Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Nu blir det hockey av hög klass

« · 447521 · » Till forumet

Sv: Nu blir det hockey av hög klass
Sannes:

Vi var värda 3 poäng, inget snack om den saken.
Dock så kommer Brynäs få sota för den tappade poängen på torsdag.
Kommentera

Får nog hålla med Paddan litegrann om att Lärking var rätt så ok, han har varit betydligt värre.

Lite surt att få kvitteringen i baken när det är så lite kvar av matchen, förhoppningsvis så kan man få igen det någon gång.
Härligt att få med sig två poäng, det tycker jag grabbarna var värda.
Kommentera

audiblegiraffe:

Spela roll, Modo tappade ingen poäng när dom tog ut målisen, och dom hade knappast fått lika bra tryck i sudden om dom inte tagit ut Salo.

Lärking tycker jag var bra, sett över hela matchen. tog några knasiga utvisningar, men åt båda håll. Ingen särfördelad av domaren.

Men vilken holmgång, två finallag kändes det som, slutspelshockey i omgång 15 är helt okej.
Kommentera

danoj: 80-och 90 tal jag föröker att glömma :-) Lycka till mot Brynäs men det är inte långt kvar till vår små backar kommer till Scandinavium. Undrar om Chara slår huvudet i taket i er lilla arena?
Kommentera

Svanru: Ahh, Sven-Erik Sold *får något drömskt i blicken*
Vart har alla de braiga domarna tagit vägen? ;)
Kommentera

Svanru:

Nu när du säger det så går det upp ett ljus, när var det han var som aktivast?

Serieledarn mot botten (Brynäs) på torsdag, det kan väll bara sluta på ett sätt?

Frölunda-Brynäs 6-1
Kommentera

danoj: Minns du inte katastrofen Sven-Erik Sold från Gagnef. Han var värre än alla domare genom tiderna i ES, jämfört med honom är Lärking en riktig dröm.
Kommentera

Kan inte förstå varför man tar ut målvakten alls i sudden... jag kanske är feg av naturen.. men det är ju ganska självklart att det slutar med mål för det andra laget...
Kommentera

slashpuppie: Klart han var bra, jämfört med hur han brukar vara i vanliga fall. Några lite väl petiga utvisningar i tredje, annars är det inte så mycket att anmärka på.
Kommentera

Paddan: Lärking bra??? nu skojar du med mig??
Kommentera

Dragan 2k: För övrigt härligt att se att Aftonbladet har koll på resultaten:

"Västra Frölunda - Modo slutade 2-1". Två fel hittas: Resultatet och att laget numera heter enbart Frölunda.
Kommentera

Dragan 2k: Men jag måste säga att jag är lite smått besviken.
Vilken fjuttig volym det var på busvisslingarna när Steen hade pucken. ;)
Vart tog det där "helvetet" vägen som alla utlovat på förhand?
Kommentera

Petra: Vet du vad? När jag bodde i Sundsvall kände jag ungefär likadant, fast de kommentarer man helst ville slippa var ju i det fallet kommentarerna från gläfsarna. Nog för att Gläfsers är mitt andralag, men det var fan så jobbigt om vi råkade förlora och min kollega Benny, två rum ifrån mig, plågade mig med den eländiga TIK-Power hela dagen. Då var det skönt att söka tröst hos mina två leksingkollegor som var konstant deprimerade pga Leksands uselhet och därför behövde minst lika mycket tröst själva. Dessutom skall leksingkollegorna ha cred för att de alltid följde med mig och såg när Luleå spelade i Timrå Isstadion och de sjöng och skrek för att heja fram LHF som om de hade varit infödda lulingar. Tack Petter och Anders! Ni gjorde min Sundsvallstid uthärdlig.
Kommentera

Paddan: Det är helt underbart med sådan här matcher. Just när man känner spänning, irritation, glädje, lättnad, besvikelse och allt vad det innebär. Ett rent nöje att bevittna. Synd att man inte kunde vara på plats.
Kommentera

Dragan 2k: Tackar så mycket för underhållningen. Riktigt trevlig match och dessutom var Lärking riktigt bra. Sett över hela matchen så var, enligt min mening, Frölundavinsten rättvis
Kommentera

Pust! Det var en holmgång som heter duga. Skönt med två poäng i alla fall. Förutsättningarna för suddenperioden var inte den allra bästa med den utvisningen. Kul dock med offensiv satsning i sudden från Modos sida
Kommentera

Svanru:

sold? :)

Gött att det var Påhlsson som fick sätta spiken i kistan iaf.
Kommentera

danoj: Det har han vait sedan Sold slutade.
Kommentera

Christer Lärking, sveriges sämste domare...

