Leksands IF

26702 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2627648 · » Till forumet


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Leksand lånar ut Fred Nilsson till Mora
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Vill gärna se att vi studsar tillbaka, för efter Modo så har vi 3 tuffa matcher. Det gäller att vi tar dom poäng vi kan under den perioden.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Vad tror vi om Modo på torsdag? Pånyttfödda efter skeppning av Ruohomaa!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Dålig effektivitet. Fruktansvärt frustrerande att inte avgöra tidigare. Coachmiss att sätta in Knuts 3-3. Överlag är iko bogeyteam för oss. Dom i ett kval skulle vara tvärkört för oss,
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Vi kastar bort 2 poäng ikväll, hade motståndet inte varit Oskarshamn så går vi poänglös från den här insatsen. Det skulle ha varit över efter 2 perioder men vi slarvar så jävla mycket i försvaret att vi släpper in IKO i matchen.

Otroligt onödigt, det är sånna här matcher vi måste vinna om vi vill vara kvar på top 6 men vi går på halvan hela matchen och sullar till det.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Vilket jävla skämt. Fullkomlig dominans i hela matchen men IKO har nog det största flytet jag någonsin skådat och fullkomligt rånar oss på 2p. Aja sån är hockeyn ibland.

Det positiva är att detta troligen är den bästa matchen spelmässigt som vi gjort sedan vi mötte MoDo i mellandagarna men vad gör det när man ändå förlorar.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Lugn, är förmodligen lite provokationer!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: 6p?????? Vad har du emot Leksand?????
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Så ofta jag kan, har stått på betongen där sedan mitten av 80-talet
Och oräkneliga bortaresor
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: Ok eltifoso. Står du i klacken i ”kaffeburken”?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Tippar 6
Och som så ofta stavar några fel på mitt namn

el tifoso

Eltifoso
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Hm, garderar med en minisvacka. Tror på 8 p dvs i trakterna elitfoso låg sist.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: Nästa 5 för Leksand nu är:

LIF-IKO
MoDo-LIF
VLK-LIF
LHC-LIF
LIF-HV

Jag som är en optimist vill tro att vi löser 11-12p :)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: gärna, släng upp ngt tips framöver
Var inte så långt från ditt tips ju 😊
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: Du får gärna tippa lite mer ;) blev 15 av 15 p på dessa matcher.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Ja skulle nästan ta ett PP mål över vinst snart. Det är nästan ångest varje gång vi har en man mer.

Annars var det sömnigt i två perioder innan Max V sätter 1-0, då börjar Rögle kliva frammåt och vi hittar ytor i mittzon. Kul för Mantas att hålla sin andra nolla, målvaktspelet sitter och ger oss tryggheten vi behöver för att fortsätta vinna.

IKO spelar 4-4 efter full tid mot SAIK så det blir tufft på Lördag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Vi spelar som ett bottenlag nu. Vilket uselt pp
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Vojne vojne, ser tunt ut i rostern och i spelet. Blir det någon poäng idag så blir jag nöjd,
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Självklart ska ni vinna dessa matcher. Allt för MoDo
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Det jävliga är att det är på hemmaplan = sämre stats.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
RBK och IKO första veckan på året. Om man tittar på tabellen så ska det inte vara så läskigt men båda har en trend som pekar uppåt så hoppas att vi inte släpper på gasen. Vill vi stanna där vi är så gäller det att vinna sådana matcher. Vi kan inte torska mot bottenlag och sen spela ut Växjö två dagar senare, så får det inte se ut.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: I HA så har vi våran Lucas Lagerberg Hoen i Tingsryd på lån, jag har inte sett någon match än men hans siffror är inte så illa. Annars har jag dålig koll på Gunnarsson eller andra backar i HA för övrigt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Undrar om inte Caito har en flickvän från Leksand, kan hjälpa isof. Funderar på om Gunnarsson i Mora kan vara något dock för lik Eddie. Behöver nog fler spelskickliga,
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: På tal om backar, jag vet at vi har många kontrakt som går ut men ändå så är jag inte speciellt orolig, det skulle väl vara om Caito inte skulle förlänga men jag tror Tjomme jobbar hårt på den biten.

Lindholm lär vi knappast behålla, förhoppningsvis så är det utomlands, Alsing får samåka med Lindholm till Schweiz. Anton åker till Detroit, tror inte han kommer lånas tillbaka med tanken på åldern, han får nog spela i AHL ett tag.

