Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda-Timrå

« · 163659 · » Till forumet

Sv: Frölunda-Timrå
danoj: Vi har en stark tro i Timrå! Vi tror med religiös övertygelse att Timrå slår Frölunda. Och tro kan förflytta berg som du vet! =) The Machine kör över er!
Kommentera

danoj: Ni körde ju över oss här så då tycker jag att det är ganska rättvist att vi ska få köra över er i gbg...
Kommentera

LeinaD: ingen som påstått att varken livet eller hockeyn är rättvis :-)
Kommentera

Så här gick det förra säsongen. Läs det gamla matchreferatet som gud skrev för ungefär ett år sedan....
Kommentera

mike66: Ja vad kan man säja. Det var ju ingen rolig läsning, men samtidigt måste man komma igåg att detta var förra året. I år kan och kommer allt att hända. Jag tror och hoppas stenhårt på mitt tips.
Kommentera

Bättre avslutningar i år.
Kommentera

LeinaD: räcker tyvärr inte när vi har Fredrik "väggen" Norrena i mål :/
Kommentera

danoj: Nä, där har TIK inte mycket att hämta... Det blir ännu en 3-poängare med siffrorna VF-TIK 4-1.
Visst har Timrå spelat över förväntan, men med den underbara hockeyn som VF presterar nu så kan inget lag i ES stoppa dom, då krävs det en rejäl formsvacka först, och varför skulle den komma? Det finns inget som talar för något så tråkigt ;-)

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

Klinth:
Förhoppningsvis kommer en genomklappning ikväll =)
Tyvärr lär nog VF dra längsta stråt ikväll...dom verkar ruggigt starka hemma
Kommentera

BlackBay: Det är lite som du säger, ni kan hoppas, men det är inte troligt, och jag skulle inte satsa några pengar på Timråvinst ;-)
Kommentera

Klinth: Nej det finns inget som talar för en formsvacka ikväll. Såg dock mötet mot SSK borta i söndags och där var det offensiva spelet inget att hurra för. Sen kommer formsvackor det vet vi frågan är bara när och hur länge den håller i sej. Lika bra att vara realistisk.
Kommentera

MoK GG: Visst kan det komma en formsvacka, men vad menas med en formsvacka? Knappas om man förlorar en eller två matcher, och sedan börgar vinna igen. Näe, jag tror inte att Frölunda kommer att hamna i någon längre formsvacka, men samtidigt kommer dom väl knappast att kunna vinna varje match heller. Det troligaste är väl att dom hamnar i det mer normala, vinna några, förlora några... Men det får vi väl se framöver....
Kommentera

Klinth: Tolkningen på en formsvacka är nog som sagt lite svårt. Kan väl hoppas dom hade sin svacka mot SSK för den matchen var ingen höjdare. Vi får som sagt se :)
Kommentera

MoK GG: varför skulle VF hamna i en formsvacka, när dom aldrig gjort det förut. Tidigare säsonger har VF alltid varit ett varannan match lag. Nu i år när dom även tar borta segrar kommer dey inte att inträffa. En sådan formsvacka skulle i så fall betyda några varannan match segrar. När man förlorara gäller det att förlora rätt matcher, precis som FBK under sin "formsvacka" på tre matcher.
Sluta spekulera om sådana tråkigheter och njut av stunden vi besitter toppen, personligen hoppas jag att vi aldrig kliver ned.
Kommentera

gustavoc: Man måste vara realistisk. VF kommer att hamna i en formsvacka sen om den blir 1 match eller 5 matcher lång är ju en annan sak. Men vi får väl hoppas att 1 kedja i taget får en svacka så dom andra kedjorna tar vid :)
Kommentera

MoK GG: Det är just där vi har Frölundas styrka, truppen är så bred och så grymt duktig, att man inte är beroende av vissa spelare, eller en unik kedjeformation. Det talar ju för att Frölunda skall kunna fortsätta att hålla en hög nivå.
Kommentera

MoK GG:
kan bara hålla med dig...frågan är bara när,
svackan kommer...för min del så får den
gärna starta ikväll...;0)

lycka till allafall och vi får hoppas att det
blir en bra o en rolig match för oss alla i
publiken...

går du till Stage doors eller tittar du förbi på
Babar innan matchen..???
Kommentera

gud: För min del får VF ha en svacka varje gång dom möter TIK! :))

Bra odds på TIK seger, läge att satsa 1 kr? :))
Kommentera

rådbjer: Satsa bara om du har råd att avvara den där kronan ;-)
Kommentera

Klinth: Det är ju det som är frågan :)) o andra sidan neggar jag så brukar det gå bra.
Tips 10-1 till VF men jag spelar på TIK vinst, vem vet större under har ju skett än att vi inte skulle lyckas ta er skalp!!!
Kommentera

rådbjer: Ja du, 10-1 till VF känns mer orealistiskt än en Timråseger. Sanningen ligger någonstans mittemellan, typ 4-1 till VF. Men vem vet, Timrå har ju överraskat förr, och visat god kämpaanda, så det blir nog en riktigt tuff och rolig match.
Kommentera

Klinth: Ja, ärligt så tror jag det. Vi ligger väl 3:a i borta statistiken, fast jag tror att det blir en riktigt trevlig match.
Har sett VF mot Fbk o HV o imponerar stort, härlig totalhockey.

