Klinth: Varför inte Freddan - Karlsson - Kallio. Tycker nästan det är dags att sära på Niklas och Kallio, dags för Kallio att hitta ny omgivning att prestera i, det är ju trots allt Niklas sista säsong.
Klinth:Kanonspelare absolut. Men inga som känns som naturliga målskyttar. Jag tycker vi i nuläget enbart har Kallio som är naturlig målskytt men som tagit på sig en annan roll - grovarbetarrollen.
Resterande spelare bortsett från norrmannen Olimb känns som grovarbetare även om vissa numera tror att de är målsprutor
Dragan 2k: Vi får inte glömma att vi med lite flyt har 2-3 offensiva backar som kan hjälpa till också. Det ger mer möjligheter till målskyttar, om dom orkar gå in framför mål och ta hand om returer. "Wrenblom" sniper om man nu ser honom som en sniper ;-)
Klinth:Jag tror det kommer en sniper sedan ändå. Jag är kanonnöjd med målvakt, backar och centrar. Kan vi få en riktigt vass ytter så kommer jag befinna mig i extas.
Backsidan tror jag blir fantastisk. Det säger jag i och för sig varje år. Men i år tycker jag vi ser en rejäl skiftning med rörliga backar och inte som vi haft med mer stabbiga och mer cementbackar.
Flera om inte alla som behärskar snabba uppspel. Givetvis är vissa av dem lite svagare i egen zon som exempelvis Niskala men va tusan vi ska ju inte vara i egen zon.
Klinth: Eller kan vi nog glömma. Han har sagt att han kan ta AHL och att han känner sig redo för att dra vidare. Larsen trodde jag skulle vara kvar ett år till men Dallas verkar ha ett färska AHL lag som ska fyllas. Jag har inte hört vad han sagt men när jag gick in på AHL lagets webbplats stod han med som medlem i deras spelartrupp så han är nog körd.
Eventuellt Karlsson då men jag undrar om inte han stannar därborta han med. Vår backuppsättning fylls fort och vi har riktigt bra backar som ligger på hans nivå eller över den. Man får tänka på att de är etablerade och så samtidigt som när Karlsson är i den åldern som Lehtonen och grabbarna kommer han kanske att vara en av världens bästa offensiva backar.
Jaha grattis till värvningen av Lello, kan väl inte säga att jag önskar honom lycka till utan jag hoppas han tappar skenan ett antal ggr och att han är förkyld ännu mer hos er, och att han inte krutar in några mål på oss :)
lu93rowa: VI får väl se vad som hände med Lehtonens eventuella NHL flytt. Han har redan varit över och prövat lyckan. Ska väl till ett NHL kontrakt för att han ska dra. Skulle vara fantastiskt om vi hade Lehtonen. Tänk dig 2 powerplayuppställningar. Den ena med Lehtonen och den andra med Niskala. Krydda dem med säg Mäntymaa och Karlsson om han är kvar.
Men gör han det får vi helt enkelt köpa en annan spelare - Lepistö då kanske?
Dragan 2k: Läste även i GP i morse att man skulle försöka få hem Pebben eller Joel, men om det inte gick så skulle man hitta någon annan. Ser man till Lehtonens spel i VM (1 poäng/6 matcher) så ser det ju ut som det åtminstone finns chanser till spel i VF. Sett Lehtonen under säsongen, känns inte som en NHL-back i mina ögon men det kanske är jag som ser dåligt nu för tiden :).
lu93rowa: Svikare skulle jag aldrig kalla Joel. Klart han vill ha int enågra miljoner på kontot innan han kommer tillbaka till Frölunda. Han har ju om vi säger som så en bror med mycket pengar på kontot. :)
JBlom: Exakt. Svikare är det dummaste jag hört. Låt killen tjäna lite pengar. Han kommer att spela här igen. Det är inte direkt en högavlönad spelare vi snackar om som pendlat mellan farmarlag och NHL lag.
I andra nyheter har nu Erik Karlsson signat med Ottawa. Han lär inte spela här nästa år. Jag har hela tiden trott han varit förlorad. Jag tror inte heller att Larsson lirar här.
qslig:Läser lite som hastigast att Pyörälä ska operera axeln och att axeln är i dåligt skick. Med andra ord är han klar för oss då om det ska följa det resonemenaget jag tidigare fört angående Frölundanyförvärv och skador.
Dragan 2k: Nu har Frölunda en Elittränare! Se länk. WOW!!!
Dessutom bekräftas det väl att en back står högt på att göra listan, inte helt otippat va?!?
Dessutom (som vi väl skrivit oss till kramp om här i forumet) skall Joel diskutera om spel i Frölunda, och troligtvis försöker man även bearbeta Pebben när slutspelet väl är över för hans del. Låter ju mumma, nu är det bara att vänta in signaturerna...
Klinth:Hehe. jag läste artikeln och blev rätt impad. Längst ner tror jag bestämt det står att truppen ska spetsas till lite också. Sedan undrar jag det det med en back. Räknar man redan med Lehtonen och sedan eventuellt en till.
Jag får inte riktigt ihop det. I min värld har vi sex stycken etablerade backar, en sjunde och en utvecklingsback. I nuläget har vi Niskala, Viklund, Hedman och Mäntymaa (4 st etablerade) samt Tömmernäs (utvecklingsback). Om vi antar att Lehtonen är nummer 5 väntar väntar man då på en etablerad och en sjunde back.
Är dessa Larsen och Karlsson tro? Eller tar Bäckman en av backplatserna. Spännande blir det. Jag sitter och myser över vår framtida backbesättning som kan bli den bästa vi någonsin haft bortsett från lockoutsäsongen då då den var av riktig världsklass.
mattias - 74: Det spelar mindre roll, det räcker att se vad han åstadkommit de senaste två säsongerna, samt att han är skadebenägen. Nej tack! Höglund skall vi inte prata om.
qslig: Joakim Andersson förlängde. Idoff skrev på som andra målvakt bakom Honken. Spontant känns det bra. Tanken var nog att Rahm skulle ha den positionen men han blev utkonkurrerad av Idoff. Idoff för övrigt är en riktigt lovande duktig målvakt och gjorde succé i Borås ifjol.
Idoff är helt klart en billigare lösning än Ahonen och med tanke på att man sagt att man inte ska skära i lönebudgeten ger detta utrymme till alla dessa etablerade spelare som värvas från Timrå och andra lag.
Kan "norrbaggarna" vara något tro?
Och så får vi väl hoppas att Pettersson kan utvecklas ytterligare, och göra fler poäng. I rätt omgivning så... (Kanske Joel och Pebben?!?)