HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Biljetter

« · 101488 Till forumet

Biljetter
Är det någon som vet när HV släpper biljetter till årets elitserie??
Kommentera

Sv: Biljetter
Mats GBG: Jag tolkar GBG som Göteborg och antar att du inte har för avsikt att köpa säsongsbiljett... men om du vill göra det så gå med i NBS o köp av dem. De säljer för fullt på onsdagar augusti ut, dessutom öppet mån-fre sista veckan i augusti. Ströbiljetter brukar ju inte HV vara så snabba med att släppa av någon anledning. Men hör av dig till Hv på 036-30 61 30 och fråga.
Kommentera

TobbeA: stämmer med Göteborg. Håller på Leksand dessutom så det är väl bara aktuellt att se någon enstaka match ;-)

Tack för tipset i alla fall...
Kommentera

Här var det dött värre?? Lite Hv supportrar här på HS?
Kommentera

Portello:

Nja, vi finns här. Diskutionerna sker dock på annan plats för tillfället. Den kan dock blossa upp här när som helst...:-)
Kommentera

Portello:

Vi mörkar formen här på HS inför elitseriestarten ;)
Kommentera

Dysso: Fegisar ;)
Kommentera

Portello:

finns vi inte här så brukar du kunna finna oss på hv-fantasten. (se länktips.)
Kommentera

Portello:

Upptagen med att njuta av att HV börjar vinna nu.. *le*

Enligt finsk texttv leder HV mot Ilves med 4 - 1 efter första perioden, målgörandet verkar vara på uppgång..

*längta till ES startar*
Kommentera

Dysso: Fanns ingen info hur det gick mellan Modo-Luleå?
Kanske inte så intressant i finland så dom redovisar det på texttv.
Kommentera

Portello:

Tyvärr.. Dom har redovisat alla andra matcher så det kommer nog så småningom, men det verkar ta tid såfort det inte bara är finska lag som spelar.

Ville själv veta om Lule lyckas vinna över Modo, har trots allt bott i lule 4 år, så lite lulefan har man väl hunnit bli, även om HV är Laget med stort L :)
Kommentera

Dysso: Grattis till 7-4 vinsten. Tror att Hv blir en het guldkandidat iår.
Kommentera

Portello:

Jo, hoppas dom tar sig långt i slutspelet..
Men först hoppas jag dom slutar högre i serien än förra året, vore kul om dom kan hamna 1'a eller 2'a :)
Kommentera

Dysso: Tror det ska till mycket för att Hv ska missa topp 4:a.
Tror Hv,FBK och VF tar dom 3 första platserna, sedan hoppas jag att Luleå kan vara med och slåss om fjärde platsen .
Kommentera

Portello:

Jag tror också Lule kan överaska, men tippar nog inte så högt som fjärde plats. 6-7 skulle inte förvåna mig, förstår inte varför luleå har blivit så nerskrivet i år.. Sedan i slutspelet är lule alltid starka, det kan gå hur långt som helst.. Möts i finalen? ;)
Kommentera

Dysso: Förstår inte heller varför Luleå är så nedskrivet.Laget ser betydligt bättre ut iår , rensat bort spelare som inte varit bra + värvat Bla Fagemo,Rönnqvist och M.Johansson för att nämna några.
Själv tror jag också att den nya Tjeckbacken Skrbek kommer att bli väldigt bra.
Kommentera

Portello:

Håller med till fullo, tycker det är ett mycket starkare lag än förra säsongen, nu gäller det bara att dom lyckas spela ihop laget också. Hur det går i matcherna just nu tar jag inte så hårt på för Lule's del, dom spelar fruktansvärt mycket matcher just nu (nästan lite väl mycket kanske? Den som lever får se).

Men, det är väl som vanligt, kvällspressen skriver väl alltid ner lagen från norrland/mindre städer...
HV låg väl 6'a eller nåt sånt i expressens nuvarande ranking.
Kommentera

Dysso: LHF:s trupp börjar faktiskt se ganska samspelt ut nu. De allra flesta har börjat hitta sina roller och formationerna har fungerat allt bättre för varje match. Firma Fagemo-Rönnqvist och den som får förmånen av att spela i samma kedja som dem - för tillfället Ledin - lär bli giftiga kommande säsong. Däremot är truppen rejält nedtränad nu. 10 matcher på 16 dagar och 2 ispass+ett fyspass/dag de dagar de inte spelar match sätter naturligtvis sina spår och några av spelarna dras med diverse småskador för tillfället.

