Hahl Bundy: Ja, hela 300 meter så jag lär väl höra primalskriken i alla fall=) Men tänk vad jag kommer att spara pengar nu när jag inte behöver köpa öronproppar längre=)
65selander: Jag var ju lite liten när det begav sig sist, så det blir og idel nya bekantskaper för min del om det vill sig illa. Men nu ska vi inte måla fan på väggen riktigt än.
65selander: Tänk, jag trodde du kunde det här med ramsor. För att inte tala om att du borde kunna det här med gamla ramsor, du som är så fruktansvärt gammal, tänkte jag.
Försök få ihop den där smått klassiska ramsan på ett bra sätt med ordet "Allsvenskan", istället för "ettan".
Saknar du all form av musiköra, eller är det bara så att du blivit så gammal att håret slutat växa på skallen och börjar komma ut ur näsa och öron istället? :-)
65selander: Deras subjektiva bedömningar är ingenting att stå efter. Men även om de hade haft rätt så hade jag fortfarande varit ung och viril i jämförelse med dig. :-)
Klart Frölunda skulle klara kvalserien helt utan problem. Men det vore allt lite roligt om de blev tvingade att ta en vända där nere. Kan vara bra för dem. :-)
Om nu Frölunda hamnar i KS så kommer dom att gå igenom den utan problem, någon poängtapp kanske men dom kommer tillbaka igen.
Hur kan du veta det ?? Skulle Frölunda hamna i Kvalserien så är det en ovan situation för dom och jag tror alla lag höjer sig extra mot just dom så inte blir det nån enkel resa genom Kvalserisen i så fall men visst bör de vinna den.
mattias - 74: Förstår inte hur folk kan säga att det är en ovan situation för Frölunda.... så många år klubben tampats upp och ner i förtvivlan. Visst det var längesedan men tror nog många minns.
mattias - 74: Nyckelordet är OM. Vi är inte där än. Och hur det nu ärn har sett ut under säsongen är jag tämligen säker på att grabbarna vill undvika KS så långt det går.
Visst har dom det men matcherna skall spelas också eller hur ?? det är nog inte bara för Frölunda och åka till Södertälje och Leksand och ta 3 p eller har jag fel ??
vad jag menar är att alla fans hade nog räknat med slutspel så även spelarna och detta gör väl årets placering till en Ovan situation om de skulle hamna där eller ??
mok: Laget är inte tillräckligt bra för att gå upp . Och sen tror jag att det bästa för klubben är att spela ett år till i AS , och spela ihop laget .
Skulle vi mot förmodan ta oss upp i ES i år , så måste vi köpa in 8-10 spelare för att hålla oss kvar , och inte ens det ger någon garanti för att stanna kvar .
Då är det bättre att köpa in 4-5 "gubbar" till nästa sesong och spela in dom i laget , fylla på med 2-3 toppspelare inför KS nästa år .
Och sen ta klivet upp med ett mera ihop spelat lag och inte som dom främlinglegionerna vi har haft dom senaste åren .
Nej till FBK. Mora kommer till slutspel för att Modo vila spelare som skulle kunna lira.Morrison, Skröder m.fl .
FBK vilar jönsson Matsson m.fl men Mattias Johansson erkände i en intervju att de var hemma för att vila enbart. LHC kämpar trots att de är klara för slutspel, Timrå gör sitt bästa men inte MOdo, ankan sa att det finns regler för sådana här typer av Läggmatcher ?? Jag tycker man skall spela med bästa laget oavsett om man heter Leksand Modo eller Härnösand! har jag fel ??
mattias - 74: men du tyckte de var rätt av sverige att lägga sig mot slovakien fy fan va genomskinlig du e MoDo spela bra idag såg du ens matchen jag sitter å tittar för andra gången nu ta reda på fakta
Jag tycker inte man skall lägga sig och jag är emot läggningen av slovakien matchen också ! Fel Fel Fel !!
Jag hatar inte Mora mer än jag hatar FBK jag tycker bara att man skall spela med bästa laget och det gjorde inte MOdo. LÅngt ifrån det vet både du och jag !!
hade Modo varit i samma situation som Mora så hade Modo spelat med Skröder och Morrison oavsett lätta ljumskprblem eller fan och hans moster, Så enkelt är det!!
mattias - 74: Varför skall dom spela med skadade spelare nu då om dom är klara?
Tror du LIF hade spelat med lätt skadade spelare om det inte gäller något?
ALLA lag tar givetvis chansen att lufta andra om dom är nöjda med placeringen. Brynäs hade ca 8st borta och då räknade C+ med Morin och Alcén också :-)
mattias - 74: Aldrig hata bara älska. Vi önskar VF bättre lycka nästa säsong. Vi Wermlänningar saknar er i slutspelet då ni tillför en extra nerv i densamma. Det blir änna lite trökigt att diskutera hockey nu när alla bara tjötar om GAIS o IFK.