rådbjer: Jag har väl tävlat några gånger där med så jag har haft anledning att vara där nångång. sedan såg man ju stan där i vintras med, klappfull fyra dagar och skulle nog inte hitta nånstans:) haha
willysson: På tal om nåt helt annat. Jag låg vaken inatt och bläddrade igenom kanelerna. Rätt som det var så kom jag till SVT1 el 2 minns inte riktigt, UR var det ialla fall. Där hade Färjestad en egen dokusåpa med Jörgen Jönnson i huvudrollen. Rödtotten lagade mat hemma i köket och det var interjuver om hans NHl karriär och barn fruar osv. Imellanåt klippte dom in matchbilder från FBK-VF. jag tror det var från slutspelet för jag skymtade kallios rygg. Men det roligaste av allt var att se Sundin i närbild tackla jösson så han flög in i sargen. Redaktören för detta program måste ha ett väldigt bra sportsinne.
Urklipp från tv tablån. 00.35 Om barn Säsongstart. Jörgen Jönsson, center i Tre Kronor och Färjestad, hade en pojkdröm; att spela i NHL. Drömmen slog in, men pengar och berömmelse fick ge vika för något viktigare - familjen. Dessutom psykologen Olof Risberg om 6-årskrisen. Programledare Ulf Akermo. Även 14/10 i SVT1, 15/10 i SVT2 Text-tv-text sid 199 • Från 14/10 • Textat
Du och Danne L och ett par till tappra själar var det väl som var upp? Annat liv i luckan nu, jag lovar! =) Hehe.. dom plågade oss rätt hårt med den där låten=)
GuldIndianen: Tyckte det lät underligt att möta samma lag 2 gånger så. Visserligen brukar vi vara vana vid detta runt jul men då är det ju lag från derbygrupperna
GuldIndianen: Tyckte det lät underligt att möta samma lag 2 gånger så. Visserligen brukar vi vara vana vid detta runt jul men då är det ju lag från derbygrupperna
MoK: Det är denna typa av dubbelmöten som gör att ES ibland känns som en transportsträcka. Lite av det som supporterklubbarna i Sthlms området gnällt på när de kommit med ursäkter för att inte bevittna matcherna
Frasse: Det har vart ruggigt tråkigt vissa gånger när Frölunda möter LHC borta på lördagen och hemma på söndagen. Eller som senare säsongerna när dom mött HV eller LHC 2-3 gånger på 2 veckor. Men inte håller jag mej hemma för det
MoK: Jag skulle inte heller stanna hemma bara för att det råkar vara samma motståndare men men tycker ju att matchplaneringen kunde skötas lite bättre .
MoK: Titta hur det är den här veckan när Djurgården möter SSK borta 2 gånger på 5 dagar i stället för ett hemm och ett borta möte. Det gynnar ju inget lag att möte samma motståndare hemma 2 matcher irad (förutomi slutspelet då)
Nääääära nu. Nu hoppas vi i första hand på vinst för Frölunda och i andra hand att expertpanelens tips går in. 4-2 och 5-3 i Frölundas favör är det som gäller.
Sedan sitter man här, pluggar för tenta och ingen Frölunda på varken Canal + eller PPV. Kvällen kan med andra ord bara bli bättre och bättre...
Klinth: Återstår att se om han annamat Sandbergs fula ovana att storspela mot just Frölunda. Ikväll måste ju den första bortavinsten komma. VI har ju trots allt tippat det. Fast å andra sidan när tippar vi emot vårt kära lag?
Dragan 2k: Norrena har nog den fula ovanan, han spelar ju bra normalt dessutom... Men som sagt, det skall bli kul att se hur det utvecklar sig. Omvaskning i femmorna (kedjorna) oxå, det ser både spännande och kul ut. Det är bra med lite mix.
Klinth: Oj då. Det var en rejäl omvaskning av kedjorna. Ett tydligt exempel på att man inte är riktigt nöjd med spelet så här långt. Förhoppningsvis bär det frukt. Ska bli intressant att se vad Steen kan tillföra första kedjan och vips så fanns Johnson nere i tredje kedjan.
Typiskt att man inte kan se matchen ikväll. Det luktar underhållning av toppklass nu igen. Det gör det i och för sig alltid när ett av de bästa lagen i Sveri...nej Euro...nej världen spelar.
Se där ja. Första perioden är man ju riktigt med i matchen. 1-1 och inget mål insläppt inom 2 minuters gränsen. Definitivt ett fall framåt. Och Kallio höll sitt ord. han skulle göra mål på Norrena och vips så var det gjort.
DU samlad.. jo, eller huuuur! =)