Frölunda HC

60401 inlägg · 3400 ämnen

Kahnberg förlorad för Frölunda?

« · 560341 · » Till forumet

Sv: Kahnberg förlorad för Frölunda?
Dragan 2k: Jag håller fullständigt med Dragan, skulle vart att föredra en lite yngre målvakt som frölunda kunde satsat på, men eftersom Salo eventuellt kan vara på väg till VF så gäller det bara att gilla läget.

Salo har bevisat gång efter gång o på gång igen att han är en av Sveriges absolut bästa målvakter genom tiderna, succé efter annan o en lång o framgångsrik karriär i NHL... Och en enda liten sketen miss mot Vitryssland... Jag tycker det är förjävligt att ingen har brytt sig om att ens nämna när Salo gjort bra matcher de senaste åren, men ett litet misstag så headlajnas det " SALO UPPREPAR VITRYSSLANDS TAVLAN!" Yada yada yada...

Precis som du sa Dragan bakom VF's backar är de flesta målisarna bra, men om Salo kommer blir det onekligen upp till bevis.

Men jag backar upp den målvakt som vaktar buren i Frölunda vem det än är... Ovillkorlös kärlek till laget :)
Kommentera

Dragan 2k: Ja du kan lita på att JAG njuter:)
Kommentera

willysson: Förvisso. Hur som helst kommer det här bli spännande att följa i en annan rätt slätstruken silly season,
Kommentera

Dragan 2k: Agerandet kam man ju ifrågasätta, men samtidigt vet vi ju bara det som står i tidningarna.
Kommentera

willysson: Nja. Egentligen inte. Den allmänna uppfattningen är att man vill ha en yngre målvakt noch som känns lite stabilare kanske. Men vem vet om Salo kommer kanske det blir en annan Salo vi får se än tidigare. Bakom Frölundas försvar är de flesta målvakter suveräna.

Men om Salo kommer backar vi givetvis upp honom till hundra procent.

I övrigt tycker jag inte om den här affären eller hur den utvecklar sig. Jag menar. Anta att Niklas Andersson skulle säga att han känner sig slut som artist och Frölunda går med på att göra honom fri på grund av det. 3 månader senare bor han i Värmland och vill lira för FBK. Skymfen är total.

Jag gillar inte sådant agerande.
Kommentera

Dragan 2k:

Tråkig, värdelös, tråkig och... alldeles, alldeles tråkig.

Kommentera

Dragan 2k: En fråga bara...
Vill supportrarna i göteborg att han kommer till stan och spelar??
Kanske mitt starka ogillande beror på att han spelade i de där konstiga tröjorna ifjol, det kan ju bara bli bättre:)
Kommentera

Dream Team: Haha. Vad vore silly season utan bråk mellan Frölunda och Modo:-)
Kommentera

Dream Team: Du glömde länken, ditt nöt!
Kommentera

Danne_l: Läser nu i Expressen och där ges en lite annan bild av hur turerna mellan Frölunda och MoDo gått vad gäller Salo- en lätt otrevlig sådan.

"- Spelarna måste ha ett ansvar. Han kan inte säga upp kontraktet hit och dit och tro att vi struntar i vad han gör sen.
Frölundas klubbdirektör Mats Ahdrian säger att affären lär bli klar inom kort
Men Bengt Hedin tänker inte ge sig."

"...Modo är berett att gå till förbundets skiljenämnd för att få kompensation för Salo.
- Det här måste vi bli rikligt kompenserade för, säger Hedin.
Men Frölundas sportchef Christer Kellgren anser att Salo är en fri spelare.
- Vi har alltid jobbat utifrån att Salo inte har något kontrakt. Såna är fria att ta jobb var de vill utan övergångssummor."

Det kan som sagt bli en ordentlig rivstart på säsongen, trots att det är nästan två månader till seriestart... ;-)
Kommentera

Dream Team:

Jonas Johnsson och Ronnie Sundin, säger jag ju. Kom inte här och förstör.

Kommentera

Poffa: Stålars i retur är väl mest troligt.
Kommentera

Paddan:

Ja, han är den som fyller på den där remsan med kölappar som alltid är slut.

Salo är MODO:s spelare även under kommande säsong, ja registreringsmässigt i alla fall. För att han ska få spela med Frölunda så måste MODO släppa honom frivilligt eller så måste Frölunda ersätta MODO. Det första är inte ett alternativ och då är det frågan om vad som är lämplig ersättning. Jag kan tänka mig Jonas Johnsson och Ronnie Sundin som lämplig ersättning.

