HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

tack hv

« · 66604 Till forumet

tack hv
Tack HV, så vi Röglesupportrar har något att glädjas över, vi hatar MIF...

Vinn nu på lördag oxå så é det klart.
Sjung fram ert lag

MVH Angel Island Army
Kommentera

Sv: tack hv
Hur känns det att vinna på domaren?

När det gäller Rögle så är det kul att ni röglefans är så intresserade av MIFs matcher. Elitserien är ju långt borta för er, så ni är välkommna att följa Skånes stolthet precis som alla andra.
Kommentera

Skyll du på domaren att ni förlorar. De utvisningar som MIF åkte på var SOLKLARA. Och det borde dessutom varit ett par till. På sportradion skall man tydligen ha sagt: "- MIF använder klubborna som yxor". Och det skriver jag under på. Slashingen på Jasecko, som sedermera resulterade i matchstraff, kan inte varit långt borta från att slå av armen på honom.
Kommentera

Det lät lite annorlunda på com hems TV sändning än på DIF radion, tydligen. Ert köpta tjeckkött kunde ju spela rätt hyggligt med sin avslagna arm i tredje, eller?
Kommentera

Måste en spelare bli skadad för den andra ska få matchstraff?
Nä, det måste han inte,kom med något annat.Ni måste känna er hjävligt besvikna ni miffare,det kan jag förstå så dåligt som dom spelar men skyll inte på sveriges bästa domare som fått beröm av tränare och spelare två matcher innan denna match.
Kommentera

Sveriges bästa domare, det säger absolut inget. I kväll fick Köptbjer inget beröm - inte från com hems experter, de skällde ut honom i pausen mellan 2.a och 3.e. Berättade för honom i direkt TV att han dömt bort MIF Redhawks. De var inga besvikna miffare utan uppländska experter. Opartiska bedömmare. Vilket du knappast är i Ängelholm, eller? Fast ni är ju inte så vana vid att ha ert lag i TV så vad vet ni?
Kommentera

Du kan ta dina experter och stoppa upp i röven!
Ingen i media ska försöka ändra på domaren,kanske ända sättet för mif ska kunna vinna detta.Nä,jag blir förvånad om han sitter där nästa match.Att försöka påverka domaren i halvlek är inget man skojar bort,att uppmana en domare att ta fler utvisningar på ett lag är helt fel.Men vad gör inte ett mif fan för att vinna en match.
Kommentera

Ingvar "Putte" Carlsson, var det som sa sanningen till Rådbjer. Ingen sa till domaren att ta något på något lag eller att "Putte" skulle upp i min röv. Utan Rådbjer fick en osande salva om att han var enögd. Inte så konstigt att du verkar gilla honom. Enögda som ni verkar vara. Kaka söker maka.
Kommentera

Är det domaren eller putte som dömer matcher,så fall finns det ett skäl att han komenterar matcher.Expert kan alla bli till och med du!
Kommentera

Överlåter expertrollen till dig. Kan bli kul i semin när HV blir krossade av bättre lag att höra dina förklaringar. Herr Putte var bra som väldigt osvenskt gick i hård debatt med Rådis, det behövs mer sånt. På alla arenor. Frölunda blev krossade av domaren härom kvällen. Den hyenan som dömde då skulle också fått ett korsförhör av TV.
Kommentera

Om man uppmanar domaren att inte vara enögd,vad menar han med det då?jo att ta hv utvisningar,och domare på den nivån tar nog utvisningar om det finns.hörde lite på radion också,där klagades det inte på utvisningarna dom sa att mif helt enkelt inte han med när hv ökade tempot.Var gärna besviken på er förlust men för helvete,skyll inte detta på domaren.Det är spelarna på isen som ska ändra sig.
Kommentera

Ärligt talat tror du jag bryr mig?
Huvud saken att vi piskat mif med 4-1 i matcher på Lördag.
Godnatt malmö och miffare
Kommentera

Ja ni har säkert slagit ut Redhawks på lördag. Ärligt talat så hade vilket annat lag av de 8 som gick till slutspel gjort det också. Så er seger är inget värd. Redhawks behöver en nystart med talanger som ger allt för tröjan de spelar i. Så är det inte idag. Vi har kanske en del att lära av HVs sätt att bygga lag.
Kommentera

Klar det var värt att piska mif,vi fick se en fin höger spark i sargen av bäckis.Den karamellen ska jag suga på tills nästa sässong.
Kommentera

Grattis HV71 det gjorde ni bra.
En sådan till och vi är i Semi final.

