Frölunda HC

60388 inlägg · 3399 ämnen

Semifinal 2: Linköping - Frölunda

« · 697461 · » Till forumet


Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mok: Håller mig väl till 2-3, det gick ju bra igår. Ska bli spännande att se om de smäller på lite mer nu när de är igång. Var lite tamt emellanåt tyckte jag.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Jag tror LHC tar rond 2. Men siffrorna 4-2 tyvärr. Men Frölunda har ett par fatala saker att rätta till.

Boxplay. Man kan inte stå och titta på när dom andra åker runt boxen och till och med spelaren inne i boxen kan stå och peka hur dom andra ska göra och 10 sekunder senare gör man mål. Det är skandal att spela "passiv box" i dagens hockey. Färjestad stressar. HV spelar passivt. Färjestad krossade HV med 4 PP mål igår. Frölunda spelar passivt. Linköping gjorde mål igår. Linköping stressar. Frölundas PP liknade ett skämt. Ser någon mer än jag ett mönster?

Powerplay. Det måste gå att kunna göra mål när man spelar så mycket i PP. Dessutom när man haft en hel vecka på sig att träna. Patetiskt!
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
FreddanVF: Dessvärre är det ju så att hur mycket man än tränar PP eller BP så är det ju aldrig samma sak som i verklighet. Dock verkar ju LHC spelarna veta att Johnson skall dom inte låta stå en bit framför mål för där blev han nertryckt gång på gång. Där har han suttit många PP mål under säsongen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mok: Ja han är bra på att styra in hårda passningar därifrån. Men man kan inte ha en sak man kör hela tiden. Man får ha olika varianter.
Boxplay tycker jag är kass dock. Dom står ALLTID i en fyrkant och tittar på och låter spelarna skjuta in sig och stå i stort sett ostörda och skymma Salo. Det funkar inte i längden. Man får stressa puckföraren som på Evenssons tid. Ifjol hade vi dessutom en målvakt som tog i stort sett allt. Salo är inte i den klassen även om han är bra.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Klinth:

Linköping går segrande ur bataljen med 4 - 1
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
FreddanVF: Ser man på siffror så har vi ett PP på dryga 15% och en BP på dryga 81,5% givetvis inga bra siffror. Men bra att det fnns nått att jobba på då :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Klinth:
Matchen går till förlängning där allt kan hända..
3-3
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff: Ge fanken i mitt resultat :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mok:
Sorry, såg inte det. Nu efter en lite noggrannare koll så ser jag att mitt andra och tredje tips också är upptagna så då får det bli.....
3-5 Kallio får fnatt och stänker in tre stycken..
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff: Jag känner mig mer optimistisk och tippar därför hela 2-6.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Linköping HC - Frölunda Indians

Expertpanelen:
Klinth 1-3
Danne_l 2-2
mok 3-3
Linnea 2-3
Dragan_2k 2-4

Utmanare:
mattias-74 4-1
mangan 2-6
FreddanVF 4-2
bobbe 4-4
Paddan 1-2
piff 3-5

lets get ready to rrrumble!
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
PUST!

Det var en svettig period. Skönt att bara ligga under med ett mål. 17-8 i skott till Linköping. Rättvis ledning får man säga samtidigt som det känns lite synd att inte Salo tar pucken som slinker in.

Skärpning krävs i andra annars är denna match snart över. Förresten ser det ut i matchen som det brukar göra i CC - det vill säga ett lag på banan och ett annat som gör allt i sin makt för att försöka hänga med.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Dragan 2k:
Även jag pustar ut efter denna jobbiga period. Dels för att VF inte spelade så bra och dels för att jag behövde gå på toa men stanna kvar vid TVn.
Undrar lite över vad det är som är fel. LHC är riktigt bra det ska inte glömmas men jag tycker att VF hänge med ganska bra en stund men tappade det i slutet av perioden.
Salo räddar många svåra skott och lite surt är det som Dragan sa att han inte tar den som åker in.
LHC vinner skotten men tekningarna vinner VF överlägset!
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff: Öka farten nu gubbar! Åk ifrån lejonungarna nu!
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Dragan 2k: Hmm, hur tolkar man det när jag säger, i ett och samma inlägg, att Linköping gör dubbelt så många mål som Frölunda... och sedan tippar 1-2?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Bonuz: Hoppas vi får se något Frölundamål i sista perioden. Annars tycker jag Linköping spelat kanonbra i denna match - Frölunda kommer inte fram ordentligt på mål. Här gäller det att vilja ta lite stryk. Det kommer göra ont och ska göra ont att stå framför Norrena.

