Nja, äkta supportrar kan man väl spegla på många olika sätt! ..så vitt jag vet så är man väl supporter till ett lag, inte till spelarna.. ..okey, supporter till spelarna i laget visst, men skulle Davidsson valt Frölunda hade han varit JUDAS för mig, och det står jag för till 100%!! ..sen får ni säga vad ni tycker, och jag kan tänka mig att fler tycker som jag jag fast inte vågar uttrycka det i gästboken, men det är väl det en gästbok är till för eller hur?
jag hade definitivt slutat hoppas.... jag trodde inte på dig danken för att jag liksom läser överallt att han är 99% klar för vfhc *sorry* =o) va gutt det här vaaaaaahahahahrmmhrhhm..
jag hade definitivt slutat hoppas.... jag trodde inte på dig danken för att jag liksom läser överallt att han är 99% klar för vfhc *sorry* =o) va gutt det här vaaaaaahahahahrmmhrhhm..
*påpekar* lille stille hade hoppet hela tiden =0) o se vad som hände =0) *hoppar runt i rummet* nää här ska firas =0) *lille stille tar på sig HV tröjan, höjer volymen på sterion o sjunger; HÅÅÅÅVEEE =0)
Vart har du hört det? Om du lägger fram lite konkreta bevis så kanske man kan hoppas igen. Det står ju i tidningarna att han nästan skrivit på för Frölunda och att bara små saker återstår...
Nej, det blir nog inte lätt att leta reda på en bra forward så här sent... Och utan en till forward så tror jag inte HV klarar sig till slutspel. Det är en lång säsong och som nån tidigare har skrivit så är det verkligen inte bra om nån tvingas spela småskadad och det blir som nån, minns inte vem, också skrev så blir det ju ingen konkurrens i truppen vilket gör att spelarna inte satsar det där lilla extra som vill till.
Du har helt fel inställning "HV71". Visst är det jätte tråkigt att Davisson valt fel klubb, men att börja ge honom öknamn tycker jag är fel metod för att få hit honom till någon senare säsong! Jag börjar undra vad vi egentligen har för "fans" när man ser inlägg som "HV71":s.....Skärp dig!
jag är säker på att det gömmer sig en liten forward bakom en sten eller nått nånstans som HV nappar tag i =0) *tittar knepigt på* =0) jag menar, man vet ju aldrig ;0)
frågan är om det inte blir problem att skaffa en forward me hyfsad kvalité..eller det blir inte lika lätt iallafall...de brukar va plockade vi den här tiden väl?...men slutspel tror jag vi klarar ändå
Ja, man får ju verkligen hoppas det! Jag fattar bara inte varför Daggen inte insåg i tid att Davidsson kunde gå till nån annan klubb, som det verkar så finns det ju ingen ny på gång. Det MÅSTE komma minst en till forward annars blir det nog för svårt att ta sig till slutspel även kommande säsong.
självklart inte =0) *lille stille skuttar runt i rummet, tar på sig HV tröjan o skriker så grannarna väcks (inte för jag tror att dom sover nu men.. =0)) SM-guld, SM-guld, SM-guld... =0)
om du hade läst igenom de tidigare inläggen om davidsson hade du upptäckt att det faktiskt existerar folk på den här diskussionen som gillade honom, o hade hopp om att han skulle komma.. (jag är en av dom) så... till nästa gång, kanske man kan va lite mer uppmärkssam..
färjestads ishall??? *skakar på huvudet* oki du kan tycka att det är en bra hall... eller va en bra hall... o det accepterar jag, men kan ju bara invända... under en finalmatch tänker man kanske inte på taggtråden, att klackarna står på samma sida, de otrevliga vakterna, o toaletterna ska vi ju inte ens snacka om... shit... efter en vanlig grunseriematch lär du inte lagt färjestads ishall på listan... men men...
till och med timrås ishall är fräschare än den, trots sittplatserna som ser ut som utedass o red eagle cola colan som smakar allt annat än gott =0)
nu kommer säkert nån liten fbk:are in här o börjar vräka ut sig ord om den nya löfbergs lila arena...- att rosenlundshallen oxå va ett ruckel, men nu handlar det inte om den gamla hallarna längre utan de nya arenorna... o skillnaden mellan rosenlundshallen o färjestads ishall är att vår islada omvandlades till en hockeyarena o färjestads ishall till ett hypermodernt inglasat museum...
Jag sa ju att den där jävla Johan Davidsson är en JUDAS!! Han är ju tamejfan sanslös!! Ursäkta ordvalen!! Men de har jag vetar sedan han ej valde Vancouver!
"I kväll, eller senast i morgon, kommer Västra Frölundas lagbygge att stå helt klart. Då räknar klubben med att ha Johan Davidssons namnunderskrift på ett kontrakt. - Johan är prioritet nummer ett just nu och förhoppningsvis kommer det att lösa sig när som helst, säger Hasse "Bula" Andersson i Västra Frölunda" Detta står att läsa i dagens GP. För jävligt rent ut sagt!!
