IF Björklöven

3889 inlägg · 100 ämnen

Forum

« · 2532702 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropos of Nothing
puffe: HIVar in mobilen på plan, ingen har sett det tidigare. ONLY in Ö-VIK
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: I mångt och mycket så trodde jag att MoDo skulle stänga serien igår men tji fick man! Miracle on Ice 2.0 om rövarna från Ö-vik sjabblar bort detta, kommer någon ihåg det jag skrev för drygt två veckor sedan? Så här skrev jag: "Jag kan bara tänka mig den ev. stämning som kommer infinna sig när DIF avgör i Hägglunds på övertid i match 7. Hela Ö-vik slocknar."

Det kändes som en utopi men nu kan det faktiskt inträffa, helt otroligt om ni frågar mig. Går DIF vinnande ur denna serie har dom mig att tacka!

Är så taggad inför morgondagens batalj, tänk om det blir en match 7. För oss hockeytokar utan glasögon åt endera hållet så vore det underbart att få se en GAME SEVEN!

FINA DJYRGÅRN, KOTLETTFRILLORNAS LAG FRÅN STOCKHOLM MOT BÖNDERNA MED KEPS, VARSELKLÄDER OCH LÖSSNUS FRÅN ÖRNSKÖLDSVIK! LETS GOOOO!!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Kan du utveckla det lite, rabiesapor är ju lite intressant
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Jag hoppas ju att Modo tar finalen och tvingar kvar äckeljyyrgårn i HA.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det ska sannerligen bli intressant att se om Foppa vågar sig till hemmahallen, 'OM' MoDo tvingas till en en sjunde och avgörande match.
Han intervjuades i den andra periodpausen.

Personligen tror jag inte att Foppa "vågar" utsätta sig för risken att behöva genomlida alla HELVETETS kval om så blir fallet, och därför riskerar att få uppleva samma VERITABLA superkatastrof som inträffade mot £yxfällan för sju år sedan.
Skulle MoDo torska det här, efter en 3-1 ledning i matcher och med två hemmamatcher av tre på slutet, med den avgörande på hemmais, är KATASTROFEN i princip likvärdig med den mot £yxfällan 2016.
Blir det så, efter sju års ökenvandring i HA, tror jag att MoDo får ENORMA PROBLEM att resa sig igen. Då skulle åtminstone jag bli mäkta förvånad om det INTE blir MINST!! 10, kanske uppemot 15 raka säsonger för MoDo i HA, räknat efter degraderingen 2016.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Jag hoppas ju att Modo tar finalen och tvingar kvar äckeljyyrgårn i HA.

Men fan vilken vidrig publik de har, ett gäng rabiesapor beter de sig som.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: Löven var enda alternativet. Målet är att spela upp Löven i SHL nästa säsong, sen får vi se. Vi kan bara hoppas att vi går hela vägen. Kenttä kommer ställa ett bra lag på banan nästa år också men det kommer vara många bra lag så det blir helt
öppet race. Det är iaf jävligt kul att han stannar ett år till.

Jag tycker du oftast har poäng i det du skriver och det är intressant att läsa dina inlägg. Prickande analyser och finurligt raljerande om klubbar och spelare.
Även om jag inte håller med riktigt i det du skriver om Weigel.
Din syn på Modos effektivitetsproblem och deras långa ökenvandring i HA faller mig mer i smaken. ;)
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Så är det Nog. Tills dess att han resignerar och "inser" att det "aldrig" kommer att bli något SHL-spel... Då drar han!!
Han spelar nästa, och ev i en "utopisk" värld även säsongen 24-25 hos er.
Är ni kvar i HA även Efter den säsongen, då drar han GARANTERAT!!!
Jag tror inte att Weigel är speciellt 'intresserad' av att fira ett "bejublat" 25-årsjubileum i HA med Björklöven, Div1-säsongerna inkluderade, under våren 25-26, om du förstår vad jag menar...

PS: Jag uppskattar dock mycket, att du ofta komplimenterat mina inlägg!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
puffe: Hahahaha, tack! Jag har inget att göra med Stoppel mer än att hans son är tränare i Lövens J20(!).
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: Weigel trivs bra, annars skulle han inte spelat som han gjort. Jag tror inte han skulle gå till MoDo eller annat brödgäng! Han vill spela för oss.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Du är en fin ambassadör för Ditt Lag. Tror Pappa Stoppel vill se Dej i Djurgårdens organisation snart
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
SPOODI: Riktigt skojigt, en gigant för oss. Speciellt i slutspelet. Överlägset bästa spelaren.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: Utmärkt analys, MoDos ineffektivitet är deras akilleshäl. Just nu känns det som att ineffektiviteten kommer fälla MoDo.

