Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Expertpanelen om Linköping-Frölunda

« · 305976 · » Till forumet

Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Efter gårdagens match kan man ju tro vad som helst om Frölunda. Urkass i 55 minuter, gudomliga 5+5+straffar. Makalöst helt enkelt.

Bortastatistiken talar mot Frölunda. Linköping har börjag säsongen över förväntan hos många men enligt min mening är dom kraftigt underskattade. Med Norrena i mål så kan det bli en riktigt svår nöt att knäcka. Som tur är så har VF förmodligen med sig ett rejält rus i bakfickan efter vändningen mot Leksand. Hur taggade är dom nu att vända den negativa bortastatistiken? Riktigt rejält är min bedömning.

Därför lyder mitt experttips: 2-4
Kommentera

Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Klinth: Jag håller med. Man borde vara rejält taggade. Vändningen var helt makalös senast men de första 55 minuterns var väl kanske under kritik.

Nu återstår det att se om Norrena får stå. Sperrle har väl fått stå en hel del matcher på Norrenas bekostnad. Matchen då? Då mitt tips som jag hade tänkt 2-4 är taget får jag ta mitt andra val 3-5. Sista målet i tom bur av Alavaara.
Kommentera

Klinth: Med Norrena i form är Linköping klart en lag för slutspel tycker jag. Sen hur det går vidare är svårt att säga, truppen övrigt har ju många bra namn men inga som lyckas riktigt... ännu. Håller nog med Klinth i tipset 2-4 på torsdag. Men jag vill se Jönfeldt i målet!
Kommentera

MoK: varför ska jönfeldt stå i målet han är ju så orutinerad.
det är bättre att köra med lundqvist som är så rutinerad.
man kan inte skylla på henke när dom släpper in så många mål.
det är försvaret som brister det har vi ju sett klart dom senaste matherna.
Får bara frölunda igång sina backar så ska det inte vara så svårt henke att hålla den efterlängta nollan...............
Kommentera

kallio71: Klart henke är bättre och man kan inte skylla på han för alla baklängesmål då backarna inte sköter sej. Men vad gör vi om Henke blir skadad eller liknande? INte dags att värma Jönfeldt i tid så han vet vad det handlar om? Jänfeldt måste ju få känna på spelet. Sen kan Henke behöva sitta lite och få könna på att han minsann kan få sitta på bänken med. Han har ju gjort en hel del tvivelaktiga ingripanden hittills.
Kommentera

kallio71: hur ska han bli rutinerad om han aldrig får stå?
Kommentera

slashpuppie: Lite moment 22 detta... han får inte så för att han e orutinerad... men står han inte får han ingen rutin :)
Kommentera

MoK: jo, det är ju så. Det är ju dumt att ha förutfattade meningar om vilka som är "lätta" lag oxå, det har vi ju lärt oss :)
Kommentera

slashpuppie: Finns inga lätta lag egentligen, alla lag är svåra på sina sätt.
Kommentera

MoK: Kanske Henke blir sitt gamla jag igen när Norrena är 60 meter bort. Han vill visa frölunda att dom "gav" bort rätt målvakt.
Kommentera

Frågar ni mig så är matchen högst oviss. Visst jag är Linköpingsfan, men en realistisk sådan.

Linköping har i år ett riktigt bra lag enligt många - visst vi har gjort som det ser ut några bra finländska värvningar, men till mångt och mycket är det gamla spelare som på något sätt under melins vingar börjar få fram sin kapacitet på isen. Jag tänker på Knold, Tim Eriksson, Bülow, Emvall, med flera. Norrena är en bra värvning, men jag säger som jag sa redan inför förra säsongen - Daniel Sperrle är en man för blågult vad det lider. Det skulle inte förvåna mig om Norrena får en liknande sits i LHC som i VF. Sperrle är lite av en Salo i mina ögon.