Kvar har vi då Eddie, Lundqvist och Norén, med tanke på dom senaste matcherna så är det inte så är det knappast en backkris, avslutar vi säsongen bra så är vi ett attraktivt lag för spelare som vill vinna något.

Själin har stampat i AHL ett tag nu och jag undrar inte om han är sugen på att komma tillbaka, Axel Rindell har utgående kontrakt i Timrå och jag tycker han är otroligt duktig, nu tror jag dom har lite förtur när det gäller kontrakt men helt klart en spelare man kan spendera lite extra på. August Bergs kontrakt går också ut efter säsongen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Jag är ingen hockey coach så jag har varken kompetens eller insikt hur spelarna vill att det ska se ut men jag ser gärna att vi bygger om PP formationerna och ställer lite fler backar på blå.

Det känns som om motståndarna vet att vi slår hellre ett pass istället för att skjuta igenom trafik så det blir otroligt lättläst.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Är det någon som har inblick i skadesituationen i Leksand? Tror Ashton kan vara lösningen på vårt pp bekymmer.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: 12 av 15 p på kontot. Kan bli full pott vid vinst på torsdag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Tänkte titta på Skånederby men fyfan vad illa dom spelar. Inte van vid att vi ska titta på mer hockey när vi spelat klart, man är helt slut kl 17.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Tycker vi kommer undan lätt med 3 poäng ikväll. Känner att vi släpper till lite för farliga chanser. Men skönt att Elvenes är igång efter 0p mot Malmö.

Kul att få fira nyår med 5 raka i ryggen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Slog över till Luleå mot SAIK i pausen, fyfan vad kryddigt det är.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Har spelat x2 på Powerplay, finns mycket potential i Timrå, ett riktigt bra hockeylag när dom är som bäst.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Matchdags, vad tror vi om det vänner? Ett tidigt mål och vi tar det.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Måste ändå säga att vi får ha föttera på jorden lite, det luktar lite "Vi var inte riktigt med från början"-torsk.

Må de hålla sig.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: 9 av 15 p inräknade. Mina 10 p kan vara i underkant. Positivt med sättet dom spelar och tryggheten som finns i spelet. Borde bli lättare desto högre upp vi ligger i tabellen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Tråkigt att Mantas inte fick sin andra nolla i rad. Vi vinner med 4-0 idag men jag tyckte vi gav Malmö lite för många chanser trots bortamatch. Men mellandagsfesten fortsätter och tar vi full pott innan årsslutet så ligger vi bra till.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Miffhawks på bortaplan, ingen drömmotståndare precis. Jag hatar Händemark, inte bara för att han kommer i från Björbo heller.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Sabatons uppträdande på Annandagen. Kanske skulle ha valt en lite kortare låt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: hahah nejdå vårt mål är att hålla oss kvar. Däremot sättet vi torska på e illa.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
SPOODI: De är fan värre att torska 5-0 mot oss. Men ja Leksand är kassa i PP.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: de e fan illa att inte göra mål i PP mot oss. Iaf om man får mer än 1 försök
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Dalelven vinner åt oss ikväll. Däremot så känner jag lite skam över vårat PP, ska det vara så jävla svårt att göra ett mål.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: 7 p blir en besvikelse. Borde bli 10 :)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Är Lucas Elvenes vår nya Jonas Bergkvist?

Båda är från Ängelholm och Rögle...
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: gissar 7 poäng
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Bra schema, men jag vet att vi kommer klanta bort oss mot LHC igen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Leksands 5 kommande

19 dec LHC hemma
26 dec MoDo hemma
28 dec Malmö Borta
30 dec Timrå borta
4 Jan Rögle hemma

Modo hemma på annandagen kommer bli häftigt, jag skall nog själv dit då mina kompisar verkar törstiga så får jag köra ;)

10 - 11 poäng ? ;)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Håller med. Kör dom formationer som var igår så kan det bli bättre.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Elvenes är stekhet alltså, det är inte den förstalina som jag hade trott inför säsongen mig men fan vad bra dom gör det.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Björn på plats i Ängelholm igår

Challe och han tog några bira igår

Björn verkar må sisådär 🥲
Kommentera

« · 2627648 · »