Hoppas att vi kan sätta käppar i hjulet för er ikväll :))
Kommentera

Klinth: Tyvärr måste jag meddela dig !
5-6 blir det i kväll. ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Det låter ju onekligen som ett önsketips. Att Frölunda skulle släppa in hela 6 mål, det finner jag högst osannolikt. Skall Timrå vinna, så blir det en målsnål tillställning, men det skall dom inte ;-)
Kommentera

Klinth: Det kommer att bli en fröjdig anfallshockey från båda sidor.
Därav de många målen, mao. allt offensivt. De blir ju liksom ett prestige möte. Ingen kommer att spela på säkerhet.
Kommentera

Hallå eller! har ni saknat mig :)

bara så ni vet så blir det 5-3 ikväll, jag ska vara där!
Kommentera

SupportVF:
jag tror VF slår TIK ganska komfortabelt; TIK känns inte riktigt som ett etablerat topplag än...
6-3
Kommentera

11500 åskådare ikväll. Väl mött.
Kommentera

claesw: jag tror att du kan ha rätt med 6-3 men jag håller på 5-3... om inte VF får total flipp i slutet o då kan jag till och med gå med på 7-3 men det beror ju på hur mkt dom njuter av o leka med TIM :)
Kommentera

SupportVF: Jag håller stenhårt på mitt 4-1 tips. Norrena släpper inte mycket ikväll, han är laddad långt upp över öronen.

Nicke, Carna, Kahnberg och Joel nätar..... Så vet ni det oxå ;-)

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

claesw:
Men TIK är ett gäng som oftast bjuder upp till dans (till skillnad från t ex Tälje/LHC på bortais), så grattis till er som ska se matchen!
Kommentera

Klinth: Jag tror på en 4-1 seger till VF, men jag brukar ha fel på mina tips, så det gör inget om det blir det omvända. :-)

Timrå har ingenting att förlora i den här matchen, så jag hoppas att dom kommer att bjuda upp till en trevlig hockey.
Kommentera

Hälge: Kul att vi har sama tips ;-) Eller tycker du verkligen så?

Jag anser att Timrå, precis som Frölunda, har 3 enormt viktiga poäng att förlora i den här matchen. Detta faktum bäddar för en riktigt go kamp, bra spel och mycket vilja åt båda hållen. Frölunda har fördel av hemmaplan, tillsammans med en mycket bra form just nu, Timrå är även dom i bra form, så det blir tufft.

Hoppas och tror dock att VF drar det längsta strået, och lägger ytterligare 3 poäng till listan.
Kommentera

Hälge o clintan: Varför inte en riktigt rolig, målsnål tillställning??

Tror nog att Kapanen vill visa Norrena vem som egentligen är bäst o som borde få stå i finska landslaget.

En match i matchen Norrena mot Kapanen, vem vinner??
Jag sätter en slant på Kapanen, han är laddad ikväll!

Vem som vinner matchen som sådan? Det får la vi väl si!
Kommentera

rådbjer: Hur mycket är du beredd att satsa på Kapanen vs Norrena då?
Slutresultatet lär ju avgöra vem av dom som "vann" den matchen ;-)
Kommentera

Klinth: 2kr :))

Men han kan ju vinna målvaktsmatchen även om matchen förloras, fattaru la? :))
Kommentera

rådbjer: Vadet är taget ;-)

Hur bedöms det vem som vann då? DreamTeambedömningen då eller ;-)
Skall du och jag avgöra det så blir vi väl alldrig överens ;-)
Kommentera

Klinth: Jorå Kapanen vinner o så kan du ge pengarna till gud! :))
Kommentera

rådbjer: Nä, nä. Pengarna är mina, som att sno godis från små barn... Lekande lätt ;-)
Kommentera

rådbjer: Idag tar VF sjätte raka ,YES!!!!
Kommentera

Söndagen den 26 januari 1975 spelade Timrå underkläderna av Frölunda i Scandinavium, då TIK vann med hela 12-1 (!!), inför 9.162 förmodligen knäpptysta åskådare...

Hoppas på en jämnare fight ikväll. Tips: Timrå pressar Frölunda till förlängning...
Kommentera

Dream Team: 1975...det säger väll allt? :-)

FORZA FRÖLUNDA!
Kommentera

Frölunda vinner med 7-2!
Kommentera

danoj: Det säger att Timrå var bättre 1975, ja! Eftersom att Timrås framgångar de sista decennierna varit klena jämfört med Frölundas, måste jag ju ta det värsta exemplet för att få uppmärksamhet.
Kommentera

Dream Team: jo det kan jag förstå.
Kommentera

danoj: 1-0 efter 1:31, Kahnberg nätar!!! KUNGLIG START!!!!

Jag har tidigare tippat 4-1 och målgörare, Nicke, Carna, Kahnberg och Joel..... Ser bra ut så här långt ;-)
Kommentera

Klinth: det är som vi säger gött mos!
Kommentera

danoj: 1-1 och 2-1... Det svänger ju ;-)
Kommentera

Klinth: Det låter ju som kul hockey iallafall. Frölunda ångar på som vanligt. Härligt!
Kommentera

sannes: Jo men visst ;-)

Men bättre utdelning på powerplay tack!!!
Kommentera

« · 163659 · »