Dysso: Just läsk saker har bara blivit en grej numera men det handlar ju om att inte spåra ut för långt från ämnet. Tycker gott du kan komma med ett resultat så vi iaf har med en HV vinst :)
Svanru och Dysso: Klart att Ni får tippa. Ni är ju precis lika mycket utmanare till expertpanlen som vi andra frölundaiter är....bara att slänga iväg ett slutresultat
Jag betraktar mig inte som någon utmanare till expertpanelen, eftersom jag inte har sett en enda VF match den här säsongen. Det ger ett något begränsat underlag för tippande. :) Eftersom det är HV ni lirar mot idag så känns det något intressantare, så jag får väl kasta in ett tips. Känns som om ni utmanare kan behöva all draghjälp ni kan få. =)
Jag drar till med 4 - 2, sista i öppen kasse. Undrar dock om inte Svanru sitter på ett vinnartips där.
Sannes: Ja ännu kan vi ju titulera oss experter om det så förblir efter jul får vi se. Vet ej heller vad som gäller helt skall kolla med Klinth som har stenkoll på detta
MoK: hm, den där Trollhättegrabben...sorry Nordkroksgrabben....säger så klart att det enbart är frölundaiter som skall ingå i utmanarna... ...fast och andra sidan så tror jag att när han har gjort sammanställningen över tippade resultat så har han tagit med alla..
Äh...sak samma vilket, det är hur som helst en kul grej som engagerar många.
Sannes: Iofs är jag och Dyssos en trevlig motpol till er inskränkta Vf:are ,som bara tror på VF vinster. Jag som är oerhört ödmjuk tror alltid på bara FBK vinster :-)
Svanru: H'rligt med ödmjuka personer. Men även om jag skulle to att VF förloar så skulle jag aldrig tippa detta av rena principskäl. Jag tippar inte emot mitt eget lag.
MoK: Japp. Vi har aldrig tippat emot dem och kommer således aldrig att göra det heller. Vi tror alltid på vårt lag oavsett om vi skulle möta Västra Hallinden i div 7 eller spela med halva laget mot Rysslands OS lag
Dragan 2k: Vi skall gå ett gäng på jobbet och de bara VF:are. Det roliga i kråksången var att en av de mest fanatiska fick till uppgift att ordna biljetter. Han återkom med att han ville ha in 150 spänn per biljett varpå jag tyckte det var oerhört billigt. Då kröp det fram att det bara fanns biljetter kvar på sektion klacken brukar stå. Inte vilken klack som helst utan FBK klacken :-)
Sannes: Här kommer då svaret på era frågor och funderingar rörande vem/vilka som har rätt att ingå i utmanarpanelen.
För att vara riktigt tydlig så börjar jag med Expertpanelen:
MoK Dragan 2k Danne_L Klinth
Varken mer eller mindre, ödmjuka som få och en erkänd expertpanel från öst till väst, norr till söder. Ända tills personer (ej namngivna) började ifrågasätta våran expertis och herr Mangan då tog tag i saken och officiellt utmanade expertpanelen fram till juluppehållet.
Historia: Expertpanelen började redan under HS tid, och redan då var vi just en expertpanel. Vi erbjuder våra vänner på HS, SpS våran expertis så att ni alla kan satsa era surt förvärvade selmor på våra resultat och dryga ut plånbokens omfattning en aning. Av någon anledning blev vi, våran expertstatus, ifrågasatt under resans gång, trots att vi erbjuder er våran expertis för er vinnings skull, inte våran.
Regler: Expertpanelen har rätt att ta ut sina resultat först. Detta skall ha skett minst 24 timmar innan nedsläpp, sedan är denna "förtur" till resultat förbrukad. Tävlingen gäller varje seriematch fram till juluppehållet, och gäller enbart Frölundas matcher, såväl hemma som borta.
Pris: Om utmanarna mot förmodan skulle vinna, så kommer vi i Expertpanelen erkänna oss besegrade och abdikera från Expertpanelen. Om och när Expertpanelen vinner så skall vi visas erforderlig respekt och äras som de Experter vi är. Detta är något som vi ser fram emot med glädje.
Utmanarna: Vilka som helst, men de leds av Mangan. Ju fler ni är, desto större blir våran seger. Lycka till!!!
Tänkte svara på ditt inlägg, men jag blev så till mig av målet. :) Jo, det är alltid svårt att inleda med PP, sen är det inte alltid lätt när det är fem minuters PP. Så mycket tid att man kanske tar det lite för lungt.
Förövrigt Simon Skoog som gjorde målet, på assist av Thörnberg.
Aningen, lite rallarslaggis sådär .. Är väl kul att lagen är tända, het hockey är alltid positivt. Sålänge dom inte börjar spela fult på andra sätt så.