Såg namnet Petr Ton på diskuss. inblandat i transferrykte....Någon som vet vem han är? Kan han kanske vara Hv's spelarbrists-räddare? Man kan ju hoppas i alla fall...
visst har du rätt i det du säger =). Har bara en lten detalj att tillägga: jag tror att vi måste skaffa våra förstärkningar snarast... Spelarna, bra eller mindre bra, måste komma in i laget för att kunna prestera maximalt.
Om nu Davidsson skulle välja någon annan klubb än Hv hoppas jag att ni i klacken respekterar detta och inte kallar honom hockeyhora eller andra mindre trevliga glåpord. Det är upp till honom vart han ska bo och spela. Under åren i nordamerika hade han inte mkt att säga till om utan fick finna sig i att spela där andra placerade honom. Dessutom ökar ju inte chansen för framtida spel i Hv om han blir häcklad när han gästar Hv med sitt nya lag....Nu är ju inget klart än och visst hoppas jag han kommer till Hv. Värst vore om han valde VF....har lite svårt för det laget. Slutligen vill jag säga att Hv, med eller utan Davidsson, har en intressant trupp. Dock är den lite tunn. Ett tufft spelschema tär på spelarna och då är det bra med en bred trupp. Detta inser naturligtvis även ledningen varför vi kan vara säkra på att flera spelare, men kanske inte av Davidssons kaliber, kommer att ansluta innan seriestart.
Hoppas ju att det finns några alternativ till Davidsson som mycket väl kan skriva på för någon annan klubb.. Men det skulle inte förvåna mig om Daggen inte har nån annan, han har ju inte direkt satsat särskilt hårt på att få hit en till forward som jag ser det..
Hv måste ju ha ett par andra val om det inte blir Davidsson.....är Toumainen ett rykte eller finns det alvar i det? Han sägs ju ha varit i Jönköping........eller finns det några andra som har haft en misslyckad säsong i NHL som DAg kan plocka?
Tobias: om du nu inte ser nåt i Kulturmagasinet, hur kan du då se något på älvrinken? =) Fast de e klart, de e väl aldrig så mycke folk att platserna runt sargen e tagna...
Japp, när fotbollsallsvenskan har tagit slut så kommer Canal+ sända 2 matcher i veckan, tisdag och torsdag, medan fotbollsallsvneskan pågår så kommer de "bara" att sända en match i veckan. Synd bara att det är så jäkligt dyrt med Canal+...
Tja, se så det kan vara att ständigt befinna sig på ishockeyns bakgård. Att de bästa ishallarna skulle vara Skellfteå ishall, Gärdehov är väl något som borde ses som ovetandes. För att ranka ishallar så finns det ett antal faktorer som så att säga "ställer till" beräkningarna. En sådan faktor är om man skall räkna med besökande publik eller ej. Från en ståndpunkt skall de räknas eftersom de knappast var en överraskning vid dimensionering av ishallen. Dels antalet ståplatser, dels antalet platser.Från en annan ståndpunkt skall de inte räknas då ishallen är ett fysiskt ting och ingenting annat. Nåväl, min ranking är enligt följande: 1. Kinnarps arena. Motivering : Tillräckligt stor, varken för liten eller för stor. Tillräckligt lyxig, är en evenemangsarena och inte en konferansanläggning. Bra med ståplatser, stort plus då hallen också är ny och placering av ståplatser är utmärkt. Hallen ligger dessutom bra till och är lätt att hitta från ankommande vägar. ?.Globen Motivering : Med i slutet av listan eftersom detta egentligen är en konferansanläggning där man ibland också spelar ishockey. ?. Kempehallen Motivering: Snygg hall, med usla ståplatser. På bortastå ser man inte hälften av den närmaste försvarszonen och då bland annat målburen??? Man kan fråga sig varför man går på ishockey då man inte kan se målburarna. Dessutom är hallen svår att finna. ?. Leksands ishall. Motivering: Lagom stor, många ståplatser, dock lite väl sliten och kan vara kall även fast det är inomhus. Svår att finna. Sist. Stångebro ishall Motivering: Hamnar sist i alla jämförelser, ovillkorligen. Ishallen är en "skam på torra land" då den ständigt pajar. Ena dagen slocknar lyset i hallen, andra och tredje dagen smälter isen? Uselt är också att hallen är så liten i en stad med ett stort ishockeyintresse. Inte ens betygsatt: Timrå Ishall, Gärdehallen, Arboga ishall, Grums Ishall, Tranåshallen. Ej betygsatta, dock av diverse skäl. Samtliga placerar sig dock bättre än Stångebro.
..okey, supporter till spelarna i laget visst, men skulle Davidsson valt Frölunda hade han varit JUDAS för mig, och det står jag för till 100%!!
..sen får ni säga vad ni tycker, och jag kan tänka mig att fler tycker som jag jag fast inte vågar uttrycka det i gästboken, men det är väl det en gästbok är till för eller hur?