Hade lika gärna kunnat bli 6-1 till Frölunda, bara dom skärper siktet till nästa gång.
Kommentera

Vf chefen: Tackar tackar!!!Nu går man med lätta steg till jobbet imorgon,utan att måsta lyssna på Läskiga,nitiska små MoDo-iter!!!:)))Att man kan bli såååå glad åt en Frölunda vinst:)))
Kommentera

Men det blev tvärtöm . Grattis
Kommentera

Vf chefen: Nu är frågan om MoDo drar in 3:an
Kommentera

Petra: Lite för spännande till och med.
Kommentera

Vf chefen: Det här vart ju onödigt spännande va?
Kommentera

Kom igen nu då...PP nu...
Kommentera

Vf chefen: Tänk om du kunnat vara tyst???:))
Kommentera

Petra: Som tur är så brukar powerplay i början på en period inte ge utdelning så ofta. ta i trä...
Kommentera

Dragan 2k: Jag litar på dom till 110%...
Kommentera

Petra: Skönt med 2-0 buffert. Känns som det kan vara behövligt. Nu får Frölunda det dock jobbigt med ett 1:53 långt boxplay i början av tredje.
Kommentera

Dragan 2k: Fortsätt så Frölunda...Snart kan jag känna mig lugn att gå på jobbet imorgon:)))Yes!!!
Kommentera

Petra: Haha. Vi får hoppas att det går vägen. Modo är riktigt på gång och har 15-5 på de senaste tre. Men Frölunda håller stilen och gör mål tidigt i matchen. Bra powerplay från Modos sida. Gäller att hålla utvisningarna till ett minimum. Klyschan lever - Spel i numerärt över- och underläge blir superviktigt i dagens match
Kommentera

Petra: Se där:))Fortsätt så Frölunda:))
Kommentera

Kommer nu hem efter en dag som har bestått av Storhetsvansinne från dom läskiga små MoDo-iterna som jag tyvärr måste jobba med.Dom ser denna vinst som glasklar.Se nu till att Frölunda vinner,så jag kan gå på jobbet utan att måsta lyssna på MoDo-iterna 1 dag till!!..Ingen blir gladare åt en Frölundavinst idag än jag,Timrå-it som jag är:)))
Kommentera

Poffa: Tja, det har ju inte gått så himla glimrande hitintills i alla fall :-)

Men skam den som ger sig!!!
Kommentera

Här skall ni få er kvällens slutresultat:

Frölunda - MODO 3-5

Och eftersom det går så himla uselt för (de så kallade) experterna så kan ni ju sätta upp mig på deras sida. Då får de ju åtminstone en poäng denna säsong. ;-)
Kommentera

knaskamilla:
Helt övertygad om att du lyckas.

Hur som helst så skall det bli kul att få träffa dig imorgon.
Kommentera

Sannes: Exakt.Bara att ringa honom och hälsa från Dragankonsortiet. En hel värld i Malmö kan öppna sig
Kommentera

Sannes:

Svårt att slita sig... Äh, jag känner inte Percy. Däremot känner jag en dansk som känner folk på Malmös kansli. Det borde räcka, tycker jag.
Kommentera

knaskamilla:
En dansk, hm, tycker nog att Dragans förslag låter mycket enklare.
Kommentera

Sannes:

Jo, jag har en dansk som jobbar på det åt mig... ;) Nåväl. Nu känner jag att jag ska tiga om mina privata biljettbekymmer i den här gästboken, så jag tänker förflytta mig till TV-soffan.
Kommentera

Sannes: Bara att ringa Percy.
Kommentera

knaskamilla:
Du hittar säkert någon som kan hjälpa dig med den matchen också om det kör ihop sig.
Kommentera

Sannes:

Tur, ja! Det kan man verkligen säga. Nästa bekymmer är MIF-matchen jag tänkt se den 25:e november (redan pröjsade flygbiljetter där också). De har inte släppt biljetterna till den än, men ändå verkar det snart vara utsålt. Fascinerande. Håll tummarna... =)
Kommentera

Funkar det inte ens att gå till scandinavium och köpa en biljett på rad 0 ? Jag gjorde ju misstaget att göra det en gång. Man ser ju inte mera än den gröna väggen som är framför och lite plexiglas. Men man kan ju vandra upp till valfri klack om man känner för det istället.
Kommentera

knaskamilla:
Men tur att det löste sig för dig när du redan hade pröjsat flygbiljetten.
Kommentera

Danne_l:

Jag försökte vara ute i god tid (dvs innan alla fick reda på att Foppa var klar för MoDo), men då hade de ju inte SLÄPPT biljetterna än! När de väl släppte biljetterna var det omöjligt att få tag i dem...
Kommentera

danoj: Problemet är väl att biljetterna hamnar i fel händer på detta sätt. Att Stora företag köper upp massa biljetter för att dom är eftertraktade. Sedan så står stolarna tomma när det väl skall spelas matcher.

Kanske bara sälja seriebiljetter till privatpersoner ?
Kommentera

Danne_l:

Äsch då, du ska se mina teleräkningar från telnr 811020, vi snackar 4 siffriga belopp ;)
Kommentera

danoj:

Det är alltid högt min vän, alltid.

Vad gör man åt det? Jo testar att vara ute i god tid för att köpa biljetter!;)
Kommentera

« · 447521 · »