Expressens s.k. experttips är det väl ingen som tar på allvar. De skriver vad de tror att folk vill läsa och deras analyser är ibland på gränsen till pinsamma eftersom det så ofta framgår att de egentligen inte vet vad de pratar om och att de inte har någon egentlig kunskap om de spelare de sitter och bedömer. När det gäller LHF verkar de automatiskt utgå ifrån att "spelarförlusterna" verkligen är förluster eftersom majoriteten var utländska spelare, som om det automatiskt gör dem till "stjärnor", även om det i själva verket var så att de flesta hade värvats som utfyllnad eller vid tidpunkter då det inte fanns så många spelare att tillgå på spelarmarknaden och att de på grund av det dessutom hade en lön som de egentligen inte förtjänade. Rensningen i våras var välbehövlig.

HV tippar jag som en av finalisterna i år. Jag skulle gärna se LHF som den andra finalisten men jag tror snarare på Frölunda eller FBK.
Kommentera

Lulekickan:

Fagermo - Rönnqvist (- Ledin) imponerar ja..
En kedja som kan få Ledin att börja göra poäng i större mängd MÅSTE bara vara bra ;)

Håller med ang. rensningen av spelare i lule, men man tappade trots allt ett par spelare som var riktigt bra.. (t.ex. Topporowski (stavning?), även om han var lite väl het på gröten ibland)
Däremot så är LHF's värvningar helt klart snäppet vassare än de spelare man tappat, även de "bättre" av dem inräknade.

Jag ska upp till Jönköping nu i helgen och se HV lira, kanske kan ge ett utlåtande efter det om jag tror det räcker till final eller inte.
Jag hoppas självklart på att få se HV glida in i Kinnarps i en sm-final. Vad gäller LHF's chanser i ett eventuellt slutspel så tror jag kanske inte heller på final, men semifinal är inte alls omöjligt, långt därifrån.

Vi lär få se i första matchen i elitserien var både HV och LHF står, väntar med spänning.

Föresten, läste din presentation, mycket intressant analys, du kanske borde ta och skicka den till expressen/aftonbladet, så dom får en vettig artikel att trycka? :)
Kommentera

Dysso: Jag känner redan att jag snart får äta upp vad jag sa om Ledin när jag var och kollade LHF:s fösta träningsmatch mot Löven (där faktiskt Portello satt bredvid mig). Jag sa att "Man kan inte göra guld av en gråsten", fast kanske kan man det? Kanske kan Rönnqvist och Fagemo verkligen göra hockeyspelare av Ledin? Det vore nästan något de förtjänar bragdguldet för i så fall.

Äsch, nu var jag ju inte så väldans snäll mot Ledin ju, fast jag är i alla fall uppriktig : )

Toporowski var bra bra när han stod två meter från mål eller i sarghörnen. I övrigt var han alldeles för begränsad som spelare för att vara värd att ha kvar till det priset. Lägg därtill att han kunde tilta när som helst och göra onödiga grejer som renderar 7 eller ännu fler matchers avstängning och han förefaller ännu mindre värd vad han skulle ha kostat att ha kvar. Fast hade föreningen obegränsat med pengar skulle han gärna ha fått stanna. En kille som har förmågan att vinna matcherna åt LHF med bara sekunder kvar att spela är naturligtvis värdefull. Annars föredrar jag nog spelare som kan spela hockey över hela banan.

Kauppila saknar jag däremot litegrann, fast han trivdes inte på slutet och det hände saker som fick honom att tappa gnistan lite och då var det ingen vits att ha kvar honom heller. Fast jag tror nog att spelare som Miche J, Fagemo och Rönnqvist skall kunna fylla luckan efter Kauppila, framför allt Miche J är ju samma spelartyp som honom men jag gillar såklart samtliga tre jag räknade upp. Alla står de ju för en rolig och fartfylld ishockey.

Jag funderar faktiskt på att åka ner och kolla premiärmatchen. Vi får väl se om jag kan ta semester då så kommer jag att finnas på plats.

Har AB/XP lite att skriva om så kan jag naturligtvis hjälpa dem. Med tanke på hur långt jag brukar skriva när jag väl börjar så fyller jag sportbilagan hur lätt som helst : )
Kommentera

Lulekickan:

Jag tvivlar starkt på att Ledin kommer bli något han inte redan är, däremot gör han nog det han kan bra, vilket kanske räcker i det sällskapet. Möjligt att jag har fel, men får stå där med med mössan i hand då ;)

Vad gäller Topporowski så kämpade han iallafall på hela tiden. Som du påpekade så var han "lite" väl labil, undrade ibland om han tog fulknark och snedtände mitt under match.
Kommer ihåg sista matchen mot Modo, då han långt efter matchen var slut försökte glädja LHF supporters genom att följa deras uppmaningar.. att det sen var "We want fight" var kanske inte så oväntat =)
Tycker det är lite kul med spelare som faktiskt kan fortsätta att bjuda upp efter matchen är förlorad, gör hockeyn värd att gå på.
Sen bevisade han att många matcher inte var förlorade heller...