Adjö Mif vi se i serien 2002/2003.
Köp ett yngre lag så går ni längre nästa sesong.
Kommentera

citat från Aftonbladet:
Filmningen:
I slutet av andra perioden faller HV:s Stanislav Jasecko till isen med, till synes, våldsam smärta. 5 minuter + matchstraff för Malmös store back Johan Norgren. I sista perioden var Jasecko tillbaks pigg och glad. Jasecko är slovak, inte tjeck.
muahaha
Kommentera

Man kan ju fråga sig hur mycket vett man har i huvudet om man som "expert" försöker påverka domaren under pågående match. Något sådant har jag aldrig hört om tidigare, och tycker att det luktar riktigt illa. Jag hörde om detta redan igår, men jag har inte sett det själv än. Jag har dock matchen inspelad, så jag ska ta och titta på det i eftermiddag. Jag upplevde det inte under matchen som att Rådbjer släppte en massa HV-utvisningar, men jag ska tänka på det när jag ser matchen igen.
Kommentera

Har nu sett matchen även på video, och jag måste säga att jag tycker att "putte" Carlsson gör bort sig riktigt ordentligt. Den enda anledning jag kan komma på för honom att bete sig på det sättet är "svågerpolitik". Det finns mycket gamla Djurgårdare i Malmö, och det är väl där han har sina sympatier. Och Rådbjer är ju gnagare, så då var det väl inte svårt att gnälla heller.

Putte sitter och gnäller konstant på Rådbjer de sista 10 minutrarna av andra perioden, och inte en enda gång ger han ett konkret exempel på vad som borde varit en HV-utvisning. Det fanns inte många sådana situationer alls i matchen, och när Jasecko får sin utvisning i tredje perioden så blev "Putte" mäkta tyst när reprisen visade hur billig den var. Då lät det plötsligt att det minsann inte är lätt att vara domare...

Mitt råd till "putte" är att hålla sig till fotbollen istället. Eller som någon skrev på hvfantasten. "Går det inte sätta den där Ingvar Putte Carlsson på att kommentera tyska porrfilmer på canal+?"
Kommentera

Självklart är allt en konspiration mot HV. Alla förenas mot er.

Bättre förlora som män än att vinna med fuskande slovaker i laget.

Väx upp, bli män och erkänn att ni skäms för hur ni vinner. Vi i MIF har vunnit någon gång på domslut, det ska erkännas. Det är inte roligt, bara pinsamt.
Kommentera

Vart ser du konspirationen?? Allt jag säger är att den sk "expertkommentatorn" Ingvar "Putte" Carlsson är inkompetent och borde hålla sig till den sport han faktiskt jobbar för Djurgården i.

HV vann matchen för att man var bättre än Malmö. Inte på grund av några domslut. Jag är jäkligt nöjd med skeendena i kvartsfinalmötet mellan HV och Malmö. HV har varit det bättre laget, stått för det mesta och det bästa och leder logiskt och rättvist med 3-1 i matcher. Nu hoppas jag bara att man klarar knyta ihop säcken också.
Kommentera

