! Himla va kul.
Nu får jag se IFK Göteborg live nästa år. :)
Kommentera

Sv: Superettan
Wayne Gresky:

Ja helt sjukt.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Vilken sanslös avslutning!
Kommentera

Sv: Superettan
ante08:

Södra gjorde precis 2 - 1 på frispark.
Kommentera

Sv: Superettan
kom igen nu Giffarna öpnna Norrlandsfönstret i Allsvenskan igen.
Kommentera

Sv: Superettan
Frella: Nån av tidningarna hakade ju på dig i kritiken mot bytena igår. Att det bara blev sämre. Nu såg jag inte matchen, endast sista tio min. på plats då jag hade haft föreläsning. Döm om min förvåning när jag blev insläppt.
Kommentera

Sv: Superettan
renen: En kombination av feghet, då det räckte med 0-0 för avancemang, och en rad dåliga byten av Åkeby skulle jag säga.
Kommentera

Sv: Superettan
Frella: Är väl snarare allsvensk frossa återigen!
Kommentera

Sv: Superettan
bj21: Och återigen känns det som Åkebys svaga coachning fäller avgörandet. Varje byte ledde till ett lite sämre GIF.
Kommentera

Sv: Superettan
otroligt att Åtvidaberg stod i 3.30! ;D

HÄRLIGT BAJEN!! 5 MÅL =)
Kommentera

Sv: Superettan
Burkmat: Undra om de börjar höra filmmusiken från hajen nu? ;-) Jönköping vinner och Hammarby torskar borta. Ja jä... de missar det här igen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Superettan
spud: Helt sjukt att Giffarna inte fick in ett mål, på hemmaplan oxå. Svagt!
Kommentera

Sv: Superettan
bj21: Är ju helt absurt att inte Giffarna gjort mål.
Kommentera

Sv: Superettan
Hur många gånger har GIF ställt till det för sig på höstarna nu? Skulle faktiskt vara småroligt om de lyckades bränna även den här chansen. Fotbollens svar på SAIK, typ!
Kommentera

Sv: Superettan
Helt fantastiskt högt pdds på Åtvidaberg det var ikväll, men skiter om det går ine ller ej för BAJEN leder, frammåt grönvita bröder frammåt! :D!!
Kommentera

Sv: Superettan
Johnny Bravo: Men lite roligt med J-Södra...
Kommentera

Sv: Superettan
T T: Roligt med Bajen istället... Not.
Kommentera

Sv: Superettan
T T: Ha ha vilket antiklimax.
Kommentera

Sv: Superettan
Länkbussen har pajat, det är ju fan inte sant!
Kommentera

Sv: Superettan
Utsåld arena. Ge oss en fest!
Kommentera

Sv: Superettan

Kvällens oavgjorda resultat (1-1) mellan Värnamo och Ängelholm innebär att det räcker med kryss för GIF Sundsvall i morgon mot Åtvidaberg för att säkra den allsvenska platsen. Giffarna ligger på 55 pinnar, en före Åtvid på 54 och på kvalplatsen Ängelholm på 53. Vid ett kryss kommer Giffarna upp i 56 poäng och med en så mycket bättre målskillnad (26 måls differens) så kan man förlora i sista omgången och ändå ha platsen klar.

Kommentera

Sv: Superettan
Bajen!! vilken resa det kan bli!
Kommentera

Sv: Superettan
I beg to support the statement done by LL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Superettan

Frisco: "Ett lag kan däremot inte leda med 1-3 i fotboll"

I beg to differ. Det är väldigt sällan jag håller med mattias -74 om någonting alls men här måste jag hålla med honom. Vilken siffra du säger först är bara en konvention och ingen naturlag, att säga "XYZ leder med 1-3" talar inte bara om vilka som leder utan även vilket lag som spelar på bortaplan och ger således mer information än bara "XYZ leder med 3-1". Det blir dessutom mer konsekvent om du alltid säger hemmalagets siffror först - ta tex detta som ett illustrativt exempel, där Sundsvall är bortalag:

"Vad står det?
Sundsvall leder med 3-1.
---tio minuter senare---
Vad står det nu?
4-3."

Vilket lag är det som leder nu?

Jag hävdar således att "XYZ leder med x-y" där x<y är ett inte bara fullt legitimt utan också mer informativt sätt att uttrycka sig än den konvention de flesta använder sig av i dag.

Kommentera

Sv: Superettan
Frisco: Reslutatet mellan Falkenbergs FF och GIF Sundsvall blev 2-4.

Giffarna vann alltså med 4-2 och nu har man tack vare en väldigt bra målskillnad råd att förlora en av de två matcher man har kvar att spela den här säsongen, så länge man vinner den andra matchen vill säga. Seger antingen hemma mot Åtvid nästa måndag eller borta mot Jönköping Södra lördagen därpå är vad som gäller. Allt detta så länge Åtvidaberg vinner över Landskrona nu ikväll. Man leder med 1-0 med kvarten kvar och bortalaget fick nyss en man utvisad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Nu leder Giffarna borta mot Falkenberg med 4-1.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Giffarna leder med 3-1, det hade varit rätt. Xxxxxx - Giffarna 1-3 hade också varit rätt. Ett lag kan däremot inte leda med 1-3 i fotboll.

Kommentera

Sv: Superettan
T T:

Såklart. fel av mig.
Kommentera

Sv: Superettan
Frisco:

Ja 1 - 3

Giffarna spelar ju borta. Man sätter alltid hemmalagets siffror först eller har du nåt annat sätt att se på detta? ;)
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Näst sista. J-Södra borta i sista.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: 1-3 till Giffarna??? Du måste lära dig.
Kommentera

Sv: Superettan
T T:

1 - 3 till Giffarna i slutet av 1:a. Nu känns allsvenska nära. Kan bli en riktig rolig match i sista omgången mellan Sundsvall - Åtvidaberg. Åtviadaberg som för övrigt har 0 - 0 mot Landskrona
Kommentera

Sv: Superettan
T T: Giffarna har ju lyckats tidigare att rasa ihop när man haft allt i sina händer, hoppas dom håller hela vägen vi behöver ett allsvenskt lag här uppe.
Kommentera

Sv: Superettan
Wayne Gresky: Knappast matchen men direktuppflyttningen är inte avgjord än.
Kommentera

Sv: Superettan
Det här kan väl inte ens Giffarna tappa?
Kommentera

« · 1420673 · »