Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

Final 5: Frölunda-Färjestad

« · 707478 · » Till forumet

Sv: Final 5: Frölunda-Färjestad
mok: Den är lagomt elak men fungerar som reabränsle och det tackar vi för.
Kommentera

Svanru: Nej men den ramsan är ju så skön :)
Kommentera

mok: Ni anar inte vilken tändvätska bl a "silvret skall hem" är.
Kommentera

Svanru: Precis lite det som antagligen kommer avgöra detta FBK är extremt mycket hetare när dom kommer in i zon.
Kommentera

mok: Nja vi är väl märkta av de tre senaste säsongerna. Men det som drev VF för tre år sedan har vi nu. Viljan
Kommentera

Svanru: Nej ni hade ju gett upp redan innan finalsen startade o se hur det gått :)
Kommentera

Sannes: Ge inte upp det är inte kört än. Tänk på semin mot LHC :-)
Kommentera

Det är Klinths fel att Frölunda förlorade, han tillbringade för lite tid i bastun och han drack på tok för lite öl. Jäkla karl... :)

Nu känns guldet väldigt långt bort för grabbarna, för visar dom inte bättre vilja och engagemang så kommer Färjestad att sopa till Frölunda rätt så rejält i Kaffeladan på tisdag.

Kommentera

FreddanVF: Kanske dax för Lillis o sära på förstakedjan o kanske plocka in Joel mellan Kallio o Niklas.A??J.J känns jäkligt seg,iaf idag!!
Kommentera

Paddan: haha, hon har jag dock missat:-)
Kommentera

Frisco: hehe, jo, såklart:-)
Kommentera

Dawidovski: Jag är tveksam om hon som lät som om hon läste sagor under rapporteringen från DIFs matcher skulle klara av att både läsa och följa med i spelet. Det är väl bara att se på PPV-sändningarna hur ofta det är urkassa produktioner på de matcherna
Kommentera

Dawidovski: Skillnaden skulle vara bilden i så fall.
Kommentera

Albert Hall: det var faktiskt riktigt oroande! sen så tycker jag också att tv4 hockeysändningar suger, dom som sköter webradion på de olika arenorna skulle göra ett bättre jobb.
Kommentera

mattias - 74: Inte i Leksand iaf haha

Rangers ;)
Kommentera

Bissett19:

Kul och se Witehall smälla på också !! Undrar var han lärt sig det ;)
Kommentera

Bissett19: Dragkedjan vassast? Möjligtvis så att Lundqvist var bra men resten i den linan är mentalt redan borta från Frölunda. Kahnberg åker runt runt runt runt runt runt runt men skjuter aldrig. Tolsa går rakt på men gör ALDRIG mål. Det är Lundqvist som bär den kedjan.

Nä då tycker jag Niklas Andersson var betydligt bättre.

Bäst idag var nog Witehall, Plüss och Krog.
Kommentera

FreddanVF: Det känns som om Lillis har en övertro på firma Kallio-J.J-Andersson,tycker att dragkedjan var mycket hetare idag,o kanske skulle han matcha den formationen i det sista 6 mot 4........

Men jag tror nog att Frölunda vänder runt det här på tisdag o tvingar fram en sjunde avgörande,det är alltid svårt att spela hem guldet när guldhjälmarna ligger i båset o champisen ligger på kylning.Dessutom när dem vet att man har två chanser,så mitt tips blir att allt avgörs i Göteborg på Torsdag,Scandinavium då eller???

Kommentera

FreddanVF: Det känns som om Lillis har en övertro på firma Kallio-J.J-Andersson,tycker att dragkedjan var mycket hetare idag,o kanske skulle han matcha den formationen i det sista 6 mot 4........

Men jag tror nog att Frölunda vänder runt det här på tisdag o tvingar fram en sjunde avgörande,det är alltid svårt att spela hem guldet när guldhjälmarna ligger i båset o champisen ligger på kylning.Dessutom när dem vet att man har två chanser,så mitt tips blir att allt avgörs i Göteborg på Torsdag,Scandinavium då eller???

Kommentera

Bonuz: Ser du inte att dom redan gett upp? Dom var så nöjda över att ha gjort 2-3 att dom slappnade av å lät FBK göra 2-4. Jag tror Färjestad vinner detta nu. Men vi har ju 2-0 i finalvinster mot dom så det skulle väl inte vara så farligt. Tycker det är tråkigt bara att spelarna viker ned sig så enormt.

Och Kallio går ut i tidningar och snackar om hur ingen ger allt. Så ger han själv Jörgen en så fin passning när vi ska trycka på för ett kvitteringsmål att Jörgen kan vägga ut ur zon till Nordström som slår in avgörandet.