håller med jonsson!
Kommentera

hur trilla ni in på slovaker?
Helt plötsligt är alla slovaker filmare,glöm inte er egen Rydmark som filmar en utvisning och åker ut mot just hv.Det kallar jag filmning det,att slå med klubba över hanled för att skada en spelare borde vara avstängning istället.Men ett gäng kärringar som ni har visst svårt att ta en riktig brakförlust.
Vinna på domaren har hv inte gjort, det är bara malmö fans som tycker det.Sen om hvs slovak filma eller inte får malmö spelaren ta på sig, för om en filmning är osportsligt så är malmö spelarens slag definitivt osportsligt.Filmning är väl inget nytt i ishockey eller?
Sluta klaga på domaren och spela bättre hockey.Domaren höjer ribban ett snäpp i slutspelet,det vet vi alla.Men om man är så blåögd att ta slag över armar och solklara trippingar i hv zonen får skåne laget skylla sig shjälva.
Kommentera

blä... Men slovaken kom tillbaka i 3:e det var väl det som var det sura, då verkade det ännu mer som han filma... jaja... Flyt för HV var det som avjorde att de vann... Vinner MIF idag, så vinner dem hemma också, det r jag övertygad om. Sen är det en öppen historia. Men idag har HV ett litet plus, i form av hemmaplan... jaja.. Lycka till MIF!
Kommentera

Norgren träffade klubban inte någon "hanled" på slovaken. Var nu den kroppsdelen sitter. Handleden höll i en klubba som träffades av 45. Därför är vi förbaskade på ert köpta slovakiska kött. Vi är arga på Rådisbrådis för att han vill ta ut 55 för slaget. Det var 45 som slog på klubban. Så illa var det, kära vänner. Rådbjer och ni såg inget, skrek högt och blev grundlurade av en individ med högst tvivelaktig moral. Sådana borde inte få vara i svenska rinkar. De ska utvisas från dem.
Kommentera

Jag har kikat på Jasecko situationen på video. Under PPV's sändning används 2 kameror för att visa situationen. En utzoomad och en inzoomad, båda kamerorna från samma vinkel. På bilderna från den utzoomade kamerorna ser det ut som om Norgren träffar först på Jaseckos klubba, för att sedan glida upp av kraften i slaget och dra till handen. På bilderna från den inzoomade kameran ser det ut som om han träffar handen med en gång. I vilket fall som helst, så träffar slaget handen, och själv tror jag att det tar klubban först, annars hade något i handen gått sönder. Men för den delen kan det ju göra ont som satan. Och matchstraff ska ju utdömas oavsett konsekvens av handlingen. Det är handlingen som skall bestraffas.

Så faktum är ju att det inte spelar någon roll vart slaget träffar. När man tittar på slaget som Norgren delar ut, så ser man att han tar sats med klubban långt bak och under slaget så flyttar han dessutom ihop händerna så han får bandyfattning på klubban. Slaget blir hårt och vårdslöst, och Norgren har ingen kontroll över vart slaget träffar. Det kunde lika gärna slagit av armen på Jasecko som att bara slagit av klubban. Nu verkar det ha blivit ett mellanting. Men farligt spel är det och matchstraffet är riktigt.

Sen att Rådbjer ser fel på #45 och #55 är väl lätt hänt och inget att hänga upp sig på? Rätt man åkte ju ut ändå.
Kommentera

Visst var det rätt att ta en utvisning. 2 min hade varit helt OK. Armen kunde gått av det är helt rätt. Men måste Rådis vara så i extas över att vilja ta ur MIF ur matchen att han direkt pekar på 55 när han tydligen inte ens visste vad som hände? Rådis avslöjade sig totalt där.
Kommentera

Du säger ju emot dig själv. "2 min hade varit helt OK" och "Armen kunde ha gått av det är helt rätt". Spelar man på ett sätt som kan skada motståndaren skall man ha matchstraff. Matchstraffet finns för att stävja farligt spel. 2 min ska stävja ojuste spel, vilket inte behöver vara samma sak.

Om han direkt pekar på 55, så såg han väl fel. Var glad att han kunde övertalas att ta Norgren istället, så ni inte blev av med eran bäste back. Norgren hade ju inte gjort ett skit i matchen fram tills dess.
Kommentera

Harald Lückner ger Ingvar "Putte" Carlsson en känga i en intervju på hv71.se:

"Angående "Putte" Carlssons synpunkter, på domaren under Com hems sändning från matchen, blir jag ganska upprörd över hur man kan vara så färgad som bisittare i TV. När han t o m går in och angriper Rådbjer i en paus, och ber att han ska döma bättre och titta på andra laget också, det har jag ingen som helst förståelse för. Det är riktigt dåligt gjort!