Kommentera

Danne_l: Tänk på Brunetta i Frölunda...

Se, äntligen fick jag dig att bryta ihop ;)
Kommentera

Danne_l:

Att ljuga för sig själv är väl ändå att sjunka väl lågt? :-)

Kommentera

Poffa: Hmm, vad gör Pierre på banken? Jobbar? ;)

Tja, att det kommer någon form av reaktion från MoDo-håll är inte underligt eftersom (vad jag förstått) så står väl Salo fortfarande under kontrakt med MoDo. Det här bättrar väl inte direkt på förhållandet med Frölunda, antar jag.
Undrar vad Ahdrian tycker?

Det återstår ju att se om det står en Salo i motståndarkassen i premiäromgången. Nu när Steen är borta måste vi ju ha någon som höjer temperaturen inför och under matcherna...
Kommentera

Linnea:

Känns som att det är läge att börja intala sig att detta är en jättebra värvning för laget. Att han är minst lika bra som Henke. Osv.
Kommentera

Danne_l: Ja, om nu Frölunda, väl mot förmodan, på nåt sätt skulle sätta sig emot en ekonomisk ersättning till MoDo, då kan nog följetongen med ovänskap fortsätta ett varv till.
Kommentera

Danne_l: Det här blir bara värre och värre... Jag försöker rationalisera bort det så gott det går.. Försenat aprilskämt?
Kommentera

Danne_l:

Med att Salo kastar pucka i Frölundas mål, allt medans Hedin skrattar hela vägen till banken? Det är min förhoppning i alla fall.

Kommentera

Dream Team:

Modo och Frölunda som är så goda vänner sedan tidigare. Hur ska detta sluta???
Kommentera

Det verkar som det ligger mer och mer sanning i ryktet om att Salo skulle vara aktuell för Frölunda. Samtidigt har detta såklart orsakat irritation hos MoDo.

Läst i AB:

"- Dealen var att Tommy direkt efter säsongen sa att han inte orkade fortsätta, att han inte hade motivation, att han ville sluta och att han hoppades att vi hade förståelse för det, säger Bengt Hedin.
I tisdags ringde Salo till Hedin - och meddelade att han är på väg till elitseriekonkurrenten Frölunda. Hedin höll på att tappa hakan av förvåning.

- När Christer Kellgren från Frölunda ringde och Tommy Salo ringde senare på kvällen blev jag självklart oerhört förvånad. När jag förstod att det var hundraprocentig sanning bakom alltihop, att han verkligen vill spela där nere, kände jag en stor besvikelse och naturligtvis en irritation."

Vidare:

"...Modo kommer nu att kräva ersättning av Frölunda.
- Ja, vi vill inte gå lottlösa ur den här situationen, det får bli en ekonomisk kompensation till Modo. Tommy hade ett tvåårskontrakt och är registrerad för Modo Hockey till 2006, säger Bengt Hedin."

Vidare, se länken..

Kommentera

kungsbacka:

Nu blandar du ihop det. Jag har minsann inte skrivit något om att köpa spelare hit och dit.
Kommentera

Danne_l:en barnslig nivå dit du har tagit detta men de e ok jag tyckte bara det lät på dig som att det bara är att köpa jag ville få fram att det inte bara är att köpa titta på leksand o link.
Kommentera

Asså...d e helt sjukt om Salo kommer in i truppen..visst han var bra men ja tycker iaf att efter vitrysslandsmatchen så har han bara blivit sämre å sämre..visst han har gjort några bra matcher i modo men ja tycker att d e en idiotisk idé att han ska in i laget men d kanske inte finns så mkt annat å välja på..dom e ju ute gansak sent om man säger så..
Kommentera

70 Rodrigues: Fast det går iofs lika bra att fortsätta skratta åt den nyheten.

Nu var det någon som ville säga något, igen.
Kommentera

Paddan: Inte mer :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Tyvärr, du var bara sju timmar för sen med den nyheten ;)
Kommentera

Vet inte om detta har skrivits om redan, men enligt Expressen så ska Tommy"nickkungen"Salo vara klar för Frölunda??
Kommentera

kungsbacka: Om vi ska lägga oss på den nivån kan jag meddela att jag tror att Timrå kommer åka ur i år. Frölunda vinner överlägset och Salo håller nollan genom hela slutspelet. Norrena? Han säljs till Björklöven kring nyår.
Kommentera

scim: Äh. Han har ju skaffat fruntimmer i Götet... det är väl skäl nog. Och jag tror ingen är speciellt sugen på att få honom tillbaka. Jag känner inte till kontraktssituationen, men jag trodde att han skulle stanna i klubben som målvaktstränare?
Kommentera