Fasen vad man irriterar sig på Norrena ibland. Inte att han tar alla puckar utan det där eviga svinga mot våra spelare. Sedan inte stå för det utan gömma sig bakom backar som får ta skiten i efterhand.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Dragan 2k:

Norrena är elak. Effektivt och lagomt elak som inger respekt. Och hans spelvändning innan 3-0 målet är ju världsklass. Det här kan bli en riktigt rolig semi för oss neutrala åskådare. Ja, för er oneutrala med, men inte på samma sätt, kanske.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Albert Hall:
Frölundas tur att få mål bortdömda...
Tog pucken på Ronnies hand? Jag såg inte pucken...
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff:

Dyrbart för er i fortsättningen nu. Ledbandsskada på sundin och Fotledsskada på esbjörs..
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mattias - 74:
Kanske dags för några juniorer att stiga fram?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff:

tror ingen junior i världen kan ersätta sundin...
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff: Fy fan vad illa det har sett ut idag. Inget stämmer, inte nåt. Och dessutom två skador på viktiga spelare. APA!!!
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mattias - 74:
Nej absolut inte, men de kan behöva någon extraback som inte direkt behöver kliva fram. Bara spela några byten så de riktigt bra får några sekunders vila.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Linnea:

Dessutom är det ju kanske dags att byta ut Niklas Andersson, Tycker han mest åker och glider..
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mattias - 74:
Ingen spelar så bra som man kan begära av dem.
Gillar att Joel visar känslor och drar på sej ett matchstraff..
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff:

Nej men det är väl nu i slutspelet man skall ta fram det där lilla extra..
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mattias - 74:
Ja det är det men det fungerar helt enkelt inte. Har ingen aning om vad det är.
LHC är helt enkelt bättre...
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff: Matchstraff? Fick han inte bara 2+2 eller var jag förbannad så till den milda grad att jag missade det?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Linnea:

Nej han fick 2 + 2 minuter.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff: Stenkoll på matchen märker jag. Lundqvist fick matchstraff närdå????

Förresten ser det ut som det gjort alltför ofta i CC. Men men. Vi har fortfarande hemmafördelen. Förhoppningsvis ser vi lite revancshlusta nästa match.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mattias - 74:
Okej, jag såg bara slagsmålet och sen ringde telefonen. Antog nästan att det skulle vara matchstraff då.... Härligt var det iaf att han visade känslor...!!!
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff:

Seikola som vanligt stabil. Vad går karln på under matcherna ?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Is?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Ja vi har sett förr när Sundin blivit skadad i slutspelet hur det gått då.-.. tack o hej vart det då.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
För övrigt ska tydligen Scandinavium bli silverfärgad istället.

Det enda positiva med denna annars fördömda dag.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
piff: Tydligen var det en puff. Med handen alltså. Men man blev lite paff när domaren bara -poff- blåste av för "handpassning". Trodde först att det var i sekvensen före, men på repriserna jag sett ser det ut som en "boxrörelse" framåt, om pucken sedan tog på klubban, bröstet eller handen kan jag inte avgöra. Men som sagt, 1-1 i bortdömda mål. eller 2-1 till er då. Så på Onsdag förväntar jag mig minst ett bortdömt VF-mål. Förhoppningsvis är det er kvittering 5 sekunder före matchslut som ryker då! ;)
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Såg Aftonbladet skrev om Sundins skada "OS-hjälten kanske kan spela på onsdag".... OS-hjälte var väl ändå att ta i även om det låter bra :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Robert Lahti... Ikväll gav han ordet kompensation ett ansikte. Tråkigt att gnäll ska ge resultat. Men som någon sa på läktaren. Det är väl tur att han dömer bort våra mål i en sån här match där allt går åt h-vete iaf.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Robert Lahti. Mycket bra insats i en match som hade mycket fokus på just den randiga killen, åtminstonde från media. Den enda missen han gjorde var väl kanske det bortdämda målet, och där är jag inte säker även om jag sett reprisen x antal gånger. Så jag bedömer det som ett korrekt domslut. Dessutom underbar feeling i det slagsmål som bröt ut. Hoppas att Lahti får döma alla återstående matcherna i denna semifinalserie.