En expertkommentator ska i första hand vara neutral och ha en objektiv syn på bägge lagen. Han ska definitivt inte sitta och ta parti för det ena laget och kasta skit, det kan vem som helst göra."

Även ComHem verkar tycka att "Putte" gått lite för långt. Mia Norberg från Com hem:

"Att kritisera domaren under pågående match är inte helt lyckat, det kan jag hålla med dig om. Däremot har vi under säsongen intervjuat domare någon gång under matchen, precis som spelare, och detta har varit enbart positivt."

Följ länktipset för att läsa intervjun. Där finns även audio intervjuer med både Lückner och Bäckman.
Kommentera

2 min hade varit helt rätt, även om armen kunde gått av. Hade inte ert inköp slängt sig och vrålat hade det blivit det oxå. Kanske med 55 i båset. Det var en ful bentackling i 1.a som Rådis blundade för. Det kunde ha blivit en svår skada på en MIffare där.
Men han stod upp igen spelade som en man. Lär er av det.
Kommentera

Det är bara att citera regelboken.

"Regel 630 Slashing - slag med klubban

a) Mindre straffet eller Större straffet plus Game Misconduct Penalty skall, efter domaren omdöme, ådömas varje spelare, som hindrar eller försöker hindra motståndare genom att slå omkring sig med klubban.

b) Större straffet plus Game Misconduct Penalty skall ådömas varje spelare, som skadar en motståndare genom slag med klubban.

Anm. Domaren skall bestraffa varje spelare som slår omkring sig med klubban, oavsett om motståndaren träffas eller ej, eller under förevändning att spela pucken gör en hotande rörelse med klubban i syfte att skrämma motståndaren."

För den som inte vet: Mindre straffet = 2min, Större straffet = 5 min, Game Misconduct Penalty = 20min.
Kommentera

ja, mindre straffet hade varit rätt.

När det gäller Luckner och com hems reaktion på Putte så är det alltid så i Sverige när någon vågar säga sanningen. Rädsla för konflikter och icke konsensus tar över. Det gäller hockey, politik och alla andra samtal i detta landet. Därför blir här heller inget gjort. Fuskare och medlöparnas paradis är det. Även i hockey.

När det gäller partiskhet i media så bör väl TV4s mikrofoner på DIF spelare under match vara höjden av fansTV. Hoppa inte på "Putte" för att han sa vad Aftonbladet och Expressen oxå såg och rapporterade om.

En annan fråga är varför HV går så hårt fram mot MIF och tar till alla medel för att vinna? Inte kan det vara sportsligt. HV blir krossade i nästa runda och de vet de. Det måste vara ekonomin. Har ni svårt att betala er dragiga tälthall? Människor gör ju vad som helst för pengar i detta landet...
Kommentera

Uppenbarligen har du svårt att läsa regeltexten. prova igen.

Vad var det för sanning som "Putte" sa då? Han hade ju sämre bortförklaringar än flertalet MIF-fans. Inte en gång kunde han ge ett konkret exempel på när HV skulle blivit utvisade. Sicken "expert". Patetiskt var vad det var.

Vad rapporterade Aftonbladet och Expressen om som "Putte" pratade om?? Exempel, tack. Gärna med länktips. För det har inte jag sett dem göra.

Det enda sätt som HV går hårt åt MIF är i spelet. HV spelar bort Malmö. Man ruffar inte bort Malmö eller något annat osportsligt. Man åker ifrån dem på skridskorna, man är klarare i tanken och man håller sig undan onödiga utvisningar. Det är det spelet går ut på...
Kommentera

Regeltexten fixar jag. Du tror det är ett slag för att skada. Sluta tro, börja veta. Då blir allt bättre. Det är en helt vanlig, ovanligt hård slash. Sånt ser vi hela året i Elitserien. Nu valde er spelare att förstärka det så att det skulle bli matchstraff. Sånt ser vi ofta i VM när Slovakien och deras kumpaner från Tjeckien spelar, tyvärr. Det är er skam, för ert lag att ni tar till sådana metoder.

