skalpjägaren: Ja, visserligen. Å andra sidan tycker jag det finns en del man kan skicka iväg till andra klubbar, som tex Fabricius, Blomdahl, Nordquist. Det lär nog hända också, vi kan ju inte stå med det överflöd som finns i dagsläget, det kommer aldrig att hålla.
qslig: frågan är ju om man verkligen ska hoppas att han kommer hit denna säsong med tanke på hur många forwards vi har för tillfället. Det är kanske lika bra om han kommer nästa säsong...
lu93rowa: Ja, vi får väl se. Det vore överraskande om inget NHL-lag snappar upp honom, med tanke på hans defensiva kvaliteter. Chicago? Njae, vi ser nog troligtvis inte Pebben i VF till hösten, men man kan ju alltid hoppas.
lu93rowa: Nej, han är inte redan klar, inget är påskrivet än. Nu lär han väl bli klar idag, men innan kontraktet är påskrivet lugnar i alla fall jag ner mig.
Enligt Leman som hade snackat med Pebben så hade Pebben nekat till att det fanns anbud från NHL. Hmm, man vet ju som sagt aldrig när det sägs så där, men det kanske finns en strimma av hopp om att få se Pebben i VF trots allt. Fan, jobbigt att behöva vänta. Vill ha besked om Pebben och Joel NU :).
lu93rowa: Jag hoppas att Joel kommer. Med honom får vi en fighterkänsla i laget som saknats ända sedan...ja ända sedan han var här senast.
Pebben är lyx och inte vad vi behöver egentligen. Vi behöver fortfarande en utpräglad målskytt att sätta in i en av våra toppkedjor.´
Som jag skrev på WWS så har vi redan en riktigt bra målvakt, ett riktigt bra försvarsblock i antågande och centrar av riktigt hög klass. Beträffande målskyttar har vi engentligen bara en utpräglad målskytt i Kallio som tyvärr numera tror att han är en sarggrinder och ska vara ute i sargerna och böka.
Visst. Andra i laget kan göra mål men jag skulle gärna se en spelare som är i grund och botten en målskytt men kan även behärska andra viktiga aspekter i spelet. Det behöver inte vara en Pesonen eller en Alfredsson direkt.
I HV finns Thörnberg - ett ypperligt svenskt exempel på vad som skulle sitta fint.
Dragan 2k: Haha japp, mycket cool. PP:t ser ju onekligen intressant ut, men det är ju en sak på pappret, en annan sak på isen, men det löser sig nog. Vi får väl hoppas att säsongen drar igång snart så inte Timråsupportrarna spränger sina blåsor, de verkar väldigt kissnödiga där uppe.
lu93rowa: Han och flickvännen köpte ju kåk för inte så länge sedan, så det är nog bara en tidsfråga. De förväntade väl sig ett svar i fredags, jag tror det kommer imorgon (måndag).
qslig: Alltså den här silly seasonen är rätt cool. Om vi nu tittar på vårt förhoppningsvis bra powerplay vi kommer ha nästa säsong kan det bli jäkligt kul.
Anta att vi har Niskala och Larsen inne som första backpar eller de kan vara andra backpar i powerplay. Moståndarna har fått direktiv: "Ok grabbar. Nu gäller det att hålla ut första minuten medan Niskala och Larsen är på isen. Blockera skottsektorn och för guds skull se till att Niskala inte kommer till skott."
Sagt och gjort. De har lyckats. Men då kommer nästa chock. In kommer Lehtonen med säg Mäntymaa eller Viklund. Lehtonen med ett kanonskott han med.
Kan vi få ordning på powerplayet och banka in i Kallio att han inte ska ha puck och dirigera spelet så kan det mycket väl bli en stånde order hos motståndarna att aldrig absolut aldrig dra på sig utvisningar.
ante08: Sådär är det ju alltid, vad skall han säga? Visst så är vissa rykten ibland helt åt skogen, detta låter dock relativt troligt, särskilt med tanke på Frölundas stora antal på forwardssidan, och som man säger, ingen rök utan eld ;).
Kul att se att DiPenta är klar för Buffalo. Inte helt omöjligt att han tar en plats om man ser till deras backar. Verkar som VF vill komma ifrån dessa sk. artistkontrakt, annars hade man ju gärna sett honom någon säsong till.