oscaaaar: Nix. Man säger att det är tjugi minuter i finalen. Men det olyckliga i det är att Kanada nu hinner gå in och samla sig. Utan spolning så hade Sverige verkligen haft momuentum. Kanada är skärrade.
NuMo: Helt rätt, men det känns ändå som 60-40 i favör för oss. Rädslan hos mig ligger i hur domarna ska klara pressen. Det här får bara inte sluta i en skandal.
Ambroo: Jag är riktigt nervös. Det var jag inte tidigare idag. Men å andra sidan så trodde jag inte att svenskarna skulle kuna resa sig ikväll. Desperation är en fin liten uppfinning vår skapare uppfunnit.
Det här gynnar oss verkligen. Det är egentligen bara så här vi kan vinna. Laget finner energi i motgångarna och reser sig kollektivt. Det här är Mårts specialitet, men passar väl också det svenska lynnet perfekt. Vi är gula som kycklingar, men fightas värre än stridstuppar. Gud ske lov att vi inte ha Nicke Lilltroll i båset. Hans fokus hade förstört det här totalt.
Salle: Nej absolut inte. Så här går det ju till. Det handlar inte om hundradelar. Kanada lägger in pucken värdelöst framför stolpen sen köttar man. Plötsligt så är motståndandarna gjorda av tuggummi. Det är en utpräglad taktik och Sverieg tror inte att det fungerar i sin naivitet.
FANFANFAN!!! Tre, nästintill, identiska mål som inte ska vara mål överhuvudtaget. Det är lätt att såga Enroth och backarna vid dessa mål, men dessa killar ska hyllas, hyllas och åter hyllas!
Salle: Det är den Hedman vi är vana att se i MoDo. Om 5 år skulle han aldrig fatta samma beslut. Surt slut på en fantastiskt spännande match i en oerhört underhållande turnering. Fan!
Ambroo: Skall man se något positivt så är det att de här killarna aldrig mer kommer att ge sig lättvindligt. Det är för jobbigt och försmädligt. Därför är många av de här killarna ikapp när de blir seniorer. De kommer heller inte att vara bortskämda.
ajon: Det var ingens fel. Det var flera mindre bra insatser som ledde fram till målet. Svensken som tappade balansen nere i hörnet som gav Canada chansen att komma upp i banan, Hedman som inte kliver fram och täcker första stolpen och Enroth som inte har flytet. Lägg till detta en Knickedick som med lite flyt och en j-a massa anamma knappt får in trissan.
ajon: Det var åtminstone 4 svenskar som fattade felbeslut vid det avgörande målet, så att peka ut en ensam syndabock är vara fjantigt. Synd var det dock.
Jajjen: öh jag fattar inte ens hur du kan klandra. Enroth för förlusten idaghan var då en av dom bättre på plan. Ska man klandra nån så är det ju Hedman man ska klandra han skulle ju. Ha täckt upp bätrre på sista målet.
Knappast. Den största chansen att vinna J20-VM infaller de närmaste tre åren. Men du är väl begravd i 08-journalistikens retorik om den svenska hockeyns snara undergång.
Et tu Brute: Kul att se de ditresta kanadensarna applådera Sverige när de fick medaljen.
Kul även att se deras coach vara lite stor i segeryran. [url=tsn.ca/world_jrs/news_story/?ID=226550&hubname="The Swedes were unbelievable in the third period and we couldn't beat them," coach Craig Hartsburg[/url]