Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Nya och gamla spelare till VF?

« · 280859 · » Till forumet

Sv: Nya och gamla spelare till VF?
Dragan 2k: d måste ju bero på stålarna då ju,,,,,,,lite hjärta för göteborgspubliken å frölunda borde han ju ha. speciellt när d går så bra för vf som d gör nu, så borde d va ännu mer intressant....men, men vi klarar väl oss bra utan honom oxå :)
Kommentera

iwm:
Fast så stort hjärta för Frölunda lär inte Calle ha. Om jag inte minns fel har han inte spelat särskilt mycket för VF? Hans hjärta finns med all säkerhet hos Washington och det mesta pekar ju på att han fortsätter jobba för dem som scout.
Som det verkar nu så är han inte särskilt motiverad att spela i elitserien. Så varför ska Frölunda sträva efter att ha honom i laget?
Kommentera

liepins: ne och om han nu skullekomma till vf borde han grävt en fet lön för att kanske bara stanna 1-2 år..så jag tycker man ska sattsa på nån yngre..;)
Kommentera

Dragan 2k: KLart man skall fortsätta ta upp yngre spelare men svårt att ha för mycket ungdomar i laget man måste ha äldre med erfarenhet oxå. Svår balans
Kommentera

MoK GG: Ja även om ungdomlig fart och fläkt är bra så kan vi ju säga att vi har redan det. Vi behöver en sorts pappa för laget. Tror att Jonas Johnson kommer att ta över den sysslan nu.
Kommentera

Peter72: Får hålla med tidigare talan och tror inte JJ är en bra pappa för laget. Det behövs nån annan för det. Tror Nicke passar bättre
Kommentera

MoK GG: Själv tror jag att JJ och i viss mån Niklas kommer att dela på sysslan. jag menar JJ valde bort NHL för att sluta sin karriär i VF. Det om något så steg JJ i mina ögon till en riktig indian.
Kommentera

Peter72: Jo JJ steg när han valde bort NHL framför sverige och VF men det gör honom inte till en bra ledare bara för det
Kommentera

MoK GG: Nej kanske inte det men man måste också se till dom kvaliteter han har. visst han är en ypperlig spelare men gör mycket jobb i det tysta som man inte märker. Plus måste jag säga vi har ingen riktigt som kan jobba som pappa i dagens VF. Ingen som micke eller carna.
Kommentera

Peter72: Ackeström då :)
Kommentera

MoK GG: Där har du en poäng. han hade jag inte ens tänkt på. Han har defintivt dom kvaliteter som behövs. Och han har varit en sorts pappa för laget redan.
Kommentera

Peter72: Jo vi får helt enkelt vänta och se vad so blir.
Kommentera

MoK GG: Jäpp bara vänta och se.
Kommentera

Peter72: Ronnie är ju en av de tystlåta spelarna. Jag tror själv att JJ kommer bli Captain han är ju den ända Assisterande kaptenen som är kvar... Sen tror jag också att Esbjörs kan va ett bra alternativ, Niklas också....

JJ- C
JE- A
OA- A
Kommentera

jensa ska fasiken bli el capitano,, Där lär det bli mycket sagt,, hehe,,
Kommentera

liepins: nä, han har väl inte d, men frölunda måste väl ändå betyda mer än nån annan nhl-klubb, han säger ju att d e ett alternativ, lr hur?
om han inte blir talangscout..
Kommentera

iwm:
Jo fast man får ju också tänka på att han levt större delen av sitt liv där borta...
Kommentera

liepins: Jaha då var även denna hockeyn slut och skönt e la det får jag tillägga. Bara att vänta till Augusti nu då :)
Kommentera

MoK GG:
Japp, inte många månader kvar nu...semester innan allvaret drar igång igen bara;)
Kommentera

liepins: Semester! vem har det? Nu skall ju gubbarna träna inför säsongen. Varken Nicke eller ronnie har väl semester. Själv får man väl gå och kolla på träningarna i Wallen när de börja komma dit.
Kommentera

