Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Idag tar vi chansen!

« · 237532 · » Till forumet

Sv: Idag tar vi chansen!
Klinth:
Håller helt med dig... serie är serie och slutspel en helt annan sak.

Man kanske kan säga att kapanen är i bra form nu då ;-)
Finns inte en chans att ni eller FBK vinner med så stora siffror i en semi (ja ni måste ju dit först ;-)

jag kan inte förstå bara hur folk kan underskatta detta TIK fortfarande, den ende som inte verkar göra det är Sara Wedlunds brorsa som var med i sporten i söndags.
Vi skall i och för sig inte klaga,,,underskatta oss bara,,TIK reser sig alltid.
Kommentera

svanru: Jag vill ha Frölunda-Djurgården i final
Kommentera

matsby: TIK skall inte underskattas, den bedrift de gjort hittills kräver respekt, och det får dom av mig. Däremot så är det kul att möta bra lag, och att se bra matcher så jag ser gärna en semifinal mot TIK bara vi tar oss dit...... Och det gör vi i kväll ;-)
Kommentera

Frölunda85: Håller inte med dig, dom ska UT, UT, UT!!!!
Kommentera

matsby: Vi underskatter er inte men av två onda ting HV/DIF och TIK är ni självskrivna.
Klinth: Orsaken till Henkes räddningsprocent är ju att ni spelade förj..la bra under grundserien. Backarna har stått upp Fowards har tagit sitt ansvar etc. När så inte riktigt är fallet så sjunker naturligtvis Henkes procent. Men summa sumarum ni har 2 jä..ligt bra målvakter och de är betydligt jämnare än Wally och Kapanen.
Kommentera

Klinth: Varför?
Kommentera

svanru: Det instämmer jag i till fullo. Tyvärr sviktar spelet lite nu, men det tror jag mest beror på Modos tuffa spel och en god portion slutspelsnerver...
Kommentera

Frölunda85: Av den enkla anledningen att jag anser att deras spel inte är värt en finalplats. Jag hoppas innerligt att HV vinner i kväll, det är ett bra lag med en grym formtopp nu, ett lag som kommer att bli skitkul om vi tar oss till semi, och de gör det samma.

HV eller Timrå i en eventuell semifinal, det bäddar för underbara sammandrabbningar.
Kommentera

Klinth: Vad jag har hört så passar inte Kallio och JJ inte speciellt bra ihop. Jonas har försvunnit långa stunder ur matcherna, finns det någon sanning i det ryktet
Kommentera

Klinth: Tycker precis tvärtom. HV förtjänar inte att gå vidare, de spelar rätt uselt. Det skulle ju bli sån där riktig stämmning om vi fick möta Djurgården. Frölunda och Djurgården e ju värsta konkurrenterna.
Kommentera

svanru: Svårt att bedömma faktiskt. Det är ju så att den kedjan med JJ, Nicke och Kallio består av tre enormt bra spelare. Nicke och Kallio är ju dessutom två puckskickliga, skottvilliga och snabba killar, så det blir ju inte mycket utrymme kvar då för JJ. Jag hade väl kanske valt en något annorlunda uppställning av kedjorna, särat på Nicke och Kallio, men det är ju inte jag som är coach. Dessutom vet jag ju betydligt mindre om både spelarnas kvaliteter och hockeyns taktiker och rävspel för att egentligen kunna ifrågasätta Connys laguppställning.... Han vet nog vad han gör...
Kommentera

Frölunda85: Då kan vi ju konstatera att vi har olika åsikter, och komma överens om att vi inte är överrens då ;-)

Du får gärna tycka så, och det finns säkert många som håller med dig..... Vi får väl se hur det blir helt enkelt.
Kommentera

Klinth: På pappret är den kjedjan nästan iklass med den FBK slängde fram i en träningsmatch i Frölundaborg för många år sedan. Tommy Samuelsson och Fredrik Olausson backar, Bengt-Åke,Looben och Rundqvist som Forwards och om jag minns rätt Pekka L i mål.
Kommentera

svanru: Ja, men frågan är om det verkligen är rätt att ha så mycket arsenal i en och samma kedja?
Kommentera

Klinth: Det var ungefär det jag menade, Kanske är det ett av problemen för VF idag. Men ikväll går proppen ur Tips 1-6 till VF
Kommentera

Klinth: Ja,det får vi.
Grejen är ju den att det alltid har varit något slags hat mellan Göteborg och Stockholm, därför vore det skönt att vinna över Djurgården i en final. (om vi kommer dit)
Kommentera

Frölunda85: Skall du ta ifrån min chans att bli bäst i väst :-)
Kommentera

svanru:

6-1 till VF??? Du är ju frölundait, märks på lång väg;)
Kommentera

svanru: Det beror på vad du menar
Kommentera

svanru: 1-6. Skönt att höra att det finns de som tror på oss när vissa av våra egna tvivlar lite på laget.

