Klinth: Japp. Expertpanelen lyste med sin frånvaro idag och skärpning kommer det givetvis att bli. Kan dock i efterhand med säkerhet anta att vi hade prickat in detta resultat utan problem:-)
Alltså, vad säger man efter en sån här upplevelse......
Efter att ha muttrar mig igenom 2 perioder och 10 minuter in i tredje så satt jag och knäppte mig igenom resten av perioden, såg 2-4 och 4-4-målen direkt (och naturligtvis straffarna).
Så i fortsättningen så skall jag inte beställa hem några Frölunda matcher för då blir det garanterat poäng till "mina" grabbar.
slashpuppie: Expertpanelen har haft en beklaglig frånvaro på forumet. Jag (vi) lovar bättre redovisning av panelens rekommenderade slutresultat framöver.
Dragan 2k: Kan bara konstatera att detta var en match med två helt olika ansikten. Mitt ansiktsutryck under de 55 första minuterna var högrött. Svordomarna haglade och inte en endaste rödklädd spelare fick något som helst lovord. Efter ytterligare 5 minuter har man förlåtit allt och de röda är återigen det bästa man vet. Leendet på ens läppar gick från öra till öra. Förlängning ägde VF och straffläggningen sedan!!! Där plockade Henke många poäng hos mig!!!!
Dragan 2k: jo när det var tre sekunder kvar, då tänkte man nästan "nej nu kan det nog inte gå vägen mer, det är FÖR osannolikt" men tydligen inte..en sekund kvar och en extra kolla av domaren (då man satt som på nålar).....det är det som är det bästa med hockey (kan dock vara det sämsta när det går "emot"); att det kan hända precis vad som helst när det är som minst troligast. hoppas indianerna fick lite självförtroende nu (leksingarna lär ju iaf blivit något knäckta) så gåt det vägen på torsdag mot linköping :)
caroliiine: Hehe. Man trodde inte det var sant när målen började rassla in. Tyvärr funkade inte matchen på PPV och man satt som fastklistrad vid SVT s 377 och den eminenta P4 radion. Sedan när man såg 4-4 var man som helt bortblåst...Helt otroligt. Nu är man på högvarv. Lär dröja timmar innan adrenalinet är nere på normal nivå igen
det är helt galet! följde matchen via radio och text tv....stängde av allt vid 0-4 och sedan på för att kolla slutresultatet...kom in precis vid 2-4....har ju inte följt hockey i mer än lite mer än ett år, och efter finlandsmatchen i VM i våras, så måste det här vara den konstigaste matchen.... de har ju helt klart en hel del att tänka över, men varför ska man tänka på det nu? hurra :)
Dragan 2k: Jo då, det förstår jag. Efter en sån vändning så är man bara lycklig. Det lär lyfta hela laget dessutom. Som svanru sa, vi behöver ju lite motstånd så... ;)
Dysso: Det looben och co gjorde var 4 mål mot VF de sista 10 minuterna i en match jag sent kommer att glömma. Sista målet kom när det var ca 10 sek kvar. Looben drog 5 VFare plus målis stannade slog pucken in via målisens bak in i mål. Detta gjorde VF en ännu snabbare repris på idag: All heder åt dem. Snacka om att vända i andra perioden.
JAAAAAA!!!! Fy f--n va underbart! Vändning från 0-4 till 5-4, det trodde man aldrig när man stängt av webbradion. Och 4-4 målet med 1(!!!!) sekund kvar. Snacka om kämpainsats...
Sibbe: Japp. Helt klart har man saker att diskutera. Givetvis ska det inte behöva gå så långt att man gör sina 4 mål de sista fem minuterna men en dag som denna är man glad över den fantastiska vändning man åstadkommit.
Boråsindian: Grattis till en Loob. Vända 0-4 till 4-4 och sedan seger en fantastisk prestation som inte har hänt sedan Loobens dagar. Härlig kämpainsats. Vi behöver lite motstånd :-)
Hade också buat ut dom ifalll jag var där, eller kanske inte, dom är inte ens värda att man lägger den energin på dom idag. Tycker dom ska be publiken om ursäkt efter matchen.
danoj: Vad håller frölunda på med?? Dom vinner ju inte en ända närkamp på isen. Det är skammligt. Helt rätt att publiken buar ut dom. Måste ta sej i kragen inför matchen mot LHC på torsdag. Leksand vinner idag för att frölunda är totalt värdelösa.
Mattias - 74: Mmm. Bara att erkänna att det är en tragik i sig att ligga under med 4-0 på hemmaplan oavsett motstånd. Här har tränarstaben ngt att bita i.
Tragiskt är nog det enda rätta ordet jag kan komma på. Återstår att se vad Danne, Mok och grabbarna har att säga efter matchen om de ens visar sig ikväll.
Egentligen är det svårt att sätta ord på en sån här vändning. Tekning och skott i mål på 3 sekunder, det skall ju vara omöjligt...
Tycka synd om Leksand....mja....bara lite dårå....