Crazyhorse: tror du att det bara är att köpa om man har mycket pengar tror inte att norrena vill tillbaka till fröl. förövrigt tror jag att linköping blir bättre än fröl. iår det tror nog norrena och.
Kommentera

Modoante: Tror de flesta lag vet hur man gör mål på Salo. Det är bara att skjuta högt, lågt eller en isare. Det mesta går in :) Nä, nu var jag riktigt taskig. Men bra är han inte längre.

Dock ska man inte håna honom, som man gjorde i elitserien bland klackarna - speciellt när man tänker efter hur mycket han gjort för Sverige och som alltid ställde upp för svenska landslaget. En av våra bästa genom tiderna.
Kommentera

Paddan:
Snälla du, nämn inte Brunetta och Frölunda i samma mening:)

Skulle vara fruktansvärt intressant att se den önskelistan. Skulle han vara topp 20 på den listan skulle jag bli förvånad....
Kommentera

Danne_l: Äh, det är uppenbarligen ett sätt för Frölundaledningen att mörka att man smugit in Mario Brunetta i truppen. ;)

Undrar förresten hur långt ner efter de målvakter de egentligen vill ha, som man kan återfinna Tommy Salo på den där listan.
Kommentera

Modoante:

Skulle det vara så att Salo brutit avtalet med Modo för att lägga av och sedan skriver kontrakt med Frölunda så ser jag helst att Modo stämmer Salo, det finns gränser för hur man får bete sig.
Kommentera

Paddan:

Åh, va jag hoppas Salo tackar nej...

Förstår fortfarande inte, efter att ha funderat över frukosten, vad man ska med en sån målvakt till. Han kommer ju liksom inte hålla mer än nåt år ändå. Bah.
Kommentera

Dream Team: Kan dem inte köpa tillbaks Norrena?, då får han ju vara förste målvakt. ;O
Kommentera

Dream Team: Äh, det är väl trevligt att ni signar topp-presterande fd MoDo-målvakter *host* PR32 *host*
Kommentera

Poffa & Paddan: Trovärdigheten på topp för ex-MoDoiten Salo, vad det verkar.. ;-)
Kommentera

audiblegiraffe: Ahh Lassila, det var tider det, SM-guld 1981
Kommentera

Danne_l: Hmm, vad var det jag skulle säga? Jo, just det ja...

Kommentera

Poffa: om nu Salo går till frölunda så borde ju modospelarna vet hur man gör mål på han.Kan bli en intressant elitseriepremiär.:)
Kommentera

Salos kontrakt upplöses inte i tomma luften bara för att han sagt att han skall sluta. Om nu Frölunda mot all förmodan skulle vilja ha Salo så kommer man förmodligen bli tvingad att köpa lös honom från MODO. Vill man göra det så skulle ingen bli gladare än jag. Pengar till MODO och Salo till Frölunda. En win/win-situation för MODO.
Kommentera

Linnea: Ah.. har läst nu på svd.se att han har flyttat till gbg för en ny kvinna.

Jag tror ändå inte att han kommer spela i Frölunda nästa säsong. Känns som ett misstag. Man borde hellre satsa på nån målvaktstyp ala Lassila.
Kommentera

audiblegiraffe: Det trodde vi väl allihop. Och nog kan de bättre än Salo? Eller ser marknade verkligen så risig ut?
Kommentera

Danne_l: Det här låter ju onekligen väldigt fel... Hade för mig att han skulle jobba som målvaktstränare i modo. Men nu har han ändrat sig och kanske t.om vill fortsätta som målvakt. Trodde att Kellgren och co. siktade på en bättre målvakt?
Kommentera

Dream Team: Jag förstår dig. Vi kan säga så här. Det har inte bara funnits stjärnor i och kring Brynäs...
Kommentera

MickeASthlm: Nej, det må ju vara sant. Men varför försvara någon som inte gör annat än gnäller överallt..!
Kommentera

Danne_l: Ja, förvånad är väl det minsta man skulle bli. Jag hade känslan att Frölunda lagt ribban betydligt högre vad gäller ersättare till Henke...
Kommentera

« · 560341 · »