Själv tror jag också på en seger för oss men vågar inte tippa något resultat.
Kommentera

liepins: Inte en gnutta men en chans att få bra utdelning på satsad 100 lapp
Kommentera

svanru:

Det börjar alltid med stark förnekelse...;)
Kommentera

liepins: Göteborgarna har försökt i snart 23 år men tyvärr för er så är jag djupt troende. I himmelriket är himeln lila och gul. Men jag kan bjussa på att om vi inte vinner så vore det ganska roligt att VF fick vinna istället.
Kommentera

svanru:
Lila och gul himmel? Måtte jag aldrig komma till himmeln i så fall...
Kommentera

Dragan 2k: Jag tror stenhårt på 1-4 i kväll.... Pengar på banken ;-)
Kommentera

svanru: Jag hamnar där om Ni klår MoDo med 6-1
Kommentera

liepins: Han har fel, helt fel. Röd solnedgång hela tiden och grönare gräs än en levande någonsin har skådat....

Dessutom, när de spelar hockey i himlen så spelar Gud med nr:14 på ryggen och namnet Carnbäck under denna magiska siffra ;-)
Kommentera

Klinth: Och det där vita vad är det för något då hmmm
Kommentera

Klinth:

Så ska det ju se ut, njuter;)

Svanru: Snö så klart!;)
Kommentera

Svanru & liepins: Det vita är naturligtvis IS!!! Vad spelas hockey på tror ni?
Kommentera

liepins: Nja jag hade lite funderingar på ditt senaste gästspel på FBK´s HS. Om du fattar:-)
Kommentera

Klinth: Is på gräs lite udda kombination men det kanske inte är så dumt om IFK prövade att sparka boll med grillor på
Kommentera

svanru:

Haha..aha..jo..ska vi nog inte ta här, kan finnas barn inne;)
Kommentera

Klinth: Tillägg till mitt senaste inlägg. Det är dessutom skummet på ölen som man inmundigar i riklig mängd i himmelriket ;-)
Kommentera

Klinth: Du målar upp en bild så vacker - så vacker att man nästan gråter av lýcka...
Kommentera

svanru: Det finns ju naturligtvis utomhusrinkar på gräsvidderna..... Temperaturer och klimat påverkar inte isen i himmelriket. Så enkelt är det. Ungefär som om de skulle haft en utomhusarena i Florida ;-)
Kommentera

Dragan 2k: Om det inte är underbart i himmelriket, varför skulle man då dö? ;-)
Kommentera

Matchen sänds väl i canal + ZAP om jag inte mins helt fel??
Kommentera

frölundaindian: Stämmer bra det. Förhoppningsvis med Anders Fredriksson som kommentator...
Kommentera

Dragan 2k: Okej. måste fan våga kolla, förra gången jag kollade vann vi ju med 0-1, tänk om vi gör en repris. VA FA*N gör man Då. åker till Avenyn eller????
Kommentera

frölundaindian:

Jag går och lägger mig med ett leende på läpparna i så fall...
Kommentera

Dragan 2k:

vilken kanal är peter gyllander på???
Kommentera

frölundaindian: Tar sig en extra segeröl och joddlar i takt till "I want it all"
Kommentera

liepins: Jag sätter mig ensam på en pizzera någonstans och firar själv. :)
Kommentera

liepins: Jaja Lätt, men vem ska man DELA glädjen med.
Kommentera

Dragan 2k: Ha Ha, jag åker upp till Ö-vik, och käkar pizza!
Kommentera

frölundaindian:

Ska dela den med John Blund. Har fan inte sovit mycket den senaste tiden.

Klinth: Segerpizza låter iof som ett bra val också;)
Kommentera

frölundaindian: Det gör man i tanken med ALLA Frölundas underbara supportrar och med laget!!!
Kommentera

Klinth: aprå på QUEEN, jag kör nog CHAMPONS i stället. eller ja BÅDE och! :-)
Kommentera

liepins: För egen del blir det pizza och öl under matchens gång.... Ett ständigt flöde ;-)
Kommentera

« · 237532 · »