HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 1751 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Han valde Hv 71
DAVIDSSON VALDE HV 71
Kommentera

Band
Är det nån som har banden mellan HV-Brynäs i finalen 1995 inspelat????????
Om nån vill sälja det så maila mig på [email protected]
Kommentera

Sv: Skyttekung
ottosson tog många poäng förra säsongen tillsamans med ekan som är en het kandidat till tieln, men jag tror att pavlikovsky bröderna blir giftiga i målskyttet...
Kommentera

Sv: Klapp och Klang vs NB supporters
kan förstå det =0) mammsen brukar misshandlas om det torskars mot bif ;0) junkan o liv har förövrigt oxå de blivit misshandlade ett antal x ggr av just en flygade fjärrkontroll =0) *stackars satar* =0) (pratar om en artikel som sitter uppe på garderobsdörren) =0)
Kommentera

Skyttekung
Vem tror ni plockar mest poäng i hv/ elitserien i år?
jag tror på Ekan om han får va skadefri ev. Shalstedt....i hela serien tror jag ...Klas Ingesson....ehh nä men kanske Jörgen Jönsson eller Ove molin..ekelund kan no bli topp fem eller nåt
Kommentera

hahaha...här brukar den lilla basketkorgen på väggen råka illa ut. Efter åskilliga smällar så är den inte var den har varit
Kommentera

Sv: Tabell och Slutspel
till HV 71:

det har ju mer än med en hemmamatch o göra...
1:an o 2:an borde lottas mot 5:an o 6:an istället för att få det mer rättvisst uppgjort...
Kommentera

till bullseye:

är det verkligen så illa?? =0) *ajaj* eller jag ska la inte säga nått =0) mamma är *tyvärr* brynäsare *skakar på huvudet* fast det är rätt kul o reta henne när brynäs torskar, vilket inte är speciellt ovanligt ;0)

*funderar* det kanske är på grund av HV's "icke vinster" (s'ger aldrig förluster i samband med HV) min fjärrkontroll till TV:n inte funkar nått vidare bra* =0) *opps* ;0)
Kommentera

Sv: Davidsson igen
till bullseye:

"nu schlappnar du av o tar fram pännan..." =0) nilecity hjälper ibland =0) håll hakan högt o räkna dagarna neråt till säsongsstarten så får du snat ditt efterlängtande solsken... läs. SM-guld =0)
Kommentera

hahaha...ja ok ...men solen skiner svagare nu den behöver nog lite bränsle.. läs. SM-guld
Kommentera

till bullseye:

du står på himlen redan =0)
den ramlade ner 95 o har hållt sig runt våra fötter o väntat på ett nytt sm-guld sen dess =0)
Kommentera

Till himlen börjar :O)
Kommentera

Sv: Box Play
ottosson va riktigt bra poängplockare förra säsongen, han huusko, loponen o richard pavlikovsky kan bli giftiga i samma boxplay "femma" kanske =0) *bara en tanke*
Kommentera

hmm... hur långt det är kvar??? till vad?? =0) till första träningsmatchen mot SSK i flen är det 20 dagar kvar =0) till nedsläpp är det 60 dagar kvar o till HV's första hemmamatch mot LHC är det 62 dagar kvar =0)
Kommentera

Detta var alltså ett citat från dasvidssons interviu för er som inte visste
Kommentera

Davidsson igen
"....att få vara fullt frisk o vara tillbaks i Jönköping, det kan inte bli mycket bättre"
Suck ...Hur långt är det kvar egentligen????? :0)
Kommentera

Sv: Powerplay
knepigt att HV tog fler boxplay poäng än powerplay poäng för två säsonger sedan =0) fast rätt kul endå, men som sagt, powerplay är la lite viktigare o det tror jag HV kommer ta många fler poäng i den kommande säsongen än den förra =0) *hoppas* med tanke på 5 starka centerforward o en högerskjutande back tror jag det kommer gå alldeles utmärkt =0)
Kommentera

Box Play
Lindman - Loponen
- lindman superbra +/-, loponen bra komplement!

