heffe: Det finns ett beslut som tagits av Frölundas styrelse inför kommande säsong. Laget skall byggas på ett sådant sätt att det blir spänning under hela säsongen samt att kvartsfinal, semifinal och final skall avgöras på ett jämnt och spännande sätt, allt för att vi supportrar skall kunna njuta av förstklassig spänning. På så sätt kommer guldet att smaka extra ljuvligt...
Fjolårets överlägsenhet tog bort en del av spänningen, även om den i sin underbara fulländning gjorde att vi fans ändå befann oss i 7:e himlen.
mok: Nej det är väl sant, ingen idé att bli orolig nu. Hjälper ju föga... Skulle dock vara trevligt att få se VF göra en bra turnering 8-10 sept (inte 100% på datumen), då spelar vi mot svenska lag och börjar närma oss premiären. FBK ser ju oförskämt starka ut hittills, även LHC och HV verkar gå hyfsat, så jag tippar att VF inte kommer överglänsa dem som förra säsongen. Men man kan ju hoppas :)
mok: Zvolen blev tvåa i det slovakiska slutspelet, man vann dock grundserien på samma poäng som Slovan Bratislava. Slovan Bratislava skulle senare komma att vinna finalserien över Zvolen med 4-3 i matcher
heffe: Vet inte exakt hur bra laget är förutom att dom har en del vettiga spelare. Slovakiska ligan e ju inget direkt man har koll på. Sen var ju Frölunda inte komplett men sen vad säger en träningsmatch? 1-0 på ett slagskott från tekningscirkelt och 2-0 i öppen bur. Vi behöver inte vara bäst nu.
Salo spelade enligt GT väldigt bra, släppte in ett skott snett utifrån och Lillis satsade med tom bur i slutet men slovakiska Zvolen punkterade matchen med 2-0 i öppen kasse. Spelare som inte var med: Martin Plüss (ryggskada), Anton Axelsson (sjuk) och Magnus Kahnberg (fotproblem)
mattias - 74: SM-guldet är inte klart föränns något lag har vunnit 12 matcher i slutspelet, och det har vi inte gjort än, inte något annat lag än så matchen om SM-guldet kommer inte vara avgjord på länge.
Paddan: Det var det. Sedan har jag för mig att Zvolen var inblandad i ngn skandal med en spelare som överföll domaren eller linjemannen. Det fick Alavaaras påstådda överfall att se ut som en öm kram.
Poffa, Paddan: Haha. Ni är inne på samma spår grabbar. Demonmålvakten har bara stått en match än så länge. Ikväll står han dock mot HKM Zvolen. Och håller antagligen nollan. Oduya gör säkert ett par mål och några assists till.
audiblegiraffe: Äääh. Dessa snorkiga fragglar. Har pluggat franska ett bra tag men väljer att prata engelska i Frankrike. Anlednigen är enkel. Har fått större delen av min språkutbildning i en amerikansk skola öppen endast för eliten.
Apropå matchen igår har årets värvning i Elitserien nu gjort 1 mål och 2 assst på sina två matcher med Frölunda.
"Je parle un peu de francáis", skulle det ha hetat ;)
Dock skulle det alldeles säkert ha funkat att göra sig förstådd i talspråk på det sättet, även om fransmän av hävd är rätt snarstuckna vad gäller språkliga "utbölingar". Dock gäller väl detta mer att man konsekvent "vägrar" ta till sig andra språk som exempelvis engelska. Fast det är klart, franskan är ju ett annat världsspråk, så varför inte få hävda det i sitt eget land..?
audiblegiraffe: Okej, här kommer en kort liten studie i det franska språket. "Le" är det maskulina ordet för honom, det och den, "la" den feminina motsvarigheten. Eftersom Frankrike och en stor del andra länder, dock inte alla, benämns i den feminina formen, ska den franska ordalydelsen alltså vara la France.
"Vive la France", "vive la Suéde", men "vive le Pays-Bas" (Nederländerna), t.ex.
Danne_l: Äh, det enda snygga matchstället som vi haft fick vi ju aldrig använda. Det blev tummen ned för tummen upp. Men det nya matchstället ser lovande ut.
Bara intressant att se att ni övertagit vår reklamlapptäckesidé.
Paddan: Den nej. eller en brandgul skrikande Triumf Glass. Med vad gör det när det visar sig att Showdown in LIttle Tokyo går på femman med Dolph i högform.
Paddan: Frölundatröjörna är snyggast oavsett färg och reklam. Och som jag alltid sagt - Varför ha tomma utrymmen på sina kläder när man kan smäcka in en massa reklam där. Själv går jag runt i sponsrade kläder från Triumf Glass och Snickers.
lu93rowa: Frölunda ska vinna sex dar i veckan. Men hallen är fullsatt med hemmafans och isen är tydligen inte den bästa så det kan nog bli tuffare än man tror. Allt annat än seger är dock en besvikelse. Ska vi gissa att det blir 6-1 eller liknande.....
Aha, nu börjar jag förstå varför ni värvade Salo ;)