Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Superettan

« · 2522005 · » Till forumet


Sv: Superettan
DJ Hemp: Simba levererar med mer än bara namnet. Även om Engblom gör det största jobbet vid målet.
Kommentera

Sv: Superettan
BrynäsAdam: Gefle vann hemma mot Helsingborg?! Den här gången var det ett helt okej mål dessutom.

Det är klart, hade jag hållt på Helsingborg hade jag undrat vad försvaret höll på med. Det för tar dock inte segern från Gefle.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Är helt ärligt chockad! Men Helsingborg är nog mest chockade av alla, 1 - 0 Gefle vad hände där?!
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:
Gefle IF Rockar! ✌😉✌
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Ingen bra start för Brage, de 2 kommande matcherna är ÖSK borta sedan HIF hemma, man kan stå på 0 poäng efter 4 matcher :/
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Mais oui, Demain il y a un autre jour. Som han också sjöng. Och nu är den här 😬
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Imorgon är en annan dag som Christer Björkman sjöng.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Tack! Hade tänkt att fixa det idag, men känner mig sänkt av sorg och pallar inte att eventuellt misslyckas. Fast imorgon, då jävlar… 🙄
Kommentera

Sv: Superettan
dempa:

Göteborgs tredje lag i nuläget. Före både ÖIS och GAIS. Starkt att spöa BoIS på bortaplan. Måste vara roligt att bo i Göteborg med alla dessa lag. Hade tankar på att flytta dit i vintras, men blev kvar i Malmö/Lund p g a jobb. I framtiden kanske? 🙂
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Starkt jobbat! Match mot Ryssen imorgon, håller tummarna för poäng! Se till att fixa i ordning boxen till 17:00.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: "Kiken" som de kallas här i Göteborg leder serien 😄
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

Minns att ni var riktigt nära Allsvenskan häromåret, så jag förstår denna målsättning. Handlar om att resa sig snabbt nu bara.

Ja, tänk att ni spelade mot lag som Inter en gång i tiden. Kommer ihåg att jag var grymt imponerad av Brage när ni först missade Allsvenskan med en hårsmån (IFK Sundsvall gick upp istället) och sedan tog klivet upp året därpå för att bli fyra (!) i Allsvenskan 1980. Med Roffe Z som spelande tränare. Måste ha varit året därefter som ni spelade mot storlag i Europa.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Dock lyckades jag till slut tjata till mig en ny TV-box helt gratis. Återstår nu bara att koppla in den. Sedan kanske en annan kan se matcherna också ;)
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

Vi är i alla fall obesegrade och har nollan intakt. Hittills. Sedan stämmer det att ”Engan” är allmänt målfarlig och i Superettan borde han väl kunna dominera precis som förr. Viktigt att Hallenius fick näta direkt också. Ska bli intressant att se om vi kan följa upp premiärvinsten i Eskilstuna imorgon.
Kommentera

Sv: Superettan
Fy satan vad bra Håland är
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Jo det har jag hahahaha
Kommentera

Sv: Superettan
BrynäsAdam: Trodde inte mina ögon. Har du sett målet? Kan bli årets fulaste.
Kommentera

Sv: Superettan
Gefle vann borta mot Trelleborg! LOL
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: "Engblom är ju bra och kommer förmodligen göra viktiga mål för klubben även denna säsong." Helt klart! Även om jag håller Hallenius som snäppet vassare.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Tänker att det är lite något man intalar sig för att stå ut med att vara i Superettan. XD
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Nej, det är ett stort problem med flera aktörer inblandade. De får så lätt att skylla ifrån sig på varandra.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Ja det är kärvt i Borlänge nu, först lades Pappersbruket ner efter massvis med år i Kvarnsveden, sedan vill inte de styrande politikerna i staden satsa på sporten utan prioriterar fel saker " enligt mig och många andra "

Brage fyller 100 år 2025 och har som målsättning att nå allsvenskan detta året

Men det var sannerligen bättre förr som Brage Supporter ;)

www.youtube.com/watch?v=1yaxGnGLJZ4
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Beklagar, hade dessutom helt missat att IK Brage, likt Giffarna, också har ekonomiska problem.