Hult - Sahlstedt - Pavlikovsky
- det är viktigt med många centrar!
Kommentera

Gustavsson - Pavlikovsky
- En right och en left skjutande back.

Huusko - Davidsson - Belov
- Belov snurrar, Huusko står framför mål, Davidsson tar returer! =)
Kommentera

Loponen o Gustavsson

Belov Ekelund Hult
Kommentera

den ser bra ut, men kolla in den här!
Kommentera

ja...och boxplay ..men powerplay är hyper viktigt t.ex i slutspelet...
Jag kan tänka på 3 bra PP lines direkt men här är kanske en:

Loponen Gustavsson ev. Ri Pavlikovsky

Ra Pavlikovsky Huusko Belov

vad tror ni om det här?
Kommentera

Powerplay
Jag hoppas att Hvs power-play kommer att förbättras. Det är en mycket viktig faktor om vi ska vinna Sm-Guld som vi självklart ska.
Kommentera

Lite kunfunderad blir man allt
Först får man väl säga grattis till davidsson. Tja davidsson ja först blir han bespottad av fans å sedan tagen till nåder av dom samma. Fans å fans det kan ju diskuteras! Snacka om att vända kappan efter vinden. Enligt mig så har ni i hv värvat bäst inför denna säsong men det skall bli roligt att åka ner till Kinnarps Arena å lugga er på 3 poäng (förhoppningsvis) den 20/9.Jag ser verkligen fram imot dusterna på is så som på läktarna mot er. Ha Det...
Kommentera

Sv: Gratulerer da Hv
He he,,ja dere hadde vel"noen"skader ifjor,ingen tvil om det nei,får vel neppe like mange skader i år så dere kommer vel på en 7 eller 8 plass tenker jeg,VF kommer på 5:e plass så sees vi i semin;-))
Kommentera

Sv: Det blir så här med passionerade fans
Bäst stämning??

Konstigt, det enda ni har att roa er med i Jönköping är väl att gå i kyrkan och heja på HV??

Haha...

VF RULES!!!
Kommentera

Sv: Det blir så här med passionerade fans
Det är klart att alla blev upprörda, sen så visar man ju det på olika sätt.
Så du anser alltså att man inte är ett riktigt fan om man inte kastar skit på en spelare som dessutom är fostrad i ens egen klubb??
Det stod heller inte att övergången var klar så man kan ju avvakta lite åtminstone innan man börjar smuts kasta någon.
Jag tror knappast att Johan skulle känna sig särskilt välkommen av sina supportrar om han surfade in på nån sida där det stod att han är en hockey-hora, som nån skrev på hvfantasten.com
Kommentera

Det blir så här med passionerade fans
Tycker inte vi ska vara allt får hårda mot de som kastat skit på Davidsson. Alla trodde vi pga en tidningsanka i GP att han var klar för VF. Är man då ett riktigt fan så blir man såklart upprörd. Kan vara lätt att känslorna svallar över då. Detta kallas passion och det är mycket tack vare dessa passionerade fans som vi har den bästa stämningen av alla lag i eliten på våra matcher!!
Kommentera

Sv: Gratulerer da Hv
tack tack...men vem är det som är illa ute när det gäller slutspel...jag tvivlar på att FHC kommer ta sig till slutspel utan problem.
Sen spelar ju skador o sånt in men det har ju inte HV nån erfarenhet av... *försöker förtränga fjolårets skadelista*
Kommentera

Sv: ni är kassa
..det kommer bli ändring på dä nu, känn dig blåst på Davidsson!
Kommentera

Gratulerer da Hv
Gratulerer med Davidsson da,aner ikke va han er go for men han platset ju ikke i NHL har jeg førstått,kanskje dere klarer en plats i slutspillet nå da.
Kommentera

ni är kassa
Hej HV!
JAg ville bara säga att det alltid är lika roligt att möta er.
Vi krossar er lätt!!!