Linköping har spelat riktigt bra i de flesta matcher, men lyckats få stryk pga ineffektivitet. I förluster mot t.ex. Malmö, Luleå och senast HV har de dominerat och dominerat kraftigt långa stunder. I samtliga matcher borde de ha punkterat matcherna långt innan sista perioden.

VF i sin tur ser inte helt stabila ut. Normalt skulle jag basera resultatet på er effektivitet även om jag inte tror ni kommer att föra matchen.

Var också medvetna om, ni som inte sett linköping, att detta år liras en anfallshockey baserat på mycket skridskoåkning och de vill gärna ha ytor - ytor som skapas mot offensiva lag - som VF. Detta tvärt emot tidigare då LHC har spelat en fysisk ishockey. Andreas Phil är dock inne på den linjen och lyfter gärna bort spelare fortfarande...

Stundtals ser man att målskyttet finns där - och förr eller senare måste LHC få en normal utdelning på sina chanser. När det händer går inget lag säkert. Fakstiskt.

Med VF:s form och hopp om en högre effektivitet hos LHC tror jag på seger för Linköping, 4-2.

Tack för underhållningen i går förrensten! ;)
Kommentera

Underdog: Låter intressant det du säger om LHC kanske kan dom bli ett slutspelslag i år. VIlket jag tippade när Norrena kom in i bilden. Sperrle har jag sett för lite av för att dömma han på något vis. Frölunda är inte bra bakåt just nu och det återspeglas i spelet över hela isen. Kommer detta bara igång blir VF svårslaget. Just nu finns oxå en tydlig tendens att släppa in tidiga skitmål i matcherna vilket givetvis absolut inte får hända. VF kommer nog skapa en del chanser eftersom LHCs spel passar Frölunda rätt bra enligt dina beskrivningar iaf. Norrena lät vara taggad till 1000 tror jag. Hoppas att Jönfeldt får chansen imorgon men så lär det väl inte bli. Har tippat 4-2 till Frölunda. Blir intressant. Nån gång måste ju VF vinna på bortaplan... kanske dags nu?
Kommentera

MoK: han får känna på spelet på träningarna så han klarar sig.
Kommentera

MoK: Jag tror personligen att det hade varit bättre om Jönfeldts första match var i Scandinavium, med bra stöd i ryggen och bättre matchbild. Brynäs hemma(lördag) verkar vara ett bra alternativ-speciellt eftersom Henke var matchens lirare igår mot Leksingarna.
Kommentera

kallio71: Nog att man bygger upp rutin på träningarna. Givetvis måste han stå några matcher så han kommer in i rätt matchtempo. Alltid viktigt att ha två målvakter igång. Vad händer om Henke helt plötlsigt blir febersjuk matchdagen? Ska man då slänga in en ej matchtränad andra målvakt?
Kommentera

Odj: Jo lördag är oxå en tänkbar 1a match för Jönfeldt men ofta resonerar dom ju att dom ställer dom på borta is där trycker inte är lika stort. hemma har ju spelarna alltid större press på sej att vinna
Kommentera

kallio71: Så du menar att spelet på träningarna väger upp matchspel??
Kommentera

MoK:
Hade varit kul att se Jönfeldt på lördag. Det är svårt att veta vilket som är bäst, att spela sin första elitmatch hemma eller borta.
Kommentera

Sannes: Dom brukar som sagt föredra borta för att slippa pressen och trycket hemma men hade som sagt vart kul att se han debutera hemma.
Kommentera

MoK: Bara att avvakta och se hur tränarna resonerar när det gäller Jönfeldt.
Kommentera

Sannes: Jepps tror risken finns att han får vänta att stå tills Frölunda kommer igång med spelet och stabiliserat sej i tabellen.
Kommentera

Klinth:

Dina tips börjar ta sig, mitt lyder också 4-2 till VF. Men för att hjälpa våra tippare lägger jag även en hundring på 2-5, i VF:s favör naturligtvis.
Kommentera

