Är det så att ni redan har förlorat ett av era nyförvärv? Min slovakiska är lite knackig men kolla in länken. Med risk för stora missförstånd i språket så tycker jag att den ryska klubben Severstal Cerepovets nämns lite för ofta.
Har genomfört lite egna undersökningar med ett engelsk-slovakiskt lexikon (ja jag har lite att göra). Jag kanske har tolkat det helt galet men det här är vad jag fått det till.
"zmluvy s Leksandom" betyder ung. "agreement with Leksand".
Rubriken betyder ungefär: "Bicek glad at interest from Èerepovca, but he's going to Leksand."
Db_04: Med korrekta översättningar så kan vi då konstatera att Leksand är den enda svenska klubb (som jag har hört talas om) som lyckats med konststycket att bjuda över en rysk klubb.
Om man ska vara stolt eller rädd över det får ni själva avgöra. Själv börjar jag bli mer och mer övertygad att Masken är anställd av Brynäs för att försöka sänka er. ;-)
För övrigt så talar jag Åstnåsmål men skriver på svenska för att ni andra ska förstå.
Pengar är kanske inte allt? Jimmie Ericsson fick ett bättre erbjudande av SAIK men valde likväl Leksand. Bicek har kanske gjort samma sak? Eller så har han kanske inte fått ett erbjudande av ryssklubben, utan de kanske bara "visat intresse"?
Har aldrig hört talas om en rysk klubb som gjort som du beskriver, faktiskt. Men det har säkert förekommit, det betvivlar jag inte alls. Det jag försöker säga är att de kanske inte har lagt något oficiellt bud.
87bth01: Var har du fått det ifrån, från källor inlänkade på den här sidan påstod S AIK att men erbjudit en lön runt 60 k i månaden med att man inte hade en chans mot Leksands bud på ca 100k i månaden.