Det var en hyfsad domarinsats trots Wessner på plats, men så fort han dömer Löven så slutar det i katastrof för vår del.

Apropå regelböcker, MoDoiter talar sig gärna hesa om att Björklöven och vissa spelare i vårt lag har en egen regelbok(ingen nämnd, ingen glömd). Det hade vi verkligen inte mot DIF och har aldrig haft.
Modoliderna måste skylla på nånting när dom förlorar mot oss.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
SPOODI: kul med Weigel ett är till! Ni kommer ha ett bra lag igen
------------------------------------------------------------------------------------------
Precis så. IFB, laget som Weigel ska spela i HA med!, tills dess att han tröttnar på HA, eller byter till ett lag SOM SPELAR i SHL!? Alternativt att han inom en snar framtid byter till ett ANNAT lag i HA, där Weigel "tror" att hans chanser att få spela i SHL är STÖRRE, än om han fortsätter med sitt tröstlösa gnetande i HA med Björklöven...
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Sigge: vi var som sämst när det gällde
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: kul med Weigel ett är till! Ni kommer ha ett bra lag igen
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Jo men er effektivitet suger! Vem tycker du har en egen regelbok så långt i finalserien?
-----------------------------------------------------------------------------
Jaa alltså, MoDos Monstruösa Ineffektivitet är ju så här långt '"REMARKABEL'", och är inte annat ÄN att DESTRUERA!!!, och förvisa till de sälla jaktmarkerna för eviga tider!!!!!

Dock tycker jag faktiskt att domarbedömningen under matchen Absolut var helt i sin ordning, trots att DIF fick klart fler utvisningsminuter. Men som sagt, vet man inte var målet står, och avlossar en massa Meningslösa avslut från obefintliga vinklar, och inte förmår träffa målet när man verkligen har chansen!!!, som MoDo hade möjligheten att göra vid ett otaliga tillfällen under gårdagskvällens match, jaa... då går det oavsett vilket ändå åt helvete till slut!!..
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Ta nästa också och åk ned o döda serien på deras hemmaplan! Ett skadeskjutet jyrgården i HA nästa år kommer bli en fröjd att se!
-----------------------------------------------------------------------------
Hur fan kan du tro det ????

Är man så Ofattbart INEFFEKTIVA som MoDo varit, att man behöver mer än DUBBELT så många målchanser som mitt eget Extremt ineffetiva Luleå generellt sett behövde under matcherna den för oss avslutade säsongen, för att få in pucken i mål 1!!! enda gång, då kan det inte sluta lyckligt..

Nää, en Riktigt Stor Baksmälla nästa säsong för MoDo i HA, efter att Megasopan Johan Garpenfj*nt för första gången i sin sogfyllda tränarkarriär verkligen fått triumfera med Djurgården, lär nog med stor sannolikhet få som följd, att "WooDoo" Även 'firar' 10-årsjubileum i HA säsongen 2025-26.
Annars skulle jag bli Mäkta! förvånad!....

Sen lär nog Mattias Karlin återvända till sitt riktiga hockymecka, där han har sin "barnsäng", nämligen till '"Hockeymetropolen'" Västervik.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Sigge: På Fredag kommer Garpen ha en egen regelbok.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Sigge: Jo men er effektivitet suger! Vem tycker du har en egen regelbok så långt i finalserien?
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Vi spelar jämnare mot Diffen än vad ni gjorde. Det säger en del! Ni var inte tillräckligt bra.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Helt bedrövlig finalserie, två trötta lag!! Sällan jag sett så dåliga lag i en final. :#@
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah: Stort tack 👍
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Dom måste fokusera på något annat än att dom var det sämre laget i 3/4 perioder.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: 4 raka hade ju varit sjukt skoj. Bara för att se all media bli helt paff.. Tror fan Twitter, Facebook och allt annat skulle nog crasha.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
dempa: Ni stressade upp huvudstadslaget iaf, efter utspelet igår så verkar de helt desperata att hitta nått att skylla på! Domarna varit emot dem hela säsongen!??? Hahahaha 😄

