Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Idag tar vi chansen!

« · 237396 · » Till forumet

Idag tar vi chansen!
Fördelen för Frölunda ikväll är att vi inte behöver föra spelet. Inte för att vi varit dåliga spelförare denna säsong, snarare tvärtom, men däremot har MoDo:s försvarsspel imponerat i kvarten. Genom att inte föra spelet allt för mycket kan ju MoDo inte utnyttja sitt försvarspel lika väl. Samtidigt som frölunda, om vi går ner lite i försvar har bättre backar och kan försvara oss bättre. Typ som vi gjorde mot DIF förra året, fast tvärtom. Börja med anfallshockey, chockera sedan med försvarshockey och semi nästa!
Kommentera

Sv: Idag tar vi chansen!
danne147: Svårt att spela försvarshockey mot ett lag som enbart kan spela försvarshockey och vägrar föra spelet eller hålla puck.... Frölunda skall ÅKA ifrån Modo ikväll, låta pucken jobba och framförallt skjuta mycket. Samtidigt skall backarna stå upp vid defensiv blå och stå fast där. STOPP!!!! Här kommer ni helt enkelt inte förbi!!!! Tryck bort dom bara!!!!!
Kommentera

danne147: Ingen dum idé att tvinga MoDo att anfalla även om det kan vara lite riskabelt. Det är änna svårt att göra mål från egen zon.
Nej få fart på grillorna pressa ordenligt för som Beng-Åke sa efter match 3 mot LIF " I längden vinner alltid klass mot tur".
VF är ett klass lag och de skall inte behöva ha oturen grinande i ansiktet i 7 matcher. Så spela offensivt inte destruktivt. GE JÄRNET.
VI VILL HA ER I FINAL
Kommentera

Klinth: Sant, sant. Bara vi inte låter någon kontring rinna igenom. Lite mer anfallshockey tror jag att modo kan prestera, men frågan är om de vill? Det känns som om Frölunda tar hem det idag.

Är det någon som vet hur det blir med den så kallade "Lottningen". Om VF och HV vinner ikväll, lottas det direkt då?
Kommentera

svanru: Tro mig, VI VILL OCKSÅ HA ER I FINAL!!! Men vi ska ta oss dit först, och modo är ett stort jävla hinder i vägen, ett hinder som skall BORT i kväll!!!
Kommentera

danne147:
Räcker med seger för Frölunda för att det skall bli lottning
Kommentera

Frasse99: Gôtt, då blir det "lottning" ikväll då! Hoppas det blir Timrå, så tar vi FBK i finalen!
Kommentera

Klinth: Det är fasiken att destruktiva lag lyckas såpass bra ändå. Det ger ju ännu fler lag fantasier att man kan lyckas med det spelsättet. Mins med fasa DIF´s framgångs era på 80-90 talet eller MFF slutet av 70 talet. URK
Kommentera

danne147:

Fattar inte hur någon kan säga "hoppas vi får Timrå i semi"
har ingen lärt sig någonting i 50 omgångar och fyra raka i en kvartsfinal serie...
Kommentera

matsby:

kapanen=höstlöv??
Kommentera

svanru: Ja, det är inte någon rolig hockey att titta på, men den kan vara effektiv. De lag som lyckats bäst mot VF i serien har ju använt sig av klassisk bök och stök-hockey, även kallad ryggsäckshockey. Kan de krydda det hela med lite fulhockey så går det ju ännu bättre.... Ex: MIF, LIF och Modo...

Tråkigt men sant, finhockeyn blir inte lika effektiv då....

Finns ju inget roligare att titta på än en Hawaii-hockeymatch mellan VF-FBK som går i 120 knyck, fram och tillbaka med läckra pass, läckra avslut, och läckra mål.... FINAL!?!
Kommentera

matsby: Det är alltid roligast att möta det bästa motståndet, och slå ut det ;-) Det kanske har med det att göra?
Kommentera

HENKEBUS:
TIK hade i slutet av serien i stort sett efter jul problem med skador och denna J-kla kräksjuka som huserade fram till i feb.

Nu är alla fit fore fight. Jämför procenten på henke och kapanen i detta slutspel?

Höstlöv=henke.
Kommentera

matsby: Ja, statistiken på 4 spelade matcher mot Luleå är ju jämförbart med en grundserie på 50 matcher mot 11 andra lag.... Skrattretande kommentar du!!!

