Kungen: Så ja kungen. Nu tar du dig och pallrar bort till Linnéstaden så tar vi och dricker varsin kopp Löfbergs och puffar lite på några fina kubanska.
65Selander: Frölunda avvaktar beträffande eventuella centerinköp samt den vakanta backplatsen. Det finns mycket på marknaden så det ska tydligen inte vara några problem. Bäckman kan vara aktuell för den sista backplatsen.
För övrigt sitter jag här på min 400 kvadrat stora balkong, lyssnar på Bach och smuttar på Calvados och röker en mycket mustig och fin kubansk.
Dragan 2k: Du menar väl att du sitter i dörröppningen till vädringsbalkongen, lyssnar på Smurfhits, smuttar på Päroncider inköpt på ICA och käkar chokladcigaretter. ;)
Har det nere i Gbg sagts någonting mer i affären Steen? Efter att ha varit en massa liv i början har det helt plötsligt blivit dödstyst och ingen säger något, åtminstonde inte uppe i Övik.
Att Frölunda skulle ta kontakt med jurist är ju känt, men har det viskats något om hur juristen kommer råda Frölunda att agera?
Poffa: INte ett smack :) Men Frölunda sade väl det att dom skulle kontakta juristen för att se hur bindande kontrakt är via mail etc för attveta hur dom skall agera i framtiden.
Jo, det var väl i princip det sista som sades i frågan åtminstonde officiellt. Det är väl bara att vänta och se vad som händer. Finns det förresten något stopdatum som Frölunda måste agera innan eller kan de vänta hur länge som helst med att överklaga kontraktet?
Juristen håller tydligen på och undersöker ärendet. Han går väl på timlön så kan tänka mig han tar rätt många timmar på sig att komma fram till en fyndig lösning.
Danne_L: Kan int tänka mej det finns någon specielt datum dom måste jobba på. MEn torr faktiskt inte VF är speciellt intresserade av att ha tillbaka Steen utan bara intresserade i att se hur bindande saker via email är för framtida bruk.
Satt just och funderade på det. Vad gör VF om juristen får fram att mailet var bindande? Tvingar Steen att spela med dem nästa säsong? Det känns ju inte som att det vore så lyckat...
Stämmer han för kontraktsbrott kanske? Egentligen får man väl hoppas att han kommer fram till att det inte var bindande så den här soppan får ett slut.
AudibleGiraffe: Iband går processer lååångsamt men hoppas faktiskt att dom kommer fram till något bara snabbt så man kan släppa det. Men tror som sagt ingen kommer tvinga Steen att spela i VF om det nu skulle gå åt det håller. Det är inte det VF är ute efter
Jag kanske är lite trög, men är det inte ganska otaktiskt att stämma Steen för kontraktsbrott också? Det lär ju inte direkt göra honom mer välvilligt inställd till att spela i VF i framtiden...
knaskamilla: Personligen så ser jag aldrig han i VF tröjan igen. MEn det är väl inte detta VF och juristerna jobbar med utan att få fram om Email är bindande? Sen om det visar sej så får man se vad som händer och hur dom går vidare
Nä men allt är ju numer bara för att få fram vad man får göra och inte får göra. Vem som är ansvarig osv... Skulle det komma fram att agenten och Steen gjort fel så tror jag det enda VF kommer göra är att gå ut och tala om att "vi hade rätt".
Sen tror jag redan det är kört för Steen, han kommer aldrig spela i Frölunda igen.
Det var väl tveksamt huruvida agenten hade rätt att skriva på "kontraktet" (e-mailet) i Steens namn också. Är det så att Steen inte gett honom den rätten så kan ju e-mailet knappast räknas som bindande heller. Men det skulle väl också kollas upp har jag för mig.
Poffa: Jo det är ju rätt rörigt kan man säga. I agenten ligger nog det stora problemet just i detta fallet sen att Steen drabbas är ju en annan sak. Men om nu Steen tycker agenten agerat fel... så borde han byta agent.
Jo, det kan man ju tycka. Och har agenten gjort det så lär han säkert göra det. För det kan ju vara så att det finns ett kontrakt mellan agent och spelare också. Ett kontrakt med en viss bindningstid, som bara kan brytas om det framkommer att agenten handlat felaktigt.
Danne_L: Nu verkar det väl inte heller som hans klubbadress i Sverige är prio 1 för hans fortsatta hockeykarriär, eftersom målet hela tiden för honom personligen, vad det verkar, har varit NHL. Frågan är kanske vart hans hockeyhjärta är som störst. Tydligen inte i Frölunda, i MoDo? ja det får vi väl se. Men att han redan uttalat att han bara blir kvar ett år, så kan väl detta kanske ifrågasättas...
Dream Team: Kan jhu knappast ha ett hjärta för en klubb han aldrig spelat i. Men han verkar tänka lite egotripat måste jag säga. Måste förbereda mej på NHL, laget då?
MoK: Själv hoppas jag bara att det inte blir så att publiken i Scandinavium buar ut honom när säsongen drar igång igen. Sånt tyder bara på småaktighet. Visserligen skötte han det här oerhört osnyggt, men jag hoppas att folk inte behöver vara lika "osnygga" tillbaka.
AudibleGiraffe: Mycke kan ju hända i klubben o föreningen under dom åren spelarna ör borta helt klart. Man glömmer lätt ibland. Men vilka spelare syftar du på?
Ja Carnbäck var det väl lite samma visa med. Han återvände ju till NHL efter strejken tog slut, trots han lovat att fullfölja kontraktet med VF. Då var det den dåvarande styrelsen som sa han aldrig var välkommen tillbaka. men liksom, inte kan man kasta bort en gubbe som Carna hur som helst;)
MoK: Hur var det med Patrik Carnbäck och hans agerande mot föreningen i samband med att han stack till Anaheim? Hans hjältegloria fick väl tillbaka sin glans utan större tveksamhet? ;)
Varför tror alla att Steen inte kommer tillbaka till VF? Om det är den klubb han är uppväxt i (är det det?) är väl chansen ganska stor att det är dit han återvänder när han ska avrunda sin NHL-karriär...
Visst han fick väl sitt genombrott här men fostrad är han på resande fot. Han är ju uppväxt i bland annat Kanada så kan mycket väl bli så att han kör resten av karriären där.
Kommer säkert buas lite till en början, men varför orka bry sig om det hela livet?
knaskamilla: Steen ser sig nog som en framtida NHL spelare och kommer likt sin pappa avsluta sin karriär i NHL. Jag tror att steen aldrig mer spelar i ES den dag han lämnar för NHL, utom möjligtvis för en strejk eller liknande. Och vi vet ju alla hur gärna VF den dagen kommer att tacka nej till en storspelade Steen.. Eller?
MoK: För att han är en supertalang som kommer få rätt omgivning i MODO att utvecklas till en NHL spelare. Karln behöver lite muskler och sen lite tajming i kroppen, då kommer han att platsa i NHL.