Frölunda HC

60388 inlägg · 3399 ämnen

MIF-FRÖLUNDA?

« · 310430 · » Till forumet


Sv: MIF-FRÖLUNDA?
GuldIndianen: Har ni 4 kedjor? Trodde att ni hade 3 plus ett par spelare
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru:

Nummelin och Mange ska ju komma "hem" igen, då blir det 4 kedjor ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru: Jag menar om Mange kommer hem. Då har vi 4 fulla kedjor. Just nu har vi 4 centerformationer och en extra back.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Plus 3 backpar vill jag tillägga.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
danoj: Kul om de kommer. Vi behöver lite motstånd :-)
Det är inte roligt om ES är avgjord efter 25 omg även om det kommer ett slutspel efteråt. Hur stor sannolikhet är det att de kommer tillbaka ?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru:

Om nu Langnau inte får ordning på skutan så ser jag det som en 80% chans att han väljer Frölunda framför tex LHC om han återvänder till Sverige, visst spelar pengarna in kanske, men han var ändå hos oss i 6 säsonger, och fjolåret lär väll inte direkt ha minskat våra aktier om att få tillbaka honom.

Vad beträffar Nummelin har jag inte en aning :)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
danoj: Nummelin ser vi nog aldrig i Frölundauniform igen tror jag tyvärr. Däremot kan mycket väl Magnus komma tillbaks. Det finns ju trots allt lite stålar i föreningen numera att betala konkurrenskraftiga löner till "komplementspelarna".
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k:
Såg att ni har dragit vinstlotten ikväll igen vad gäller domaren.
Christer Lärking blir det som dömer MIF - Frölunda
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Finns det någon domare som är bra? Tycker varje gång det snackas om domaren så är han kass. Jag har nämligen dålig koll på dem
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
slashpuppie: Det är bara för att det inte finns någon domare som kan döma efter allas önskemål. Det funkar helt enkelt inte, och sitter man bredvid eller står på läktaren så nog phan vet man mer än nissen i randigt. I TV-soffan med repriser och allt så är man ju enormt mycket bättre än hela domarbasen..... Eller hur ;-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
slashpuppie:
De finns domare som är riktigt bra med Ulf Rådbjer i spetsen .
Som gammal spelare har han känslan för hur han skall "styra" en match så att den inte riskerar att spåra ur.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Klinth & Frasse: tack för era svar :)

och Klinth, visst e det så ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: En bra dommare egentligen är ju konsekvent rakt igenom. Ser om han är petig eller inte tycker jag inte är lika noga så länge han dömmer likadant för båda lagen genom hela matchen. Ett exempel på en mycket virrig dommare är VInnerborg
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Det finns inte en domare som jag skulle vilja byta plats med för en dag. Fy vilket otacksamt jobb. Hur man än dömer så är det alltid någon som skäller ut en. En eloge till dom som ställer upp på det, om och om igen.

Behåller ändå rätten att gapa mig hes på domaren framöver, det är så det ska vara ;-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Klinth:
Som åskådare både på arenan och hemma i tv-soffan så är man ju alltid expert så har det alltid varit och så lär det alltid förbli.
Dock skulle jag vilja se att man gör sig av med Lärking och Vinnerborg
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Lärking är mycket varierande ibland bra ibland user. Vinnerborg verkar alla tycka är kass, Ulrik LIndh blir jag alltid nervös av att se. Och nu finns det ju en ny dommare Peter Eriksson tror jag han hette, han hade ingen bra dag i Scandinavum sist, men han får några chanser till innan jag klassar honom som bra eller dålig. Han kunde ju helt enkelt haft en dålig dag på jobbet.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: Jag kan av erfarenhet berätta att domaren i Scandinavium har ett betydligt bättre arbetsklimat än de domare som dömer bandy på slättnergsbanan i Trollhättan där Gripen spelar. Gör dom bort sig det minsta där så lägger Y-front knappast fingrarna emellan, de slår diekt, och det hårt. Med ord jag knappt törs ta i min mun utan varm *läsk* i termosen....
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Har en kollega till mig som spelar hockey. Han är från Finland och är helt ny här i sverige. Känner ni till nån sajt på internet där man kan köpa klubbor och annan utrustning? tar tacksamt imot alla tips.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: På everything.se och webtiger.se finns allt möjligt, hockeyutrustning bland annat. God shoppinglycka!
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Prova även Blocket.se
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru: Nån som känner till en webbutik med obegagnat?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Är det inte enklare att gå ner till butiken i fråga. Så kan han ju dessutom se vad det är han köper..
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
mangan: Eller också kan han köpa mina gamla grejer. Lite små kanske men funkar nog ganska bra ändå. :))
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
mangan: Problemet är att vi Bor i ED. Härifrån är det 20 mil till närmsta butik. Därför vill han handla på webben.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Flytta istället ;-)