Älska HV!

VF fan
Kommentera

Band
Är det nån som har spelat in hvs finalmatcher från 95 och kan sälja dom så maila mig på [email protected]
Kommentera

Sv: MMMMM
Jag vet, trodde inte att du hade sagt det heller, men på andra diskussioner så har ordet använts flitigt angående Johan Davidsson.
Kommentera

På tal om order h**a så sa jag inte att han var det, utan undra om "föregående talare" trodde att jag hade sagt det..!
Ville bara reda ut fnurrorna på tråden =)
Kommentera

Äsch, det var väl ingen stor grej. Jag blev bara lite less för på alla diskussioner om HV så klagade alla på Davidsson och skrev att han var en hora och allt möjligt. Strunt i det nu.
Nu ska man vara lycklig HV har en så pass bra trupp nu så att det kan räcka riktigt långt! Jag längtar verkligen till säsongsstarten!
Kommentera

Sv: Fattar ni inget
Klart han valde Hv71 för han vill väl järna jöra mål på östlund igen.
Kommentera

Okey, det är mycket möjligt att sånna namn inte uppskattas men jag var förtvivlad att han skulle gå till Frölunda! jaja, gjort e' gjort
Kommentera

Ja, visst man ska stå för sina åsikter!
Kommentera

Sv: Fattar ni inget
Vadå Frölunda ha ni svårt att förstyå?Är man från Hv så väljer man inteatt bli en indianare han skrev på för tre år i idag tyvär alla frölundaiter nästa år blir det storstryk
Kommentera

Det var inte för att du inte tyckte som jag utan därför att du kallade honom för öknamn och sågade honom redan innan det var övergången var klar. Angående om mina inlägg är mogna eller ej så är väl det upp till var och en att avgöra.
Kommentera

..visst, dumt av mig att kalla Davidsson judas men jag tyckte så om han skulle välja VF! ..men som sagt jag vågar iaf. stå för det..
Kommentera

..och bara för man inte tycker som du så ska man inte tas på allvar? ..är det sådana kommentarer som kallas "mogna"?
Kommentera

Okej, lite överdrivet men det kom med ändå i mitt inlägg..
Kommentera

Tro och gör vad du vill, jag bryr mig inte speciellt mycket vad du tycker! Det är HV 71 som är mitt lag inte issehv71 eller Johan Davidsson. Sen att Johan Davidsson råkar spela i laget.
Så lägg ner..
Kommentera

"inte ska ta på allvar"
det är väl lite överdrivet va?
Kommentera

Förstår, och märker tydligt att du har hamnat i en pinsam situation "HV71". Nu försöker du slingra dig ur med några rader humor, men i framtiden så vet vi att du är en man inte ska ta på allvar.
Kommentera

Nja, hatar vet jag inte?? ..vet inte om jag har skrivit som så, om man ska gå in i bibeln, så hatade inte jesus, judas efter att han hade svikit honom (i princip det jag vet om bibeln).
Kommentera

Du blir ingen sann supporter om du hatar spelarna för att dom byter klubb & kallar dom svikare!! För vem är det egentligen som sviker i så fall? Tänk på att hockeyn är deras jobb, som vilket annat jobb som helst. Om dom inte trivs på sin arbetsplats så byter dom självklart arbetsplats, precis som vi!!
Kommentera

Sv: Lill Stille
till hvgrabben:

*påpekar* lille stille ÄR go =0) *hehe*
ropar till mammsen: - korka upp en vinflaska, här ska firas ännu mer =0) *skuttar ut i köket o hämtar ett ior glas, go åsna det där =0)

*funderar* kanske inte behöver ta till alkohol i ett sån här tillfälle?? =0) *hmm* jo fan =0)

SM-GULD, S,-GULD, SM-GULD =0)
Kommentera

« · 1751 · »