Giffarna som favorit är jag tveksam till Helsingborg däremot är jag helt eing om. Öster är nog tvåa i tabellen vid säsongsslutet.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:

Ok tycker nog ni har ett lag för toppen men jag kan såklart ha fel, det har hänt förut ;)

Engblom är ju bra och kommer förmodligen göra viktiga mål för klubben även denna säsong.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

Giffarna är knappast favoriter i år. Gårdagens seger var den första på ca ett halvår. Nöjd om vi håller oss kvar i serien.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Tycker ändå att denna upplaga av Superettan känns ovanligt het. Endast två av lagen saknar allsvensk erfarenhet och flera av dem är riktiga klassiker (till den skaran räknar jag GIF). Vad Allsvenskan har att komma med i jämförelse är inte särskilt mycket. 😏
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Och mitt kära IK Brage förlorade premiären hemma mot Västerås

Tråkigt.

Hur som helst tror jag Öster är laget och slå. de känns som om de är favoriter tillsammans med Giffarna och Helsingborg.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Planen var att se matchen, men där var något slags sändningsproblem. Telia skyllde på C More som skyllde på Discovery som i sin tur skyllde på Telia. Sedan var matchen slut och jag har endast sett målen i efterhand. Mycket nöjd med resultatet, men oerhört missnöjd med den uteblivna sändningen. Kundsupport har som vanligt inte de vassaste knivarna i lådorna. Det är sedan gammalt. 🙈
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: 2 - 0 och där till ett mycket fint inlägg på matchens sista mål. Jag är nöjd, såg du matchen?
Har själv enbart sett sista 15.
Kommentera

Sv: Superettan
BrynäsAdam: Hur tror du att det kommer gå för Gefle?
Gävleborna är väll allmänt svalt inställda till Gefle?
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Då får vi båda hoppas att ekonomin blir stabil i första hand, kan inte komma ihåg när så var fallet senast.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Har inga problem med Giffarna, inte med IFK Sundsvall heller , för den delen. Men Giffarna får gärna gå upp igen, men då hoppas jag dom har lite bättre lag så dom kan etablera sej ett tag
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Ingen aning om vem detta orakel är, men han har attitydproblem. GAIS kommer högst av Göteborgslagen och Östersund blir inte sist. Blir det ändå så kommer jag att skämmas lite
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Förutsätter att du håller på giffers. Eftersom Emil Forsberg håller på MoDo.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Tror fotboll ändå är Växjö-bornas förstaval, även om det också lär finnas trendkänsliga studenter där. Hoppas fotbollen styr där inom 3 år
Kommentera

Sv: Superettan
puffe:
Såhär säger fotbollskanalen:
"
Fotbollslabbets Ola Lidmark Eriksson har återigen simulerat superettan en miljon gånger inför premiären:

1. Helsingborgs IF 286 234
2. Trelleborgs FF 157 569
3. Östers IF 86 184
4. Örgryte IS 71 858
5. AFC Eskilstuna 67 214
6. Gif Sundsvall 65 155
7. Örebro SK 65 106
8. IK Brage 41 883
9. Skövde AIK 32 799
10. Landskrona BoIS 25 826
11. Jönköpings Södra 20 152
12. Västerås SK FK 19 096
13. Gais 18 757
14. Gefle IF FF 18 654
15. Utsiktens BK 11 959
16. Östersunds FK 11 554
"

Källa:
www.fotbollskanalen.se/superettan/superettan-simulerad-en-miljon-ganger-de-gar-upp-till-allsvenskan/?utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=sporten