Skämt å sido, går det inte på de klassiska sportbutikernas hemsidor?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Här är en länk.....
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Vf Chefen: Och en till......
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Klinth: Blir det tufft ikväll eller blir det som Bambi på hal is.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru: Tja, det är lite svårt att säga så här på förhand. Malmö spelar ju tufft och tätt samtidigt som VF´s bortastatiatik inte är den bästa, även om trenden håller på att vända. Jag tror på Frölundaseger, och tipset är lagt. Men det kan nog bli ett och annat blåmärke i kväll....
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Klinth: MIF är inte speciellt roliga att se på men de kämpar som vilddjur.
Önskar er trots allt all välgång ikväll utan för många skador.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru: Vi överlevde Leksand som var värre förra året med att skapa skador men vi hoppas på det bästa :)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
MoK: Bara inte Oscar A blir skadad igen!

Hoppas det blir vinst ikväll, men Frölunda brukar ju ha lite problem med Malmö på bortaplan tyvärr:-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Emma: Dragan är full av förhoppningar. Tonite's the night. Vi har ju för övrigt tippat vinst till Frölunda i expertpanelen och då blir det ju vinst...med 3-1 kan tilläggas.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k:

Har expertpanelen tippat en enda förlust den här säsongen?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dysso: Slickar du såren fortfarande efter överkörningen i Könjöping.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dysso: Förlust tippas när man tror på en förlust. Vi tror aldrig på förlust därför har förlusttipsen lyst med sin frånvaro. Det frodas stor optimism bland personalen i expertpanelen
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru:

Var fick du luft ifrån?
Jag nämde varken Färjestad eller HV i det där inlägget, som var en väldigt enkel fråga. Men det kanske var för svårt för dig?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dragan 2k: Inte för att jag på något sätt förringar er kompetens, men har ni någonsin tippat rätt?
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Linnea: MoK har varit duktig några gånger :)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Dysso: Gillar att tetas :-)
Ta det inte sååå personligt
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Linnea: Minnet är lite kort men en av oss har alltid rätt.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Linnea: Vaa betvivlar du min förmnåga att tippa :)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Svanru:

Hade du skrivit "Jönköping" och inte något annat så hade jag kanske inte tagit det på det sättet.

Hursomhelst så tycker jag att överkörning är ett rätt mastigt uttryck, även om ni var klart bättre. Vill du prata mer om matchen så är du varmt välkommen i HV's GB. :)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
MoK:
Med tnake på hur många rätt ni brukar ha så visst är man lite skeptisk ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Linnea: MoK har prickat rätt två gånger. I kväll är det min tur. Om inte så tar någon av de andra pålitliga gossarna ansvaret för slutresultatet. Vi bara är så bra..... ;-)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: hahah nu e han kaxig han på baksidan igen :) Jag har faktiskt tippat 2 matcher rätt.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
MoK: Ser inte till dig på "Tippa matchen" men jag ligger före en vilt jagande Danoj med 1p :-))
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
MoK:
Skall du tala om baksida som håller på ett lag med namnet Häcken ;)
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
65Selander: Det handlar om våran världsberömda expertpanel här på VF´s GB.
Kommentera

Sv: MIF-FRÖLUNDA?
Frasse: hehe Häcken e fina grejer det :) Men vi har iaf inget lag som blir utspelade av Assyriska med 4-0 och sedan går och vinner SM Guld :)
Kommentera

« · 310430 · »