Fredrik Norrena. Satan vad han är bra. Han psykar mer än vad han blir psykad. Han har en enorm känlsa för spelet. Och igår var han heltaggad.

Linköpings backar. WOW! Det ver inte lätt att forcera in framför Linköpings mål i går kväll. Mycket bra spelat. En stor skillnad jämfört med hur det såg ut framför Salo. Flera uppenbara markeringsmissar och det resulterade i mål, mål, mål...

Skador. Krutpaketet Esa borta på obestämd tid. Såg mycket otäckt ut och jag blir förvånad om han kommer tillbaks i detta slutspel. Men fan vet, det är segt virke i Esa. Ännu segare virke är det i Sundin. Är han inte tillbaka i morgon så är han det garanterat på Lördag.

Matchen. Vinns rättvist av det för dagen bättre laget. Finns inga ursäkter. Bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Dragan 2k:

"För övrigt ska tydligen Scandinavium bli silverfärgad istället."

Ett omen...? :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
FreddanVF: Vem är det som är enögd nu..?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
bobbe: Ja det var ju genomskinligt att han dömde bort det målet pga av vad den förra domaren gjorde. Han ger er två stycken 5 mot 3 lägen för skitutvisningar. Sånt som händer på isen hela tiden. Han pallade inte trycket. Men som sagt imorron är det ny match inget å gräva ner sig åt. Synd bara att när Lahti gör skitmatch så heter det överallt att domaren var jättebra men när Sjöberg gjorde ett bottennapp så var det han som gjorde att LHC losade matchen. Allt i förra matchen handlade om målsituationerna det var inte ens domarens fel. I den senaste matchen var domaren bedrövlig. Och Arne å ankan lovordar det.....jaja..
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
FreddanVF: ...och du verkar idag ensam om att såga Lahti. Efter semi 1 fick jag mail från diverse lags supportrar som var upprörda över skandalen i Göteborg.

Det händer inte i dag. Det är bara du som sitter på din kammare och... gnäller. Precis som vi anklagades för att göra häromdagen. Skillnaden är att det då var befogat.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
bobbe: Håller med dej angående Lahti,jag tycker Lahti gör en bra match,det är väl bara Frölundas 1-3 som kanske kam diskuterats,eller rättare sagt blivit godkänt ,men det var ju en av linjemännen som gick in o sa det var "hands",mycket märkligt.

Annars är det väl bara o inse även för VFFreddan att Linköping var klart bättre o dem vann rättvist!!

Men ny match o nya förutsättningar imorrn,o då kan det vara ombytta roller!!!
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Bissett19: Ny match som du säger och nya förutsättningar. Turligt nog är Ronnie Sundin med på isen vad det verkar enligt en intervju som WWS gjort.

Nya kedjeformationer är att vänta också tack vare Esbjörs skada. Inget brutet i alla fall hos Esa - det är positivt men att han spelar mer i semifinaleserien är nog uteslutet. Fast med hockeyspelare vet man aldrig.

Förresten vad är det för 5-0 match ni pratar om egentligen? Minns ingen sådan eller är detta ngt jag förträngt?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Dragan 2k: FBK-HV 5-0.........:-)
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Bissett19: Och det var bara Linköpings 3-2 senast som kunde diskuteras.
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
FreddanVF: Fan, du är mer envis än en åsna ju ;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
Klinth: Ja... men det var ju bara det målet som det handlade om som var fel. Resten var ju rätt. Varför var då Sjöberg så inihelsikes mycket värre?
Kommentera

Sv: Semifinal 2: Linköping - Frölunda
FreddanVF: Var det? I din värld så var det ju rätt. Jag är högst tveksam vad det gäller Linköpings andra bortdämda mål, men jag är tacksam över Sjöbergs beslut eftersom jag håller på Frölunda.

Dessutom hade han en annan nivå, orutinen lös igenom och han kändes inte lika stabil som Lahti. OM det sedan är sant att han åker runt och käftar med spelarna på en nivå så som det skrivits om i media så är det ännu värre...

Men nu tänker jag inte orda mer om det. Fortsätter du diskussionen så vinner du ;-)
Kommentera

« · 697461 · »