Linnea: Nu är det ju så här att redan lagda bud och tips är ju efter slutresultatet ren historia. Visserligen kan man förstå att intresset finns, men det skulle i så fall handla mer om tipsexperterna som personer och deras inställning till livet i allmänhet och Frölunda Indians i synnerhet.
För er som inte riktigt hängde med i det där med att gamla tips är historia så kommer här en kort hjälp till förklaring: 1, Gammalt = Historia. Det är elementärt och det lär man sig redan i grundskolan. 2, Man kan inte generellt gå in och säga att jaha, i dag är de Malmö hemma, då blir det 6-0 eller FBK borta 2-3. Det finns visserligen statistik som kan ligga till grund för ett troligt resultat, men varje match är unik och det finns massor med faktorer som kan ställa till det även för så erfarna tippare som oss experter. 3, Jag har sagt så, alltså är det per definition RÄTT.
jag har faktiskt införskaffat mig en sådan bok, dock inte med våra kära experter =) men den innehåller expertråd gällende Oddset, Trav m.m. Väldigt lärorik läsning =)
MoK: Jaha, när får vi se resultatet av ert tippande i bokform då? Hade nog blivit en storsäljare, expertråd samlade mellan två pärmar=)"expertpanelen bästa tips". Ni som är så bra menar jag; )
Danne_L: Som "expert" i expertpanelen så har du naturligtvis företräde och resultatet 5-1 är således ditt. De andra kan ju "snylta" på din expertis ;-)
Svanru: Du vet väl att man snabbt kommer ner på jorden i denna sport. typ som i fjol. "Högmod går före fall"
Det som är ganska kul är att hela försäsongens bottenlag just nu ligger 4:a och är det enda laget som spöat FBK på full tid.
13/11 så smäller det i LLA igen och den 29/11 så skall vi ta emot WWS samt andra supportrar från Frölunda, fast denna gång så behåller vi all poäng själva.
Ryktena går att MoK stannar hemma för att han är medgångssupporter ;-)
TBSE: Jag vill ha ett slutspel med 12 raka vinster förförra säsongen vann vi bara i 10 raka. VF har ju orkat med i 5 raka men de borde kanske byta ut Kals kaffe mot de lilagula dropparna från Löfbergs rosteri.
Svanru: Visst är det så, visst är det så. Djurgården är laget man alltid vill spöa. Just nu vill jag dock helst att FBK vinner 4a raka mot vf i en SM-final, gärna me fruktansvärt övertygande siffror :)
Svanru: Nej du...blanda inte in mig i några lila gula kaffeburkar.......där går gränsen för mig...... Men jag är inte sämre än att jag kan säga att just nu är Färjestad det klart bästa laget i serien, men det är en lååång väg kvar att vandra....
Sannes: Det stämmer men bara i ett egoistiskt syfte att få se FBK i Götet i typ en final semi eller motsv. Rent spontant är att vinna mot DIF det i särklass viktigaste men i mina relationer med omgivningen gillar jag att vi spöar VF. Du håller säkert med. Jag kan se en lila gula antydning i din stjärnbild.
TBSE: En vacker dag så är väl något av lagen man håller på i botten och härjar och då är det inte roligt att höra hur kasst allt är. Har upplevt det både i handboll, fotboll och hockey...ingen höjdare kan jag säga...
Sannes: Maybe men nu är det så att vi är oerhört sublima i vårt tyckande. FBK tuggar på med JJ i frontledet och när man änna bor i Götet så vill jag naturligtvis att det går bra för VF men till en viss gräns.
Sannes: Men ibland kan det ju vara kul att vara lite stor i truten(med ett ;)) och att ge svar på tal. Det gör inte så mycket så länge inte personen ifråga hånar och uppenbarligen har som uppsåt att göra folk förbannade.
Svanru: Just så trodde jag själv inför matchen mot Luleå sist. Tippade 2-7. Så jag håller med om att det kan bli riktigt många mål i morgon. mitt tips är lite mer moderat, dock. 5-0. Steen gör ett, Kakko ett, Tolsa två och det sista smäller Jensa in i taket från två meters håll. Går detta tips in räknar jag med att bli invald i expertpanelen på livstid.... *S*
TBSE: Hallå där....en färjestadare som kommer och snor mitt tips....hm....jag har också tippat 5-1 till Frölunda, har dessvärre inte skrivit in det på denna gb men finns under Tippa Matchen..
För er som inte riktigt hängde med i det där med att gamla tips är historia så kommer här en kort hjälp till förklaring:
1, Gammalt = Historia. Det är elementärt och det lär man sig redan i grundskolan.
2, Man kan inte generellt gå in och säga att jaha, i dag är de Malmö hemma, då blir det 6-0 eller FBK borta 2-3. Det finns visserligen statistik som kan ligga till grund för ett troligt resultat, men varje match är unik och det finns massor med faktorer som kan ställa till det även för så erfarna tippare som oss experter.
3, Jag har sagt så, alltså är det per definition RÄTT.