LIF ska enligt uppgift spela 3 raka bortamatcher i början av Elitserien för att EA ska hinna bli klar. Hemmapremiären är, om jag inte minns fel, mot Linköping.
Mats GBG: Så det ska fjäskas ännu mer för leksand från förbundshåll? Vill minnas att när TIK ville ha 3 raka bortamatcher då vi byggde om så fick vi nej och att man kunde sträcka sig till 2 st. Nu går det helt plötsligt bra med 3 alt 4 st...
nr19 Brus: jo, jag vet. Men uppdateringen av kamerorna hada "stannat" över helgen. Men när jag gick in och kollade igen efter att jag skrivit inlägget så fungerade de igen. Min förtjänst med andra ord... ;-)
mattias - 74: Verkar som om man använt LLA som förebild när det gäller det invändiga.. (precis som Linköping, härmisar!!!) Väldigt likt! Men jag får väl erkänna att Ejendahls ser bättre är fagrare utvändigt.. :)
Rayman: Man har nog kopierat väldigt mycket av LLA de beror mycket på att Färjestads Ishall och Leksands Isstadion var väldigt lika innan dom byggdes om
På tal om arenor..ta en titt på denna.. Var där och såg J-VM i vintras. Där lovar jag att både Ejendahl, Cloetta o LLA ligger i lä.. Snyggt in i minsta detalj, både invändigt och utvändigt. Lyxiga mjuka skinn(imitation?)sitsar med gott om stoppning o naturligtvis ölhållare vid varje sits..
Db_04: Det stämmer säkert. Och precis som FBK var är Leksand i stort behov av en ny arena. Om jag minns rätt använde FBK Ottawas Corel Centre som förebild när man byggde LLA, om än dock med mycket lägre publikkapacitet. Bra att det byggs nytt i Sverige!
Grattis till nya arenan Leksand! Kommer dit den 8:e oktober o spanar in!
mattias - 74: Håller med dig. Det är våran tur att vinna nu. Eller som Challe uttryckte sig "bli av med oskulden", det var ju en jäkla liknelse. Vi får väl se om dom pallar trycket och förväntningarna på att vinna hemma i nya "Ladan".
Db_04: 4:e linan ser riktigt intressant ut... har saknat en fysisk spelare i den och nu när Meijer är utbytt mot Ollas blir den mer som jag vill ha den. Hade iofs tänkt mig Tiilikainen, men Ollas kan bli riktigt bra med Bergenström och Hedlund :)
Sticker ut hakan och utser den till bästa formation redan nu!
www.superstars.nu/kamera/
Klicka på Norra samt Östra för inomhusbilderna.
På Leksandstars.com finns även fotoalbum där man kan följa hur arenan har växt fram:
www.leksandstars.com/index.php?page=templates/pages/fotoejendalsarena
LIF ska enligt uppgift spela 3 raka bortamatcher i början av Elitserien för att EA ska hinna bli klar. Hemmapremiären är, om jag inte minns fel, mot Linköping.