Putte gav flera exempel på HV utvisningar bla den bentackling i 1.a som jag var inne på i ett annat tidigare inlägg. Det var oxå nämnt från herr Putte om ett antal interference på MIFare i anfall som Rådis valde bort.

Aftonbladet och Expressen rapporterade rikligt om hur er slovak berikar hockeyslutspelet med sin filmning. Det kan du väl inte missat? Fast det är klart mindre skrivit om skandalen i J-köping än Ekmans våld mot Ljundquist. Helt rätt då 08.an visade rent farliga tendenser i sitt uppförande. Är han frisk?

Ni åker bort MIF, är klarare i tanken. Helt rätt. Sluta då filma till er matchavgörande utvisningar när ert spel går i stå. För ni var mycket dåliga senast. Då tog ni fram ert fuskspel. Tyvärr blev Burras mål godkänt. Han stopbromsade den medvetet in i mål. Hade Rådis dömt bort det hade MIF vunnit för då hade domaren inte behövt kompensera er in i matchen i andra perioden.
Kommentera

Jag har sett slaget många gånger på video. Det är en ful slashing. Vart går gränsen för när en slashing är vanlig mot när den skadar?? Självklart har det med kraften i slaget att göra. Alltså solklart matchstraff. Jag litar betdligt mer på Harald Lückner som säger att handen var svullen efter matchen, än på dig som MIF-supporter. Du får gärna tro att Jasecko filmade. Jag tror inte han gjorde det.

Putte började inte gnälla på Rådbjer förrens under andra halvan av andra perioden. Din knätackling som du pratar om hör inte dit. Putte gnällde, som du säger, på att HV höll på med interference. DET kunde han inte ge ett enda exempel på. Och jag tittade så gott jag kunde efter sådana situationer, utan att hitta ens några tveksamma fall.

Ja, Aftonbladet och Expressen skrev om Jasecko-situationen. Den pratade inte Putte om när han gnällde på Rådbjer. Han pratade mer om hur vårdslöst det var av Norgren. Du får leta vidare om du ska kunna hitta något som Aftonbladet och Expressen skrev om som Putte klagade på.

Filmningarna får stå för dig. Du skriver dessutom i pluralis. Har du fler situationer att klaga på?? Tyckte istället att MIF-spelarna dök ett par gånger i sista perioden, men Rådbjer var med på noterna.

Och att Rådbjer skulle kompenserat i andra perioden är ju befängt!! Det var solklara utvisningar. Lindqvists tripping på Pelle Gustafsson bakom mål, Petraseks och Thuressons boardings, Thuressons slashing och slutligen Norgrens slashing. Vilken borde Rådbjer släppt enligt dig??
Kommentera

Hur slovakens hand var efter matchen vet jag inte. Litar inte på Luckners omdöme heller. Han verkar ju mental. Ge sig på "Putte" för att han hade en åsikt. Vilket sätt!

"Putte" var inte med i pressen, du har rätt. Men nu är han ju det pga Luckner.

HV är ett fallande lag, för att få utvisningar. Har hört detta från fans från andra delar av landet och håller med dem. Ni har slutat med era överfall. Det är positivt.

Hela andra var en enda lång gåva från Rådis. Gustafsson filmande till sig Linkans 2 min. Linkan kan inte trippa, kan inte vara aggresiv. En omöjlighet. Rådis såg inte vad som hände, såg bara en fallande HV spelare och gav sin gåva. Pettan - kan vara en utvisning om man vill spela meshockey. Thures slash OK - en 2 min var han dömd till för det. Då har vi kvar 45s 2 min som det borde varit.
Kommentera

« · 66604