Peter72:
Nä spelarna ska inte ha nån semester inte! Men vi syupporters är värda det efter denna säsongen..hjärtattackerna var nära ett par ggr..hehe
Kommentera

liepins: Ja flera gånger per dag till och med. Nu får dom allt vänta tills september. Eller blir dom tidigare kanske???
Kommentera

Peter72:
De första träningsmatcherna är i Augusti...men då ska det nog inte behövas nåra större hälsoproblem..
Kommentera

liepins: Nä det är ju som ett förspel. Först kommer inget sen kommer inget sen kommer en jävla massa( september). :)
Kommentera

liepins: Man ser fram en del emot att åka och kolla träningsmatcher och se bambi på hal is spela igen :)
Kommentera

MoK GG:
Ja ska bli jädrigt skoj, för nu har säsongen börjat!;)

Längtar redan till Tälje...
Kommentera

liepins: Tälje.... hehe och Sledgehammer och käka hamburgare då eller?
Kommentera

MoK GG:
Exakt..lite speciella känslor till den resan, du vet. Var ju min första med Bad Boys..;)
Kommentera

liepins: Ja så var det ju faktiskt. Ser fram emot en längre visit i Oskarshamn med faktiskt i Auguisti. Kan bli sköj med en liten semester tripp.
Kommentera

MoK GG:
Hade ju vart guld om det blev fint väder då också...ska bli jädrigt skoj. Vet du vilka de möter då?
Kommentera

liepins: Minns inte men tror det står på BB sidan under nån gammal nyhet
Kommentera

liepins: Dom möter givevis Oskarshamn samt ett lag till som ej är bestämmt ännu tydligen
Kommentera

MoK GG:

Oj, blir en tuff match där då..hehe. Läste att de ska till Nwe York på "träningsläger"...ska inte vi åka på ett träningsläger vi med?;)
Kommentera

liepins: Vi har ju inte råd med så dyra träningsläger detta året så vårat får först bli på min altan sedan i Oskarshamn :)
Kommentera

MoK GG:
Jo men jag är inte kräsen så det duger gott åt mig;)
Kommentera

liepins: INte kräsen? Hehe du skall känna dej lycklig om du får sitta på min fina altan och grilla minsann :)
Kommentera

MoK GG:
Tro mig, känner mig speciell som får beträda din altan;)
Kanske skulle bjuda in Carna?
Kommentera

liepins:
Läste på en "ryktessida" att dom skulle möta Colorado i O-hamn, men detta är ju bara ett rykte.. (skojar kraftfullt.. :>)
Kommentera

mustanaamio: *skratt* varför just i Reaktorland?
Kommentera

fröken småland:
VF ska dit o träningsspela i augusti, motståndare är inte klara dock.
Kommentera

liepins: Okej.. då bör man alltså vara på plats, trots att det tar emot att behöva besöka IKOland
Kommentera

fröken småland: Ju fler supportrar det kommer desto roligare är det ju.
Kommentera

manganGG: Joo.. men jag gillar inte Oskarshamn.. som den lokalsupporter jag också är tillhör det min natur att känna avsky för idioter som IKO, Mörrum & Lakrits
Kommentera

fröken småland: Men stanna hemma då!!
Kommentera

manganGG: Men det kan jag ju inte eftersom Frölunda kommer
Kommentera

fröken småland: Då får du svälja stoltheten och bege dig dit ändå.
Kommentera

manganGG: Ja det är det som gäller. . bara inte fanskapen slår på sin trumma hela matchen
Kommentera

liepins: Carna.. då får vi bygga en kungatron och serva han hela kvällen :)
Kommentera

MoK GG:
Ja såklart..inget att snacka om..vi bjuder på ALLT vettu;)
Kommentera

liepins: Som man säger det kostar att ligga på topp helt enkelt. Men nu får DVDn komma så vi ka ha lite försäsongsträning vi som åkt med BB :)
Kommentera

« · 280859 · »