Fotboll

Grupper · 16778 inlägg · 42 ämnen

VM

« · 1265961 · » Till forumet

Sv: VM

Blizzard:

Sydafrika - Uruguay 0 - 2

Kommentera

Blizzard:

Why am i not surprised

Kommentera

mattias - 74: " Är det förresten sant att Bundesliga kört med denna bollen hela våren"

Japp, true story!
Kommentera

Dream Team:

Kul när mindre lag visar sig från sin bästa sida. Backlinjen i Schweiz var väldigt imponerande, saknade man frei och Senderos som fick utgå tidigt i matchen. Torres / villa var inte bra. Dessa måste rycka upp sig avsevärt om Spanien skall gå långt.

Sedan har jag en teori?. Jag skiter i vad folk säger men den nya Vm bollen är bara en sån katastrof. Att världstjärnor i Spanien inte kan slå en passning rätt säger allt som har världens bästa mittfält. Även Brasilien hade stora problem. Fy fan vad bollen förstör. Enligt spelarna och en del tränare är bollen ett jävla skämt. Alonso och Ronaldo är dom enda som träffat mål på långskott. Är det förresten sant att Bundesliga kört med denna bollen hela våren? Om det är sant så kanske det inte är så konstigit att Tyskarna hanterade bollhelvetet så bra...

Varför lanserar man en plastboll lagom till VM? Vad är det för fel på vanliga bollar? Varför  riskera ett helt VM för att Adidas ska tjäna lite mer pengar? Blir så  jävla förbannad... :)

Haha skämt o sido så är Spanien och VM ingen bra kombination

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: 4-5 mål var det ja? ;)
Kommentera

Blizzard: Honduras-Chile 0-1
Spanien- Schwiez 0-1
Sydafrika - Uruguay 0-1 kanske ?
Kommentera

Björn W: Precis mina tankar. Spanien har misslyckats allt för många gånger för att det ska vara en gigantisk skräll. Schweizarna var förövrigt värd de tre poängen, det var trots allt närmare med 2-0 än 1-1.
Kommentera

Sitter och lyssnar på Radiosporten och funderar över hur Christian Olsson kan vilja få det till att Schweiz snart färdiga trepoängare mot Spanien skulle vara en av de största sensationerna i VM-historien.

Det finns ju inte direkt några VM-meriter i Spaniens påse sedan tidigare och det dyker inte längre upp några skräplag i VM.

Allt är precis som vanligt med nerv-Spanien och snart börjar det interna kastiljanska/katalanska käbblet. Härligt.
Kommentera

Projta: Japp :) Den kändes mer målrik än vad Brasilien - Nordkorea (2-1) gjorde igår fast det bara blev 0-1 idag. Det var chanser hela tiden och härliga individuella situationer :) alexis sanchez imponerade även i stora samanhang :)
Kommentera

Blizzard: Verkligen, det trodde man inte på förhand,
hoppas att Chile går långt
Kommentera

Sjukt rolig match just nu :) Honduras - Chile
Kommentera

Salle: Inte direkt va, grejen är att hitta dessa frekvenser och sedan en utrustning som kan bugga dom frekvenserna, Satt typ 2sec i matchen igår och fundera över om något borde kunna bryta vissa frekvenser ex: vuvuzela och vips så har snubben med glasögon (som förövrigt ser ut som ett geni, men det har väl aftonbladet grejjat) fixat de.
Kommentera

Nobelpris väntar runt hörnet?

Kommentera

scim:
Jag tror själen är mest ekumeniska.
Kommentera

Dream Team: Det kan väl inte finnas andra själ än ekonomiska?
Kommentera

mattias - 74: Domarna har varit riktigt bra, kul att se, man är ju van med ES.....

Dream Team: tänkte på exakt samma sak idag......
Kommentera

scim: Jo sant med 2-1 målet kom ju pga brassarna slutade spela, men ja inte helt målsnålt det har du rätt i, dock själva fotbollen var ju tråkig och inte mycket frammåt mest rulla boll och emellanåt frammåt.

haha FIFA är roliga dom, de där är verkligen hybris. Helt sjukt egentligen, Bäst man tänker på vad man tar på sig nästa gång om man vill se slutet av matchen :)
Kommentera

Poffa: Är det någon som har en vettig förklaring till varför man behöver envisas med att byta ut bollen inför VM?
Kommentera

Poffa:

Domarna håller iaf enligt mig en jävligt bra standard.. Förutom några felbeslut med ett rött kort på Cahill samt nån grej mer så är domarinsatserna det bästa i VM nånsin anser jag. Imorgon är det Spaniens tur att förmodligen göra 4 - 5 mål på Schweiz

Kommentera

scim: Jag undrar om vi inte delvis kan skylla de målsnåla och rätt mediokra matcherna på en boll som inte verkar hålla måttet. Hittills är det en handfull skott från 20 meter eller mer som varit på mål och är det mer än en eller två frisparkar som de lyckats knorra på mål?

Kommentera

Blizzard: Jag skulle väl inte vilja kalla 2-1 för målsnålt i ett VM, speciellt inte i jämförelse med Tysklandmatchen som endast innehöll ett mål till (med en man mer, bör tilläggas). Instämmer dock att det varit rätt mediokra matcher än så länge, de jag sett åtminstone, hoppas på bättring inför fortsättningen.

