Leksands IF

26702 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2684447 Till forumet


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Lite småtråkigt att vi inte kunde vinna idag, men jag kände att vi aldrig riktigt var nära. Samtidigt så avslutar vi säsongen i sällskap av Färjestad, Luleå och Linköping. Det är inte så illa pinkat om man tänker på att vi var dom enda som inte slutade med en sweep.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Har vi någonsin vunnit en match i Strömstad hockey challenge? Tror fan inte det.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Tror vi inte ens har en ÖTV, men ja det är väl tradition nu
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

2 - 0 till Leksand just nu mot Örebro efter mål av Karlberg och Cehlarik, PP kedjan med elvenes, vejedmo och Cehlarik ser bra ut
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Är Örebro så dåliga som de verkade när jag såg dom mot Bofors ?
Kanske törs hoppas på dom som räddningsplanka
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

HAHA räddningsplanka för vilka? Tror inte Leksand kommer speciellt långt ner för du menar väl inte FBK ;)

Allvarligt det är träningsmatch, svårt att bedöma lagen men Örebro är väl ett lag som kommer få kämpa nere i tabellan tillsammans med MoDo och Malmö vad jag tror

Armalis storspelar ikväll.

Tror Leksand kommer någonstans mellan 6 - 10 beroende på hur det blir med skador på nyckelspelare och så vidare.

Nya backen Rindell från Timrå har imponerat på mig hittills. Riktigt bra ikväll
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Har tippat oss 14’e i. JFK’s tips
Tycker inte vi visat något habilt spel hittills med några spelare som undantag
Behöver några halmstrån och Örebro kändes bleka mot Bofors
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

HAHA ni kommer topp 3, var inte orolig

Vet att det bara är en träningsmatch men om Karlkvist är så här jävla loj undrar jag om inte Örebro kastat pengarna i sjön.

Varför går man från ett bottenlag i SHL till ett förmodat ytterligare bottenlag i SHL


Pengar såklart, skulle tro att han tjänar mer än alla forwards tillsammans i ÖHK typ
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Oj top3!!
Ja det vore najs, men då får de höja sig
Får se nu när tävlingsmatcher drar igång om jag får anledning att ändra mitt tips
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Seger för J20 i premiären mot Modo med 4-1
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso: Blek insats även igår i CHL.. iofs många skadade
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
eltifoso:

LHC ikväll

En match som sänds på TV 4 hockey
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Kul att ni får en egen "beat reporter" på Hockeynews. Då blir det lite extra läsning för er också 😀
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Hattrick av Zackrisson, så kul för honom
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Vi förlorade mot detta Linköping.. nu vet du varför jag tippar oss där jag gör
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Intervju med Zackrisson efter matchen

youtu.be/7ilHhTJuoDI
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Blir det kvart för Leksand i år. Ni har en bra trupp så fullt möjligt. Tror RBK spelar play in som förra säsongen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Charliejfz: Vi har ju typ exakt samma trupp som förra året så kvart är fullt möjligt. Finns ju fortfarande mer att önska från vissa spelare från förra året. Dock några tunga tapp i Lindholm och Larsson som var bärande förra året.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Alsing är också ett rejält tapp men jag tycker Tjomme har fyllt luckorna bra med Lyytinen och Rindell
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Håller inte med om att Alsing är ett rejält tapp. En bra spelare som jag inte hade haft något emot om han stannat men jag tror man enkelt kan hitta en lika bra spelare för samma lön om inte för mindre lön. Och jag tror det är det man gjort med Rindell.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Då var det slut på sandalsäsongen då. Tjomme tog två finnar tidigt och tog en rejäl jävla semester. Ingenting har hänt, Lyytinen och Rindell är våra nya backar. Antar att Alsing ville ha mer pengar och en ledande roll, det hade HV. Och Lindholm ska ut och tjäna penge men jag hoppas att han trivdes i Leksand och får gärna komma och avsluta karriären här.

Jag sa det tidigare här under förra säsongen att Rindell såg riktigt bra ut i Sundsvall, tydligen så höll Tjomme med mig. Lyytinen har jag inte bra koll på men det skrevs mycket och ofta om hen i början av förra säsongen, sen blev han skadad och det blev knäpptyst.

Bådar inte bra för Leksand, finns inte tillräckligt med tår och fingrar för att räkna skadade Finnar vi har haft i klubben, speciellt under 2000-talet.

Forwardssidan ser bra ut, ville gärna bli av med Zacke då han gjörde sin sämsta säsong i fjol, men nu så föste han in 4 mot Linköping så han får väl en chans till då. Tappa-På-Blå Johansson är vår käre nepotism-anställd så vi får dras med honom med.

Ser fram emot säsongsstart.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Har inte tittat mycket på andra lag men med en sämre trupp än förra året så ser jag oss inte i top6. Brukar ju alltid säkra med top12 men får väl vara lite kaxig och säga top10
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Zacke tycker jag är nyttig. Då har jag större problem med M Karlsson som är överallt och ingenstans. Håller inte måttet för fem öre och lägger nog snart dit Knuts också. För dyra (förmodligen) utifrån prestation.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Exakt så
Kommentera

« · 2684447