Koncentrera dig på hockeyn istället Kallio.
Kommentera

Hoppas inte kaffebönorna pallar trycket på tisdag, eller att indianerna börjar spela ut.
Kommentera

aphac: Ja det var hans fel eller hur. Hans fel att Frölunda spelar uselt i två perioder. Hans fel att vi släppte in fyra mål. Hallå intelligens...
Kommentera

lu93rowa: Bänka Koivisto, han suger!!! Ni kan inte vinna med honom,han verkar tänka på schweizerfranc just nu.
Kommentera

lu93rowa: dålig i pp inte suger
Kommentera

Salle: frölunda kommer förlora finalen

dom suger mkt i pp
Kommentera

osså har Lahti som vanligt sluta döma när det börjar vankas slutminuter...

Kommentera

lu93rowa: varför har dom oduya i pp
Kommentera

lu93rowa: Rena rama tortyren!!
Kommentera

lu93rowa: 4-3
Kommentera

Bonuz: Heja frölunda 4-2 nu då gå skitbra det här
Kommentera

Sibbe: Jaaaaaa!
Kommentera

lu93rowa: Mål
Kommentera

Jag blev faktiskt smått oroad av debaclet kring FBK:s mållinjespuck som inte var över enligt domaren. Inte på grund av om den var över eller inte (gränsfall enligt mig även om jag nog dömt likadant som domarna i detta fall sett ut min TV4-vinkel, gränsfall kommer alltid att finnas, åtminstone så länge det är mänskliga ögon som ska avgöra) utan att bisittare Stefan Persson inte kan reglerna.

Efter "målet" så fortsätter alltså spelet, domaren gör tecken för videogranskning, och FBK har ett flertal chanser till. Jag som amatörtittare vet naturligtvis vad som gäller: "jaha, om FBK gör mål så vidogranskas naturligtvis situationen, om det bedöms mål så flyttas klockan tillbaka och FBK leder med 1-0. Om FBK gör mål efter det så blir den enda skillnaden vad matchklockan står på".

Då kommer en tittarfråga till TV4 som vidarebefodras til Persson. Frågan lyder om FBK gjort ett mål efter situtionen som ska vidogranskas, hade FBK lett med 2-0 då? Ehh, säger Persson, jag vet faktiskt inte, men jag tror inte att FBK kunnat leda med 2-0, faktiskt. Ungefär.

Det oroande är naturligtvis att denne Persson faktiskt sitter i disciplinnämnden och ska avgöra svåra regeltolkningar vad gäller avstängningar när han inte kan en enkel regel som de flesta av oss så kallade läktarexperter kan. Inte underligt att respekten för den nämnden inte är särskilt hög.

Då har jag inte ens nämnt att killen är experkommentator på TV4. Deras trovärdighet ökar inte med åren om man uttrycker det milt. Canal+ har dragit ifrån med hästlängder. TV4 och hockey känns som en mycket misslyckad PPV sändning.
Kommentera

Dream Team: tommy salo är inte så stark på långskott 3 mål på långskott
Kommentera

Dream Team:

Radeks är inte så dåligt heller ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Att Jesper Mattsson har ett av elitseriens grymmare skott blev vi precis varse om...
Kommentera

Va fan gjorde Sundin... han måste ju plocka bort ledin framför Salo i det läget ju. Klent!

Kommentera

FreddanVF: "sunkigt lag som Minnesota."

Ja finalen för minnesota var ju grymt dåligt det året...
Kommentera

Visste ni att här i Umeå kan man studera hur varelser som Nordström, Kåberg och Ledin fungerar...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Aha, det är Ekwalls fel att Färjestad spelarna blev ruggigt irriterade... :)
Kommentera

Sibbe: Men skillnaden är väl att detta gick direkt ut i TV4,vad som sägs på isen tror jag skulle förvåna många,men står man brevid Grinndals mick då kanske man ska vakta tungan,men kanske är det svårt när adrenalinen pumpar ur öronen....
Kommentera

Salle: Wallin är ett litet fegt sv** som åker omkring å lipar för att han inte ens kunde ta en ordinarie plats i ett sunkigt lag som Minnesota.
Kommentera

Bissett19:

Lundqvist sa ju: Res dig upp din j*vla f*tta!

till Ledin igår så att fula ord används är ingen nyhet...

Inte alls lika stort medieuppbåd kring det som om Ledins "tjockis"
Kommentera

Bissett19: Och Wallin anklagar nästan funktionärerna för partiskhet.

Stort! Not!!!

Kommentera

Bissett19:

Att han inte tänker sig för den gode Ledin :)
Kommentera

Portello: Ja fast nu menade ju jag att det var det enda som fattades för att bedrövelsen i FBK skulle bli enorm. Jag menar hade Frölunda fått mål där hade ju FBK knäckts... jag menade inte det på allvar :-P
Kommentera

Portello: Ledin skrek till videogranskarna:"Din tjocka jävla tattare"

Nya rubriker månne.......

Kommentera

FreddanVF: Och FBK hade förrutom pucken på målinjen en puck som studsade i stolpen.

Tycker att FBK var vinner första perioden på poäng, men nu är det ju bara mål som räknas.Blir spännande att följa period två.
Kommentera

Portello: Det enda som fattades var att sargstudsen som tog i plexit ner på Henriksson hade studsat in. Det hade varit enormt gött.
Kommentera

« · 707478 · »