Om Giffarna kommer så högt är jag nöjd, viktigast är att stanna kvar i serien samt att ÖFK åker ur direkt utan att passera kvalplats.
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Haha, rädd för att Lakers är stadens förstalag till dess att de eventuellt degraderas till HA.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Har en källa som håller på GAIS, dom gjorde bra kval till svenska cupen och ska vara klassen bättre än Utsikten o ÖIS. Själv hoppas jag att Öster går upp så Växjö inte har några sponsorer till hockey kommande år
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Göteborg har ju tre lag i år, men GAIS är nykomlingar. Samtidigt har ju Utsikten knappt några sponsorer. Känns som att Superettan håller en låg men jämn kvalitet i år, bortsett från Helsingborg som jag antar i stort sett ställer ut skorna men går obesegrade genom serien i alla fall.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Bara egen fantasi, men tror dom är bästa laget från Göteborg, så dom lär vara med uppe i toppen. Inte mitt lag dock, så bara en analys utifrån
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Är det GAIS-Twitter eller verklighetsbaserat? Vad har de på gång?
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: GAIS lär bli farliga, har man hört
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Upplever det som högst oklart vem som är förstemålvakt i år, trodde det skulle vara Vemdalens hopp men det är hela havet stormar på den posten vad det verkar.

Tänker att Hallenius och Engblom förhoppningsvis kan näta i takt med motståndet och på så vis ge Giffarna en och annan poäng.

Samtidigt, sett till lagen i ligan verkar det bli en svag säsong. Helsingborg i topp följt av Brage?
Kommentera

Sv: Superettan
BrynäsAdam: Nej, jag tror att Giffarna kommer högre än Gefle. Med förhoppning om att Giffarna når en elfteplats åtminstone.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

NP3 Arena är belägen drygt 90 mil norrut, så den besöker man aldrig numera. Däremot har man införskaffat C More inklusive Discovery, så det blir säkert att man ser den där premiären ändå. Tyvärr verkar det vara oändligt svårt för Giffarna att ta poäng, än svårare att vinna, oavsett motstånd så det ligger nära till hands att tippa en hedersam förlust nu på lördag. Hallenius och Engblom i all ära, men så länge vi inte har någon målvakt eller backlinje lär GIF vara fast cementerat i bottenstriden oavsett serie. Det andra GIF kommer i alla fall från en roligare säsong och jag ger dem minst lika stora chanser att klara kontraktet som vi.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Tror du Gefle If kan gå upp direkt? :)
Kommentera

Sv: Superettan
Tänkte att jag flyttar den här diskussionen hit.

SCAarena: "Någon som ser fram emot lördag och NP3 Arena?"

Landskrona har också haft en dålig försäsong, eller något.

Hoppas Hallenius och Engblom kan bära Giffarna i år, åtminstone så att en elfteplats bärgas. DJ Headcoach har dock inte imponerat på mig. Alls överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Superettan
Audite me, vos ignoti dei, vos qui ultra mortem valere. Mortuos resurgere permitte, inter vivos iterum ambulare. Dona obscuram potentiam et vetitam scientiam. Sint mihi fautor et complice vestrum. Revelate mihi arcana transcendentalis mundi, mysteria aeternitatis. Expergiscimini e somno vestro, exercitus meus mortuorum, et agite ut visum est vobis. Post longum somnum vos excitavi, nunc vos agite pro libitu vestro.

Engelsk version:

Hear me, you unknown gods, you who are strong beyond death. Allow the dead to rise, to walk among the living again. Grant dark power and forbidden knowledge. Let them be my supporter and accomplice. Reveal to me the mysteries of the transcendental world, the mysteries of eternity. Awake from your sleep, my army of the dead, and do as you see fit. After a long sleep I have awakened you, now do as you please.
Kommentera

Sv: Superettan

T T:

Vilken skräll

Såg för övrigt att AIK spelaren milosevic skämt ut sig i AIK klacken med en mindre väl vald ramsa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Superettan
Delar av Hammarbyklacken skämmer ut sig, matchen avbruten...
Kommentera

« · 2522005 · »