Kapanen är bra, det vill jag inte på något sätt förneka, men du får ju jämföra på ett relevant sätt snälla du......
Kommentera

matsby: Henke hade bäst i serien. Och slutspelet är inte över än. Om Timrå får FBK i semi kan ju Kapanen kyssa sin statistik good bye för FBK har ju milt sagt slaktat er denna säsongen med 8-1 och 7-2 och allt vad det blev.
Kommentera

matsby: Du får ursäkta men klass slår tur, därför vill både vi och VF ha er i Semi
Kommentera

matsby: Inget ont om timrå. Men Frölunda har faktiskt haft relativt lätt mot Timrå denna säsongen! Lättare än både DIF och HV. Timrå verkar ha svårt mot de bättre lagen, såsom Frölunda och Färjestad! Det är bara ren fakta!
Kommentera

danne147: Mot VF har Timrå förlorat alla matcher, men samtidigt tagit poäng i två av fyra...

Hemma: 1-4 och 1-2 efter sudden death
Borta: 3-4 e. straffar och 3-6.

Mot FBK har Timrå vunnit en av tre..

Hemma: 4-6 och 2-7
Borta: 3-1 och 1-8

Nya tag i slutspelet! Vi räds INGA motståndare..
Kommentera

Dream Team: Och vi skulle älska att få er i lottningen
Kommentera

svanru:

Ge fan i Timrå! Dem skall vi köra ut;)
Kommentera

Dream Team: Jag ser fram emot ett rolig möte! Det skulle ju vara extra skoj att vinna mot både 3:an och 2:an!
Men först ska vi ta Modo idag!
Kommentera

liepins: Nja ett derby mot HV vore väl att föredra för er:-)
Hua tänk tanken att DIF kommer till semi och vägrar att spela inför en trummande publik.
Kommentera

svanru:

tommy o grabbarna på sekt b måste darra,,,,
Kommentera

svanru: Då får dem väl lämna WO då. Om de inte kan spela trummor! Stollarna där!
Kommentera

svanru:
Nä HV blir ju livsfarliga..vill jag inte möta;)

Djurgården verkar ju leta orsaker överallt för att knäcka sina motståndare.
Nu är jag ju iof också motståndare till trummor i klackar men ändå...
Kommentera

Klinth:
Kapanen stod en del matcher när han inte var helt ok och freddan inte heller var schyst, på slutet av serien var timrå inne i en down period och ur form, det av flera anledningar.

Sedan kanske du skall tillägga att henke och eran andra målis turades om en hel del att stå, tror du inte att henke skulle haft en sämre procent om han stått i så många matcher som kapanen??

Upplys mig gärna hur många matcher de stod i, ,,finns säkert någonstans.

Sedan är det ju bara bra att ni resonerar så här och underskattar Timrå, det har ju alla lag gjort hela säsongen,,tro inte för böveln att det går att vinna i ett slutspel med 7-2 8-1 osv, mot ett lag som TIK..eller förresten hoppas att era spelare också är dumma så de tror det, då kommer vi att rocka fett :-))
Kommentera

svanru: Det kommer bara att göra ondare för er nu att bli utslagen av hela sveriges favvolag Timrå IK. Ni har slagit oss i 3 av 4 möten men åker mot oss i en ev. semi, det gör extra ont det.
Kommentera

HENKEBUS: Får vi möta DIF får väg GG slå extra hårt i trummorna. Vi kanske borde ordna så att fler fixar fram trummor! Allt för att jävlas med dem!
Kommentera

svanru:
Hur f-n kan man säga att klass slår tur,,så det är tur att TIK blev trea i serien sammt slog ut luleå i fyra raka?
Kommentera

matsby: Ja självklart var det "bara" tur:). Nä, det var nog bådadera!
Kommentera

danne147: Vet Frölundas fans vad tur är? Det känns som om ni saknat just det den sista tiden.. :-)
Kommentera

Klinth:
Henke stod alltså 28 matcher och har 94.81%
Kapanen 45 matcher och har 90.96%

Jag tror att Henke inte skulle ha lika hög procent om han stått i 17 matcher till, alla har en formsvacka.
Kommentera

matsby: Förmodligen hade Henkes räddningsprocent påverkats åt ena eller andra hållet om han stått fler matcher än vad han gjorde.

Jag tror att det blir ungefär såhär:
Henke spelade 27 matcher med 94,81%
Norrena spelade 23 matcher med 90,71%

Men det är ändå felaktigt att jämföra så som du gjorde, grundserie kontra slutspel. Knappast samma förutsättningar då eller hur?

Då är ju grundseriens resultat mer rättvisande, eller hur!?!
Kommentera

matsby: nu hann du före mig här, jo det stämmer att hade Henke stått fler matcher hade förmodligen räddningsprocenten sjunkit, men till vad? Det vet vi inte!