Apropå klack blev jag faktiskt rätt imponerad då, stod själv i utkanten av klacken och försökte hejja fram lule... När matchen var helt förlorad, och LHF förlorade som bekant den matchen stort, så skanderade klacken "Vi älskar er ändå".
Inte direkt som i globen, där alla supportrar vid det laget hade gått hem.

För att återgå till HV, så kommer jag troligtvis inte gå på premiären. Det är iofs inte helt spikat än, men det lutar åt första elitseriematchen jag ser för säsongen blir den andra hemmamatchen för HV, mot FBK. Du får ge en rapport efter matchen, och jag hoppas du försöka vara lite opartisk för min skull ;)

Aftonblaskan och deras gelikar har väl aldrig något att skriva om, men massa text har dom ändå. Tror de behöver all hjälp dom kan få faktiskt...
Kommentera

Dysso: Jag tror inte heller att Ledin kommer att bli något annat än det han redan är. Däremot så kanske han har lärt sig att hålla klubban i isen istället för att åka omkring med den som någon slags balanspinne, och spelar han med rätt spelare då så blir det mål mer eller mindre automatiskt. Hur det än är med den saken så kommer jag att se varenda mål eller assist han gör som en stor bonus eftersom jag inte förväntat mig så mycket mer än 0+0 under en säsong för honom iaf.

Du kanske stod i närheten av mig då i sista matchen mot Modo? Förra säsongen var jag faktiskt ståplatsare och brukade stå lite snett till höger bakom klacken, eller kanske snarare snett till höger bakom klackens kärna med trumma och allt vad det innebär, så den plats där jag stod får nog räknas som klackplats. Ska jag vara uppriktig så tänkte nog även jag att det enda som kunde "rädda" matchen just då, eller i vart fall ge publiken lite underhållning, var ett rejält slaggis, fast jag lät bli att skrika det iaf : ) Däremot tillhörde jag dem som hyllade LHF när matchen var slut och det tycker jag att man alltid ska göra även om man kan känna sig besviken efter en förlust. När folk sedan började gå hem satte jag mig ner på H-läktaren och bara stirrade rakt fram. Jag kände mig helt tom inombords på något sätt, och när jag väl kom mig för att pallra mig hemåt tog jag världens längsta omväg runt halva stan så att promenaden tog 1,5 timme istället för 10-15 minuter. Huga vad hemskt det är att åka ur slutspelet, hur ska det då inte kännas för de som förpassas till allsvenskan? *ryyysa*

Åker jag ner och kollar premiären ska du naturligtvis få en rapport, och jag brukar faktiskt kunna vara hyfsat objektiv (det hör liksom till mitt yrke) och såga spelarna i båda lagen ungefär lika mycket. Fast lite färgad är man nog säkert ändå, i vart fall om det händer något mer kontroversiellt under matchen. När det gäller hockey är det ju lite svårt att helt koppla bort känslorna alla gånger.
Kommentera

Lulekickan:

Njae, jag stod snett ner åt vänster från klacken sett, i nederkanten/utkanten. Stod strax bakom killen som vände sig om och drog igång klacken, men från honom sett till en bit till höger =)
Vi hade väl m.a.o. hela klacken mellan oss.
Jag tog inte så hårt på att dom åkte ut, tyckte det var lite trist, men jag var mest lycklig över att HV var i semifinal då, svårt att känna så stor depression över att "andra" laget åker ut.
Min depression började inte sätta in förns efter andra matchen i semin, när HV blev totalt utspelade... Trodde efter första semifinalen att det kunde gå vägen, var bara slumpen som gjorde att FBK vann den matchen, men sen på bortaplan blev dom HV totalt överkörda. :/

Hoppas på ett bättre resultat i år, med HV till final, och LHF till semi =)

Vet att det är oerhört svårt att vara objektiv, kräver inte mer än ett tappert försök, det blir alltid nån tveksam utvisning man blir lite irriterad över, som en helt objektiv bedömmare kanske tyckt varit helt ok. Sålänge man inte pratar som Challe Berglund gör om DIF så får man väl vara nöjd ;)

Nu är det Scandic Cup som gäller.. Hockeyfebern stiger...
Kinnarps på fredag, fick tågbiljetterna upp till Jönköping i brevlådan idag, allt är klart för att njuta lite kvalitativ hockey i en underbar arena. :)
Kommentera

« · 101488