Ta nästa också och åk ned o döda serien på deras hemmaplan! Ett skadeskjutet jyrgården i HA nästa år kommer bli en fröjd att se!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah: Grattis MoDo, snyggt jobbat!
--------------------------------------------------------------------------------------
Håller med. Nu blir matchserien så oerhört mycket mer intressant än om Djurgården hade vunnit.
Då hade det mer eller mindre varit avgjort efter endast en match.
Så upplever iallafall jag det.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Det känns som att DIF kommer ånga igång mer och mer som dom gjorde mot Löven. Jag tippar att Gapande Garpen drar längsta strået till sist och får jubla, Karlin får trösta sig med Pizza och att Löven kommer på besök nästa säsong igen så dom kan fylla arenan.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: TACK! är du avstängd i våran bok? Annars är du välkommen. Men vi är ganska många och du kanske är lite blyg..?
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah: tack, är långt kvar.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Confusius: Grattis MoDo, snyggt jobbat!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Vilken grotesk ineffektivitet som MoDo visat upp i den första matchen mot DIF. Förlängning nu. Förlorar MoDo den här matchen, förlorar dom matchserien till 80% säkerhet. Det är vad jag tror.
Samma sanslösa ineffektivitet som "hittills" idag, visade MoDo upp för 7 år sedan mot £eksand Och vi vet ju alla vilka katastrofala följder det resultade i.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Vi kan bara hoppas än så länge men det finns en god chans att han blir kvar som jag sa. Hoppas jag inte skiter i det blå skåpet nu men går han till AIK så lär han ha ännu mindre chans att gå upp. :)

Björklöven ska upp igen, det skulle hänt 19/20.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SPOODI: Vi får se vilka som blir kvar och inte, det måste hända saker. Kenttä har ett jobb att göra iaf, det är säkert!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Weigel verkar trivas bra i Löven så det är stor chans att han blir kvar.
--------------------------------------------------------------------------------------
Det vete fan du... Ärligt talat tror jag faktiskt att han har resignerat inför den "realistiska" möjligheten av att få vara en del av att i sanning "Lyckas" ta upp Björklöven till SHL?... Men blir det AIK lä han gå bet även där.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
mattias - 74: Anton Blomqvist är kvar i AIK och det var en av anledningarna till att Weigel drog. Men konstigare saker har ju hänt.

Weigel verkar trivas bra i Löven så det är stor chans att han blir kvar.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
mattias - 74: Weigel ryktas till AIK. Läste på något forum. Tankar om det?
Pajen har ju sagt att han vill ta upp AIK så fort som möjligt.
----------------------------------------------------------------------------------------
AIK med eller utan Weigel, ska spela i HA i ytterligare MINST ett decennium, och då är Weigels karriär tillända. Så om Weigels mål är SHL med AIK, då lär det bli med oförrättat ärende...
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: kommer nog inte hända supermycket hos er eller? Weigel och Rahimi lär förlänga, schilkey och pooley blir nog kvar. Kanske 4-5namn in/ut
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna:

Weigel ryktas till AIK. Läste på något forum. Tankar om det?

Pajen har ju sagt att han vill ta upp AIK så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
SPOODI: Nej, silly season nu.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: ZzzzzzzZzzZz ta semester nu
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
L.Plomeros: Trevligt att höra att Löven gör ditt liv lyckligt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
agne: Spearingen ni gav var ju riktigt vacker din jävla pajas!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Tror Löven berör modoiterna mer än sitt eget lag om man läser i deras bok.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
All champagne är nu helt slut hos oss. Oj vad vi har firat i snart ett dygn. Hockeysäsongen 22/23 har varit underbar och slutade lyckligt med att den så genomhatade björkröven blir kvar i HA även nästa säsong. Nu drar jag mig tillbaka för denna säsong. På återseende nästa säsong!!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
www.difhockey.se/play/video/216653?provider=staylive

Ödmjuk presskonferens igår av Stråhle och Garpen. 5+
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: misstänkte att du inte skulle förstå vad jag menade.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Dvyjns: hockey är fysiskt jag har inte påstått annat. Fotbollen är för tidigt att säga det har bara spelats två omgångar. Men jag är inte orolig.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
puffe: Det är tur att inte alla är som de flesta modoiter eller Dårens IF'are, herregud vad tragiskt livet hade varit då! Moppe eller kotlettfrilla, pest eller kolera! Foppa har båda två!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: lika barn leka bäst
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
puffe: Realisten är en skön figur, jag uppskattar hans inlägg. Det är faktiskt sanning i det han skriver.
Kommentera

« · 2532702 · »