FIFA verkar f.ö. fått en släng av hybris. I matchen mellan Holland och Danmark blev 36 kvinnor utslängda och hotade med upp till sex månaders fängelse misstänkta för att ha gjort smygreklam. "Brottet" var att de hade på sig orangea klänningar som tillverkats av det Holländska bryggeriet Bavaria. Kläderna var helfärgade utan tryck, sånär som en minimal (oläslig på någon meters avstånd) lapp längst ner på benet där det stod "Bavaria".

Oavsett om det var någon medveten PR-stunt från Bavarias sida så känns det som FIFA gett händelsen betydligt mer uppmärksamhet samtidigt som man själv framstår som oerhört pinsamma.
Kommentera

2-1 till brassarna, ännu en målslån match....suck! Brassarna imponerade inte alls, dock så gjorde Nordkorea det svårt med sitt defensiva spel. Men lixom vart fan är målen, nu vill jag se Tyskland igen!
Kommentera

NuMo: Visst var det en tråkig historia, men Drogba var lite halvnära på övertid.
Kommentera

NuMo:

Ja men matchen var en besvikelse. Trodde dessa lag skulle kunna bjuda up men men... Trist VM hittils med bara 1 ½ bra match..

Kommentera

Fega Elfenbenskusten-

Man har bollen och kan vinna, men man är så nöjd med 0-0.

Fegt fegt.
Kommentera

Metal Guru:

Har jag dig på Facebook? Trodde det var sportmats?

Kommentera

Bara påminner om att HS Editor suger getpung, om man inte har en [Inkompatibel webbläsare]

Kommentera

65selander:
Så här skrev jag på Mattias facebook-profil, då han ojade sig som mest över trumpeterna igår:

Mattias:
1) Ta ljudet från denna länk:
http://www.youtube.com/watch?v=pPVlAhK2j2o
2) Fasvänd eländet.
3) Spela upp tillsammans med kommande matcher.
4) Problem solved.
Kommentera

Hence: haha håller med :p Snart blir det att kolla på Elfenbenskusten-Portugal :)
Kommentera

Haha! Häftig kvittering av NZ! Riktigt kul tycker jag. Forza blåbär. :)
Kommentera

Dream Team: Lovar att det finns någon som går på detta. Nigeria breven fungerar fortfarande ute i världen.
Kommentera

Dream Team: haha underbart ;D
Kommentera

renen: Låter som ett försenat aprilskämt, men kanske värt att prova?

http://st.nu/sport/tt/1.2112227-ljudfilter-ska-stanga-ute-vuvuzelor
Kommentera

Hence: Detta var en krampaktig halvlek, känns som NZ skulle vara ett mitt/bottenlag i Allsvenskan.
Kommentera

mattias - 74: Slovakien tar denna lätt, NZ har inte alls kvaliteter för ett VM. 0-3, varav ett av Skrtel. :)
Kommentera

Lumber Jack:

Nya Zeeland - Slovakien... Tips nån? Har inte en aning mer än att jag känner till nelson i NZ och Skretl i Slovakien... 1 - 1 ?

Kommentera

mattias - 74: Ett normaltillstånd för italienarna, de springer runt och spontanfaller i parti och minut överallt.

Fan så likt Morberg!

Kommentera

scim:

Hehe

Konstigt att inte De rosst fick kort idag för den här.. Özil och Algerien fick men inte De rossi

För att han är italienare månne?

Kommentera

mattias - 74: Haha, jag la märke till honom jag med ;)
Kommentera

Metal Guru:

Inte visste jag att Per Morberg spelade i Paraguay.

Kommentera

Metal Guru:

BANZAI !!!!

Kommentera

mattias - 74:
Man kunde ju ha spelat mot Brasilien, som man spelade mot Brasilien lite tidigare i turneringen.

Jag VET att förutsättningarna var olika inför bägge matcherna, med bl.a en avstängd Schwarz - men Sverige försökte verkligen ta sig till final med den annars så förhatliga metoden tråkspel och lita till bonna-tur.

Det jag inte förstår är varför den metoden är ok ena dagen, men inte andra.

Kommentera

Metal Guru:

Jag vet men hur tycker du man skall spela mot Världens bästa lag då? Den matchen är f.ö den enda som Sverige inte spelade " bra " .

Kommentera

mattias - 74:
nej, men jag hade en humla i fönstret igår kväll.
Kommentera

mattias - 74:
Det var just semifinalen mot Brasilien jag pekade ut som "tråkigt spel och hoppas på tur för att nå final".

Kommentera

Metal Guru:

har du beställt nån tuta från Aftonbladets Webshop..? :)

Kommentera

Marcus:
Om du utvecklar HS5 i [Inkompatibel webbläsare] förstår jag att vi andra förväntas få problem vid lanseringen.

;0)

Kommentera

65selander:

2 - 0 men Holland får rycka upp sig rejält om de skall ta hem Gruppen. Skall bli kul och se Kamerun... Det afrikanska laget som jag tror har störst chans att gå längst ..

Kommentera

Bissett19: Ganska fin nick ;-)
Kommentera

mattias - 74:

Ett mediokert självmål av Danmark...
Kommentera

« · 1265961 · »