Danne_L: Hade du lagt 2-5 i LHCs favör hade jag bannlyst dej från denna sida! :)
Kommentera

MoK:

Hehe, då vet jag vad som krävs för att reta upp dig i framtiden;)
Kommentera

Danne_L: Jag kör oxå på 4-2...mitt stående tips ;)
Kommentera

slashpuppie: Alla verkar tippa 4-2 :)
Kommentera

MoK: varför skilja sig från mängden ;)
Kommentera

men jag har ju inte äran att tillhöra expertpanelen, så lyssna inte på mig.... :)
Kommentera

MoK: Inte jag jag tippar 0-0 o sen i 15 straff omgången avgör knold med en strumpfisare.
Kommentera

rådbjer: mm, låter inte som du är helt fel ute där ;)
Kommentera

rådbjer: Oddsen för det skulle jag vilja ha reda på :)
Kommentera

MoK: Ingen aning men ganska högt skulle jag tro. :))
Kommentera

Bannern längst upp på sidan här ser vacker ut just nu.. =)
Kommentera

Dream Team: Kan man säga, jag lade till en länk sen dubblerades massa annan skit. Har hört andra som haft liknande fast i sina presentationer. Justeras snart :)
Kommentera

Dream Team: hahaha fy fan vad skoj, går man in och editerar och sparar så dubblerar den massa skit :)
Kommentera

MoK: Ja, en välbekant syn i mångas presentationer... =) Men det ordnar nog till sig..
Kommentera

Dream Team: Rensar skiten så länge ser ju inte klokt ut :) Så när skall du besöka den fina staden GBG då?
Kommentera

MoK: Ämnar vara på plats måndagen den 27:e.. Blir skoj att bevittna VF-TIK på plats.. =)
Kommentera

Dream Team: Aha det är så lämpat att det är match och allt. Bra planering måste man ju säga. Så nu får du se hockey där man skall se hockey :)
Kommentera

MoK: Inte så mycket planering bakom matchen egentligen.. mer lyckliga omständigheter. =)

Hehe.. ja, nu hade jag ju turen att vara på plats redan i våras, när Timrå vann 2-1=) och Scandinavium funkar.. helt klart! Trivs dock rätt bra på hemmaplan också, numer iaf.. =)
Kommentera

Dream Team: Vi får inte hoppas TIk plockar poäng här nere igen då :) Men jag är glad om jag slipper höra The Svenssons med Timrå knockar hela skiten , spöar lagen från eliten :)
Kommentera

MoK: Hehe.. känns dock som ett oavgjort resultat efter full tid är bäst för berörda parter i familjen s.a.s.. =)
Svenssons slagdänga har nog gjort sitt på ett tag den. Har inte hört den spelas i ishallen nånting i höst.. men den gick ju rätt varm i ladan i våras=) Tog dock den inte så allvarligt..
Var du upp nånting hit då, eller?
Kommentera

Dream Team: Familjen ser helst att Frölunda vinner. Säger dem i alla fall=)
Kommentera

Linnea: "Du bestämde.. och jag sa ja!"

Känns som ett snack om detta är på sin plats när familjen är samlad... =)
Kommentera

Dream Team: JAG är samlad, hur det är med dig kan jag inte svara på..=)
Kommentera

Linnea: Men om fyra kanadagäss blir en BMW, vad blir 11 ironiker då???
Red `n White pride World Wide!!!!!!!
Kommentera

willysson: En blå flakmoppe med skit i förgasarn..=)
Kommentera

Linnea: OK, fan var det där flakmoppen kom in.. De fyra bulgarerna med färade hattar som skulle inta slovenien med brödspadar då???

4-1 till Hv i dag är vad jag tror..
Kommentera

Linnea: Jag är inte ett dugg samlad.. mera bisvärm look-alike.. =)
DU samlad.. jo, eller huuuur! =)
Kommentera

Dream Team: Prata som folk..
Kommentera

« · 305976 · »