Påståt fortfarande att det inte går att använda slutspelet som en värdemätare, då det är helt olika förutsättningar!!!
Kommentera

Klinth:
Håller helt med dig... serie är serie och slutspel en helt annan sak.

Man kanske kan säga att kapanen är i bra form nu då ;-)
Finns inte en chans att ni eller FBK vinner med så stora siffror i en semi (ja ni måste ju dit först ;-)

jag kan inte förstå bara hur folk kan underskatta detta TIK fortfarande, den ende som inte verkar göra det är Sara Wedlunds brorsa som var med i sporten i söndags.
Vi skall i och för sig inte klaga,,,underskatta oss bara,,TIK reser sig alltid.
Kommentera

svanru: Jag vill ha Frölunda-Djurgården i final
Kommentera

matsby: TIK skall inte underskattas, den bedrift de gjort hittills kräver respekt, och det får dom av mig. Däremot så är det kul att möta bra lag, och att se bra matcher så jag ser gärna en semifinal mot TIK bara vi tar oss dit...... Och det gör vi i kväll ;-)
Kommentera

Frölunda85: Håller inte med dig, dom ska UT, UT, UT!!!!
Kommentera

matsby: Vi underskatter er inte men av två onda ting HV/DIF och TIK är ni självskrivna.
Klinth: Orsaken till Henkes räddningsprocent är ju att ni spelade förj..la bra under grundserien. Backarna har stått upp Fowards har tagit sitt ansvar etc. När så inte riktigt är fallet så sjunker naturligtvis Henkes procent. Men summa sumarum ni har 2 jä..ligt bra målvakter och de är betydligt jämnare än Wally och Kapanen.
Kommentera

Klinth: Varför?
Kommentera

svanru: Det instämmer jag i till fullo. Tyvärr sviktar spelet lite nu, men det tror jag mest beror på Modos tuffa spel och en god portion slutspelsnerver...
Kommentera

Frölunda85: Av den enkla anledningen att jag anser att deras spel inte är värt en finalplats. Jag hoppas innerligt att HV vinner i kväll, det är ett bra lag med en grym formtopp nu, ett lag som kommer att bli skitkul om vi tar oss till semi, och de gör det samma.

HV eller Timrå i en eventuell semifinal, det bäddar för underbara sammandrabbningar.
Kommentera

Klinth: Vad jag har hört så passar inte Kallio och JJ inte speciellt bra ihop. Jonas har försvunnit långa stunder ur matcherna, finns det någon sanning i det ryktet
Kommentera

Klinth: Tycker precis tvärtom. HV förtjänar inte att gå vidare, de spelar rätt uselt. Det skulle ju bli sån där riktig stämmning om vi fick möta Djurgården. Frölunda och Djurgården e ju värsta konkurrenterna.
Kommentera

svanru: Svårt att bedömma faktiskt. Det är ju så att den kedjan med JJ, Nicke och Kallio består av tre enormt bra spelare. Nicke och Kallio är ju dessutom två puckskickliga, skottvilliga och snabba killar, så det blir ju inte mycket utrymme kvar då för JJ. Jag hade väl kanske valt en något annorlunda uppställning av kedjorna, särat på Nicke och Kallio, men det är ju inte jag som är coach. Dessutom vet jag ju betydligt mindre om både spelarnas kvaliteter och hockeyns taktiker och rävspel för att egentligen kunna ifrågasätta Connys laguppställning.... Han vet nog vad han gör...
Kommentera

Frölunda85: Då kan vi ju konstatera att vi har olika åsikter, och komma överens om att vi inte är överrens då ;-)

Du får gärna tycka så, och det finns säkert många som håller med dig..... Vi får väl se hur det blir helt enkelt.
Kommentera

Klinth: På pappret är den kjedjan nästan iklass med den FBK slängde fram i en träningsmatch i Frölundaborg för många år sedan. Tommy Samuelsson och Fredrik Olausson backar, Bengt-Åke,Looben och Rundqvist som Forwards och om jag minns rätt Pekka L i mål.
Kommentera

svanru: Ja, men frågan är om det verkligen är rätt att ha så mycket arsenal i en och samma kedja?
Kommentera

Klinth: Det var ungefär det jag menade, Kanske är det ett av problemen för VF idag. Men ikväll går proppen ur Tips 1-6 till VF
Kommentera

Klinth: Ja,det får vi.
Grejen är ju den att det alltid har varit något slags hat mellan Göteborg och Stockholm, därför vore det skönt att vinna över Djurgården i en final. (om vi kommer dit)
Kommentera

« · 237396 · »